H τράπουλα ανακατεύτηκε για τα καλά στο Ράλλυ Τουρκίας, με τα περιθώρια να στενεύουν ακόμα περισσότερο στον 12ο γύρο του WRC στις ειδικές διαδρομές της Μ. Βρετανίας.
Η κλεψύδρα για το 2019 βρίσκεται στα τελειώματα της. Τρεις γύροι απομένουν για την ολοκλήρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ της φετινής χρονιάς και τίποτα δεν είναι προκαθορισμένο! Μετά την επίσκεψη του WRC στη Γερμανία, όλα έδειχναν ότι ο Ott Tanak πραγματοποίησε αυτό που ονομάζουμε “άλμα τίτλου”. Όμως, λίγες εβδομάδες αργότερα το Toyota Yaris WRC φρόντισε να δώσει δραματική χροιά στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Ο Εσθονός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από πρόβλημα στα ηλεκτρικά, ο Sebastien Ogier επικράτησε, την ώρα που ο Thierry Neuville αυτοκτόνησε, αλλά παρέμεινε στο παιχνίδι. Όλα παραμένουν ανοικτά και η αγωνία χτυπάει κόκκινο, όχι μόνο σε επίπεδο Οδηγών, αλλά και Κατασκευαστών. Η Hyundai παραμένει επικεφαλής της βαθμολογίας, αλλά η αρμάδα του Tommi Makinen παραμένει σε απόσταση βολής. Πολλά θα κριθούν αυτό το Σαββατοκύριακο, αν και οι πρωταγωνιστές του WRC θα έχουν αντιμετωπίσουν έναν αγώνα πραγματική πρόκληση.
Ο λόγος για το Ράλλυ Μ. Βρετανίας, ίσως τον πλέον φημισμένο αγώνα του θεσμού μετά το Μόντε Κάρλο. Μαζί με το Ράλλυ Φινλανδίας είναι οι μοναδικοί αγώνες που δεν έχουν βρεθεί ποτέ εκτός προγράμματος του WRC από το 1973 (όταν και θεσπίστηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα) μέχρι και σήμερα. Ουκ ολίγες φορές έχει αλλάξει έδρα, αλλά πάντα διατηρούσε τα ίδια χαρακτηριστικά που τον διέκριναν και τον καθιστούσαν εξαιρετικά απαιτητικό για ανθρώπους και μηχανές. Δεν είναι μόνο οι πολύ γρήγορες ειδικές (πέρσι ο νικητής Ogier είχε μέση ωριαία 102,58 χλμ./ώρα), αλλά το γεγονός ότι οι δρόμοι είναι εξαιρετικά στενοί, με μεγάλα δέντρα στην άκρη του δρόμου. Σαν να μην φτάνει αυτό, παραδοσιακά οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν και τον άστατο καιρό, αφού φθινόπωρο στη Μ. Βρετανία μεταφράζεται στις περισσότερες περιπτώσεις έντονη βροχόπτωση. Σε συνδυασμό με την ποιότητα των χωμάτινων διαδρομών, η λάσπη είναι το στοιχείο που κυριαρχεί στο οδόστρωμα. Βέβαια, η εναλλαγή των ειδικών έχει σαν αποτέλεσμα η πρόσφυση να αλλάζει πολλές φορές, γεγονός που απαιτεί από τους οδηγούς να “διαβάζουν” τάχιστα και καλά το δρόμο μπροστά τους. Βλέπετε, για όλους τους παραπάνω λόγους μόνο εύκολο δεν είναι να κερδίσει κανείς στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας.
Η φετινή εκδοχή είναι αρκετά διαφορετική, αφού ο αγώνας έφυγε από το Deeside και επέστρεψε στην παραλιακή πόλη του Llanunho της Ουαλίας. Εκεί θα βρίσκεται το κεντρικό σέρβις παρκ, ενώ στις παρυφές της πόλης θα πραγματοποιηθεί η φημισμένη ειδική Great Orme, αλλά και η τελετή του τερματισμού. Αντίθετα, η διαδικασία της εκκίνησης θα γίνει μπροστά σε χιλιάδες θεατές στην πόλη του Liverpool, ενώ στη συνέχεια μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια το WRC θα βρεθεί στο Oulton Park για την υπερειδική της Πέμπτης. Η πιο δύσκολη και απαιτητική ημέρα του αγώνα αναμένεται να είναι το Σάββατο. Βλέπετε, δεν είναι μόνο τα 152 αγωνιστικά χιλιόμετρα θα κρίνουν μεγάλο μέρος του αγώνα, αλλά και το γεγονός ότι ανάμεσα στις επτά ε.δ. της ημέρας δεν περιλαμβάνεται ενδιάμεσο σέρβις, παρά μόνο ένα tyre zone! Κάτι που σημαίνει ότι οι όποιες επισκευές στα αυτοκίνητα θα πρέπει να γίνουν με ότι διαθέτουν τα πληρώματα στο αυτοκίνητο.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
– Γρήγορες ειδικές μέσα στα βρετανικά δάση.
– Σε βρεγμένες επιφάνειες ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται δραματικά, με τον δείκτη πρόσφυσης να εναλλάσσεται σημαντικά μέσα στις ειδικές.
– Μεγάλη προσοχή στις αναγνωρίσεις, αφού στις άκρες του δρόμου κρύβονται αρκετές φυτεμένες πέτρες, όπως και τοιχία, που είναι ικανά να καταστρέψουν την ανάρτηση.
– Δύο γόμες θα έχουν διαθέσιμες οι οδηγοί, και συγκεκριμένα τη μεσαία και τη σκληρή.
ME MIA MATIA
Ημερομηνία: 3 – 6 Οκτωβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Συμμετοχές: 59
Αριθμός ε.δ.: 22
Χιλιόμετρα: 312.75 (συνολικά: 1.665,24 χλμ.)
Νίκες οδηγών: Ogier 5, Mikkola 4, Solberg 4, Burns 3, Kankkunen 3, Loeb 3, Makinen 3, McRae 3
Νίκες κατασκευαστών: Ford 13, Subaru 9, Lancia 4, Volkswagen 4
Επίσημο site: www.walesrallygb.com
HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Με τον Thierry Neuville να έχει πέσει σήμερα 30 βαθμούς από την κορυφή, είναι φανερό ότι πλέον στην Hyundai έχουν στρέψει ακόμα περισσότερο την προσοχή τους στον τίτλο των Κατασκευαστών. Ο Βέλγος έχασε μία σπουδαία ευκαιρία στην Τουρκία για να βρεθεί και πάλι στη μάχη. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση εντολών του Andrea Adamo προς όφελος της ομάδας, θα πρέπει λειτουργήσει σε αυτό το πνεύμα. Ο Ιταλός μάνατζερ για ακόμα μία φορά άλλαξε τη σύνθεση της ομάδας επιλέγοντας τους καλύτερους για τον συγκεκριμένο αγώνα. Έτσι, δίπλα στους Neuville και Andreas Mikkelsen θα βρεθεί ο Craig Breen στη 2η συμμετοχή του με το i20 WRC. Στη Hyundai δεν έχουν κερδίσει ποτέ στη Μ. Βρετανία, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια ο Neuville μπορεί να έχει ανέβει στο βάθρο, αλλά ποτέ στο ψηλότερο σκαλί. Στα χαρτιά, η Toyota μοιάζει ισχυρότερη, αλλά στο στρατόπεδο της κορεάτικης ομάδας έχουν προετοιμαστεί για τον συγκεκριμένο αγώνα, με τους οδηγούς να κάνουν από μίαμιση μέρα δοκιμών πριν τον αγώνα.
Thierry Neuville
Αυτοκτονία! Αυτή είναι η λέξη που μάλλον τριγυρνάει στο μυαλό του Βέλγου μετά το Ράλλυ Τουρκίας. Ο Neuville δεν κατάφερε να εκμεταλλευθεί την εγκατάλειψη του Tanak με αποτέλεσμα να πέσει στην 3η θέση της βαθμολογίας 30 ολόκληρους βαθμούς πίσω από τον Εσθονό. Πλέον, χρειάζεται και τη βοήθεια της τύχης για να επιστρέψει στη διεκδίκηση του τίτλου, κάτι που δεν είναι απίθανο αν αναλογιστούμε τις ιδιαιτερότητες του αγώνα. Ο Neuville τα τελευταία δύο χρόνια έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο του βρετανικού Ράλλυ, αλλά δεν είναι από τους αγαπημένους του αγώνες. Η σειρά εκκίνησης θα αποτελέσει πλεονέκτημα για τον ίδιο μόνο σε περίπτωση που οι ειδικές είναι στεγνές, διαφορετικά οι ισορροπίες θα είναι διαφορετικές. Ίσως το γεγονός ότι ο Βέλγος έπεσε πίσω να αφαιρέσει μέρος του άγχους από τους ώμους του και αυτό να λειτουργήσει ευεργετικά για τον ίδιο στα βρετανικά δάση.
Είπε: «Το Ράλλυ Μ. Βρετανίας μπορεί να είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες του θεσμού, αφού κυριαρχεί η βροχή και η λάσπη. Για αυτό και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι θα συναντήσουμε τέτοιου είδους συνθήκες. Παρόλα αυτά είναι ένας αγώνας που απολαμβάνω να συμμετέχω. Έχω ανέβει στο πόντιουμ αρκετές φορές και ελπίζω να καταφέρω το ίδιο και φέτος. Οι ειδικές είναι ωραίες, γρήγορες, ενώ θα αγωνιστούμε και νύχτα. Κάτι που θα τον κάνει ακόμα πιο ατμοσφαιρικό. Το ωράριο επίσης είναι δύσκολο, με μεγάλες διαδρομές, αλλά αυτό είναι κάτι που γνωρίζουμε και είμαι έτοιμος για την πρόκληση».
Andreas Mikkelsen
Οι διακυμάνσεις στην απόδοση του Νορβηγού συνεχίζονται και πλέον περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο ρυθμός του μετά το Ράλλυ Τουρκίας. Το γεγονός ότι ανέβηκε στο βάθρο, σημειώνοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, έχει βελτιώσει ήδη την ψυχολογία του για τη συνέχεια. Το Ράλλυ Μ. Βρετανίας είναι ένας από τους αγώνες που του αρέσει. Έχει λάβει ουκ ολίγες φορές μέρος στο παρελθόν, αφού εκεί έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο WRC σε ηλικία 17 ετών με Ford Focus WRC ’04! Μία φορά έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο και σίγουρα σε αυτό στοχεύει και φέτος. Συνήθως, μετά από μία καλή εμφάνιση ο Mikkelsen φροντίζει να μας απογοητεύει στη συνέχεια. Ελπίζουμε αυτή τη φορά ο κανόνας να μην… ισχύσει!
Είπε: «Το Ράλλυ Μ. Βρετανίας είναι ένας πολύ ιδιαίτερος αγώνας για μένα, αφού σε αυτόν έκανα το ντεμπούτο μου στο WRC. Αυτή τη περίοδο, συνήθως συναντάμε λάσπη, βροχή και ομίχλη. Είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες της χρονιάς. Αυτό που θέλω είναι να συνεχίσω στον ίδιο ρυθμό με το Ράλλυ Τουρκίας και να καταφέρω να ανέβω και πάλι στο βάθρο».
Craig Breen
Η εξαιρετική παρουσία του Ιρλανδού στο Ράλλυ Φινλανδίας είχε θετικό αντίκτυπο στην ομάδα της Hyundai. Ο Andrea Adamo έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από την παρουσία και τις επιδόσεις του, με αποτέλεσμα να του δώσει μία δεύτερη ευκαιρία στο μπάκετ του i20 WRC. Μάλιστα, μπορεί να είναι δεδομένο ότι για το Ράλλυ Καταλονίας και οι τρεις θέσεις είναι κλεισμένες, αλλά για το Ράλλυ Αυστραλίας ο Ιταλός μάνατζερ δεν έχει αποφασίσει σε ποιον θα δώσει τα κλειδιά του τρίτου i20 WRC. Αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο στον Breen, ο οποίος δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για τη νέα του ομάδα και αυτοκίνητο. Στην Μ. Βρετανία θα έχει το πλεονέκτημα της εμπειρίας και της γνώσης του δρόμου, αφού πρόκειται για τον αγώνα της πατρίδας του. Το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι μία 4η θέση, ενώ ουκ ολίγες φορές έχει καταλήξει εκτός δρόμου. Σίγουρα, η παρουσία του μόνο απαρατήρητη δεν θα περάσει.
Είπε: «Αισθάνομαι ευτυχής που θα επιστρέψω στο αυτοκίνητο για το βρετανικό Ράλλυ. Είναι ένας αγώνας που πραγματικά λατρεύω! Όπως είναι εύκολα κατανοητό, είναι ότι πιο κοντινό έχω σε αγώνας της πατρίδας μου. Έχω πολύ καλές αναμνήσεις όλα αυτά τα χρόνια από το Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Οι επιδόσεις μου στο Ράλλυ Φινλανδίας ξεπέρασαν τις προσδοκίες μου και σίγουρα αυτό μου έχει προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τον συγκεκριμένο αγώνα. Ξέρω ότι θα είναι δύσκολος αγώνας, αλλά θα κάνω ότι είναι δυνατόν για να προσφέρω το μέγιστο αριθμό βαθμών στην ομάδα στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών».
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT
Μετά από μία περίοδο χαράς και ευτυχίας, ο προβληματισμός επέστρεψε στο στρατόπεδο της Toyota. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Yaris WRC δεν ήταν ανταγωνιστικό στις συγκεκριμένες ειδικές, την ώρα που τα προβλήματα αξιοπιστίας έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους. Ο Tanak έχασε μεγάλο μέρος της διαφοράς του στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ η Hyundai άνοιξε οριακά την ψαλίδα στη μάχη των Κατασκευαστών. Όμως, το τουρκικό Ράλλυ ανήκει πλέον στο παρελθόν και η Toyota φοράει ξανά το μανδύα του φαβορί. Το Yaris είναι αποδεδειγμένα γρήγορο στις γρήγορες ειδικές, την ώρα που η τριάδα οδηγών της Toyota έχει την παράδοση με το μέρος της στο βρετανικό Ράλλυ. Τα βασικά ερωτηματικά για την ιαπωνική ομάδα είναι δύο. Καταρχήν το θέμα της αξιοπιστίας, αφού δεν είναι απίθανο τα Yaris WRC να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Αλλά ακόμα πιο σημαντική είναι η συμπεριφορά των Latvala και Meeke. Αποτελεί κοινό μυστικό ότι αμφότεροι είναι επιρρεπείς στα λάθη. Παράλληλα, το γεγονός ότι υπάρχει μία δόση “εμφυλίου” ανάμεσα τους για μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά και σε κάθε αγώνα πρέπει να αποδεικνύουν ότι την αξίζουν, ίσως να προκαλέσει προβλήματα που ο Makinen δεν περιμένει.
Ott Tanak
Συγκεντρωμένος στο στόχο του παραμένει ο Tanak, ο οποίος για ακόμα μία φορά είδε τους κόπους του να εξατμίζονται από ένα μηχανικό πρόβλημα. Ο Εσθονός έχει ακόμα τον πρώτο λόγο, αλλά γνωρίζει πολύ καλά ότι η Μ.Βρετανία είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία. Ο Sebastien Ogier είναι πολυνίκης του αγώνα και σίγουρα ένας από αυτούς που θεωρείται φαβορί. Ακόμα και έτσι, ο Τanak πέρσι είχε αποδείξει ότι έχει όλα τα φόντα να κερδίσει στις βρετανικές ειδικές, αν δεν είχε εγκαταλείψει από πρόβλημα στο ψυγείο του Yaris μετά από σφοδρή προσγείωση από άλμα. Και πάλι, όμως, ο Εσθονός δεν είναι απαραίτητο να κερδίσει και σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν μετά το Ράλλυ Τουρκίας έχει αλλάξει την προσέγγιση του ή θα ακολουθήσει επιθετική στρατηγική με στόχο τη νίκη!
Είπε: «Το Ράλλυ Μ. Βρετανίας πάντα είναι κάτι ιδιαίτερο. Είναι ένας αγώνας που μου αρέσει πολύ, αφού οι ειδικές είναι γρήγορες, την ώρα που οι συνθήκες τις κάνουν εξαιρετικά δύσκολες. Απαιτεί προσοχή, αφού το επίπεδο της πρόσφυσης αλλάζει σε κάθε στροφή! Σε όλους τους αγώνες πρέπει να αισθάνεσαι αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου σου, αλλά στο βρετανικό Ράλλυ είναι ακόμα πιο σημαντικό λόγω των συνθηκών. Η διαφορά στο Πρωτάθλημα μειώθηκε, αλλά έχουμε ακόμα τρεις αγώνες στους οποίους γνωρίζουμε ότι μπορούμε να πάμε πολύ γρήγορα. Απλά, πρέπει να ολοκληρώσουμε τη δουλειά, αρχής γενομένης από το Ράλλυ Μ. Βρετανίας».
Jari-Matti Latvala
Στα μέρη του! Μπορεί ο Φινλανδός να μην κατάγεται από τη Μ. Βρετανία, αλλά το γεγονός ότι έχει εκκινήσει 18 φορές στον αγώνα τον καθιστά αυτόν με τις περισσότερες από συμμετέχουν σήμερα. Έξι βάθρα και δύο νίκες είναι ο απολογισμός του μέχρι σήμερα, και μαζί με τον αγώνα της πατρίδας του είναι αυτός που μπορεί θεωρητικά μπορεί να διεκδικήσει μέχρι και τη νίκη. Μετά τα δύο βάθρα σε Γερμανία και Φινλανδία, ο Latvala χάθηκε μαζί με τα άλλα δύο Yaris στη σκόνη της Τουρκίας και στην Ουαλία θέλει να αντιστρέψει το κλίμα. Όλα είναι με το μέρος του, με τον ίδιο να έχει στην άκρη του μυαλού του την εσωτερική μάχη με τον Kris Meeke. Και οι δυο τους είναι στο αέρα για το 2020 και αμφότεροι θέλουν να αποδείξουν ότι αξίζουν μία θέση στη νέα χρονιά.
Είπε: «Το Ράλλυ Μ. Βρετανίας είναι πολύ ιδιαίτερα για μένα και είναι ένας αγώνας που πάντα απολαμβάνω. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πάντα οι καιρικές συνθήκες. Τα χρόνια που έχω λάβει μέρος στον συγκεκριμένο αγώνα έχω συναντήσει χιόνι, πάγο, απίστευτο άνεμο και φυσικά βροχή σε κάθε είδους μορφή! Ανυπομονώ να συνεχίσω από εκεί που σταμάτησε σε Φινλανδία και Γερμανία, όταν και τερματίσαμε στο βάθρο. Στόχος είναι να σημειώσουμε ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα έτσι ώστε να βοηθήσουμε την ομάδα στη διεκδίκηση του τίτλου Κατασκευαστών».
Kris Meeke
Ως ευκαιρία για να σημειώσει ένα κορυφαίο αποτέλεσμα βλέπει το Ράλλυ Μ. Βρετανίας ο Meeke. Στη Γερμανία σημείωσε το πρώτο του βάθρο με την ομάδα της Toyota, ενώ στην Τουρκία ήταν δεδομένο ότι δεν θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός. Βλέπετε, δεν είχε λάβει μέρος πέρσι στον αγώνα με αποτέλεσμα να υπολείπεται έναντι των υπολοίπων αναφορικά με τη γνώση του δρόμου. Αυτό, όμως, δεν ισχύει στην περίπτωση του Ράλλυ Μ.Βρετανίας, το οποίο για τον Meeke είναι το Ράλλυ της πατρίδας του. Στο παρελθόν έχει ανέβει μόλις μία φορά στο βάθρο, τερματίζοντας 2ος το 2015, αλλά γενικότερα οι επιδόσεις του ήταν καλές. Αν δεν παρασυρθεί στην προσπάθεια του για ένα κορυφαίο αποτέλεσμα, ο Βρετανός έχει πολλές πιθανότητες να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.
Είπε: «Πρόκειται για τον αγώνα της πατρίδας μου. Το πρώτο Ράλλυ που συμμετείχα στη ζωή μου ήταν στα δάση της Ουαλίας. Και σήμερα είμαι ευλογημένος αφού μπορώ να οδηγώ ένα WRCar στις ίδιες διαδρομές. Για μένα, η βροχή και η λάσπη είναι ένας από τους λόγους που αγαπώ και τους αγώνες Ράλλυ. Στις αρχές Οκτώβρη σίγουρα θα έχουμε βροχή, αλλά πιστεύω ότι οι συνθήκες δεν θα είναι τόσο ακραίες όσο έχουμε συνηθίσει στο παρελθόν. Ξέρουμε ότι το Yaris WRC είναι ανταγωνιστικό σε αυτές τις επιφάνειες, ακόμα και αν γλιστράει πολύ. Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι μπορούμε να σημειώσουμε ένα κορυφαίο αποτέλεσμα».
CITROEN TOTAL WRT
Η αισιοδοξία και τα χαμόγελα επέστρεψαν μετά το Ράλλυ Γερμανίας στο στρατόπεδο της Citroen. Το πρώτο 1-2 των Γάλλων μετά από μία τετραετία είχε εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο στην ομάδα, η οποία στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας θα έχει την ευκαιρία να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων. Το C3 με το νέο διαφορικό και τη νέα γεωμετρία εμφανίζεται σαφώς καλύτερο στις χωμάτινες επιφάνειες, επιτρέποντας στους κ.κ. Ogier και Lappi να εμφανίζονται σαφώς πιο ανταγωνιστικοί. Και οι δύο έχουν εξαιρετική παράδοση στις ειδικές διαδρομές του βρετανικού αγώνα, με τον Ogier να είναι πολυνίκης με πέντε νίκες. Όλο το βάρος έχει πέσει στην προσπάθεια του Γάλλου να μειώσει κι άλλο τη διαφορά του από τον Ott Tanak και σε αυτή την κατεύθυνση δουλεύει όλη η ομάδα. Ο Esapekka Lappi θα πρέπει να παίξει το ρόλο του και είναι σίγουρο ότι αν χρειαστεί θα βοηθήσει τον ομόσταυλο του.
Sebastien Ogier
Με δύο νίκες τα τελευταία τρία χρόνια στην Ουαλία και πέντε συνολικά, ο Γάλλος θα ξεκινήσει στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας έχοντας το ρόλο του φαβορί. To momentum είναι με το μέρος του, το Citroen C3 του επιτρέπει πλέον στο χώμα να σημειώνει κορυφαίες επιδόσεις, ενώ η σειρά εκκίνησης δεν θα τον προβληματίσει είτε βρέξει, είτε όχι. Παράλληλα, αν οι συνθήκες είναι τυπικά βρετανικές, τότε ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα έχει ακόμα μεγαλύτερο εμπειρία, αφού η εμπειρία είναι ένα από τα σημαντικότερα όπλα στη φαρέτρα του. Ειδικά από τη στιγμή που η λέξη λάθος δεν υφίσταται στο λεξιλόγιο του, διαθέτοντας απαράμιλλη αξιοπιστία.
Είπε: «Ο στόχος στην Μ. Βρετανία είναι να συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό μετά την Τουρκία και να εξακολουθούμε να πιέζουμε τον Ott. Στον συγκεκριμένο αγώνα έχω καλή παράδοση. Είμαι αποφασισμένος να πιέσω όσο περισσότερο γίνεται, με δεδομένο ότι η σειρά εκκίνησης δεν έχει τόσο σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του βρετανικού Ράλλυ. Το πιο σημαντικό είναι να μπορείς να διαβάζεις τη διαφορά στην πρόσφυση ελέω των δύσκολων καιρικών συνθηκών. Αν και στην αρχή δυσκολεύτηκα να συνηθίσω τις δυσκολίες αυτού του ιδιαίτερου αγώνα, πλέον μπορώ να πω ότι σήμερα είναι ένας αγώνας που πραγματικά απολαμβάνω».
Esapekka Lappi
Μεταμορφωμένος προς το καλύτερο είναι ο Φινλανδός από τη στιγμή που η Citroen παρουσίασε τις αλλαγές στο μπροστινό σύστημα του C3. Δύο χωμάτινοι αγώνες και δύο δεύτερες θέσεις είναι ο απολογισμός του μέχρι σήμερα και στόχος του είναι να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων. Η βεβαιότητα και η αυτοπεποίθηση που έδειξε πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου εγγυώνται ότι θα εμφανιστεί και στη Μ.Βρετανία αντίστοιχα ανταγωνιστικός. Μάλιστα, η παράδοση είναι με το μέρος του, αφού και πέρσι είχε σημειώσει εντυπωσιακές επιδόσεις με το Yaris WRC καταφέρνοντας να τερματίσει 3ος γενικής! Πάντως, κάτι που είναι αξιοσημείωτο και το τόνισε ο ίδιος στις δηλώσεις του, είναι ότι έχει πολύ καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο στο βρεγμένο.
Είπε: «Αυτός ο αγώνας είναι εικονικός! Περιλαμβάνει τα πάντα. Νυκτερινές ειδικές, ομίχλη, βροχή, άνεμο και παραδοσιακά είναι μία τεράστια πρόκληση για όλους. Πρέπει να έχεις θάρρος, αφού οι ειδικές είναι πολύ γρήγορες. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει το αυτοκίνητο είναι η ευστάθεια του και να μην είναι νευρικό στις εναλλαγές της πρόσφυσης. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει συνέχεια. Έχουμε κάνει καλές δοκιμές, αν και συναντήσαμε στεγνές συνθήκες. Με δεδομένη τη σειρά εκκίνησης που έχουμε, μία βροχή θα έκανε πιο δύσκολο το έργο μας. Παρόλα αυτά, την πρώτη ημέρα στο Ράλλυ Τουρκίας όταν και έβρεξε, δεν σας κρύβω ότι είχα πολύ καλή αίσθηση πίσω από το τιμόνι του C3 WRC».
M-SPORT FORD WRT
Μετά από ένα σημαντικό διάστημα, συγκεκριμένα τρεις αγώνες, η κανονικότητα επιστρέφει στην M-Sport. Η αποθεραπεία του Elfyn Evans μετά τον τραυματισμό του στην μέση στο Ράλλυ Εσθονίας ολοκληρώθηκε και ο Βρετανός θα επιστρέψει στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC. Ο Evans θα αναλάβει και πάλι το ρόλο του πρώτου οδηγού, την ώρα που ο Teemu Suninen θα αισθάνεται ένα βάρος λιγότερο στο δεύτερο αυτοκίνητο. Παράλληλα, στον βρετανικό αγώνα η M-Sport θα κατέβει με τρία αυτοκίνητα, αφού για δεύτερη συνεχόμενη φορά στο μπάκετ του Fiesta WRC θα βρεθεί ο Pontus Tidemand. Αλλαγές τα αυτοκίνητα δεν έχουν, αλλά αποδεδειγμένα είναι ανταγωνιστικά στο συγκεκριμένο αγώνα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η έδρα της Μ-Sport είναι στη Μ. Βρετανία και έχουν δικαίωμα ελεύθερων δοκιμών γύρω από τα αρχηγεία της ομάδας. Κάτι που σημαίνει ότι έχουν ένα πλεονέκτημα στην προετοιμασία έναντι των υπολοίπων. Παράλληλα, ισχυρό δίδυμο οδηγών για την M-Sport θα δούμε και στην κατηγορία του WRC2 Pro, με τους Gus Greensmith και Hayden Paddon να έρχονται αντιμέτωποι με τα εργοστασιακά Skoda Fabia R5 των κ.κ. Rovanpera και Kopecky.
Elfyn Evans
Το πλήγμα της απουσίας του Βρετανού από την M-Sport ήταν σημαντικό και φάνηκε τους τελευταίους τρεις μήνες. Ο Evans πλέον επιστρέφει στη θέση του, αλλά σίγουρα κανείς δεν μπορεί να ξέρει σε τι κατάσταση θα βρίσκεται μετά τον τραυματισμό του στη μέση. Σίγουρα η αποχή του θα τον επηρεάσει αρχικά, αλλά είναι δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα θα βρει το ρυθμό του. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στο Ράλλυ Μ Βρετανίας έχει σημειώσει τη μοναδική μέχρι σήμερα νίκη της καριέρας του στο WRC, αν και τότε είχε εκμεταλλευθεί στο έπακρο την ανωτερότητα των ελαστικών της DMack. Πάντως, αν εμφανιστεί “ζεστός” από την αρχή, η εμπειρία του από τον αγώνα, η γνώση του δρόμου και φυσικά η ταχύτητα του, μπορούν να του επιτρέψουν να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.
Είπε: «Ανυπομονώ να βρεθώ και πάλι πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για τον αγώνα της πατρίδας μου. Αυτό το Ράλλυ είναι κάθε φορά το σημαντικότερο της χρονιάς για μένα. Όταν αγωνίζομαι μπροστά σε τόσες ουαλικές σημαίες το συναίσθημα είναι μοναδικό. Έχουμε μερικές από τις καλύτερες ειδικές του κόσμου στην Ουαλία, την ώρα που ο καιρός μεγαλώνει ακόμα περισσότερο την πρόκληση. Με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν η πρόσφυση αλλάζει συνεχώς και πρέπει να μπορείς να καταλαβαίνεις συνεχώς το δρόμο για να πιέσεις με στόχο ένα κορυφαίο αποτέλεσμα. Μπορεί να λείπω για αρκετούς μήνες, αλλά έχω τεράστιο κίνητρο. Κάναμε καλές δοκιμές και αισθάνομαι ότι είμαι καλά προετοιμασμένος για τον αγώνα. Και ο στόχος είναι φυσικά ένα κορυφαίο αποτέλεσμα».
Teemu Suninen
Ένα άγχος λιγότερο για τον Φινλανδό οδηγό, ο οποίος πλέον δεν έχει το… περιβραχιόνιο του αρχηγού. Η 4η θέση που σημείωσε στην Τουρκία έχει δουλέψει ευεργετικά στην ψυχολογία του, με τον ίδιο να εμφανίζεται άκρως αισιόδοξος για τη συνέχεια του θεσμού στη Μ. Βρετανία. Πέρσι, είχε λάβει μέρος για πρώτη φορά στον βρετανικό αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, κλέβοντας τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψε από έξοδο, διεκδικούσε μία θέση στο βάθρο δείχνοντας άμεση προσαρμογή στις ειδικές διαδρομές της Ουαλίας. Όντας ικανοποιημένος από τις δοκιμές πριν τον αγώνα με το Fiesta WRC στοχεύσει στο βάθρο, αλλά μία θέση στην πρώτη πεντάδα θα είναι και πάλι επιτυχία για τον Suninen.
Είπε: «Μου αρέσει ο συγκεκριμένος αγώνας και έχω σημειώσει καλές επιδόσεις εκεί στο παρελθόν. Δεν έχω μεγάλη εμπειρία από τις περσινές ειδικές, αλλά όσο ήμασταν στον αγώνα κάναμε καλούς χρόνους και διεκδικούσαμε μία θέση στο βάθρο μέχρι τη στιγμή που εγκαταλείψαμε. Στόχος είναι να προσπαθήσουμε να κάνουμε το ίδιο και φέτος. Κάναμε μία μέρα δοκιμών και παρόλο που οι επιφάνειες ήταν πιο σκληρές σε σχέση με αυτές που θα αντιμετωπίσουμε στον αγώνα, νομίζω ότι έχουμε βρει ένα καλό set up. Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση να είναι το γεγονός ότι θα κοιμηθούμε λίγες ώρες! Υπολογίζω ότι θα έχουμε τέσσερις με πέντε ώρες ύπνο το βράδυ στη διάθεση μας. Θα είναι ένας δύσκολος αγώνας σε επίπεδο φυσικής κατάστασης, αλλά και πνευματικά. Όλα είναι μέρος της πρόκλησης που λέγεται Ράλλυ Μ. Βρετανίας».
Pontus Tidemand
Για 4η φορά φέτος, ο νεαρός Σουηδός θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του Fiesta WRC στοχεύοντας στην καλύτερη του εμφάνιση. Μέχρι σήμερα ο Tidemand δεν έχει πείσει με τις επιδόσεις του πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, με τον Gus Greensmith να αποκομίζει περισσότερα θετικά σχόλια στις περιστασιακές του εμφανίσεις με το Fiesta WRC. Ο Σουηδός θέλει να δείξει ότι μπορεί να βρεθεί στο κορυφαίο επίπεδο. Ο ίδιος δήλωσε ότι πλέον αισθάνεται άνετα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ οι δοκιμές που πραγματοποίησαν πριν από τον αγώνα τον βοήθησαν να βρει το ιδανικό set up. Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τον Σουηδό, αφού είναι άγνωστο πόσες ευκαιρίες θα έχει ακόμα με την ομάδα της M-Sport.
Είπε: «Ο αγώνας της Μ. Βρετανίας μου αρέσει πολύ και ταιριάζει στο οδηγικό μου στυλ. Έχω καλή παράδοση στον αγώνα, γεγονός που μου δίνει ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αντιμετωπίζω τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου,τη στιγμή που ακόμα βρίσκομαι στο στάδιο της δικής μου εξέλιξης. Στο τέλος του Ράλλυ Τουρκίας αισθάνθηκα ότι βρήκα το ιδανικό set up για μένα, το οποίο μου επιτρέπει να οδηγώ όπως εγώ θέλω. Κάναμε μία μέρα δοκιμών, η οποία και αποδείχθηκε εξαιρετικά εποικοδομητική, με αποτέλεσμα να νιώθω πολύ καλά πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου. Ελπίζω να μπορέσω να εμφανίσω σημάδια βελτίωσης σε σχέση με την Τουρκία, ειδικά από τη στιγμή που θα είναι ο δεύτερος αγώνας με το Fiesta WRC στο χώμα».