X
Αγώνες

WRC: Πράσινο φως!

Αναμονή τέλος για τους φίλους του WRC, αφού μέσα στις επόμενες ώρες το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξεκινά και επίσημα από το Πριγκιπάτο του Μόντε Κάρλο.

Αγωνία τέλος! Ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έχει ήδη στρατοπεδεύσει στη Valence της Γαλλίας και απομένουν μερικές ώρες πριν την επίσημη έναρξη του θεσμού για το 2013. Η αυλαία, όπως έχετε καταλάβει οι περισσότεροι και μυημένοι στο WRC, θα ανοίξει παραδοσιακά στις παγωμένες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Η χρονιά που ξεκινάει θα είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με τα προηγούμενα, ιδιαίτερα σε αγωνιστικό επίπεδο. Με τον Sebastien Loeb να έχει ανακοινώσει ότι θα ακολουθήσει επιλεκτικό πρόγραμμα, και συγκεκριμένα θα κάνει την εμφάνιση του μόλις σε τέσσερις αγώνες, είναι δεδομένο ότι φέτος θα έχουμε νέο Πρωταθλητή. Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι η αποχώρηση της επίσημης Ford, η οποία όμως έμεινε ζωντανή ελέω των χρημάτων του Κατάρ του Νάσερ Αλ Ατίγια, αλλά και της έξυπνης προσέγγισης του Malcolm Wilson, που κατάφερε να «μείνει στο παιχνίδι». Και φυσικά, το τρίτο και επίσης ιδιαίτερα σημαντικό, είναι η παρουσία της VW Motorsport για πρώτη φορά με πλήρη εμπλοκή. Βέβαια, αλλαγές εντοπίζονται αναφορικά και με την εταιρία που θα έχει την ευθύνη διαχείρισης της προβολής και προώθησης WRC, που δεν είναι άλλη από τη Red Bull, και τη Media House. Μία συμφωνία που αναμφίβολα έχει προκαλέσει υψηλές προσδοκίες σε όσους ασχολούνται με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.


 

Ας επιστρέψουμε, όμως, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και συγκεκριμένα στη 81η εκδοχή του. Ο αγώνας δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους και πιο γνωστούς στο θεσμό, όντας ένας από αυτούς που ονομάζουμε κλασσικούς. Φέτος, ο αγώνας θα είναι ο μεγαλύτερος των τελευταίων ετών. Συγκεκριμένα, τα 465 αγωνιστικά χιλιόμετρα των 18 ε.δ. είναι ο μεγαλύτερο αριθμός από το 1995! Το shakedown θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 15 Ιανουαρίου, έξω από την πόλη της Valence, η οποία τις δύο πρώτες ημέρες (16&17/1) θα αποτελέσει το επίκεντρο του αγώνα. Την Παρασκευή, τα πληρώματα θα αρχίσουν την πορεία τους προς το Μονακό, οπότε και θα διανυκτερεύσουν την Παρασκευή, την ώρα που το Σάββατο θα ολοκληρωθεί ο αγώνας σε κλασσικές ειδικές πάνω από το Προγκιπάτο, όπως η Col de Turini και η Lantosque. Το βάθρο των νικητών, θα στηθεί παραδοσιακά την Κυριακή στις 20 Ιανουαρίου στις 11:00 πμ στο Μονακό. Ας δούμε όμως τι θα συναντήσουμε σε επίπεδο συμμετοχών και ομάδων στον εναρκτήριο γύρο του θεσμού.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Η εργοστασιακή ομάδα της Citroen θα έχει διαφορετική σύνθεση σε κάθε αγώνα, ανάλογα με τη συμμετοχή του Loeb. Σε όποιον αγώνα συμμετέχει ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα έχει το νούμερο 1 στις πόρτες του, αριθμός που δεν θα χρησιμοποιηθεί στους αγώνες που δεν θα εμφανίζεται ο Γάλλος. Έτσι, στο Μόντε Κάρλο, ο Loeb και ο Mikko Hirvonen θα αποτελέσουν το δίδυμο των οδηγών της εργοστασιακής ομάδας, με τον Φινλανδό να είναι φυσιολογικά δηλωμένος και για τους 13 φετινούς αγώνες ως πρώτος οδηγός της ομάδας. Σε αγωνιστικό επίπεδο, ο Loeb είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη. Ακόμα δεν έχει περάσει στο στάδιο της αγωνιστικής αποχής, με αποτέλεσμα να παραμένει «ζεστός». Αν συνυπολογίσουμε ότι μετράει έξι νίκες στο Μόντε Κάρλο, όντας και ο οδηγός με τις περισσότερες από κάθε άλλον, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη για να τον χρίσουμε φαβορί. Και αν ο Mikko Hirvonen δεν έχει ιδιαίτερα καλή παράδοση στο Μόντε, με αποτέλεσμα ένας τερματισμός στο βάθρο να αποτελεί επιτυχία για τον Φινλανδό, δεν ισχύει για το τελευταίο μεταγραφικό απόκτημα της ομάδας, τον Dani Sordo. Ο Ισπανός, μετά από τρία χρόνια επέστρεψε στις τάξεις της Citroen και ουσιαστικά θα αποτελέσει τον δεύτερο οδηγό της γαλλικής ομάδας, όταν δεν συμμετέχει ο Loeb. Στο Μόντε, θα οδηγήσει για λογαριασμό της Abu Dhabi WRT, δηλαδή της ομάδας του Khalid Al Qassimi. Εκεί, ο Sordo έχει όλα τα φόντα για να διεκδικήσει τη νίκη. Το προσπάθησε πέρσι με το Mini JCW WRC τερματίζοντας δεύτερος, και φέτος θα έχει την ευκαιρία για το κάτι παραπάνω με το σαφώς πιο ανταγωνιστικό DS3 WRC.

QATAR M-SPORT WRT
Ο Nasser Al Attiyah έσωσαν τον Malcolm Wilson και την M-Sport, με αποτέλεσμα το 2013 να δούμε σε όλους τους αγώνες τα Ford Fiesta WRC, έστω με το μανδύα της ημι-εργοστασιακής ομάδας. Τα δύο Fiesta WRC της M-Sport θα οδηγήσουν σε όλους τους αγώνες οι Mads Ostberg και Evgeny Novikov. Εκ πρώτης όψεως, το δίδυμο δεν δείχνει το ίδιο ανταγωνιστικό με αυτό που είχε στις τάξεις της η ομάδα το 2012. Ο Jari Matti Latvala αποχώρησε για τη VW, ενώ ο Petter Solberg όταν του ζητήθηκε να βρει χρήματα για να «αγοράσει» το ένα από τα δύο μπάκετ, προτίμησε να αποχωρήσει. Έτσι, η έκπληξη του 2012, ο Mads Ostberg, θα έχει την ευκαιρία να ακολουθήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του το θεσμό με μία εργοστασιακή ομάδα. Γεγονός που μεταφράζεται σε ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, πλήρες πρόγραμμα δοκιμών και ιδανικές συνθήκες διάκρισης. Αυτό, βέβαια, δύσκολα θα συμβεί στο Μόντε Κάρλο, αφού πρόκειται για έναν πολύ ιδιαίτερο αγώνα, στον οποίο ο Νορβηγός θα λάβει μέρος για πρώτη φορά στην καριέρα του! Ο Novikov από την πλευρά του, έχει την ευκαιρία να αποδείξει φέτος ότι δεν είναι απλά ένα ακόμα ταλέντο, αλλά ουσιαστικά ένας οδηγός που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στο Μόντε Κάρλο, ούτε αυτός έχει μεγάλη παράδοση, αλλά πέρσι κατάφερε να τερμαρίσει 5ος! Ίσως φέτος να κάνει ένα ακόμα βήμα παραπάνω.

VW MOTORSPORT
Η πολυαναμενόμενη πρώτη! Ντεμπούτο στο Πριγκιπάτο για τη VW που το 2013 θα κάνει την παρθενική της εμφάνιση στο WRC με τα Polo R WRC. Η γερμανική ομάδα δείχνει πανίσχυρη σε επίπεδο εμπλοκής, όντας αυτή με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη, αλλά και για πολλούς με το ισχυρότερο δίδυμο οδηγών. Τους Sebastien Ogier και Jari Matti Latvala, ή πιο απλά δύο από τους πλέον πιθανούς μελλοντικούς Παγκόσμιους Πρωταθλητές. Ο Ogier δεν αποτελεί μυστικό ότι έχει τα φόντα να κερδίσει στο Μόντε Κάρλο, έχοντας μάλιστα κερδίσει τον αγώνα το 2009 στο πλαίσιο του IRC οδηγώντας Peugeot 207 S2000. Κάτι αντίστοιχο, όμως, ισχύει και για τον Jari Matti, ο οποίος πέρσι μέχρι τη στιγμή που βγήκε από το δρόμο ήταν επικεφαλής του αγώνα με δεύτερο τον Loeb! Βέβαια, το ερωτηματικό είναι αν θα καταφέρει να αποφύγει το λάθος φέτος. Βέβαια, για να ισχύσουν όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό το Polo WRC. Οι επιδόσεις του παραμένουν άγνωστο σε τι επίπεδο βρίσκονται και κατά πόσο θα επιτρέψει στους Ogier-Latvala να διεκδικήσουν τη νίκη. Βέβαια, το Μόντε είναι ένας αγώνας που η επίδοση έχει πολλές παραμέτρους (ελαστικά, πάγος, χιόνι) με αποτέλεσμα οι οδηγοί να έχουν την ευκαιρία να διακριθούν ακόμα και αν το Polo δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τα Fiesta και DS3. Πάντως, οι οδηγοί της ομάδας τονίζουν ότι από την Πορτογαλία και έπειτα θα μπορέσουμε να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες του Polo.
QATAR WORLD RALLY TEAM
Αυτή θα είναι η δεύτερη ομάδα της Ford, που θα κάνει την εμφάνιση της και στους 13 αγώνες του θεσμού, φυσικά με Ford Fiesta WRC. Ο πρώτος οδηγός της ομάδας, και ουσιαστικά αυτός που θα ακολουθήσει όλους τους αγώνες του θεσμού, είναι ο Thierry Neuville. Ο νεαρός Βέλγος, στον οποίο επένδυσε τα τελευταία χρόνια η Citroen, άλλαξε στρατόπεδο! Η γαλλική ομάδα του πρόσφερε 8 με 9 αγώνες, κάτι που δεν ικανοποίησε τον Βέλγο. Έτσι, ο Neuville δέχθηκε την πρόσκληση-πρόκληση του προσωπικού του φίλου, Nasser Al Attiyah, και θα οδηγήσει για λογαριασμό του Qatar. Στο Μόντε Κάρλο, αναμφίβολα έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει, αφού η ταχύτητα του στην άσφαλτο είναι δεδομένη. Αυτό που θα μετρήσει στην επίδοση του στο τέλος, όμως, είναι η εμπειρία, αφού για να διακριθείς στο Μόντε αυτή είναι απαραίτητη. Στο δεύτερο Fiesta της Qatar WRT, θα βρεθεί ένας εξαιρετικός οδηγός, ο οποίος αναμφίβολα δεν είχε ποτέ τις ευκαιρίες που είχαν άλλοι, και σίγουρα τις άξιζε. Ο λόγος για τον Juho Hanninen, ο οποίος σάρωσε τους τίτλους τα τελευταία χρόνια με την Skoda και το Fabia S2000, και φέτος κάνει το άλμα στο WRC. Ο Φινλανδός (που έχει εξασφαλισμένη την παρουσία του στο Fiesta και για την Σουηδία) έχει λάβει μέρος στον αγώνα στο παρελθόν, έχει σημαντική εμπειρία με καλύτερη του επίδοση το 2010 όταν τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Mikko Hirvonen στην πρώτη του Fiesta S2000 τότε, ενώ με την συμμετοχή του όλα αυτά τα χρόνια στο IRC έχει αποκτήσει εξαιρετική ταχύτητα στην άσφαλτο, όντας από τους ταχύτερους σε αυτού του είδους τις επιφάνειες ανάμεσα στους Φινλανδούς. Ο Juho είναι ικανός για εκπλήξεις…
ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Εκτός από τις παραπάνω συμμετοχές, τέσσερα ακόμα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC θα ξεκινήσουν στον αγώνα. Ο Τσέχος Martin Prokop και ο Γάλλος Julien Maurin θα οδηγήσουν Ford Fiesta WRC, ενώ ο περσινός νικητής του αγώνα Brian Bouffier θα οδηγήσει ένα DS3 WRC της PH Sport. Το μοναδικό Mini JCW WRC στον αγώνα, θα οδηγήσει ο μέχρι πρότινος οδηγός στο PWRC Michal Kosziusko, με την ευθύνη προετοιμασίας του αυτοκινήτου να έχει η Motorsport Italia. Σημειώστε, ότι η πρώην Ralliart Ιταλίας, είναι σχεδόν δεδομένο ότι σε επιλεκτικούς αγώνες φέτος θα έχει στη διάθεση της και τον Πρωταθλητή του PWRC το 2012, Benito Guerra. Από όλους τους προαναφερθέντες, αυτός που θα μπορούσε να κάνει το κάτι παραπάνω είναι ο Bouffier. Ο Γάλλος είχε επικρατήσει στον αγώνα το 2011, όταν και προσμετρούσε στο IRC, διαθέτοντας εμπειρία αλλά και ταχύτητα. Ταχύτητα στην άσφαλτο διαθέτει και ο Prokop, αλλά σίγουρα το Μόντε Κάρλο δεν είναι από τους αγαπημένους του αγώνες.

Στο Μόντε Κάρλο, όμως, θα δούμε για πρώτη φορά και τις νέες κατηγορίες WRC-2 και WRC-3. Στην πρώτη θα συμμετέχουν αυτοκίνητα της κατηγορίας R5, R4, S2000 και τα γνωστά μας Ν/4, με τις ομάδες να πρέπει να συμμετάσχουν σε επτά αγώνες προσμετρώντας τα έξι καλύτερα αποτελέσματα. Στην WRC-3, θα λαμβάνουν μέρος προσθιοκίνητα μοντέλα τα οποία και θα πληρούν προδιαγραφές της κατηγορίας R, R2 και R3. εδώ οι ομάδες θα πρέπει να λάβουν μέρος τουλάχιστον σε έξι αγώνες, με τα πέντε καλύτερα αποτελέσματα να προσμετρούν στο τέλος. Περισσότερες πληροφορίες για τον αγώνα, μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com και στο www.acm.mc_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!