Ας δούμε πως διαμορφώνεται η βαθμολογία στο WRC με βάση και το ιδιόμορφο (sic) σύστημα βαθμολόγησης που έχει τεθεί από φέτος σε ισχύ, μετά και την ολοκλήρωση του Ράλλυ Σουηδίας, δεύτερου αγώνα του θεσμού για το 2024.
Το Ράλλυ Σουηδίας, ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς στο WRC, ολοκληρώθηκε πριν λίγες ώρες με τον Esapekka Lappi και τη Hyundai Motorsport να κατακτούν τη νίκη, τον Elfyn Evans να κρατά ψηλά της σημαία της Toyota Gazoo Racing στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και τον Adrien Fourmaux να παίρνει το πρώτο βάθρο στην καριέρα του με αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally1 με τα χρώματα της M-Sport Ford.
Όπως είναι γνωστό, με βάση το νέο σύστημα βαθμολόγησης στο WRC (διαβάστε περισσότερα εδώ), στα πληρώματα απονέμεται ξεχωριστή βαθμολογία σύμφωνα με την κατάταξη έως και το βράδυ του Σαββάτου, επιπλέον βαθμοί με βάση τις επιδόσεις τους την Κυριακή και, φυσικά, βαθμολογικό «μπόνους» πέντε, τεσσάρων, τριών, δύο και ενός βαθμών στους πέντε πρώτους στην Power Stage.
Ο Elfyn Evans ήταν τελικά ο μεγάλος κερδισμένος σε βαθμολογικό επίπεδο μετά και την ολοκλήρωση του Ράλλυ Σουηδίας – ακόμα και σε σχέση με την νικητή του αγώνα. Ο Βρετανός πήρε 24 βαθμούς, με 13 να έρχονται για την τρίτη θέση που είχε μέχρι και το Σάββατο, επιπλέον 7 για την πρώτη στην κατάταξη της Κυριακής, ενώ 4 ακόμα βαθμοί πιστώθηκαν στον οδηγό της Toyota Gazoo Racing για τoν δεύτερο καλύτερο χρόνο που σημείωσε στην Power Stage.
Ο νικητής του αγώνα Esapekka Lappi έφυγε από τη Σουηδία… δεύτερος, με 19 βαθμούς, έχοντας ήδη 18 σύμφωνα με την πρωτιά του οδηγού της Hyundai Motorsport έως και το Σάββατο το βράδυ. Στο παλμαρέ του προστίθεται 1 βαθμός για την έβδομη θέση με βάση την κατάταξη της Κυριακής. Από την Power Stage, όντας έβδομος με… ασφάλεια, ο Φινλανδός είχε μηδενική συγκομιδή βαθμών.
O Thierry Neuville, τέταρτος στη γενική κατάταξη του αγώνα, «μάζεψε» με υπομονή και έξυπνη όπως απεδείχθη στρατηγική, 18 βαθμούς. Από αυτούς, οι 10 βαθμοί ήρθαν το Σάββατο, με τον Βέλγο να ολοκληρώνει την ημέρα στην τέταρτη θέση, 5 ακόμα την Κυριακή, χάρη στην τρίτη θέση μετά το πέρας των τριών τελευταίων ειδικών διαδρομών του αγώνα, ενώ 3 βαθμοί προστέθηκαν στο ενεργητικό του για την τρίτη, επίσης, θέση στην Power Stage.
Ο Adrien Fourmaux συγκέντρωσε και αυτός 18 βαθμούς, παρ’ ότι ολοκλήρωσε το Ράλλυ Σουηδίας ένα σκαλί πιο ψηλά από τον Βέλγο στη γενική κατάταξη. Στους 15 βαθμούς για την δεύτερη θέση που κατείχε ο Γάλλος έως και το Σάββατο το βράδυ, προστίθενται 3 βαθμοί ακόμα για τις πέμπτη που πήρε την Κυριακή – ο οδηγός της Μ-Sport Ford δεν πήρε βαθμούς στην Power Stage, όντας εκτός 5άδας στην Umea 2 PS.
Παρά το γεγονός ότι ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 39η θέση της γενικής κατάταξης, ο Kalle Rovanpera κατάφερε να φύγει από τη Σουηδία με την πέμπτη καλύτερη συγκομιδή βαθμών. Ο Φινλανδός, δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, απέσπασε συνολικά 11 βαθμούς, με τους 6 να σχετίζονται με την δεύτερη καλύτερη επίδοση την Κυριακή και τους 5 με την απόλυτη επίδοση στην Power Stage.
«Φτωχή» ήταν η συγκομιδή για τον Εσθονό της M-Sport Ford, ο οποίος ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 41η θέση της γενικής κατάταξης. Πιο συγκεκριμένα, ο Ott Tanak κέρδισε συνολικά 6 βαθμούς, με 4 για την τέταρτη θέση την τελευταία ημέρα του αγώνα, συν 2 βαθμούς για την επίσης τέταρτη καλύτερη επίδοσή του στην Power Stage.
Τέλος, ο Takamoto Katsuta πήρε μόλις 3 βαθμούς, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην 45η θέση. Ο Ιάπωνας της Toyota Gazoo Racing απέσπασε 2 βαθμούς για την έκτη καλύτερη επίδοση την Κυριακή και 1 βαθμό για τον πέμπτο χρόνο που «έγραψε» στην Power Stage.
Ο Gregoire Munster, αν και πιο μπροστά στη γενική κατάταξη σε σχέση με τους Rovanpera, Tanak και Katsuta (23ος), δεν πήρε κανέναν βαθμό στο Ράλλυ Σουηδίας.
Η βαθμολογία στο Πρωτάθλημα Οδηγών μετά το Ράλλυ Σουηδίας
Μετά και την ολοκλήρωση δύο αγώνων, επικεφαλής στο Πρωτάθλημα Οδηγών είναι ο Thierry Neuville με 48 βαθμούς. Ακολουθεί ο Elfyn Evans, με 45 βαθμούς, ενώ τρίτος φιγουράρει ο Adrien Fourmaux με 29 βαθμούς.
Ακολουθούν οι Sebastien Ogier με 24 βαθμούς, Ott Tanak με 21 βαθμούς, Esapekka Lappi με 19 βαθμούς, Takamoto Katsuta με 12 βαθμούς και Kalle Rovanpera με 11 βαθμούς.
Η μάχη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
Παρά το «δύο στα δύο», η Hyundai Shell Mobis World Rally Team μοιράζεται με την Toyota Gazoo Racing WRT την πρώτη θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, με τις δύο ομάδες να έχουν συγκεντρώσει από 87 βαθμούς.
Τρίτη είναι Μ-Sport Ford WRT με 47 βαθμούς.