top icon
Αγώνες

WRC Πορτογαλίας: Ένα αστέρι γεννιέται

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει βρει στο πρόσωπο του Sebastien Ogier το νέο του αστέρι και ο Sebastien Loeb το νέο αντίπαλο δέος. Ο νεαρός Γάλλος κατάφερε στην Πορτογαλία να πραγματοποιήσει με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο την πρώτη του νίκη στο θεσμό του WRC.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει βρει πλέον στο πρόσωπο του Sebastien Ogier το νέο του αστέρι και ο Sebastien Loeb το νέο αντίπαλο δέος. Ο νεαρός Γάλλος, που μπήκε στη ζωή του WRC το 2008 κατάφερε στην Πορτογαλία να πραγματοποιήσει με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο την πρώτη του νίκη στο WRC. Και λέμε εντυπωσιακό, διότι το κατάφερε απέναντι στον κορυφαίο σύγχρονο (και για κάποιους όλων των εποχών) οδηγό Ράλλυ, τον Sebastien Loeb. Στο σημερινό τρίτοκαι τελευταίο σκέλος, ο νεαρός Γάλλος ακολούθησε παρόμοια τακτική με χθές. Στο πρώτο πέρασμα από τις δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, έχασε φυσιολογικά χρόνο από τον Loeb, ο οποίος και προσπάθησε να φέρει τη διαφορά μεταξύ τους στη μικρότερη δυνατή τιμή. Όταν όμως ξεκίνησε το δεύτερο πέρασμα από τις ίδιες ειδικές, ο Loeb μπορεί να ήταν ταχύτερος από τον αντίπαλο του, αλλά τελικά ο νεαρός συμπατριώτης του κατάφερε με μαεστρία και ταχύτητα να διατηρηθεί στην κορυφή, έστω με βραχεία κεφαλή και στο τέλος να πανηγυρίσει στο Algarve την πρώτη νίκη της καριέρας του. Δικαίως, θα συμπληρώσουμε εμείς από την πλευρά μας.

Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ο Ogier ξεδίπλωσε όλα τα στοιχεία εκείνα που τον έχουν κάνει να ξεχωρίσει μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Αρχικά, στο πρώτο σκέλους, ήταν η ταχύτητα του, αφού κατάφερε να περάσει στην κορυφή, χτίζοντας μάλιστα και μία διαφορά από τους αντιπάλους του. Όμως, το στοιχείο που τον έκανε να ξεχωρίσει ήταν ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε το γεγονός ότι τις δύο τελευταίες μέρες είχε το μεγαλύτερο μειονέκτημα από όλους, όντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές και αναγκασμένος να ανοίγει το δρόμο για τους υπολοίπους. Στο πρώτο πέρασμα κατάφερνε να χάνει λίγο χρόνο, προφυλλάσοντας τα ελαστικά του και στο δεύτερο πέρασμα βύιζε το πόδι στο πάτωμα, παραμένοντας με αυτή την τακτική στην κορυφή της κατάταξης μέχρι το τέλος. Σίγουρα, τα εύσημα ανήκουν και στον επικεφαλής της Citroen Racing, ο οποίος και άφησε τους δύο οδηγούς του να παλέψουν για την πρώτη θέση, αν και σε αυτό βοήθησε και ο Jari Matti Latvala μετά από τη χθεσινή του εγκατάλειψη. Γεγονός που επέτρεψε στον Quesnel να αφήσει τους οδηγούς του ελεύθερους. Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη επιβράβευση για τον ίδιο ήταν τα εύσημα του Loeb, ο οποίος παράδεχθηκε ότι οι χρόνοι του συμπατριώτη του ήταν απίστευτοι, αλλά και ότι πλέον στο πρόσωπο του έχει βρει έναν νέο και μάλλον το μεγαλύτερο του αντίπαλο.

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έχασε πολύτιμο χρόνο την πρώτη ημέρα, όντας πρώτος στις ειδικές, τον οποίο προσπάθησε να καλύψει στη συνέχεια. Ότι και αν έκανε όμως τις δύο επόμενες μέρες δεν στάθηκε αρκετό για να του χαρίσει ακόμα μία νίκη. Ειδικά στο σημερινό τελευταίο σκέλος, προσπάθησε όσο ήταν αδύνατο, αλλά απέναντι του βρήκε έναν πολύ ισχυρό αντίπαλο. Βέβαια, για τον ίδιο λίγη σημασία έχει η νίκη, αφού ένας από τους σημαντικότερους στόχους του επιτεύχθηκε. Και για να είμαστε ακριβής, αυτό που εννοούμε είναι ότι η διαφορά του από τους διώκτες του στην βαθμολογία των Οδηγών διευρύνθηκε ακόμα περισσότερο, την ώρα που κανείς πέρα του Ogier δεν δείχνει ικανός να ανακόψει το δρόμο του προς τον έβδομο τίτλο. Όπως όλα δείχνουν, ο Γάλλος οδεύει ολοταχώς για τον έβδομο και ίσως πιο εύκολο τίτλο της καριέρας του, αφού όλα πλέον μοιάζουν να εξαρτώνται από τον ίδιο. Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί κανείς από τους τέσσερις ασφάλτινους αγώνες της φετινής χρονιάς.

Μάχη, όμως, δεν είχαμε μόνο στην κορυφή, αλλά και για την τελευταία θέση του βάθρου, ανάμεσα σε τρία πληρώματα! Μεγάλος νικητής στο τέλος της ημέρας, αναδείχθηκε ο Dani Sordo, ο οποίος και ολοκλήρωσε την κυριαρχία της Citroen στον συγκεκριμένο αγώνα. Ο νεαρός Ισπανός, σαφώς απελευθερωμένος από το άγχος, μετά από τις δηλώσεις του Olivier Quesnel, αναφορικά με την παραμονή του στην ομάδα και τη νέα χρονιά, έκανε για ακόμα μία φορά αυτό που γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον. Να προσφέρει τα μέγιστα στην ομάδα και συγκεκριμένα πολύτιμους βαθμούς που έφεραν την Citroen και πάλι στο ρόλο του οδηγού στην βαθμολογία των Κατασκευαστών. Πάντως, και σε αυτόν τον αγώνα προσπάθησε για το κάτι παραπάνω, αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο στο δεύτερο σκέλος, όταν και έχασε χρόνο και από την φθορά των ελαστικών του, αλλά και από τη σειρά εκκίνησης. Βέβαια, στην επιτυχία του αυτή, συνέβαλε και η ατυχία του Petter Solberg, ο οποίος έχασε την 3η θέση που είχε στην κατοχή του από την πρώτη σημερινή ειδική, όταν και αντιμετώπισε προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης της C4. Μάλιστα, το χειρότερα για τον Νορβηγό δεν σταμάτησαν εκεί, αφού κατάφερε (διότι περί κατορθώματος πρόκειται) να βγει από το δρόμο στην σούπερ ειδική, να προκαλέσει ζημιά στη C4 και να χάσει και την 4η θέση από τον Mikko Hirvonen!

Κακά τα ψέμματα, όμως, αυτό δεν γλυκαίνει το χάπι στην Ford. Πλέον είναι ηλίου φαεινότερον ότι η ψαλίδα ανάμεσα σε Citroen C4 και Ford Focus έχει ανοίξει σημαντικά,την ώρα που η πληθώρα καλών, έμπειρων και ποιοτικών οδηγών, χαρίζει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στους Γάλλους. Στην Ford, το αποτέλεσμα μόνο ευχαριστημένους δεν μπορεί να αφήνει τους ανθρώπους, αλλά και τους οδηγούς της ομάδας. Ο Latvala ήταν απογοητευτικός, αφού εγκατέλειψε για ακόμα μία φορά φέτος από έξοδο, την ώρα που όσο βρισκόταν στον αγώνα ήταν φανερά εκτός ρυθμού, ίσως και λόγο του περσινού του ατυχήματος στον συγκεκριμένο αγώνα. Ο Hirvonen από την πλευρά του, ξεκίνησε με τη λογική ότι δεν θα έχει στο μυαλό του τη νίκη, προσπαθώντας να βρει τον τρόπο να βρει το ρυθμό και την ταχύτητα του. Τελικά, δεν κατάφερε τίποτα από τα δύο. Αναμφίβολα, προσπάθησε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, και συγκεκριμένα την 3η θέση στο βάθρο, αλλά τελικά χωρίς επιτυχία. Σήμερα, παρασύρθηκε, προσπάθησε να πιέσει τις C4, αλλά κατέστρεψε τα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει προβλήματα υπερστροφής, και χάνοντας κάθε ελπίδα διεκδίκησης της τελευταίας θέσης του βάθρου. Όμως, αυτό που γεννά προβληματισμό είναι η αδυναμία του Φιλανδού να καταφέρει να ξεπεράσει συνδυασμούς όπως ο Sordo και ο Solberg. Μέχρι τον αγώνα της Σουηδίας, ο Φιλανδός ήταν μακράν σε αυτό το επίπεδο και φέτος αδυνατεί να τους ακολουθήσει. Αναμφίβολα, το αυτοκίνητο παίζει το ρόλο του και αυτό είναι κάτι που ο γνωρίζει ο Mikko, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να δηλώσει ανοικτά. Η ουσία είναι ότι όσο στο γαλλικό στρατόπεδο εξακολουθούν να εργάζονται επάνω στο αυτοκίνητο και μάλιστα με τέσσερις κορυφαίους οδηγούς, δύσκολα η εικόνα θα αλλάξει και η απογοήτευση του Mikko θα μεγαλώνει.

Πιο πίσω, είχαμε αρκετές αλλαγές στην κατάταξη, με τον Matthew Wilson να καταφέρνει να τερματίσει έκτος. Ο Βρετανός οδηγός, εκμεταλλεύθηκε την εγκατάλειψη του Henning Solberg και να βρεθεί για ακόμα μία φορά στους βαθμούς, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά τη συνέπεια που τον διακρίνει στις επιδόσεις του. Βέβαια, κανείς δεν θα ήθελε να είναι στη θέση του Νορβηγού ομόσταυλου του, ο οποίος εγκατέλειψε από μπαταρία! Ποιος είδε τον Henning και δεν τον φοβήθηκε. Προβλήματα, όμως, αντιμετώπισε σήμερα και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε πολύ μεγάλη φθορά στα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να διατηρήσει την 8η θέση που είχε στην κατοχή του κα να πέσει δέκατος γενικής. Έτσι αυτό επέτρεψε στους Mads Ostberg, Federico Villagra και Khalid Al Qassimi, να περάσουν μπροστά του και να συμπληρώσουν την πρώτη βαθμολογούμενη δεκάδα. Στο SWRC και στο JWRC, δεν υπήρξαν αλλαγές στην κατάταξη, αφού οι πρωτοπόροι ουσιαστικά διατήρησαν την πρωτοπορία, βασιζόμενοι στη διαφορά που είχαν χτίσει από εχθές. Έτσι, στην πρώτη περίπτωση ο Jari Ketomaa με το Fiesta S2000 κατάφερε να σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του, μετά από πέτυχε στη Νέα Ζηλανδία και θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο, αν και ο Xavi Pons κατάφερε να διατηρηθεί στην δεύτερη θέση, παραμένοντας και στην κορυφή της βαθμολογίας. Στην κατηγορία Νέων, ο Abbring εκμεταλλεύθηκε τη σημαντική του διαφορά από τους αντιπάλους του και στο τέλος πανηγύρισε μία πολύ σημαντική για τον ίδιο νίκη.

Αναμφίβολα, το Ράλλυ της Πορτογαλίας είναι ένας από τους αγώνες που θα μας μείνουν στο μυαλό για το τεράστιο ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια του. Παράλληλα, είναι ένας αγώνας που ίσως να σηματοδοτεί και την αυγή μίας νέας εποχής! Αυτής του Sebastien Ogier. Βιαζόμαστε; Ναι, θα το ομολογήσουμε και εμείς. Πάντως, αυτό που μπορούμε να στοιχιματίσουμε είναι ότι πλέον έχουμε ανάμεσα μας έναν σίγουρο μελλοντικό Πρωταθλητή. Το φετινό Πρωτάθλημα, όμως, θα είναι και πάλι υπόθεση του μικρόσωμου Γάλλου με τα ανοικτόχρωμα μάτια. Ο Seb είναι εδώ, φρέσκος όσο ποτέ και μεγάλο φαβορί για τον τίτλο. Το ερωτηματικό είναι η Ford, η οποία καλείται άμεσα να μαζέψει τα κομμάτια της και να προσπαθήσει να επιστρέψει σε υψηλό επίπεδου συναγωνισμού το συντομότερο δυνατόν. Μπορεί να μεσολαβεί ένας μήνας μέχρι το Ράλλυ της Βουλγαρίας να είναι αρκετό διάστημα, αλλά το γεγονός ότι με αυτόν τον αγώνα σηματοδοτείται και η έναρξη των ασφάλτινων γύρων του θεσμού, κάνει το έργο του Μalcolm Wilson και της ομάδας του ακόμα πιο δύσκολο._Π.Τ.[email protected]

Επίσημο site αγώνα: www.rallydeportugal.pt
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ