Παράσταση για ένα ρόλο ήταν η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, με τον Sebastien Ogier να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη σειρά εκκίνησης και να περνά στην κορυφή της κατάταξης.
Ο Ogier γνώριζε από την αρχή του αγώνα, ότι σήμερα ήταν η ευκαιρία του. Για αυτό ακριβώς, σε όλη τη διάρκεια του σκέλους οδήγησε στο όριο προσπαθώντας να δημιουργήσει τη μέγιστη δυνατή διαφορά από τους διώκτες του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές που σύμφωνα με τους οδηγούς οι συνθήκες ήταν ακόμα πιο δύσκολες από το πρωί, ο νεαρός Γάλλος συνέχισε να οδηγεί στο όριο, δημιουργώντας και τη διαφορά των 26 δευτερολέπτων από το Sordo, έστω και με τη βοήθεια του Ισπανού στην τελευταία ειδική. Βέβαια, ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτή η διαφορά όσο εύκολα χτίστηκε, άλλο τόσο εύκολο μπορεί να τη χάσει αύριο.
Ο Dani Sordo προσπάθησε να εκμεταλλετεί και αυτός με τη σειρά του τη σειρά εκκίνησης και να τεθεί επικεφαλής της κατάταξης. Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του Ogier και παρόλο που δεν τον ξεπέρασε, κατάφερε να μείνει σε απόσταση αναπνοής. Όμως, στην τελευταία ειδική του σκέλους, ο Ισπανός έκανε ένα λάθος, πήγε ευθεία σε μία διασταύρωση με αποτέλεσμα η διαφορά του από τον Ogier να εκτοξευθεί στα 26 δευτερόλεπτα. Κρίμα, διότι η επίδοση του ήταν καλή και σε όλη τη διάρκεια της ημέρας κατάφερε να αποφύγει τα όποια προβλήματα. Βέβαια, αύριο είναι μία διαφορετική ημέρα, αλλά αναλογιζόμενοι και τη σειρά εκκίνησης μοιάζει δύσκολο να διατηρηθεί σε αυτή τη θέση, συνυπολογίζοντας μάλιστα και το γεγονός ότι στις τελευταίες του εμφάνισεις σχεδόν πάντα στα δύο τελευταία σκέλη η απόδοση του πέφτει κατακόρυφα. Αλλά όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος, ο αγώνας της Πορτογαλίας είναι μία καινούργια αρχή για τον ίδιο.
Πιο πίσω, οι κορυφαίοι συνδυασμοί και ουσιαστικά οι πρωτοπόροι στο Πρωτάθλημα, αντιμετώπισαν σήμερα το τυπικό πρόβλημα της σειράς εκκίνησης. Οι Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen έδωσαν τη μάχη τους έχοντας μειονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους, με τον Petter Solberg να βρίσκεται στη μάχη με τους δύο μεγάλους αντιπάλους και του φετινού Πρωταθλήματος. Οι τρεις τους εναλλάσονταν στην 3η θέση, και τελικά ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν αυτός που κατάφερε να ολοκληρώσει τρίτος, 47 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Ο Γάλλος, αρχικά ξεπέρασε τον τρόμο του όταν στην πρώτη ειδική της ημέρας ήρθε αντιμέτωπος στην ε.δ. με μία μηχανή, και στη συνέχεια πίεσε για να μην χάσει πολύτιμο χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπολοίπους. Παρόλα αυτά, το μειονέκτημα της πρώτης διέλευσης είναι μεγάλο και τελικά μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι από το αποτέλεσμα του πρώτου σκέλους.
Ο Mikko Hirvonen είχε και αυτός πρόβλημα με τη σειρά εκκίνησης, αλλά ευτυχώς για τον ίδιο, αυτό δεν τον επηρέασε όσο στις προηγούμενες συναντήσεις στο πλαίσιο του θεσμού. Ο Φιλανδός δείχνει πιο χαλαρός και ήρεμος σε σχέση με τις προηγούμενες φορές και όπως ο ίδιος παραδέχθηκε, αυτό τον βοηθάει στο να βρει την ταχύτητα του. Τηρουμένων των αναλογιών, ο Mikko έκανε αυτό που έπρεπε και πλέον απομένει να δούμε αν αύριο θα μπορέσει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να δείξει το πρόσωπο που μας είχε συνηθίσει μέχρι πριν από μερικούς μήνες.
Ο Petter Solberg, για ακόμα μια φορά είδε την ατυχία να του χτυπάει την πόρτα, αφού προβλήματα και ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην τελευταία ειδική του σκέλους, του κόστισαν σε χρόνο και θέσεις στην κατάταξης. Πέρα από το κλατάρισμα στο τέλος που τον έριξε από την 3η θέση της γενικής, επιτρέποντας στον Loeb να ανέβει μία θέση, ο Νορβηγός είχε και ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητα από την αρχή του σκέλους, μετά από ένα χτύπημα που είχε προκαλέσει ο ίδιος στη C4 στη χθεσινοβραδυνή σούπερ ειδιική, το οποίο και δεν κατάφεραν να επδιορθώσουν οι μηχανικοί του το πρωί, ελέω χρόνου. Παράλληλα, η επιλογή του να αγωνιστεί με δύο ρεζέρβες δεν αποδείχθηκε ευεργετική, κοστίζοντας τελικά πολύτιμο χρόνο.
Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ο Jari Matti Latvala, ο οποίος είχε να αντιμετωπίσει σήμερα δύο σημαντικά προβλήματα. Το πρώτο ήταν η σειρά εκκίνησης, αφού όντας δεύτερος στο δρόμο έπρεπε και αυτός να καθαρίζει για αυτούς που ακολουθούσαν, ενώ το δεύτερο ήταν το τρομακτικό ατύχημα που είχε πέρσι ο Φιλανδός σε αυτόν τον αγώνα. Ο νικητής του αγώνα της Ν. Ζηλανδίας, παραδέχθηκε σε δηλώσεις του ότι στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ήταν πολύ προσεκτικός και οδήγησε αρκετά φυλαγμένα, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να φιγουράρει στην 7η θέση της γενικής, περισσότερο από ένα λεπτό πίσω από την κορυφή. Ο Henning Solberg ακολουθεί έβδομος έχοντας και αυτός να αντιμετωπίσει προβλήματα με το Ford Focus και συγκεκριμένα με το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας είχε έντονους κραδασμούς. Πιο πίσω, οι Matthew Wilson, Mads Ostberg και Kimi Raikkonen συμπληρώνουν την πρώτη βαθμολογούμενη δεκάδα, με τον Βρετανό να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα φρένα, ενώ δεν απέφυγε και το λάθος βρισκόμενος κάποια στιγμή σε ένα χαντάκι. Ο Ostberg προσπάθησε στο μεγαλύτερο μέρος του σκέλους να φέρει το Impreza S15n στα μέτρα του, ενώ ο Raikkonen παράδέχθηκε ότι αυτός είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες που έχει συναντήσει. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, δήλωσε ότι μοιάζει αδύνατο να βρεις τα σωστά σημεία φρεναρίσματος, καταφέροντας όμως εν τέλει αν αποφύγει κάποιο λάθος. Κάτι που δεν κατάφερε ο Ken Block, ο οποίος βγήκε από το δρόμο, τούμπαρε, χωρίς ευτυχώς να προκαλέσει σημαντικές ζημιές στο Ford Focus, με αποτέλεσμα αύριο να επανεκκινήσει κανονικά υπό καθεστώς superally.
Στην κατηγορία του SWRC, το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο με ένα μηχανικό πρόβλημα να κρίνει στο τέλος της ημέρας τον πρωτοπόρο στην κατάταξη της κατηγορίας. Ο Nasser Al Attiyah, από την αρχή του σκέλους έδειξε να έχει τελείως διαφορετική διάθεση σε σχέση με τις προηγούμενες αναμετρήσεις, με αποτέλεσμα να κερδίσει τις τέσσερις από τις έξι σημερινές ειδικές και να τεθεί επικεφαλής της κατάταξης. Όλα αυτά, όμως, μέχρι την τελευταία ειδική του σκέλους, όπου έχασε την υποβοήθηση στο Fiesta, γεγονός που του κόστισε πολύτιμο χρόνο με αποτέλεσμα να πέσει στη δεύτερη θέση πίσω από τον Jari Ketomaa ο οποίος και καιροφυλαχτούσε. Ο οδηγός από το Κατάρ πραγματοποιεί την πρώτη του εμφάνιση με το Ford Fiesta S2000, αφού είναι και ο πρώτος του αγώνας μετά από την αλλαγή της Rene Georges Sport και του Fabia S2000. Έτσι, ο Ketomaa στο τέλος του πρώτου σκέλους είναι 23 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Al Attiyah και αύριο θα προσπαθήσει να διαφυλάξει τη θέση του. Την ίδια ώρα, ο οδηγός από το Κατάρ, πρέπει να ανησυχεί και για τον Per Gunnar Andersson, που τον ακολουθεί κατά ποδάς, μόλις δέκα δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Σουηδός οδηγός δεν είχε αυτοπεποίθηση σήμερα πίσω από το τιμόνι του, όπως δήλωσε ο ίδιος, με αποτέλεσμα να οδηγεί αρκετά πιο φυλαγμένα από ότι συνήθως. Πάντως, ο ίδιος έχει κάθε λόγο να είναι χαρούμενος, αφού σήμερα ανακοινώθηκε και επίσημα, ότι θα λάβει μέρος στο Ράλλυ της Βουλγαρίας με τα χρώματα της Stobart Ford! Η πρώτη του εργοστασιακή παρουσία μετά από την αποχώρηση της Suzuki από το θεσμό. Βέβαια, πρώτος ανάμεσα στα αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000 είναι ο Juho Hanninen με το Skoda Fabia S2000, χωρίς όμως ο Φιλανδός πρωτοπόρος στη βαθμολογία του IRC να προσμετρά στο θεσμό. Στο JWRC, η κατάσταση ήταν λίγο πολύ ανάλογη, με τον Βέλγο Thierry Neuville να είναι ο ταχύτερος συνδυασμός της ημέρας, κερδίζοντας όλες τις ειδικές διαδρομές, εκτός από την 7η και τελευταία. Σε αυτή, εγκατέλειψε την προσπάθεια του, αφήνοντας έτσι την πρώτη θέση στα χέρια του Aaron Burkart με το Suzuki Swift S1600.
Κάπως έτσι εξελίχθηκε και η σημερινή ημέρα, με τη γενικότερη εικόνα να είναι η αναμενόμενη, αναφορικά πάντα σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε φέτος στο πρώτο σκέλος. Ειδοποιός διαφορά; Η επίδοση του Ogier, ο οποίος δείχνει να έχει απίστευτη εξέλιξη, βελτιώνοντας τις επιδόσεις του με απίστευτο ρυθμό, αγώνα με τον αγώνα. Τώρα, το τι θα γίνεοι αύριο είναι μία διαφορετική ιστορία και αυτό που περιμένουν όλοι είναι να δουν την απάντηση του Sebastien Loeb, ο οποίος και συνήθως μιλάει στο δεύτερο σκέλος._Π.Τ.[email protected]
Επίσημο site αγώνα: www.rallydeportugal.pt
Επίσημο site WRC: www.wrc.com