Όπως αναμενόταν η Πολωνία χάνει τη θέση της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με τον αγώνα της Τουρκίας να επιστρέφει στο πρόγραμμα του WRC μετά από οκτώ χρόνια.
Η φημολογία ήταν έντονη στο σέρβις παρκ του Ράλλυ Γερμανίας, και σήμερα όσα ακούγονταν στο Bostalsee και σας είχαμε αναφέρει μετά το τέλος του shakedown επαληθεύονται. Δια στόματος του Oliver Ciesla από πλευράς promoter του WRC, επιβεβαιώθηκε πως το Ράλλυ Πολωνίας θα είναι εκτός προγράμματος του θεσμού το 2018. Ο βασικός λόγος που ο αγώνας μένει εκτός είναι η ασφάλεια των θεατών στις ειδικές διαδρομές. Ο πολωνικός γύρος του WRC είχε μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια, συγκεντρώνοντας κάθε χρόνο χιλιάδες θεατές. Οι τελευταίοι, όμως, ήταν εντελώς απείθαρχοι και δεν ακολουθούσαν τις οδηγίες των κριτών, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα ασφαλείας. Δεν είναι μυστικό ότι η οργανωτική επιτροπή του αγώνα έκανε τεράστια προσπάθεια για να βελτιώσει το συγκεκριμένο θέμα, αλλά εν τέλει αυτό δεν στάθηκε αρκετό. Η FIA είχε επιπλήξει με “κίτρινη κάρτα” τον αγώνα το 2015 και όσα είδαν οι παρατηρητές φέτος ήταν αρκετά για να θέσουν τον αγώνα εκτός. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ανάμεσα σε αυτούς που εξέφρασαν έντονη ανησυχία για την ασφάλεια του αγώνα και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην συγκεκριμένη απόφαση ήταν και οι οδηγοί! Ο Ciesla από πλευράς promoter δήλωσε σχετικά: “Είναι λυπηρό που θα χάσουμε το Ράλλυ Πολωνίας, αφού είναι μία αναπτυσσόμενη αγορά και αποτελεί έναν από τους πλέον ενδιαφέροντες αγώνες του WRC τα τελευταία χρόνια, αλλά για λόγους ασφαλείας η FIA πήρε την απόφαση να μην περιληφθεί στο πρόγραμμα της νέας χρονιάς. Απλά, θέλω να τονίσω ότι δεν είναι ευθύνη των οργανωτών, αλλά αποτέλεσμα της συμπεριφοράς των θεατών. Έπρεπε να αντιδράσουμε για τη δική τους ασφάλειας, αλλά και για τους οδηγούς.”
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι στη θέση της Πολωνίας αναμένεται να προστεθεί το Ράλλυ Τουρκίας, το οποίο συμπεριλήφθηκε για τελευταία φορά στο καλαντάρι του θεσμού το 2010. Η ημερομηνία διεξαγωγής του θα είναι το Σεπτέμβριο, “κλείνοντας” μία τρύπα έξι εβδομάδων που υπάρχει σήμερα και επίκεντρο θα είναι η πόλη της Μαρμαρίδας. Βέβαια, με το Ράλλυ Πολωνίας εκτός, ένα αντίστοιχο κενό θα δημιουργηθεί τον Ιούνιο ανάμεσα στα Ράλλυ Σαρδηνίας και Φινλανδίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι έξι πρώτοι γύροι του θεσμού θα είναι ίδιοι με φέτος το 2018, και με αντίστοιχες ημερομηνίες. Ο promoter από την πλευρά του θα ήθελε να μεγαλώσει το πρόγραμμα περιλαμβάνοντας 14 αγώνες, αλλά κάτι τέτοιο βρίσκει αντίθετους τους Κατασκευαστές. Ειδικά η πρόταση ο επιπλέον αγώνας να είναι το Ράλλυ Ζηλανδίας, βρήκε όλες τις ομάδες αντίθετες για λόγους κόστους. Ο αγώνας της Κροατίας αντίθετα, συντηρείται στο προσκήνιο από τον promoter, αν και οι Κατασκευαστές δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα ζεστοί. Όλα τα παραπάνω θα συζητηθούν και θα αποφασιστούν τον Σεπτέμβριο στη συνεδρίαση της παγκόσμιας επιτροπής Ράλλυ.
Ένα ακόμα θέμα που θα τεθεί στο τραπέζι, είναι το ενδεχόμενο οι ομάδες να μπορούν να σημειώσουν βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με τρεις οδηγούς! Σήμερα, προσμετρούν τα δύο καλύτερα αποτελέσματα από τα τρία αυτοκίνητα κάθε ομάδας. Οι ομάδες δεν είναι αρνητικές στο να συμμετέχουν με τέσσερα αυτοκίνητα η κάθε μία και να προσμετρούν τα τρία καλύτερα αποτελέσματα, γεγονός που θα ανοίξει ακόμα περισσότερο την αγορά των οδηγών και θα δώσει την ευκαιρία σε νέους να διακριθούν στην κορωνίδα των αγώνων Ράλλυ._Π.Τ.