X
Αγώνες

WRC: Ποια μάχη των Seb;!

Όλοι περίμεναν στο Ράλλυ Γαλλίας τη μάχη των δύο Seb (Loeb και Ogier), αλλά εν τέλει ο Thierry Neuville είναι αυτός που δείχνει την πρώτη ημέρα το δρόμο και στους δύο Γάλλους οδηγούς!




Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι ήταν ο αγώνας που όλοι περίμεναν. Η κοινή παρουσία των δύο Sebastien, Loeb και Ogier, στο Ράλλυ Γαλλίας είχε προκαλέσει σε όλο τον κόσμο του WRC αναστάτωση και όλοι ανέμεναν με αγωνία την τέλεση του. Η πρώτη χθεσινή ημέρα εξελίχθηκε λίγο πολύ όπως ανέμεναν οι περισσότεροι. Ο Ogier κατέκτησε τον τίτλο που δικαιούταν σύμφωνα με τη φετινή του απόδοση, τον πανηγύρισε δεόντως, με αποτέλεσμα όλο το ενδιαφέρον να στραφεί στις ειδικές διαδρομές του αγώνα, όπου οι δύο Γάλλοι οδηγοί θα διασταύρωναν τα ξίφη τους με στόχο τη νίκη. Όμως, αυτός που καραδοκούσε ήταν ο Thierry Neuville, «the new hot stuff» όπως τον αποκαλούν πλέον στο θεσμό. Ο νεαρός Βέλγος, με τη βοήθεια των υπεύθυνων για την πρόβλεψη του καιρού, έκανε την ιδανική επιλογή ελαστικών, οδήγησε στο όριο και συγκέντρωσε όλα τα φλας της δημοσιότητας επάνω του.

Το ερώτημα από νωρίς το πρωί, ήταν αν θα βρέξει κατά τη διάρκεια της σημερινής ημέρας. Οι προγνώσεις από την αρχή της εβδομάδας έκαναν λόγο για βροχή, αλλά κανείς δεν μπορούσε με σιγουριά να το επιβεβαιώσει. Έτσι, η επιλογή των ελαστικών αποδείχθηκε ρώσικη ρουλέτα για κάποιους. Τελικά, η πρώτη ήταν στεγνή, ενώ στις επόμενες δύο οι οδηγοί συνάντησαν μερικές σποραδικές βροχές, οι οποίες απλά «έβρεξαν» λίγο το δρόμο΄, ενώ αύξησαν τις υγρασίες στα κομμάτια που δεν υπήρχε ήλιος. Όμως, όσοι είχαν επιλέξει τη σκληρή γόμα αντιμετώπισαν πρόβλημα, και πεχασαν χρόνο. Εκεί που ήρθαν τα πάνω-κάτω, όμως, ήταν στο δεύτερο loop ειδικών, όπου υπήρξαν προβλέψεις για σίγουρες βροχοπτώσεις. Έτσι, η Citroen επέλεξε να φύγουν τα DS3 από το σέρβις στο Στρασβούργο με τέσσερα ελαστικά με τη μαλακή γόμα, όπως και η VW, σε αντίθεση με τους οδηγούς της Ford που προτίμησαν τη σκληρή, αφού το δικό τους meteo crew δεν προέβλεπε βροχόπτωση. Και εν τέλει δικαιώθηκε, αφού η βροχή δεν έκανε την εμφάνιση της και η σκληρή γόμα αποδείχθηκε η ενδεδειγμένη επιλογή. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρόγνωση του καιρού για αύριο κάνει λόγο για έντονες βροχοπτώσεις, γεγονός που αναμένεται να αλλάξει και πάλι τα δεδομένα.

Στον αγώνα, τώρα, από την αρχή όλοι είχαν στρέψει το ενδιαφέρον τους στη μάχη των Loeb και Ogier. Όμως, στο τέλος αυτής αυτός που συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων ήταν ο Thierry Neuville. Ο νεαρός Βέλγος, στο πρώτο loοp ειδικών προσπάθησε και έμεινε σε απόσταση βολής από την Loeb που οδήγησε νωρίς τον αγώνα, έχοντας και το μειονέκτημα ότι είχε μαζί του δύο ρεζέρβες στο πίσω μέρος του Fiesta, έναντι δύο των αντιπάλων του. Όμως, στο δεύτερο loop ειδικών, το τμήμα πρόβλεψης καιρού της Ford έκανε το θαύμα της, και ο επόμενος σταρ του WRC έφυγε με τη σκληρή γόμα από το Στρασβούργο με αποτέλεσμα να αποδείχθει ο ταχύτερος όλων και να περάσει στην κορυφή της κατάταξης. Ο ίδιος στο τέλος της ημέρας, μας εξύμνησε τους ανθρώπους της M-Sport μοιράζοντας συγχαρητήρια, ενώ δεν έκρυψε το άγχος του για το αυριανό σκέλος. Βλέπετε, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι θα είναι η πρώτη φορά στην καριέρα του που θα ξεκινάει πρώτος στις ειδικές σε ασφάλτινες ε.δ., αλλά θα πρέπει να το κάνει και –πιθανότατα- και σε βρεγμένες επιφάνειες.

Όπως αναφέραμε και στην αρχή της εβδομάδας, στη μάχη της νίκης στον συγκεκριμένο αγώνα περιμέναμε ότι θα είναι περισσότεροι από δύο οδηγοί, και εν τέλει δικαιωθήκαμε. Ο πρώτος στην κατάταξη, Neuville, χωρίζεται μόλις από 12,2 δευτερόλεπτα διαφορά από τον τέταρτο Sebastien Loeb, με τους τέσσερις πρώτους να έχουν μοιρασμένες πιθανότητες για τη νίκη. Κάτι που ισχύει σίγουρα για τον Dani Sordo, ο οποίος και δείχνει σαφώς ανανεωμένος μετά την επιτυχία του στο Ράλλυ της Γερμανίας. Ο Ισπανός ήταν μέσα στη μάχη σε όλη τη διάρκεια του σκέλους, και έχασε έδαφος μόνο στο τελευταίο loop όπου και αυτός χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα ελαστικών αναμένοντας βροχή. Αυτός που εντυπώσιασε με τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, όμως, ήταν ο Jari Matti Latvala, παρόλο που και ο ίδιος πραγματοποίησε λάθος επιλογή ελαστικών. Το αν θα μπορέσει αύριο να παραμείνει στη μάχη είναι μία άλλη ιστορία. Πάντως, όπως είπε και ο ίδιος αστειευόμενος με τον αρχιμηχανικό του, τέτοιες επιδόσεις στην άσφαλτο με την Ford δεν είχε καταφέρει να σημειώσει στο παρελθόν.

Μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Latvala, ακολουθεί ο Sebastien Loeb. Ο Γάλλος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, μετά την χθεσινή ψυχρολουσία του shakedown και της υπερειδικής, εμφανίστηκε μεταμορφωμένος στις ειδικές διαδρομές. Κατάφερε σε όλες του πρώτου loop να κάνει τον ταχύτερο χρόνο και να περάσει στην κορυφή της κατάταξης. Όπως λέμε, σαν να μην πέρασε μία μέρα. Όμως, η λάθος πληροφόρηση της ομάδας της Citroen αναφορικά με την επιλογή των ελαστικών στο δεύτερο loop ειδικών, είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει χρόνο με τη μαλακή γόμα και να πέσει στην 4η θέση της γενικής. Βέβαια, ο Γάλλος δεν έδειξε αγχωμένος όταν επέστρεψε στο Στρασβούργο. Γνωρίζοντας ότι η έντονη βροχόπτωση αύριο είναι το πιθανότερο σενάριο, ξέρει ότι έχει τον τρόπο να καλύψει τη διαφορά. Όπως είπε και ο ίδιος, «αν διαθέτουμε τα κατάλληλα ελαστικά μπορούμε να διεκδικήσουμε τη νίκη. Αυτό που με ικανοποιεί είναι ότι βρήκα ρυθμό άμεσα από την πρώτη ειδική του αγώνα, ειδικά μετά το shakedown και την υπερειδική, όπου οι επιδόσεις δεν ήταν αυτές που θέλαμε. Έχω αυτοπεποίθηση με το αυτοκίνητο».

Τα μεγαλύτερα προβλήματα, όμως, αντιμετώπισε ο νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Ogier. Ο Γάλλος, στο πρώτο… σκέλος της ζωής του με τον τίτλο δικό του, έδειξε επηρεασμένος στην αρχή, ενώ και η επιλογή των ελαστικών του δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που θυμάται να δυσκολεύεται τόσο πολύ, και σίγουρα δεν περίμενε να είναι σε αυτόν τον αγώνα. Πάντως, το γεγονός ότι εξασφάλισε τον τίτλο την Πέμπτη δεν βοήθησε τον Γάλλο να διατηρήσει την συγκέντρωση του, αφού όπως παραδέχθηκε στο απογευματινό loop κατάφερε να επανέλθει στη γη και να βρει την συγκέντρωση του, αν και η επιλογή της μαλακής γόμας δεν του επέτρεψε να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή.

Εκτός μάχης της κορυφής και ουσιαστικά συμπληρώνοντας την πρώτη δεκάδα, ακολουθουν οι Evgeny Novikov, Αndreas Mikkelsen, Mikko Hirvonen, Μads Ostberg και MartinProkop. Ο Ρώσος οδηγός της M-Sport βελτίωσε αισθητά τις επιδόσεις του στο δεύτερο loop ενώ εκμεταλλεύθηκε και το γεγονός ότι οι οδηγοί των VW και Citroen έκαναν λάθος επιλογή ελαστικών. Απογοητευτικός είναι για ακόμα μία φορά ο Mikko Hirvonen, ο οποίος πλέον είναι φανερό στο σέρβις παρκ ότι έχει χάσει το κέφι και το χαμόγελο του, όντας πιο προβληματισμένος από ποτέ. Στο WRC2 o Robert Kubica δεν έχει κανένα πρόβλημα να δείξει το δρόμο στο συναγωνισμό, ενώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις του αύριο στο βρεγμένο οδόστρωμα. Στο WRC3 οι νεαροί Gilbert και Chardonnet με τα DS3 R3T πραγματικά ξεσηκώνουν με τα περάσματα τους και σε αναγκάζουν να περιμένεις αρκετή ώρα τη σειρά τους για να παρακολουθήσεις τηνπροσπάθεια τους. Ο Gilbert είναι πρώτος αυτή τη στιγμή, με τον Chardonnet να ακολουθεί με διαφορά 40 δευτερολέπτων πίσω του, έχοντας μία διαφορά ασφαλείας. Τέλος, αντίστοιχα εντυπωσιακά περάσματα παρακολουθεί κανείς και στο WRC Academy με τους «πιτσιρικάδες» να απογειώνουν τα Ford Fiesta R2 οδηγώντας πραγματικά στο όριο των αυτοκινήτων. Ταχύτερος μέχρι στιγμής, είναι ο Ισπανός μετρ της ασφάλτου Jan Lemes, ο οποίος έχει εμπειρία και από ισχυρότερες κατασκευές στο παρελθόν.

Έτσι, η αυριανή ημέρα, αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον, αφού οι καιρικές συνθήκες λογικά θα αλλάξουν τα δεδομένα στον αγώνα. Η εμπειρία και η ταχύτητα στο βρεγμένο, όπως και η σειρά εκκίνησης, είναι στοιχεία που θα παίξουν το ρόλο τους, και όχι αυτή τη φορά τα ελαστικά, αφού όπως συμφωνούν όλοι οι οδηγοί, αυτή τη φορά θα χρησιμοποιήσουν όλοι την ίδια γόμα. Και αν δεν βρέξει; Αυτό και αν αλλάξει τα δεδομένα…_Π.Τ.

Αποτελέσματα πρώτου σκέλους
1. Thierry Neuville  Ford Fiesta WRC 1:08:56.5
2. Dani Sordo Citroen DS3 WRC           +9.8
3. Jari-Matti Latvala VW Polo WRC +11.8
4. Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC          +12.2
5. Sebastien Ogier VW Polo WRC               +28.7
6. Evgeny Novikov Ford Fiesta WRC     +1:03.6
7. Andreas Mikkelsen VW Polo WRC             +1:26.4
8. Mikko Hirvonen Citroen DS3 WRC        +1:33.5
9. Mads Ostberg Ford Fiesta WRC    +1:37.5
10. Martin Prokop Ford Fiesta WRC      +2:36.3
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!