Οι ιθύνοντες του WRC είναι πιθανό να φέρουν ξανά στο προσκήνιο την qualifying stage, αλλά με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι συνέβη πριν από περισσότερο από μια δεκαετία.
Η γκρίνια πολλών πρωτοκλασάτων οδηγών -και ειδικότερα εκείνων που «καθαρίζουν» τον δρόμο στις ειδικές διαδρομές την πρώτη ημέρα του αγώνα- φέρεται πως θα φέρει ξανά στο προσκήνιο του WRC την qualifying stage. Και μάλιστα άμεσα.
Ωστόσο, σε αντίθεση με ότι ίσχυε το 2012 και το 2013, ο σχεδιασμός των διοικούντων στο WRC είναι η επαναφορά της «κατατακτήριας ειδικής διαδρομής» από το 2025 αλλά μόνο για τους τρεις πρώτους συνδυασμούς στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος. Στόχος είναι, σε αυτά τα τρία πληρώματα, να δοθεί η δυνατότητα για ένα επιπλέον (βλ. τρίτο) πέρασμα στο shakedown που θα δίνει στο ταχύτερο την επιλογή να διαλέξει αν θα ξεκινήσει τις ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας από την πρώτη, την δεύτερη ή την τρίτη θέση (σ.σ.: τα πληρώματα από την τέταρτη και κάτω θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος θα συνεχίσουν να ξεκινούν την πρώτη ημέρα κάθε αγώνα του WRC με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει και σήμερα).
Πως αντιμετωπίζουν άραγε οι ομάδες, και πρωτίστως οι οδηγοί, το παραπάνω ενδεχόμενο;
Σε δηλώσεις του στο dirtfish.com, ο επικεφαλής της Μ-Sport Ford, Richard Millener, είπε: «Υπάρχει αυτό το μόνιμο πρόβλημα με τον πρώτο στο δρόμο να μιλάει για το πόσο απαίσιο είναι [να είσαι πρώτος στο δρόμο], κάτι που δεν φαίνεται καλό για το πρωτάθλημα και δεν φαίνεται καλό και στις δηλώσεις στο τέλος των ειδικών.
«Υπήρξε κάποια συζήτηση για την επιστροφή στις πλήρεις κατατακτήριες. Δεν είμαι υπέρ, γιατί πιστεύω ότι οι καλύτεροι οδηγοί θα έρχονται πάντα στην κορυφή και θα είναι οι ίδιοι, λίγοι οδηγοί που θα κερδίσουν στις κατατακτήριες και θα επιλέξουν την καλύτερη θέση στο δρόμο.
«Υπάρχει συμβιβασμός; Αναρωτιέμαι αν θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό για τους πρώτους τρεις στο πρωτάθλημα. Ο οδηγός που βρίσκεται στην τέταρτη θέση θα ξεκινούσε τέταρτος, ούτως ή άλλως, οπότε δεν τον επηρεάζει. Αυτός είναι ένας καλός συμβιβασμός».
Από τη μεριά του, ο Thierry Neuville… στέκεται περισσότερο στο τι θα συμβεί με τους οδηγούς μερικής απασχόλησης. «Μόνο ο πρώτος οδηγός θα ωφεληθεί. Σαφώς, ένα τέτοιο σύστημα θα είχε λειτουργήσει υπέρ μου φέτος – αλλά πάντα προσπαθώ να σκέφτομαι το καλό του αθλήματος καθώς το shakedown θα ήταν ενδιαφέρον και όχι κάτι βαρετό.
«Επίσης, νομίζω ότι ένας από τους στόχους του συστήματος θα είναι να αφαιρέσει το πλεονέκτημα που έχουν οι οδηγοί μερικής απασχόλησης όταν έρχονται στους αγώνες και παίρνουν την καλύτερη θέση στο δρόμο [στους χωμάτινους αγώνες] επειδή είναι πέμπτοι ή έκτοι στη βαθμολογία. Ακόμα κι αν το qualifying περιλαμβάνει τους πέντε κορυφαίους, οι οδηγοί μερικής απασχόλησης θα εξακολουθούσαν να έχουν ένα πλεονέκτημα».