O Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, εμφανίστηκε ανοιχτός στο ενδεχόμενο μείωσης της διάρκειας του κύκλου των νέων κανονισμών, από πέντε σε τρία χρόνια.
Οι αρχικές εκτιμήσεις της FIA σχετικά με τους νέους κανονισμούς που θα διέπουν την κορυφαία κατηγορία Rally1 του WRC από το 2022 και περιλαμβάνουν χρήση υβριδικών κινητήρων συνόλων, αναφέρονταν σε διάρκεια 3+2 ετών, δηλαδή με έτος λήξης το 2026, όμως τα δεδομένα φαίνεται πως αλλάζουν.
Μιλώντας στο DirtFish, ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, παραδέχθηκε πως η Διεθνής Ομοσπονδία θα είναι ευέλικτη όσον αφορά στις ανάγκες των Κατασκευαστών, ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται μείωση του κύκλου των νέων κανονισμών, στα τρία χρόνια, δηλαδή έως το 2024.
Ο Matton θα αρχίσει να εργάζεται σε ενδεχόμενη νέα αλλαγή των κανονισμών ενόψει 2025, από τις αρχές της επόμενης χρονιάς. Επιπλέον, στόχος της FIA είναι ο εξηλεκτρισμός όλων των κατηγοριών του WRC, από την Rally1 έως τη χαμηλότερη Rally5. Άλλωστε, πέραν των υβριδικών συνόλων που θα υπάρχουν στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού από το 2022, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2 θα εφοδιαστούν με ήπια υβριδικό σύστημα 48V από το 2023.
“Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι“, δήλωσε ο Yves Matton. “Σίγουρα, αν οι κατασκευαστές μας πουν ότι θέλουν κάτι, θα τους ακούσουμε. Η κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος αυτή τη στιγμή δεν περιλαμβάνει πελατειακά αυτοκίνητα. Δημιουργούμε τους κανονισμούς για τα υβριδικά μαζί με τους κατασκευαστές“.
Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια; “Γνωρίζουμε πως ο πρώτος κύκλος του Rally1 θα έχει διάρκεια τριών ετών (2022, 2023, 2024). Μόλις έρθει το 2022, θα έχουμε αρκετό χρόνο ώστε να μιλήσουμε για το 2025 και το 2026. Δε λέω πως δεν είναι καλό να ξεκινήσουμε να κοιτάζουμε πώς θα είμαστε το 2026. Όμως ειλικρινά, τα πράγματα κινούνται τόσο γρήγορα που πιστεύω πως αφού έχουμε κατορθώσει την αλλαγή κανονισμών το 2022, τότε θα είναι η ώρα να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τα επόμενα τρία χρόνια“, ανέφερε ο Matton, που πρόσθεσε:
“Ότι καταφέρουμε τώρα για το 2022 βασίζεται σε όσα ζήτησαν οι κατασκευαστές. Σίγουρα, ως FIA, θέλουμε μεγαλύτερη βιωσιμότητα και νέες τεχνολογίες μέσα στο πρωτάθλημα. Θέλουμε να έχουμε κορυφαία αυτοκίνητα στο πρωτάθλημα, που θα είναι ένα εργαστήριο και θα φέρνουν νέες τεχνολογίες“.
Όσον αφορά στην ύπαρξη υβριδικής τεχνολογίας και στις μικρότερες κατηγορίες, ο Yves Matton είπε: “Θα σας πω ένα πράγμα: Εισάγουμε έναν οδικό χάρτη για εξηλεκτρισμό και ύπαρξη υβριδικής τεχνολογίας σε όλη την πυραμίδα των ράλλυ. Συνεργαζόμαστε στενά με τους κατασκευαστές για όλη την πυραμίδα, από Rally1 έως Rally5“.