X
Αγώνες

WRC: Όλα τα τελευταία νέα!

Μπορεί χρονικά να μεσολαβεί σχεδόν ένας μήνας μετά το Ράλλυ Ακρόπολις για τον επόμενο γύρο του WRC, παρ' όλα όμως τα νέα γύρω από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ τρέχουν. Και μάλιστα, με γοργούς ρυθμούς!

Το Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία και ήδη από την ημέρα που ο εθνικός μας αγώνας ολοκληρώθηκε, τα νέα γύρω από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ τρέχουν, και μάλιστα αρκετά από αυτά είναι αρκετά σημαντικά. Το κυριότερο, και ίσως αυτό που θα έχει άμεσο αντίκτυπο στο θεσμό, είναι η αποχώρηση της Nokia από τους χορηγούς του WRC. Η εταιρία κινητής τηλεφωνίας αποφάσισε να μην επεκτείνει τη συμφωνία της με την Ομοσπονδία, με τον πρόεδρο της επιτροπής Ράλλυ, Jarmo Mahonen, να υποστηρίζει ότι το WRC δεν έχασε μόνο περί τα 2.5 εκατομμύρια λίρες(!), αλλά και την προοπτική για μία μακροχρόνια συνεργασία με μία σημαντική εταιρία. Μάλιστα, ο ίδιος ο Mahonen, δεν έκρυψε ότι ένας από τους βασικούς λόγους που οδήγησαν την Nokia σε αυτή την απόφαση, είναι η απουσία του promoter, θέση η οποία έχει μείνει ορφανή από την αρχή της χρονιάς, μετά από όσα συνέβησαν με την North One Sport.
Όμως, η κρίση στο θεσμό δεν σταματάει εδώ. Ως γνωστών, ένα από τα πλέον καυτά θέματα αυτής της περιόδου, είναι το πρόγραμμα της νέας χρονιάς. Η FIA έχει αφήσει να διαρρεύσει ότι το πρώτο draft όπως ονομάζεται, θα γνωστοποιηθεί στις 15 Ιουνίου. Έτσι, η επιτροπή Ράλλυ έστειλε στην εκάστοτε οργανωτική των αγώνων που είναι υποψήφιοι να συμπεριληφθούν στο καλεντάρι του 2013 ένα συμβόλαιο πέντε σελίδων, στο οποίο αναφέρεται ότι θα πρέπει να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον ποσό της τάξεως των 100.000 ευρώ (για τη χρονομέτρηση, το tracking system αλλά και την τηλεοπτική παραγωγή του αγώνα τους), την ώρα που το συμβόλαιο θα έχε διάρκεια ενός έτους. Όπως είναι λογικό, αυτό εξόργισε τους διοργανωτές των αγώνων. Χαρακτηριστικά, ένας εκ αυτών ανέφερε: «Είμαστε θυμωμένοι! Δεν είναι σωστό. Και δεν είναι μόνο θέμα των χρημάτων. Αναλογιστείτε, ότι πέρσι δεν πληρώσαμε τίποτα για τη χρονομέτρηση και το tracking, ενώ για τα τηλεοπτικά πληρωθήκαμε 25.000 ευρώ από την North One! Άρα, πρέπει να βρούμε 125.000 ευρώ! Αν σε αυτά συνυπολογίσετε και το παράβολο συμμετοχής στη FIA, το οποίο αγγίζει τα 140.000 ευρώ, καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για σχεδόν 250.000 ευρώ κατευθείαν! Εμείς δεν θέλουμε να υπογράψουμε αυτό το συμβόλαιο. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να το συζητήσουμε. Όμως, η FIA θέλει να τα κάνει όλα πάρα πολύ γρήγορα, και να πάρουμε το ίδιο γρήγορα την απόφαση. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει».

Όπως είναι λογικό, ο πρόεδρος της επιτροπής Ράλλυ έριξε και πάλι το φταίξιμο στην απώλεια του promoter, αναφέροντας ότι η FIA, οι Κατασκευαστές και οι οργανωτικές επιτροπές των αγώνων είναι αυτές που θα πρέπει να στηρίξουν το θεσμό σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Το θετικό, βέβαια, είναι ότι η εταιρία που έχει την ευθύνη για την χρονομέτρηση και το tracking system του WRC εδώ και δέκα χρόνια, η ST1 Technology, υποστήριξε ότι θα συμβάλλει τα μέγιστα έτσι ώστε να υπάρξει συμφωνία ανάμεσα σε Ομοσπονδία και οργανωτές. Πάντως, η FIA έχει δεσμευτεί ότι στις 15 Ιουνίου, ημέρα που θα συνεδριάσει η επιτροπή Ράλλυ, θα παρουσιαστεί και ο νέος promoter του θεσμού, κάτι που αρκετοί επιφυλάσσονται ότι θα γίνει τόσο άμεσα.

Και την ώρα που κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η επόμενη μέρα και κατά πόσο θα μπορεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ να προβάλλεται με τον ίδιο τρόπο που καλύπτεται σήμερα, ένα ιδιαίτερα ευχάριστο νέο ήρθε για να αλλάξει το κλίμα. Συγκεκριμένα, γερμανικά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επιστροφή της Hyundai στο WRC, με αυτοκίνητο το i20! Μάλιστα, σύμφωνα με τα πληροφορίες που επικαλείται το άρθρο, ο λόγος έγκειται στην παρουσία της VW, με την κορεάτικη εταιρία να θέλει να αναμετρηθεί με τον γερμανικό κολοσσό όχι μόνο στην αγορά της Γερμανίας, αλλά και στις ειδικές διαδρομές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρώτο πρωτότυπο είναι σχεδόν έτοιμο και πως την ευθύνη προετοιμασίας του αυτοκινήτου έχει η Hyundai, σε αντίθεση με το 2003 που το αυτοκίνητο είχε κατασκευαστεί από την βρετανική MSD, με την νέα έδρα της ομάδας να βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της Hyundai στη Γερμανία. Γεγονός που -αν ισχύει- αποδεικνύει και τη σοβαρότητα της εμπλοκής. Στο ίδιο άρθρο, αναφέρεται ότι η κορεατική εταιρία θα κάνει την εμφάνιση της στο θεσμό το 2013 σε επιλεκτικούς αγώνες, εν όψει της πλήρους εμπλοκής της στο Πρωτάθλημα το 2014.

Παράλληλα, οι πρωταγωνιστές του θεσμού προετοιμάζονται για τον επόμενο αγώνα στη Νέα Ζηλανδία, με τη Citroen να κάνει δοκιμές στην Τοσκάνη. Όμως, όλα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελαν οι άνθρωποι της γαλλικής ομάδας, αφού ο Mikko Hirvonen είχε μία σφοδρή έξοδο, και μάλιστα με μεγάλη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να καταστρέψει το DS3 και να διακοπεί η σειρά δοκιμών. Ευτυχώς, ούτε ο ίδιος, αλλά ούτε ο συνοδηγός του Jarmo Lehtinen, τραυματίστηκαν και βγήκαν από το αυτοκίνητο χωρίς προβλήματα. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Loeb κέρδισε το Σαββατοκύριακο σε αγώνα στην Ελβετία οδηγώντας το DS3 WRC, ενώ αμέσως μετά πέταξε για την πίστα του Le Mans, όπου και έλαβε μέρος στις δοκιμές πριν τον 24ώρο αγώνα. Ο οκτάκις Πρωταθλητής, που αυτός και η ομάδα του δεν θα λάβουν μέρος στον αγώνα, κατάφερε μάλιστα να σημειώσει τον 5ο χρόνο της ημέρας!_Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!