Μετά την τελευταία φετινή του συνεδρίαση, το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA προέβη σε ανακοινώσεις για το εγγύς (2020) και το απώτερο (2022) μέλλον.
Πριν από λίγες ώρες ολοκληρώθηκε το τέταρτο και τελευταίο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της FIA, στο Παρίσι. Παρόντες ήταν τόσο ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Jean Todt, όσο και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος για τον τομέα των σπορ, Graham Stoker.
Μετά την επιβεβαίωση του περασμένου Ιουνίου, πως από το 2022 οι κανονισμοί στο WRC θα προβλέπουν τη χρήση υβριδικών αυτοκινήτων, ήρθε η στιγμή να εγκριθούν οι αρχές των τεχνικών κανονισμών, με πρόθεση οριστικοποίησής τους στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
Καταρχάς, να θυμίσουμε πως η κορυφαία κατηγορία των ράλλυ -γνωστή ως WRC- μετονομάζεται σε Rally1. Από εκεί και έπειτα, η υβριδική τεχνολογία παραμένει στο κάδρο, καθώς τα αγωνιστικά του 2022 θα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Η ισχύς του συνόλου θα προέρχεται από κινητήρα εσωτερικής καύσης αντίστοιχων προδιαγραφών με σήμερα -δηλαδή απόδοση περίπου 400 ίππων,- ενώ τονίζεται πως το κόστος εξέλιξης θα τεθεί υπό έλεγχο.
O Πρόεδρος της FIA, Jean Todt και στο βάθος διακρίνεται o Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton
Παράλληλα, στο σύστημα θα συνεισφέρει και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 100 kW, δηλαδή περίπου 136 ίππων. Η συγκεκριμένη μονάδα θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες (σύμφωνα με πληροφορίες θα εξελιχθεί από την Williams) και θα ενσωματώνει κοινές στρατηγικές χρήσης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων (hardware) και λογισμικού (software). Αυτό θα συμβαίνει ώστε τα αυτοκίνητα να κινούνται στις απλές διαδρομές εντός πόλεων, χρησιμοποιώντας μόνο την ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα προσφέρει ενίσχυση ισχύος στις ειδικές διαδρομές.
Σε επίπεδο αισθητικής τα αγωνιστικά του 2022 θα παραμείνουν σε αντιστοιχία με αυτά που γνωρίζουμε σήμερα για την κορυφαία κατηγορία του WRC. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πληροφορία, αφορά στη δυνατότητα χρήσης είτε σωληνωτού πλαισίου, είτε πλαισίου που χρησιμοποιείται σε μοντέλο παραγωγής. Αυτό διευκολύνει ομάδες όπως η Toyota, που προτιμούν τη δεύτερη εκδοχή, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θιασώτης της πρώτης εκδοχής ήταν η Citroen. Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγίες σχετικά με το μέγεθος των αυτοκινήτων θα παραμείνουν σταθερές, ενώ οι κατασκευαστές θα μπορούν πλέον να επιλέξουν το μέγεθος του αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιήσουν, κίνηση που γίνεται για προσέλκυση νέων κατασκευαστών όπως η Subaru. Θυμίζουμε πως με βάση τους τρέχοντες κανονισμούς, οι κατασκευαστές έπρεπε να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα από μία συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, εξ ου και οι επιλογές των Hyundai i20, Toyota Yaris, Ford Fiesta και Citroen C3. Επιπρόσθετα, η FIA θα δημιουργήσει μια προκαθορισμένη δομή για την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας, καθώς και την απλοποίηση της διαδικασίας εξέλιξης, με βάση τα δεδομένα από τις δοκιμές των τωρινών αυτοκινήτων WRC.
Αν τα παραπάνω φαντάζουν μακρινά, καθώς αφορούν στην έναρξη του 2022, το Παγκόσμιο Συμβούλιο πήρε μια σημαντική απόφαση και για το 2020. Θέλοντας να προσφέρει στις ομάδες του WRC περισσότερες ευκαιρίες στο πλαίσιο της συμμετοχής τους, η FIA δίνει το δικαίωμα στους Κατασκευαστές να δημιουργήσουν και μια δορυφορική ομάδα με ένα αυτοκίνητο, που θα συμμετέχει με ξεχωριστή ονομασία και δε θα μπορεί να σημειώσει βαθμούς για την κύρια ομάδα.
Η συγκεκριμένη κίνηση δεν εκπλήσσει, καθώς μετά την αποχώρηση της Citroen, οι συμμετέχοντες στο θεσμό και κυρίως οι Hyundai και Toyota, εξετάζουν τις καλύτερες δυνατές στρατηγικές για να βοηθήσουν την τριάδα των οδηγών τους. Ήδη, έχει ανακοινωθεί πως ο Jari Matti Latvala θα συμμετάσχει σε 2, με στόχο να γίνουν 5, αγώνες του WRC το 2020 με Toyota Yaris WRC, ενώ και ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta θα συμμετάσχει στους Ευρωπαϊκούς αγώνες, πλην Τουρκίας, και στο Ράλλυ Ιαπωνίας, με αντίστοιχο αυτοκίνητο. Επιπροσθέτως, φήμες θέλουν τη Hyundai να εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο της δημιουργίας δεύτερης ομάδας με τον Andreas Mikkelsen και υπό συνθήκες, τον Craig Breen.
Τέλος, η FIA δημοσιοποίησε και το ημερολόγιο του WRC για το 2020, με την Χιλή να παραμένει εντός αυτού, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας, καθώς έχει υπάρξει ανακοίνωση πως ο αγώνας δε θα πραγματοποιηθεί λόγω των αναταραχών στην χώρα. _Ν.Δ.
WRC 2020 – Πρόγραμμα αγώνων
- Μόντε Κάρλο (23-26 Ιανουαρίου)
- Σουηδία (13-16 Φεβρουαρίου)
- Μεξικό (12-15 Μαρτίου)
- Χιλή (16-19 Απριλίου) – αναμένεται επιβεβαίωση από την τοπική Ομοσπονδία
- Αργεντινή (30 Απριλίου-3 Μαΐου) – αναμένεται επιβεβαίωση από την τοπική Ομοσπονδία
- Πορτογαλία (21-24 Μαΐου)
- Ιταλία (4-7 Ιουνίου)
- Σαφάρι (16-19 Ιουλίου)
- Φινλανδία (6-9 Αυγούστου)
- Νέα Ζηλανδία (3-6 Σεπτεμβρίου)
- Τουρκία (24-27 Σεπτεμβρίου) – αναμένεται επιβεβαίωση από την τοπική Ομοσπονδία
- Γερμανία (15-18 Οκτωβρίου) – αναμένεται επιβεβαίωση από την τοπική Ομοσπονδία
- Μεγάλη Βρετανία (29 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου) – αναμένεται επιβεβαίωση από την τοπική Ομοσπονδία
- Ιαπωνία (19-22 Νοεμβρίου)