top icon
Αγώνες

WRC: O Quesnel αποκαλύπτει!

Σε σημαντικές αποκαλύψεις προχώρησε ο πρώην επικεφαλής της Citroen Racing, Olivier Quesnel, εξηγώντας τους λόγους που οδήγησαν τον Sebastien Ogier στην έξοδο από τη γαλλικά ομάδα, και το ρόλο που έπαιξε σε αυτό ο Sebastien Loeb!

Όσα συνοδεύουν τους Sebastien Loeb και Sebastien Ogier τα τελευταία χρόνια, αναφορικά με τις μεταξύ τους σχέσεις, έχουν ξεκινήσει από τη συμβίωση τους στην Citroen το 2011. Εκείνη την περίοδο, επικεφαλής στην γαλλική ομάδα ήταν ο Olivier Quesnel, ο οποίος και είχε το δύσκολο έργο να διατηρήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους δύο σπουδαίους οδηγούς. Τότε, η προσωπικότητα και η σύνδεση του Loeb με τη γαλλική ομάδα υπερίσχυσε, με αποτέλεσμα ο Ogier να καταλήξει στην VW, ενώ ο Quesnel βρέθηκε υπεύθυνος του προγράμματος αντοχής (WEC) με την ομάδα της Peugeot. Δύο χρόνια μετά, ο Γάλλος μάνατζερ επέστρεψε στο προσκήνιο με συνέντευξη του σε γαλλικό site, όπου και αποκαλύπτει ότι ο Loeb και οι επικεφαλής της Citroen φταίνε για την αποπομπή του Ogier από την ομάδα, αλλά και τη δική του στη συνέχεια.

Ο Quesnel, δήλωσε συγκεκριμένα: “Λίγο πριν την έναρξη του Ράλλυ Βουλγαρίας το 2010, ο Ogier ήρθε σε μένα έχοντας στα χέρια του ένα συμβόλαιο συνεργασίας που του είχε προτείνει η Ford για το 2011. Αρχικά, αυτό που σκέφτηκα είναι ότι το πρόβλημα του ήταν τα χρήματα, αλλά στη συνέχεια και αφού μιλήσαμε συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν αυτό που τον απασχολούσε. Ο Ogier ήθελε να εξασφαλίσει ότι θα έχει ίση μεταχείριση τη νέα χρόνια, αν παράμενε στην ομάδα με τον Loeb, και δεν θα ήταν απλά δεύτερος οδηγός.” Τότε, όταν η ομάδα είχε παρουσιαστεί πριν την έναρξη του θεσμού, ο Quesnel είχε δηλώσει στους εκρποσώπους του Τύπου, ότι δεν θα υπάρχει πρώτος και δεύτερος οδηγός στην Citroen το 2011. Όμως, πάντα σύμφωνα με το Γάλλο, όλα άλλαξαν όταν ο Loeb διαπίστωσε ότι κινδυνεύει η κυριαρχία του μέσα στην ομάδα. “Φτάσαμε σε κάποιο σημείο μέσα στη χρονιά, όπου είχαν από πέντε νίκες και οι δύο. Σε εκείνο το σημείο, ο Loeb θεώρησε ότι η κατάσταση ξέφευγε από τα χέρια του, τουλάχιστον στις ειδικές διαδρομές, και προτίμησε να την πάρει πάλι πίσω, ακολουθώντας διαφορετική πολιτική. Έκανε γνωστό ότι έχει επαφές και συζητήσεις με την VW και έπαιξε αυτό το χαρτί πολύ καλά. Το πρόβλημα, ήταν ότι οι άνθρωποι της Citroen ενέδωσαν και έδωσαν στον Loeb ότι ήθελε. Όμως, η μεγαλύτερη ζημιά για την ομάδα, είναι το γεγονός ότι ο Loeb ζήτησε να αποχωρήσει ο Ogier! Η επιθυμία του έγινε πραγματικότητα και από εκεί και πέρα δεν είχε νόημα ούτε για μένα να παραμείνω στην ομάδα.”

Καυστικός ο Quesnel, αλλά σχετικά απάντησε ο πρώην επικεφαλής της Citroen Racing, Guy Frequelin, ο οποίος και ανέφερε ότι για ότι έγινε το 2011 στις τάξεις της ομάδας και τη διαμάχη που ξέσπασε ανάμεσα στους δύο οδηγούς, ουσιαστικός υπαίτιος είναι ο Quesnel! “Το πρόβλημα το 2011 ήταν προκάτοχος μου. Δεν μπορούσε να διαχειριστεί τους δύο οδηγούς. Κάποια στιγμή, ο Seb (Loeb) με είχε πάρει τηλέφωνο και μου είχε πει ότι θα φύγει από την Citroen. Εγώ του είπα ότι αυτό είναι αδύνατο! Αλλά μου είπε ότι το κλίμα μέσα στην ομάδα είναι τόσο άσχημο, που δεν μπορώ άλλο να μείνω. Έτσι, επικοινώνησα με τον Frederic Banzet τον γενικό διευθυντή της Citroen, αλλά και τον διευθυντή του Group PSA, Jean Marc Gales, και αυτοί μου είπαν ότι πρέπει να πείσω τον Loeb να μείνει. Μετά το Ράλλυ Φινλανδίας το 2011, είχα μία συνάντηση με τον Gales και τον Sebastien στο Παρίσι που είχε διάρκεια τριών ωρών και τον πείσαμε να μείνει. Ο Ogier έπρεπε να φύγει διότι η ατμόσφαιρα δεν ήταν καλή, ενώ ήταν ιδιαίτερα επιθετικός, με αποτέλεσμα η κατάσταση να μην είναι διαχειρίσιμη. Η κόντρα μεταξύ των δύο οδηγών μέσα στην ομάδα ήταν υπερβολική. Ο Ogier κατάλαβε ότι έπρεπε να φύγει. Ήταν αδύνατο να μείνουν μαζί και να συνεργαστούν οι δυο τους. Κάποιος από τους δύο έπρεπε να φύγει.”

Κάτι που εν τέλει έγινε το 2011, με τον Ogier να καταλήγει στην VW και να συμμετέχει το 2012 με Skoda Fabia S2000 στο θεσμό, και εν τέλει το 2013 να κατακτά τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Σίγουρα, αρκετά από τα παραπάνω δεν ήταν άγνωστα στο ευρύ κοινό, αλλά όχι δια στόματος Quesnel. Ο Γάλλος μάνατζερ βρέθηκε σε δίλλημα το 2011. Τότε, ο Loeb είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να αποσυρθεί από την ενεργό δράση στο τέλος του 2011, με αποτέλεσμα να στηρίξει τον Ogier, ο οποίος και ήταν δεδομένο από τότε ότι θα αποτελέσει τον μελλοντικό Πρωταθλητή. Όμως, ο Γάλλος μάνατζερ έχασε τη διαχείριση στο εσωτερικό της ομάδας στα μέσα της χρονιάς και συγκεκριμένα στο Ακρόπολις. Το δικό μας Ακρόπολις ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον Loeb, όταν συγκεκριμένα έφτασε η ομάδα σε σημείο να δίνει χρόνους του εννιά φορές Πρωταθλητή στον Ogier, και όχι το αντίστροφο. Σε εκείνο το σημείο, το γυαλί ράγισε με τον Quesnel, και ουσιαστικά ενεπλάκη στο θέμα ο Frequelin. Η συνέχεια ήταν γνωστή, με τον Loeb να συμμετέχει δύο ακόμα χρόνια στο θεσμό κατακτώντας δύο ακόμα τίτλους και τον Quesnel να βρίσκεται στο Πρωτάθλημα Αντοχής με την ομάδα της Peugeot.

Ποιος έχασε και ποιος κέρδισε; Η γαλλική εταιρία μπορεί να κυριάρχησε μία ακόμα χρονιά στο WRC και να κατέκτησε δύο ακόμα τίτλους το 2012, αλλά φέτος με τον Loeb εκτός αποδείχθηκε πως πλέον δεν διαθέτει στις τάξεις οδηγό-Πρωταθλητή που θα την οδηγήσει τα επόμενα χρόνια στο δρόμο των επιτυχιών. Σίγουρα, αυτός θα μπορούσε να είναι ο Ogier, αλλά ακόμα και ο Neuville, που μέχρι πέρσι ήταν στις τάξεις της. Και σίγουρα αν όχι στην περίπτωση του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή, σε αυτή του νεαρού Βέλγου μάλλον έκαναν ένα τεράστιο λάθος προσφέροντας του μειωμένο πρόγραμμα τη χρονιά που διανύουμε, με αποτέλεσμα να καταλήξει στην αγκαλιά της Ford. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που δύσκολα ο Neuville -με τα τωρινά δεδομένα- θα προτιμήσει την γαλλική ομάδα για τη νέα χρονιά..._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ