top icon
Αγώνες

WRC: Ο Ogier δείχνει το δρόμο…

Ο Sebastien Ogier επιβεβαίωσε την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Αυστραλίας τον τίτλο του φαβορί, κερδίζοντας τις περισσότερες ε.δ. από κάθε άλλο συνδυασμό και δημιουργώντας “με το καλημέρα” μία μικρή διαφορά ασφαλείας.

Δεν χρειάστηκε περισσότερο από ένα αγωνιστικό σκέλος για να πιστοποιήσει ο Sebastien Ogier τον τίτλο του φαβορί που του είχε αποδοθεί πριν τον αγώνα. Ο Γάλλος οδηγός, που είναι αποφασισμένος να ξεκαθαρίσει την υπόθεση τίτλος όσο το δυνατόν νωρίτερα, ξεκίνησε “με το καλημέρα” επιθετικά, κερδίζοντας όλες τις ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας, με εξαίρεση το τελευταίο πέρασμα από την SSS Coffs, δημιουργώντας έτσι μία μικρή διαφορά ασφαλείας. Ο Ogier εκμεταλλεύθηκε τη σειρά εκκίνησης (9ος) και έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του δεν είχε πρόβλημα να δείξει ποιος είναι ο ταχύτερος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι πιθανό μετά το τέλος του αγώνα ο Γάλλος να πανηγυρίζει τον πρώτο του τίτλο, αφού αν το Ράλλυ Αυστραλίας ολοκληρωνόταν σήμερα και η κατάταξη του σκέλους ήταν η τελική του αγώνα, τότε ο Sebastien θα ήταν ήδη ο κάτοχος του Πρωταθλήματος.

Για να γίνει αυτό, όμως, χρειάζεται να περάσουν ακόμα δύο μέρες και τα 20 δευτερόλεπτα που τον χωρίζουν από τον Mikko Hirvonen δεν είναι αρκετά για να του εξασφαλίσουν τη νίκη. Ο Φινλανδός κάνει ίσως την καλύτερη του φετινή εμφάνιση, παραμένοντας ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, όντας πολύ κοντά στους χρόνους του Ogier. Όμως, ο Γάλλος είχε σε κάθε περίπτωση αυτό το κάτι παραπάνω, κερδίζοντας πολύτιμα δευτερόλεπτα σε κάθε ε.δ. και δημιουργώντας στο τέλος της ημέρας τη διαφορά των 20 δευτερολέπτων. Βέβαια, πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Mikko είχε σημαντικό μειονέκτημα σήμερα έναντι του Ogier, αφού εκκινούσε 5ος στις ειδικές με αποτέλεσμα να μην έχει το ίδιο καθαρό δρόμο μπροστά του σε σχέση με τον μεγάλο του αντίπαλο. Η σειρά εκκίνησης και η κατάσταση του δρόμου ήταν κάτι που βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, με τις ειδικές ειδικά στο πρώτο πέρασμα να αποδεικνύεται ιδιαίτερα γλιστερές προκαλώντας προβλήματα στους οδηγούς. Επίσης, η οργανωτική επιτροπή του αγώνα, για να αποφύγει τη γκρίνια αλλά και προβλήματα με τους οδηγούς, αποφάσισε από την αρχή και έδωσε διαφορά τριών λεπτών ανάμεσα σε κάθε αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC για να μην υπάρξουν προβλήματα σκόνης και ορατότητας. Μάλιστα, όταν στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. το πρόβλημα έγινε έντονο, δεν δίστασαν να δώσουν ακόμα τέσσερα λεπτά διαφορά στην εκκίνηση των πληρωμάτων.

Μάχη, όμως, δεν έχουμε μόνο για τη μάχη της πρώτης θέσης, αλλά και για το βάθρο! Ο Thierry Neuville ξεκίνησε κάπως αγχωμένα, μη μπορώντας να βρει ρυθμό, όντας στην πρώτη του επίσκεψη στην Αυστραλία. Παρόλα αυτά, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, βελτίωσε αισθητά τις επιδόσεις του, βρήκε και πάλι την αυτοπεποίθηση του τόσο στις σημειώσεις του, όσο και στο τιμόνι του Fiesta, με αποτέλεσμα στην τελευταία ε.δ. της ημέρας να καταφέρει να σκαρφαλώσει τρίτος, έστω και με βραχεία κεφαλή από τον Kris Meeke. Ο νεαρός Βρετανός, που στην Αυστραλία αντικαθιστά τον Dani Sordo, ήταν εντυπωσιακός σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, βρισκόμενος 3ος στο μεγαλύτερο μέρος της και παραμένοντας στο τέλος μόλις 0,5 δλ. πίσω από τον Βέλγο στη μάχη του βάθρου. Η επιτυχία του Kris είναι πολύ μεγάλη, αν αναλογιστούμε ότι ο Βρετανός μετά τη Φινλανδία οδήγησε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο στο shakedown πριν την εκκίνηση του αγώνα! Σίγουρα, αν οι επιδόσεις του είναι αντίστοιχες και τις δύο επόμενες ημέρες, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχει την ευκαιρία που τόσο πολύ επιθυμεί. Να οδηγήσει το εργοστασιακό DS3 WRC στον αγώνα της πατρίδας του, το Ράλλυ Μ. Βρετανίας.

Μεταμορφωμένος στο δεύτερο μισό του πρώτου σκέλους εμφανίστηκε και ο Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός οδηγός της VW ήταν απογοητευτικός στην αρχή, πραγματοποιώντας στην πρώτη ε.δ. κιόλας ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ α κε που αναμφίβολα τον οδήγησε στο να κόψει ρυθμό. Παράλληλα, σε συνδυασμό με την πολύ κακή σειρά εκκίνησης, όντας μόλις 3ο αυτοκίνητο στην ειδική, έχασε πολύτιμο έδαφος και χρόνο. Στο δεύτερο πέρασμα, όμως, εκμεταλλεύθηκε το καλύτερο οδόστρωμα και σκαρφάλωσε στην 5η θέση της γενικής, και μάλιστα 20 δευτερόλεπτα πίσω από το τρίτο σκαλί του βάθρου! Όμως, ο Latvala δεν έχει να ανησυχεί μόνο για τους Meeke και Neuville στη μάχη της 3ης θέσης, αλλά και για τους Mads Ostberg, Andreas Mikkelsen και Evgeny Novikov που ακολουθούν από κοντά! Ο Ostberg εμφανίστηκε απογοητευμένος στο τέλος της πρώτης ημέρας, αφού παρά το γεγονός ότι αισθανόταν πως πίεζε και οδηγούσε γρήγορα, οι χρόνοι δεν ήταν αντίστοιχοι της προσπάθειας του. Μάλιστα, ο Νορβηγός στάθηκε ιδιαίτερα τυχερός στην 8η ε.δ., όταν και συνάντησε στη μέση του δρόμου έναν βράχο, τον οποίο και χτύπησε με το πλαϊνό μέρος του Fiesta, καταφέρνοντας να συνεχίσει τον αγώνα. Τη δική του στιγμή είχε και ο Andreas Mikkelsen, όταν στην 5η ε.δ. έκανε τετ α κε καταλήγοντας σε ένα δρόμο διαφυγής. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο ίδιος, η σκόνη ήταν τόσο έντονη που περίμενε να περάσουν τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα να πέσει και να καταλάβει προς τα που είναι η ειδική και να συνεχίσει την προσπάθεια του! Προβλήματα, όμως, είχε και ο Evgeny Novikov, ο οποίος στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές ταλαιπωρήθηκε από τη συμπεριφορά του Fiesta. Βλέπετε, ο νεαρός Ρώσος έκανε χρήση του set up της Φινλανδίας, με αποτέλεσμα να μην είναι σωστό για τις ειδικές της Αυστραλίας και να μην είναι ανταγωνιστικός. Κάτι που άλλαξε μετά το ενδιάμεσο σέρβις, βελτιώνοντας κατά πολύ τις επιδόσεις του, και όντας στη μάχη με τους Ostberg και Mikkelsen.

Η αυριανή ημέρα, περιλαμβάνει μόλις έξι ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων οι δύο είναι η σούπερ ειδική Coffs. Όμως, αύριο περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα η θηριώδης ειδική των 50 χιλιομέτρων, η οποία σύμφωνα με τους οδηγούς είναι ικανή να κρίνει σε μεγάλο μέρος το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα._Π.Τ.

Αποτελέσματα πρώτου σκέλους

  1. S. Ogier VW Polo R WRC 58:46.6

  2. M. Hirvonen Citroen DS3 WRC +20.0

  3. T. Neuville Ford Fiesta RS WRC +38.1

  4. K. Meeke Citroen DS3 WRC +38.6

  5. J. Latvala VW Polo R WRC +58.2

  6. M. Ostberg Ford Fiesta RS WRC +1:01.7

  7. A. Mikkelsen VW Polo R WRC +1:03.8

  8. E. Novikov Ford Fiesta RS WRC +1:09.2

  9. N. Quinn Mini JCW WRC +4:02.6

  10. K. Qassimi Citroen DS3 WRC +4:41.4

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ