Ο Thierry Neuville μίλησε για την ξαφνική αλλαγή συνοδηγού πριν από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, δείχνοντας πως η απόφαση προέρχεται ουσιαστικά από τον Nicolas Gilsoul.
Η ξαφνική λύση της συνεργασίας μεταξύ των Thierry Neuville και Nicolas Gilsoul μετά από 10 χρόνια, λίγες ημέρες πριν από την εκκίνηση Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αποτελεί την πιο σημαντική είδηση των τελευταίων ημερών στο WRC. Ο ίδιος ο Thierry Neuville, που μίλησε στους 4Τ για το αυτό το γεγονός και όχι μόνο παρουσιάστηκε επίσης ξαφνιασμένος από αυτή την εξέλιξη.
Παραθέτοντας συνέντευξη τύπου, ο Neuville ανέφερε εμμέσως πλην σαφώς πως η απόφαση, που αν και δεν αναφέρθηκε κάτι επίσημα, πιθανότατα αφορά στους όρους του συμβολαίου συνεργασίας με τον Nicolas Gilsoul, ήταν επί της ουσίας απόφαση του συνοδηγού του. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως τις περισσότερες φορές, οι ομάδες του WRC υπογράφουν συμβόλαια με τους οδηγούς, οι οποίοι με τη σειρά τους προχωρούν σε συμβόλαιο συνεργασίας το οποίο εκείνοι πληρώνουν, με τον εκάστοτε συνοδηγό.
Η απόφαση έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία και στις τάξεις της Hyundai, αφού χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι Neuville-Gilsoul έκαναν κανονικά δοκιμές (PET) πριν από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ παρουσιάστηκαν μαζί και σε προωθητικές δραστηριότητες της ομάδας.
“Μετά από μερικές δύσκολες ημέρες, κατά τις οποίες δεν μπορούσαμε να φτάσουμε σε συμφωνία με τον Nico, βρέθηκα σε μια κατάσταση κατά την οποία δεν είχα συνοδηγό. Έπρεπε να προχωρήσω σε μια λύση που θα μου επιτρέψει να είμαι ήρεμος λίγες ημέρες πριν από την εκκίνηση της χρονιάς. Δε θα μπω σε λεπτομέρειες. Είναι μια συζήτηση ανάμεσα σε εμένα και τον Nico και αφορά μόνο εμάς, αλλά η απόφαση είναι σκληρή, απόδειξη πως δεν ήταν δική μου βούληση. Πρέπει να προχωρήσω.
“Σίγουρα δε θα είχα κάνει δοκιμές με τον Nico την Τρίτη αν γνώριζα πως δε θα συμμετάσχουμε μαζί στον αγώνα. Ένα πράγμα πρέπει να είναι σαφές προς όλους: αν είχα σχεδιάσει αλλαγή συνοδηγού, σίγουρα δε θα το έκανα τόσο κοντά στην έναρξη της σεζόν, αλλά νωρίτερα”.
Έτσι, ήρθε στο προσκήνιο το “plan B”, που φέρνει τον Βέλγο Martijn Wydaeghe στο δεξί μπάκετ του Neuville, καταρχήν για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ οριστική απόφαση για συνέχιση ή μη, της συνεργασίας, θα ληφθεί από τον Βέλγο οδηγό μετά από τον αγώνα.
Όπως τόνισε ο Neuville, η συγκεκριμένη επιλογή έγινε σε συνεργασία με την Hyundai. Ο Βέλγος συνοδηγός, στο παρελθόν έχει βρεθεί παραπλεύρως του Κορεάτη πρώην προστατευόμενου της Hyundai Chewon Lim, του Craig Breen στο Ράλλυ Monza 2019 και του Kevin Abbring στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2017, πάντοτε με Hyundai i20 R5. Ακόμη, έχει εργαστεί στην Hyundai ως συντονιστής ομάδας και ως weather crew.
Σε αγωνιστικό επίπεδο, το έργο του βελγικού πληρώματος μόνο εύκολο δε θα είναι, αφού η πρώτη “συμβίωση” θα λάβει χώρα με την πρώτη ειδική διαδρομή, την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου, καθώς το Μόντε φέτος δεν περιλαμβάνει, λόγω των έκτακτων μέτρων, shakedown.
“Το πιο δύσκολο κομμάτι θα είναι να κάνουμε μαζί τις σημειώσεις, αλλά φυσικά θα προετοιμαστούμε μαζί το Σαββατοκύριακο“, ανέφερε ο Neuville. “Σίγουρα θα είναι μεγάλη πρόκληση. Ο Martijn έχει μεγάλο κίνητρο. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε τι να περιμένουμε. Φυσικά, δεν υπάρχει εγγύηση πως αυτό θα λειτουργήσει αμέσως. Δεν περίμενα να βρεθώ σε αυτή την κατάσταση τρεις ημέρες πριν από την έναρξη των αναγνωρίσεων “.
Σχετικά με τη λύση της συνεργασίας με τον Nicolas Gilsoul, ο 32χρονος Βέλγος οδηγός δήλωσε: “Δεν είμαι ιδιαίτερα συναισθηματικό άτομο, όμως ένας χωρισμός πάντοτε πονάει. Και δεν ήμουν προετοιμασμένος για αυτό. Είχαμε μια πολύ καλή, επαγγελματική σχέση και σε ορισμένες περιπτώσεις, περνούσαμε ωραία και γελούσαμε μέσα στο αυτοκίνητο”.
Από την πλευρά του, ο Nicolas Gilsoul δεν μπήκε σε λεπτομέρειες, γράφοντας:
“Όπως μπορεί να μαντέψατε, το τηλέφωνό μου δε σταμάτησε να χτυπάει από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα νέα: ο Thierry και εγώ δε θα είμαστε μαζί αυτή τη σεζόν.
Από πού να ξεκινήσω; Μοιραστήκαμε μοναδικές στιγμές, όπως η πρώτη μας νίκη στη Γερμανία, οι νίκες μας σε Σαρδηνία, Σουηδία, Αργεντινή, Μόντε Κάρλο… Τεράστιες χαρές, απογοητεύσεις, σημεία full attack στο όριο, άλματα, έξοδοι, με μια λέξη: συναισθήματα που μόνο το WRC μπορεί να φέρει. Αυτό θα θυμάμαι από αυτά τα χρόνια.
Σε μια σχέση, το τέλος είναι κάποιες φορές απότομο. Όμως βλέπω κάθε μέρα πόσο τυχερός είμαι να ζω από το πάθος μου και θέλω να ευχηθώ στον Thierry και τον Martijn ότι καλύτερο για την ερχόμενη σεζόν. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την ομάδα της Hyundai, σας εύχομαι ακόμη περισσότερους Παγκόσμιους τίτλους.
Σας ευχαριστώ όλους για τα ωραία μηνύματα, αυτό είναι απλά au-revoir… Δε σκοπεύω να μείνω πίσω από το γραφείο για πολύ: η αγαπημένη μου θέση βρίσκεται στα δεξιά ενός αυτοκινήτου ράλλυ”.