top icon
Αγώνες

WRC: Ο Latvala για το συμπέρασμα της Toyota από το Ράλλυ Arctic Φινλανδίας

Ο Jari Matti Latvala αποκάλυψε τον βασικότερο λόγο για τον οποίο θεωρεί πως η ομάδα του υστέρησε έναντι της Hyundai στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας.

Μετά από την ολοκλήρωση του Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, δεύτερου γύρου του φετινού WRC, όπου οι Ott Tanak-Martijn Jarveoja ηγήθηκαν του 1-3-4 της Hyundai στην έδρα της Toyota, o Jari Matti Latvala είχε δηλώσει πως η ομάδα του θα ερευνήσει τα δεδομένα, ώστε να φτάσει σε συμπεράσματα για αυτή την εξέλιξη.

Φαίνεται πως τα συμπεράσματα έχουν εξαχθεί, με τον επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT, Jari Matti Latvala, να χαρακτηρίζει την πρώτη… εντός έδρας ήττα της ομάδας του ως ένα απογοητευτικό, αλλά όχι καταστροφικό αποτέλεσμα. Μιλώντας στο DirtFish, ο Φινλανδός κατέδειξε ως σημαντικότερο παράγοντα για το γεγονός πως η Hyundai απέκτησε το πάνω χέρι στο χιονισμένο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, τη διαφορά θερμοκρασίας κατά τις ημέρες του αγώνα, σε σύγκριση με τις δοκιμές πριν από τον αγώνα (PET) της Toyota.

Συγκεκριμένα, οι δοκιμές της ομάδας που έχει ως βάση τη Φινλανδία, έγιναν με θερμοκρασία -25 βαθμών Κελσίου, ενώ ο αγώνας πραγματοποιήθηκε με θερμοκρασίες της τάξης των -5 ή 0 βαθμών Κελσίου. Παρόλο που οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen ήταν ανταγωνιστικοί, τερματίζοντας στη 2η  θέση και αποκτώντας το προβάδισμα στη βαθμολογία Οδηγών έχοντας σημειώσει 2 ταχύτερους χρόνους, ενώ οι Elfyn Evans-Scott Martin που ολοκλήρωσαν στην 5η θέση, πέτυχαν ακόμη 2 ταχύτερους χρόνους, η γενική αίσθηση είναι πως η Hyundai υπερτερούσε της Toyota σε αυτόν τον αγώνα.

Jari Matti Latvala

“Περιμέναμε να κερδίσουμε εντός έδρας – από αυτή την οπτική το αποτέλεσμα ήταν λίγο απογοητευτικό”, δήλωσε ο Latvala. “Όμως ο Kalle έκανε πολύ καλή δουλειά, βοήθησε να διατηρηθούμε στην κορυφή των πρωταθλημάτων και αυτό είναι σημαντικό. Δε θεωρώ το αποτέλεσμα ως καταστροφή. Νομίζω ότι ήμασταν άτυχοι με τις συνθήκες, αφού κατά τις δοκιμές είχαμε πολλούς βαθμούς κάτω από το μηδέν”.

Βέβαια, σε αντίστοιχες συνθήκες έγιναν και οι δοκιμές της Hyundai, όμως ο Latvala θεωρεί πως η συμμετοχή των Ott Tanak-Martin Jarveoja και Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe στο εσθονικό Otepää Winter Rally, έπαιξε σημαντικό ρόλο καθώς οι συνθήκες έμοιαζαν περισσότερο με εκείνες στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας από πλευράς θερμοκρασιών.

“Όταν οι συνθήκες είναι πολύ κρύες, είναι πιο δύσκολο να κάνεις τα καρφιά των ελαστικών να περάσουν στον πάγο, γιατί είναι πολύ στερεός. Όταν είναι πιο θερμές, το καρφί περνά από πιο μαλακό πάγο πιο εύκολο”, εξήγησε ο Latvala, που και ως οδηγός είχε τη δυνατότητα να αναφέρεται απλά και κατανοητά σε τέτοια ζητήματα.

“Στις παγωμένες συνθήκες το αυτοκίνητο χρειάζεται να είναι πιο σταθερό – όταν το καρφί περνά στον πάγο, η πρόσφυση είναι καλή. Μπορεί να έχεις πιο σκληρό αυτοκίνητο για τις παγωμένες συνθήκες, το οποίο κάναμε, όμως όταν η θερμοκρασία είναι πιο κοντά στο μηδέν, το αυτοκίνητο πρέπει να είναι πιο μαλακό. Νομίζω ότι κάπου εκεί έγινε το λάθος”.

Όπως γίνεται αντιληπτό, δεν πρόκειται για κάποιο τραγικό λάθος, αλλά για λεπτομέρειες που όμως, στο υψηλότατο επίπεδο της κορυφαίας κατηγορίας του WRC, κάνουν τη διαφορά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ