Μετά το τέλος και του δεύτερου σκέλους του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Sebastien Loeb όχι απλά διατηρήθηκε στην κορυφή της κατάταξης, αλλά αύξησε κι άλλο τη διαφορά του, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον να στρέφεται στις υπόλοιπες θέσεις του πόντιουμ.
Όπως αναμενόταν, το σημερινό δεύτερο σκέλος του Ράλυ Μόντε Κάρλο, είχε αρκετή δόση από πάγο και χιόνι. Η περιοχή της Ardeche, στην οποία και κινήθηκε σήμερα ο αγώνας, βρίσκεται βόρεια της Valence και σε μεγαλύτερο υψόμετρο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να συναντήσουν σαφώς πιο δύσκολες και χειμερινές συνθήκες. Ιδιαίτερα η Saint Bonnet διεξήχθη ολόκληρη σε χιονισμένες επιφάνειες, την ώρα που η θερμοκρασία άγγιξε τους -12 βαθμούς κελσίου! Για ακόμα μία μέρα, ο αγώνας είχε έναν μεγάλο πρωταγωνιστή που δεν ήταν άλλος από τον Sebastien Loeb. Ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έλεγξε με μοναδική μαεστρία το συναγωνισμό και κατάφερε να επιστρέψει στο τέλος της ημέρας στο σέρβις παρκ έχοντας αυξήσει κατά 15 δευτερόλεπτα τη διαφορά του από τον δεύτερο Ogier, αγγίζοντας το ένα λεπτό και 34 δευτερόλεπτα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι όταν οι αντίπαλοι του σημείωναν ταχύτερους χρόνους, εκείνος απαντούσε άμεσα με ακόμα ταχύτερους στη συνέχεια. Αν ο ίδιος δεν κάνει κάποιο λάθος, είτε οδηγικό είτε αναφορικά με την επιλογή των ελαστικών, ο Seb θα προσθέσει ακόμα μία νίκη στο Μονακό στο πλούσιο παλμαρέ του.
Ο Sebastien Ogier από την πλευρά του, προσπάθησε να πιέσει το συμπατριώτη του, αλλά όταν είδε ότι αυτό δεν είναι δυνατό προτίμησε να επικεντρωθεί στα πληρώματα που ακολουθούν διατηρώντας μία διαφορά ασφαλείας. Με εξαίρεση ένα τετ α κε στη δεύτερη ειδική της ημέρας, το Polo WRC κινήθηκε χωρίς προβλήματα, δείχνοντας αξιόπιστο, γεγονός που ικανοποίησε τον ίδιο, αλλά και τους ανθρώπους της VW. Η ουσία είναι ότι το γερμανικό «όπλο» είναι ανταγωνιστικό με το καλημέρα, την ώρα που ο ίδιος είναι ταχύτερος από όσους συνδυασμούς ακολουθούν ολόκληρο το Πρωτάθλημα φέτος (ο Loeb θα λάβει μέρος μόλις σε 4 αγώνες), αποδεικνύοντας ότι τόσο ο ίδιος, όσο και η VW θα διεκδικήσουν και τους δύο τίτλους.
Με διαφορά ενός λεπτού πίσω του, ακολουθεί ο Dani Sordo ο οποίος στην επιστροφή του στη Citroen φλερτάρει με το βάθρο. Ο Ισπανός δεν μπορεί να ακολουθήσει στις μικτές συνθήκες το ρυθμό των δύο Γάλλων, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να ξεπεράσει τον συμπατριώτη του Mikko Hirvonen και στο τέλος της ημέρας να είναι τρίτος γενικής. Πίσω του, δεν βρίσκεται ο ομόσταυλος του στη Citroen Abu Dhabi, αλλά η μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη της ημέρας, ο Evgeny Novikov. Ο νεαρός Ρώσος ήταν εντυπωσιακός, κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές σήμερα και σκαρφάλωσε τέταρτος ασκώντας πλέον πίεση στον Sordo, όντας μόλις 15 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο ίδιος υποστήριξε ότι μέρος της επιτυχίας του ανήκει και στο πλήρωμα αναγνωρίσεων που του μεταφέρει ενημέρωση από τις ειδικές διαδρομές, το οποίο δεν είναι άλλο πέρα από τους Francois Delecour-Dennis Guiraudet! Βέβαια, αυτό που ελπίζει ο επικεφαλής της M-Sport, Malcolm Wilson, είναι να καταφέρει ο Ρώσος όχι να κερδίσει την 3η θέση, αλλά βασικά να μείνει στον αγώνα κμαι να μην βρεθεί εκτός.
Βέβαια, στη μάχη για την 3η θέση βρίσκεται και ο Mikko Hirvonen, που το πρωί ήταν απογοητευμένος με τις επιδόσεις του, οι οποίες τον έριξαν στην 5η θέση της γενικής. Ο Φινλανδός δεν είχε αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του DS3 και στο ενδιάμεσο σέρβις αναγκάστηκε να αλλάξει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, υιοθετώντας δικές του και διαφορετικές από τους Loeb-Sordo επιλογές. Παρόλα αυτά στο τέλος της ημέρας δεν ήταν ευχαριστημένος, υποστηρίζοντας ότι το αυτοκίνητο έχει έντονες τάσεις υποστροφής. Είκοσι δευτερόλεπτα πίσω του, ακολουθεί ακόμα ένας Φινλανδός ο οποίος δεν περνάει και τις καλύτερες στιγμές του. Ο λόγος για τον Jari Matti Latvala, που στην πρώτη του με την VW αδυνατεί αν ακολουθήσει τον ρυθμό των πρώτων. Αναμφίβολα, ο Jari δυσκολεύεται από τις συνθήκες και σε στεγνές επιφάνειες θα ήταν πιο ανταγωνιστικός, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μακριά από τον καλό του εαυτό. Ένα κλατάρισμα το πρωί του στοίχισε πολύτιμο χρόνο, αλλά το σημαντικότερο του πρόβλημα είναι η ανάρτηση του Polo, αφού δεν μπορεί να βρει μία ρύθμιση που να του προσφέρει αυτοπεποίθηση.
Βέβαια, ακόμα και η έκτη θέση δεν είναι εξασφαλισμένη, αφού πίσω του ακολουθεί ο Juho Hanninen, που σήμερα κατάφερε να κερδίσει την πρώτη του ειδική σε αγώνα του WRC. Ο Φινλανδός βελτιώνεται μετά από κάθε ειδική στο τιμόνι του αυτοκινήτου και σίγουρα το χαμόγελο του στο τέλος της ημέρας ήταν ενδεικτικό της ικανοποίησης του. Στη Σουηδία ο Hanninen είναι ικανός για σπουδαίες επιδόσεις! Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Bryan Bouffier, Mads Ostberg και MartinProkop, με τον Νορβηγό να είναι απογοητευμένος με τις επιδόσεις του στα κομμάτια που υπήρχε χιόνι και πάγος. Σίγουρα, ο Mads έχει σημαντικό ελαφρυντικό, όντας στην πρώτη του εμφάνιση στον συγκεκριμένο αγώνα. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους Δημήτρη Δριβάκο-Κατερίνα Μπαντέ, που με το Honda Civic Type-R κατάφεραν να ολοκληρώσουν και το σημερινό ιδιαίτερα απαιτητικό σκέλος, σε επιφάνειες που δεν έχουν καμία σχέση με ότι συναντά ένας Έλληνας οδηγός. Το ελληνικό πλήρωμα συνεχίζει τον αγώνα και βρίσκεται μέσα στο στόχο του που δεν είναι άλλος από την διαδρομή ως το Μονακό.
Αύριο, τα πληρώματα θα πραγματοποιήσουν μόλις τρεις ειδικές διαδρομές, οδεύοντας πλέον προς το Μονακό όπου και θα διανυκτερεύσουν. Οι καιρικές συνθήκες αναμένεται να είναι καλύτερες σε σχέση με σήμερα, αφού αναμένεται οι δρόμοι να είναι στεγνοί. Κάτι όμως, που δεν θα δούμε το Σάββατο, αφού όπως όλα δείχνουν οι ειδικές πάνω από το Μόντε Κάρλο αναμένεται να είναι καλυμένες με χιόνι και πάγο. Μέχρι τότε, ίδωμεν!_Π.Τ.