O Esapekka Lappi ετοιμάζεται να λάβει μέρος στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, όπου θα οδηγήσει ένα Volkswagen Polo R5 της ομάδας Movisport στο πλαίσιο του WRC2.
Ο πρωταθλητής WRC2 το 2016 με τη Skoda θα επιστρέψει στη δράση μετά την απουσία από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, σε μια κατηγορία την οποία γνωρίζει καλά. Συγκεκριμένα, ο Esapekka Lappi θα είναι teammate του Nikolay Gryazin, ο οποίος θα οδηγήσει στο Ράλλυ Arctic Φινλανδίας, 2ο γύρο του WRC στις 26-28 Φεβρουαρίου, ένα πανομοιότυπο Polo, που σε αμφότερες τις περιπτώσεις προετοιμάζει η Movisport.
“Σχεδίαζα να κάνω τον αγώνα στο πλαίσιο της κατηγορίας RC2, γιατί δεν υπήρχε διαθέσιμη ομάδα για το WRC2”, δήλωσε στο wrc.com ο Lappi. “Μετά πληροφορήθηκα από τον αλυτάρχη ότι θα μπορούσα να καλέσω τη Movisport και να ρωτήσω οπότε, όλα άρχισαν από εκεί”.
Μάλιστα, ο 30χρονος οδηγός αποκάλυψε πως στοχεύει να λάβει μέρος και σε άλλους αγώνες κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς: “Νομίζω ότι είναι πιθανό. Υπάρχει ένα σχέδιο ή στόχος, για να το πούμε έτσι, που δεν περιλαμβάνει μόνο έναν αγώνα και θα ήθελα να είμαι εκεί και στο μέλλον”.
Ο Esapekka Lappi θα πραγματοποιήσει δύο ημέρες δοκιμών στη Λαπωνία στις αρχές της εβδομάδας του αγώνα, ώστε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο προκειμένου να αντιμετωπίζει τους ισχυρούς αντιπάλους στο WRC2, των οποίων ηγείται ο νικητής της κατηγορίας στο Μόντε, Andreas Mikkelsen.
“Ο συναγωνισμός και σε αυτή την κατηγορία είναι πολύ ισχυρός, οπότε δε θα είναι εύκολη δουλειά. Υπάρχουν πολλοί καλοί οδηγοί στο WRC2 αυτή τη στιγμή. Θα είναι μεγάλη πρόκληση και ανταγωνισμός, όμως στόχος μου είναι η νίκη”, πρόσθεσε ο Lappi.
Η πιο πρόσφατη συμμετοχή του Lappi στο WRC, έγινε στο Ράλλυ Monza τον περασμένο Δεκέμβριο
Ο Φινλανδός οδηγός, είχε αναδειχθεί νικητής στο Ράλλυ Arctic το 2012, όταν ακόμη αγωνιζόταν σε χαμηλότερου βεληνεκούς κατηγορίες και σίγουρα γνωρίζει τον αγώνα, ωστόσο δε θεωρεί πως θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις βασικές διαφορές του Ράλλυ Arctic Φινλανδίας από το Ράλλυ Σουηδίας, που αποτελεί παραδοσιακά τον χειμερινό αγώνα του WRC.
“Πρέπει να θυμόμαστε πως η νίκη ήρθε πριν από 9 χρόνια. Η φυσιογνωμία του δρόμου δεν αλλάζει και πέρασε αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που είχαμε έναν κανονικό χειμερινό αγώνα με snowbanks.
“Είναι λίγο διαφορετικό από τη Σουηδία. Κάποιες φορές στο Arctic ο δρόμος είναι πιο γρήγορος και απλός. Υπάρχουν μεγάλες ευθείες με στροφές 90 μοιρών στο τέλος. Πιθανώς να είναι πιο κάθετο, όχι από πλευράς αλμάτων, αλλά μικρών ανωμαλιών του οδοστρώματος που είναι απαιτητικές στη διαδικασία αναγνώρισης, γιατί η επιφάνεια συνήθως είναι λευκή.
“Ένα πράγμα που πολλοί οδηγοί δεν έχουν αντιμετωπίσει τα προηγούμενα χρόνια είναι η ομίχλη που μπορεί να προκύψει από το χιόνι, σε θερμοκρασία αρκετών βαθμών υπό το μηδέν. Οπότε αν είσαι πρώτο αυτοκίνητο στο δρόμο είναι καλά, όμως το δεύτερο αυτοκίνητο μπορεί να έχει ήδη κάποια προβλήματα ορατότητας”.
Επιπλέον, ο Esapekka Lappi έδωσε και μια πιο “πρωτόγονη” οπτική για τις ειδικές διαδρομές του αγώνα: “Είναι περιπέτεια γιατί βρίσκεσαι τόσο μακριά από τα πάντα, που ακόμη και τα τηλέφωνα δε λειτουργούν. Τα τοπία είναι όμορφα όμως αν σταματήσεις εκεί, είσαι πραγματικά μόνος. Ίσως με τους λύκους, αλλά κυρίως μόνος”.
Υπενθυμίζουμε, πως ο Esapekka Lappi που έχει υπάρξει εργοστασιακός οδηγός των Skoda, Toyota, Citroen, την προηγούμενη χρονιά ήταν πρώτος οδηγός της M-Sport Ford, ολοκληρώνοντας στην 6η θέση της βαθμολογίας, όμως φέτος έμεινε χωρίς μπάκετ στη μεγάλη κατηγορία του θεσμού. Στην καριέρα του στο WRC, ο Φινλανδός έχει εκκινήσει σε 62 αγώνες, έχοντας μία νίκη (Φινλανδία 2017) και 7 τερματισμούς στο βάθρο, πάντα με συνοδηγό τον Janne Ferm.