Μετά τον τερματισμό του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο εκτελεστικός διευθυντής του WRC, Jona Siebel και ο διευθυντής του WRC, Peter Thul, μας μίλησαν για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τις προκλήσεις που υπήρχαν και το μέλλον του αγώνα.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πέρασε στην ιστορία, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στην παγκόσμια μηχανοκίνητη κοινότητα. Άλλωστε το γεγονός πως ο Promoter του θεσμού, αναγνωρίζοντας την αρτιότητα διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, προχώρησε στην επέκταση της συμφωνίας για διεξαγωγή του στο WRC και το 2023, δείχνει και την επιτυχία του φετινού αγώνα! Υπενθυμίζεται πως η αρχική συμφωνία ήταν διετής και αφορούσε τις χρονιές 2021-2022.
Το ότι ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, χαρακτήρισε «Κομμάτι της ιστορίας των ράλλυ, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA και του μηχανοκίνητου αθλητισμού» το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αναδεικνύει την σημασία που πάντα είχε το Ράλλυ Ακρόπολις ως αθλητικό γεγονός.
Ανάλογες ήταν οι δηλώσεις των Jona Siebel, εκτελεστικού διευθυντή του WRC, και του Peter Thul, διευθυντή του WRC, οι οποίοι μίλησαν στους 4Τροχούς για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τις προκλήσεις που συνάντησαν και τα μελλοντικά σχέδια του promoter για τον αγώνα.
Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε όλα όσα μας είπαν οι Jona Siebel και Peter Thul:
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε, ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις συνολικά από τον αγώνα;
J.S. “Από την πλευρά του promoter είμαστε πολύ ευχαριστημένοι καθώς είδαμε πολλούς φίλους του αθλήματος στον αγώνα, ο Peter (Thul), θα σας πει για κάποιες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε με το πλήθος του κόσμου όσον αφορά σε ε.δ. με τα θέματα ασφαλείας, τα οποία δεν πρέπει να αγνοήσουμε. Συνολικά όμως ήταν μία πολύ μεγάλη επιτυχία”.
P.T. “ Ήταν πολύ σημαντικό, πώς οι Οργανωτές διαχειρίστηκαν το θέμα των θεατών κατά την χθεσινή ημέρα. Αρχικά είναι πολύ θετικό το ότι υπάρχουν θεατές στον αγώνα ενώ διανύουμε εποχές κορονοϊού. Δευτερευόντως, είχαμε κάποιες προκλήσεις κατά την χθεσινή ημέρα καθώς υπήρχε μεγάλο πλήθος θεατών σε μία ε.δ. Η οργάνωση αντέδρασε άμεσα, όπως το ίδιο έκαναν και οι θεατές, με την χθεσινή ημέρα να διεξάγεται υπέροχα.
Οι οδηγοί είναι πολύ χαρούμενοι που οδήγησαν στις συγκεκριμένες ε.δ., όχι μόνο λόγω της ιστορίας του αγώνα αλλά λόγω της αξίας του συγκεκριμένου αθλητικού γεγονότος, το οποίο κάνει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έναν από τους καλύτερους αγώνες του πρωταθλήματος”.
J.S. “Άλλο ένα γεγονός που θέλω να αναφέρω είναι, πως για εμάς τα καλύτερα αθλητικά γεγονότα πραγματοποιούνται, όταν έχεις μεγάλη υποστήριξη από την εκάστοτε κυβέρνηση. Χρειαζόμαστε δέσμευση από την κυβέρνηση. Η όλη μας εντύπωση είναι πως όλη η χώρα συμμετείχε. Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης βρέθηκε στην Αθήνα την πρώτη ημέρα του αγώνα, μίλησε με πολύ ωραία λόγια, δηλώνοντας την δέσμευση του. Μαζί μας εδώ είναι και ο υφυπουργός αθλητισμού κ. Αυγενάκης. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να “χτίσουμε” κάτι το οποίο θέλουμε να εξελίξουμε στις συναφείς αγορές. “Τρέχουμε” μαζί με την κυβέρνηση, μαζί με τους συνεργάτες μας, και είμαστε πολύ χαρούμενοι που έχουμε στην Ελλάδα αφοσιωμένους συνεργάτες”.
Πριν μερικούς μήνες, επιβεβαιώθηκε πως θα διεξαχθεί το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πόσο σκεπτικοί ήσασταν με την απόφαση σας αυτή;
J.S. “Πρώτα από όλα, πάντα είχαμε την ιδέα να επιστρέψουμε και πάλι στην Ελλάδα, το ένα μέρος είναι η δέσμευση, το άλλο είναι το γεγονός πως μιλάμε για έναν εμβληματικό αγώνα του παρελθόντος. Οι αγώνες ράλλυ περιέχουν κληρονομιά και ιστορία. Αν δείτε παλαιότερες εικόνες από το Ράλλυ Ακρόπολις, (ο Peter είχε συμμετοχή σε αυτό) οι εικόνες που υπήρχαν ήταν φανταστικές, έτσι πάντα θέλαμε να επιστρέψουμε κάποια στιγμή στην Ελλάδα, αλλά αυτό μας πήρε αρκετό καιρό.
Το 2013, ήταν η τελευταία χρονιά που ήμασταν εδώ, και ξέρετε για να κάνεις μία δυναμική επιστροφή, όπως συνέβη φέτος με τον αγώνα χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα. Για να πετύχεις αυτό το αποτέλεσμα, χρειάζεται εκτός από χρόνο και τους σωστούς συνεργάτες, την δεδομένη στιγμή η χώρα σας ήταν έτοιμη για να διεξάγει και πάλι το Ράλλυ Ακρόπολις και είμαστε χαρούμενοι που το πετύχαμε και ας μας πήρε κάποιο χρονικό διάστημα”.
P.T. “Είχαμε τον προηγούμενο χρόνο την ιδέα, να κάνουμε ένα «δοκιμαστικό αγώνα» στο Π.Π.Ρ., αλλά δεν μας δόθηκε η ευκαιρία, αντί αυτού καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε τον αγώνα, που όπως είπε και ο Jonas, ήταν πάντα κομμάτι του ημερολογίου του Π.Π.Ρ. και ένας από τους πιο εμβληματικούς αγώνες του παρελθόντος.
Για να είμαστε ειλικρινείς πιστεύαμε στις δυνατότητες της ομάδας της οργανωτικής επιτροπής. Από την αρχή των συζητήσεων, όταν ο Simon Larkin (διευθυντής αγώνων του WRC Promoter), μιλούσε με τους διοργανωτές, είχε την πληροφόρηση πως ναι είναι εφικτό να γίνει ο αγώνας. Δεν θα πω ότι είχαμε αμφιβολίες, ήμασταν αρκετά αισιόδοξοι. Πάντα υπήρχαν προκλήσεις αλλά ήμασταν πολύ σίγουροι”.
Είστε ανακουφισμένοι τώρα που όλα κύλησαν ομαλά;
J.S. “Ναι είμαστε διότι όταν έρχεσαι ξανά σε ένα μέρος μετά από χρόνια και τα 8 χρόνια ξέρετε είναι αρκετά, συναντάς νέα ομάδα, νέες προκλήσεις, όλα είναι καινούργια. Για παράδειγμα είχαμε φέτος έναν καινούργιο αγώνα στην Κροατία, όλοι ήταν ενθουσιασμένοι για να δουν τι θα συμβεί. Μπορεί να έχεις σχεδιάσει τα πάντα άριστα, αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Στο δια ταύτα, υπάρχει μεγάλη ανακούφιση που υπήρξε μεγάλη επιτυχία στον αγώνα σας”.
Η προσμονή για την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις όλα αυτά τα χρόνια ήταν μεγάλη ειδικά στην Ελλάδα, πως το βιώσατε;
J.S. “Η εντύπωση μας ήταν πως όλη η χώρα ήταν προσηλωμένη και είχε ανάμειξη στον φετινό αγώνα. Είμαστε ενθουσιασμένοι πραγματικά, η ανταπόκριση από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης των συνεργατών μας, δίνει σε εμάς μια καλή εικόνα όταν επιστρέφουμε σε έναν αγώνα ως promoter. Οι εικόνες που μεταφέρουμε σε όλο τον κόσμο από τον αγώνα στην Ελλάδα, το να βρίσκουν τόσο μεγάλη ανταπόκριση και πάθος για το άθλημα, μας κάνουν πολύ χαρούμενους. Είμαστε επίσης χαρούμενοι στο ότι θα επιστρέψουμε και τα υπόλοιπα δύο χρόνια, καθώς έχουμε συμφωνία ήδη για τρία χρόνια (2021-2023)”.
Οι οργανωτές προσπάθησαν να διοργανώσουν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με κάθε λεπτομέρεια, κέρδισαν αυτό το στοίχημα κατά την γνώμη σας;
P.T. “Η μεγαλύτερη επιτυχία για εμένα είναι πως το ράλλυ διεξήχθη με ασφάλεια. Αλλά το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ήταν πως όλη η χώρα μας καλωσόρισε. Και είναι ένα μεγάλο διαπίστευμα για τον τουρισμό και την Ελλάδα την ίδια”.
J.S. “Θέλω να προσθέσω κάτι σε αυτό, πέρασα δύο βδομάδες με την οικογένεια μου κάνοντας διακοπές σε διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα και ήταν φανταστική η φιλοξενία. Το ίδιο συμβαίνει και στο ράλλυ, υπέροχη φιλοξενία, χαρούμενοι άνθρωποι, όμορφα μέρη, όλα είναι απίθανα”.
P.T. Και μην ξεχνάτε ότι είμαστε εν μέσω πανδημίας και το να έχουμε επιτυχία είναι σημαντικό. Το μήνυμα μας είναι, ότι όχι μόνο μπορούμε να διοργανώσουμε ένα επιτυχημένο ράλλυ, αλλά και να περάσουμε ταυτόχρονα υπέροχα”.
Ποια θεωρείτε ότι ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα του αγώνα;
J.S. “Είναι δύσκολο να απαντήσω, πάντα είναι μία μίξη πραγμάτων για να υπάρξει επιτυχία”.
P.T. “Όταν έφτασα την Τετάρτη, έβρεχε απίστευτα, την Πέμπτη είδαμε τις ε.δ. και υπήρχαν προκλήσεις. Παρόλα αυτά, οι οδηγοί είναι ευχαριστημένοι, το ωράριο τηρήθηκε με κάποιες μικρές καθυστερήσεις χωρίς σημαντικά προβλήματα”.
J.S. Αν θα διάλεγα κάποια θα ήταν, η δέσμευση, οι θεατές, η επαγγελματική οργάνωση, το αθλητικό ιδεώδες, η μεγάλη παράδοση και ιστορία. Όλα αυτά είναι πράγματα που οδήγησαν στην μεγάλη επιτυχία”.
Τι πιστεύετε πως πρέπει να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια;
J.S. “Η ασφάλεια είναι στην “ατζέντα” μας για όλους, το έχουμε συζητήσει με τους διοργανωτές. Όλοι πρέπει να κάνουν την προεργασία τους, θα πρέπει να επιμορφώσουμε όσους βρίσκονται και εκτός του αγώνα. Οι συνεργάτες μας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης πρέπει να το κάνουν, εμείς πρέπει να το κάνουμε, οι οργανωτές πρέπει να κάνουν το ίδιο, διότι πρέπει να αποφύγουμε αυτά τα ελάχιστα γεγονότα που συνέβησαν σε κάποια σημεία του αγώνα. Και επιπλέον πιστεύω πως οι οργανωτές θα πρέπει να διπλασιάσουν τον αριθμό των κριτών και των εθελοντών. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα επικίνδυνο άθλημα”.
P.T. “Υπήρχε μία απουσία 8 χρόνων και δεν πρέπει να ρισκάρουμε τίποτα. Και αυτό είναι κάτι στο οποίο έχουμε εστιάσει και είναι προτεραιότητα”.
Πιστεύετε ότι η απουσία του αγώνα όλα αυτά τα χρόνια ήταν κάτι που λειτούργησε αρνητικά;
J.S. “Είδαμε την “δίψα”, όλων για την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις και την αναμονή”.
P.T. “Αυτό που συνέβη την Πέμπτη στην Αθήνα ήταν μοναδικό, και την ίδια αίσθηση είχαν και οι οδηγοί, παρόλο που ήταν μία μικρή διαδρομή. Το συναίσθημα ήταν πραγματικά απίστευτο”.
J.S. Η ατμόσφαιρα ξέρετε παίζει σημαντικό ρόλο, θέλουμε να υπάρχει αυτού του είδους η ατμόσφαιρα”.
Θα χρειαστεί να αλλάξετε τον προσανατολισμό του αγώνα τα επόμενα χρόνια;
P.T. Θα γίνουν κάποιες μικρές αλλαγές, αλλά όχι θέλουμε να κρατήσουμε τον χωμάτινο χαρακτήρα του Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς ακόμη και οι νεότεροι οδηγοί γνωρίζουν τις πολύ γνωστές ε.δ., όπως ο “ΤΑΡΖΑΝ”, αυτό δεν θέλουμε να το διαφοροποιήσουμε καθώς λειτουργεί και δεν έχουμε κάποια αρνητικά σχόλια από τους οδηγούς. Είμαστε χαρούμενοι που βρισκόμαστε στην περιοχή, οι ε.δ., δεν είναι τόσο σκληρές για τα αυτοκίνητα και υπήρχε συναγωνισμός καθόλη την διάρκεια του αγώνα”.
Είδαμε μοναδικές σκηνές στο κέντρο της Αθήνας, πιστεύετε πως θα ακολουθήσουν το παράδειγμα μας και άλλες χώρες;
P.T. “Εξαρτάται, δεν χρειάζεται να αντιγράψουμε τα πάντα. Το να κλείνεις το κέντρο της Αθήνας είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα. Και οι κάτοικοι της πόλης το δέχθηκαν και ήρθαν να απολαύσουν το θέαμα. Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό παντού”.
J.S. “Επιπρόσθετα δεν θέλουμε να δυσκολέψουμε τους διοργανωτές και την δέσμευση τους σε εμάς. Είναι πολύ δύσκολο να κλείνεις μία ολόκληρη πόλη, γιατί αυτό συνέβη στην Αθήνα”.
Η δέσμευση όλων από ότι καταλάβαμε έπαιξε σημαντικό ρόλο στον φετινό αγώνα, ήταν το κλειδί θεωρείτε για την επιτυχία;
J.S. “Συμφωνώ απόλυτα, ήταν το μεγαλύτερο γεγονός, η δέσμευση της κυβέρνησης, των οργανωτών, όλων των εμπλεκομένων, ήταν για εμάς το σημείο αναφοράς και για αυτό θα προτείνουμε και σε άλλους οργανωτές να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας”.
P.T. “Μπορούμε να πούμε και σε άλλους οργανωτές να κάνουν το ίδιο, αλλά πρέπει να είμαστε δίκαιοι, στην Ελλάδα ήταν στο μέγιστο βαθμό η δέσμευση από όλους”. _Γ.Τ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΝΑΒΟΣ