top icon
Αγώνες

WRC Monte Carlo: Των ελαστικών τα καμώματα…

Η επιλογή των ελαστικών έμελλε να κρίνει την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με το πρωϊνό loop ειδικών να φέρνει τα πάνω κάτω, και τον Bryan Bouffier να εκμεταλλεύεται την εμπειρία του στον αγώνα του Πριγκιπάτου.

Το έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, και για ακόμα μία χρονιά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο αποδεικνύει ότι είναι ο πιο απρόβλεπτος αγώνας του θεσμού. Ο κανόνας τηρήθηκε και φέτος, με τα πληρώματα να φεύγουν υπό βροχή από το σέρβις παρκ το πρωί, και να συναντούν ξαφνική χιονόπτωση στις ειδικές διαδρομές. Κάτι που οι περισσότεροι δεν περίμεναν, με εξαίρεση τέσσερις οδηγούς, οι οποίοι και κατάφεραν να πλασαριστούν ψηλά στην κατάταξη και να διατηρηθούν στις πρώτες θέσεις μέχρι και το τέλος της ημέρας. Βλέπετε, στο δεύτερο loop ειδικών, όταν και οι περισσότεροι συνδυασμοί γνώριζαν τι θα αντιμετωπίσουν, η πλάστιγγα έγειρε προς την μεριά των φαβορί, διαμορφώνοντας την κατάταξη του πρώτου σκέλους και αφήνοντας ανοικτούς λογαριασμούς για την αυριανή δεύτερη ημέρα.

Με την 3η ε.δ. του αγώνα, της οποίας τα τελευταία 8 χλμ. ήταν καλυμένα με χιόνι, να σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη δοκιμασία της ημέρας, ο Bryan Bouffier στην πρώτη του με Ford Fiesta WRC, έκανε σοφή επιλογή χρησιμοποιώντας χειμερινά ελαστικά με αποτέλεσμα να κάνει έναν εξαιρετικό χρόνο και να περάσει στην κορυφή. Στο δεύτερο πέρασμα από τις τρεις ειδικές, με τους εργοστασιακούς και πιο έμπειρους οδηγούς να πιέζουν, ο Γάλλος πρώην επίσημος δοκιμαστής της Hyundai, κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή, διατηρώντας μία μικρή διαφορά από τους διώκτες του. Βέβαια, αύριο κανείς δεν ξέρει αν θα καταφέρει να αντέξει, αφού το απόγευμα έχασε μεγάλο μέρος της διαφοράς του από τους διώκτες του, οι οποίοι και ήταν σαφώς ταχύτεροι. Αλλά στο Μόντε Κάρλο, ποτέ δεν ξέρεις!

 

Στη δεύτερη θέση της γενικής, έχει καταφέρει να ανέβει ο Kris Meeke, ο οποίος εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του με την Citroen WRT. Ο Βρετανός, έκανε σωστή επιλογή ελαστικών, σε αντίθεση με τον ομόσταυλο του Ostberg, και βρέθηκε στην πρώτη τριάδα από νωρίς. Στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές το απόγευμα, επέλεξε τα σωστά ελαστικά τα χειμερινά, αλλά το γεγονός ότι δεν είχε πραγματοποιήσει σχεδόν καθόλου δοκιμές με τη συγκεκριμένη γόμα, είχε σαν αποτέλεσμα να μην πιέσει όσο ήθελε και μπορούσε. Παρόλα αυτά, κατάφερε να μείνει δεύτερος, 38 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bouffier, και μόλις ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον ιπτάμενο Robert Kubica.

Ο Πολωνός πρώην πιλότος της F1 είναι αναμφίβολα το πρόσωπο της πρώτης ημέρας. Οδηγώντας το Ford Fiesta WRC κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές, βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα, και έπεσε από την κορυφή όταν στην 3η χιονισμένη ε.δ. δεν είχε στη διάθεση του χειμερινά ελαστικά. Παρόλα αυτά, το απόγευμα κατάφερε να κινηθεί γρήγορα, παραμένοντας σε απόσταση βολής από τον Meeke και φλερτάροντας πλέον με το πρώτο του βάθρο στο WRC!

 

Αν ο Kubica ήταν το πρόσωπο του αγώνα το πρωί, το απόγευμα ήταν η σειρά του Sebastien Ogier να κλέψει τις εντυπώσεις. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013, έκανε λάθος επιλογή ελαστικών στις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές, με αποτέλεσμα να βρεθεί μέχρι και 7ος, 1 λεπτό και 22 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή! Όμως, στις δύο τελευταίες του σκέλους, έβαλε το πόδι στο πάτωμα, ήταν μακράν ο ταχύτερος από όλους, με αποτέλεσμα να ανέβει τέταρτος να μειώσει τη διαφορά του από τον Bouffier στα 47 δευτερόλεπτα και να ετοιμάζεται αύριο για την μεγάλη αντεπίθεση. Πίσω από τον Ogier, ακολουθεί ο Mads Ostberg, ο οποίος στην πρώτη του με τα εργοστασιακά χρώματα της Citroen δεν απέφυγε τα λάθη το πρωί, έχοντας κάνει και αυτός λάθος επιλογή ελαστικών. Μάλιστα, ο νεαρός Νορβηγός θα μπορούσε να είχε βγει από το δρόμο σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά ευτυχώς για τον ίδιο η τύχη ήταν με το μέρος του.

 

Την πρώτη οκτάδα, συμπληρώνουν ο Elfyn Evans και οι δύο Φινλανδοί Jari Matti Latvala και Miko Hirvonen. Ο νεαρός Βρετανός, ήταν ένας από τους οδηγούς που είχαν χειμερινά ελαστικά στην 3η ε.δ., με αποτέλεσμα να βρεθεί ψηλά στην κατάταξη. Θέση την οποία δεν κατάφερε να διατηρήσει στην κατοχή του στην συνέχεια, προτιμώντας να κινηθεί με ασφάλεια. Δεν είναι τυχαίο, ότι όταν οι αντίπαλοι του χρησιμοποιούσαν χειμερινά ελαστικά, εκείνος έβαλε χειμερινά με καρφιά! Εξαιρετική, όμως, στις απογευματινές ειδικές διαδρομές ήταν η επίδοση του Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός ήταν απογοητευτικός στο πρώτο μέρος, έχοντας κάνει ο ίδιος (όπως και όλη η ομάδα της VW) λάθος επιλογή ελαστικών. Μετά το ενδιάμεσο σέρβις, όμως, άλλαξε ρυθμίσεις στο Polo R WRC, έκανε σωστή χρήση ελαστικών και κατάφερε να κερδίσει μία ε.δ. και να ανακάμψει σκαρφαλώνοντας στην 7η θέση της γενικής. Τέλος, ο Hirvonen στην πρώτη του εμφάνιση μετά από την επιστροφή του στην M-Sport, δείχνει και πάλι σκιά του παλιού του εαυτού. Από τη μία πλευρά η λάθος επιλογή ελαστικών και από την άλλη οι δύσκολες καιρικές συνθήκες, έχουν απογοητεύσει τον Φινλανδό, ο οποίος έχει περιοριστεί στην 8η θέση μακριά από τους διεκδικητές των πρώτων θέσεων.

 

Η πρώτη επίσημη παρουσία της Hyundai στο WRC έμελλε να είναι καταστροφική, αφού και τα δύο i20 WRC δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν το σκέλος για διαφορετικούς λόγους. Την αρχή έκανε ο Thierry Neuville, ο οποίος βγήκε από το δρόμο μόλις στο 7ο χιλιόμετρο της πρώτης ειδικής. Ο Βέλγος έχασε το πίσω μέρος του i20 σε μία γρήγορη στροφή, με αποτέλεσμα να προκαλέσει σημαντική ζημιά και να αναγκαστεί να σταματήσει την προσπάθεια του. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στο πρώτο split που χρονομετρήθηκε ο Neuville, ήταν 4,5 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Sebastien Ogier, κάτι που αυτή τη στιγμή λίγη σημασία έχει. Αντίθετα, ο Dani Sordo δεν πραγματοποίησε κάποιο λάθος, αλλά προδόθηκε από το αυτοκίνητο του, το οποίο σταμάτησε στο δρόμο από την 4η προς την 5η ε.δ. με πρόβλημα στην μπαταρία. Σε εκείνο το σημείο, ο Ισπανός ήταν 3ος γενικής, έχοντας κάνει εξαιρετική επιλογή στην 3η ε.δ. χρησιμοποιώντας χειμερινά ελαστικά, και έδειχνε ικανός για το καλύτερο. Με δεδομένο το γεγονός ότι στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν υπάρχει Rally2, τα Hyundai ετοιμάζονται ήδη για τον επόμενο γύρο της χρονιάς στις ειδικές της Σουηδίας.

 

Η δράση συνεχίζεται αύριο, με μία επαναλαμβανόμενη ειδική και τρεις ακόμα διαφορετικές. Μπορεί τα φαβορί να δείχνουν να ανακάμπτουν, αλλά το Μόντε Κάρλο είναι ένας απρόβλεπτος αγώνας, με τις καιρικές συνθήκες να αλλάζουν τόσο γρήγορα, όσο και σήμερα το πρωί, με αποτέλεσμα κανείς να μην μπορεί να κάνει πρόβλεψη και να είναι σίγουρος για το αποτέλεσμα._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ