top icon
Αγώνες

WRC: Με μια ματιά

Μετά το χαοτικό αγώνα της Πορτογαλίας, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην Αργεντινή στο πλαίσιο του 5ου γύρου, ο οποίος μάλιστα αναμένεται τουλάχιστον το ίδιο συναρπαστικός σε εξέλιξη!

Το Ράλλυ Πορτογαλίας μπορεί να ανήκει ήδη στο παρελθόν, αλλά αναμφίβολα θα μείνει για αρκετά χρόνια στο μυαλό μας, με όσα συνέβησαν εντός και εκτός αγώνα. Ότι και αν έγινε, βέβαια, ανήκει στο παρελθόν, αλλά όλα δείχνουν ότι θα ζήσουμε και αντίστοιχες στιγμές στο μέλλον. Και μάλιστα στο άμεσο! Το Ράλλυ Αργεντινής, το οποίο σηματοδοτεί τον 5ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, διαθέτει όλα τα απαραίτητα εχέγγυα για να παρακολουθήσουμε αντίστοιχα συναρπαστική εξέλιξη. Και ποια είναι αυτά; 503 αγωνιστικά χρονομετρημένα χιλιόμετρα και 1.700 συνολικά! Ουσιαστικά πρόκειται για τον μεγαλύτερο σε μήκος αγώνα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Αυτή η σχεδίαση, είναι και ένα μικρό δείγμα του τρόπου σκέψης του προέδρου της FIA, αλλά και του στενού του κύκλου (βλ. Μισέλ Μουτόν) οι οποίοι θέλουν οι αγώνες του θεσμού να αποκτήσουν και πάλι μεγαλύτερη διάρκεια και μήκος, θυμίζοντας Ράλλυ του παρελθόντος. Δηλαδή κάτι ανάμεσα σε αγώνα ταχύτητας, μαραθωνίου και αντοχής… Το στοιχείο αυτό, αναδεικνύεται μέσα από τρεις συγκεκριμένες ειδικές διαδρομές, μια σε κάθε σκέλος. 

 
Σημειώστε! Την Παρασκευή το μενού περιλαμβάνει μία ε.δ. μήκους 52 χιλιομέτρων, στην οποία μάλιστα θα αγωνιστούν δύο φορές, το Σάββατο μία ειδική των 40 χιλιομέτρων από την οποία θα περάσουν επίσης δύο φορές, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η ε.δ. των 66 χιλιομέτρων την Κυριακή! Η τελευταία είναι και η μεγαλύτερη ειδική που έχουμε δει στο θεσμό τουλάχιστον εδώ και δύο δεκαετίες. Όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς, σε αυτόν τον αγώνα είναι πολύ πιθανό να δούμε τελείως διαφορετική προσέγγιση από τους οδηγούς και τις εργοστασιακές ομάδες, την ώρα που η σειρά εκκίνησης παραδοσιακά θα παίξει το ρόλο της. Πόσο μάλιστα φέτος, που οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για πιθανές βροχοπτώσεις, γεγονός που θα περιπλέξει ακόμα περισσότερο την ήδη μπερδεμένη κατάσταση της επιλογής της σειράς εκκίνησης. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, μην σας προκαλέσει έκπληξη αν δείτε εκ διαμέτρου αντίθετες επιλογές στη σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα, όπως στην Πορτογαλία. 

 
Βέβαια, από την Πορτογαλία μέχρι και σήμερα έχουν προκύψει διάφορες αλλαγές, τόσο στη βαθμολογία, όσο και στις τάξεις των ομάδων! Ο Loeb παραμένει πρώτος στη βαθμολογία, αλλά η διαφορά του από τον δεύτερο μειώθηκε δραστικά μετά την εγκατάλειψη του στον πορτογαλικό αγώνα. Ο Solberg έχει τη μεγαλύτερη ευκαιρία της καριέρας του, μετά το 2003, να διεκδικήσει και πάλι τίτλο και όπως όλα δείχνουν είναι ο μοναδικός που μπορεί να το κάνει. Ο Latvala, μετά την 3η του εγκατάλειψη σε τρεις αγώνες στην Πορτογαλία, τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια προπόνησης, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός Αργεντινής, χάνοντας ακόμα έναν αγώνα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η διεκδίκηση του τίτλου των Οδηγών να μοιάζει πλέον με όνειρο μακρινό. Στην Λατινική Αμερική, όμως, η Ford έπρεπε να αντικαταστήσει τον Φινλανδό και το έκανε με τον καλύτερο τρόπο. Στη θέση του Latvala, o Wilson εξασφάλισε μετά από συμφωνία με την Prodrive τις υπηρεσίες του Dani Sordo, ο οποίος και θα πλαισιώσει τον Petter Solberg. Αναμφίβολα, ο Ισπανός θα έχει όλα τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του, αφού μετά τις φήμες που θέλουν τον Latvala να έχει υπογράψει με τη VW συμβόλαιο συνεργασίας για το 2013, ο Sordo είναι ένας από τους οδηγούς που σίγουρα θα φλερτάρουν με τη θέση του Φινλανδού στη Ford. 

 
Στο στρατόπεδο της Citroen, σίγουρα θέλουν να ξεχάσουν όσα έγιναν στην Πορτογαλία. Αυτή ήταν η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που η γαλλική ομάδα όχι μόνο δεν αποκόμισε κάποιους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά και που δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε μία ειδική διαδρομή! Η ψαλίδα ανάμεσα σε DS3 και Fiesta δεν έχει απλά μικρύνει, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις δείχνει να γέρνει υπέρ του Ford. Για αυτόν ακριβώς το λόγο μετά το Ράλλυ της Πορτογαλίας, η Citroen στρατοπέδευσε στα βουνά της Σαρδηνίας και πραγματοποίησε μία σειρά από δοκιμές εξέλιξης εν όψει Αργεντινής. Εκεί, βέβαια, το μεγαλύτερο ατού των Γάλλων δεν είναι το DS3, αλλά ο Sebastien Loeb. Ο οκτάκις Πρωταθλητής είναι ο πολυνίκης του αγώνα, με έξι, οι οποίες μάλιστα είναι συνεχόμενες! Αν προσθέσουμε ότι ο Loeb εγκατέλειψε στον προηγούμενο αγώνα, με αποτέλεσμα να είναι αποφασισμένος να επιστρέψει στις νίκες, έχει τον τίτλο του ακλόνητου φαβορί για τη νίκη. Ο Mikko Hirvonen από την πλευρά του, θα μπορούσε να μετράει ήδη την πρώτη του νίκη με τη Citroen, αν δεν είχε τεθεί εκτός Πορτογαλίας. Ο Φινλανδός μπορεί να μην ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα, αλλά αποφεύγοντας τα ρίσκα έφτασε πρώτος στη ράμπα του πορτογαλικού αγώνα. Στην Αργεντινή, τώρα, με τα 500 αγωνιστικά χιλιόμετρα, ο Hirvonen μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω σύμφωνα με το ρυθμό και τη λογική του. Η συγκεκριμένη σχεδίαση του ταιριάζει και αν οι αντίπαλοι του παρασυρθούν είναι δεδομένο ότι θα προσπαθήσει να «κλέψει» τη νίκη. Μακάρι, βέβαια, να είναι ανταγωνιστικός σε χρόνους, αφού αυτό είναι κάτι θέλει τόσο ο ίδιος, όσο και οι φίλοι του WRC, προς τέρψη του συναγωνισμού φυσικά. 

 
Στη Ford το μοναδικό πρόβλημα το τελευταίο διάστημα είναι τελικά ο Jari Matti Latvala. Ο Malcolm Wilson είχε σχεδιάσει εξαιρετικά τα πλάνα του για τη νέα χρονιά, αλλά ο Φινλανδός δεν τον βοηθάει να τα κάνει πραγματικότητα με επιτυχία. Ο Petter Solberg παίζει ιδανικά το ρόλο του δεύτερου, και όχι μόνο, οδηγού, την ώρα που το αυτοκίνητο της ομάδας του είναι πιο κοντά από ποτέ αναφορικά με τις επιδόσεις από το αντίστοιχο της Citroen. Όμως, ο Latvala δεν έχει ανταπεξέλθει στο ρόλο του πρώτου οδηγού και με τρεις εγκαταλείψεις σε τέσσερις αγώνες έχει στοιχίσει βαθμούς στην ομάδα του. Σαν να μην έφτανε αυτό, ήρθε ο τραυματισμός του για να προσθέσει ακόμα έναν πονοκέφαλο στον Malcolm Wilson. Το «παυσίπονο» για αυτό, ακούει στο όνομα Ντάνι Σόρντο, ο οποίος και πήρε άδεια από την Prodrive για να λάβει μέρος με την Ford στον αγώνα. Ο Ισπανός διαθέτει ταχύτητα και αυτό το αποδεικνύει σε κάθε εμφάνιση του. Ακόμα και στην Πορτογαλία, κέρδισε ειδικές και αν δεν προβλήματα σίγουρα θα είχε ανέβει στο βάθρο. Στην Αργεντινή, αν επαναλάβει κάτι τέτοιο θα αποτελεί τεράστια επιτυχία, αν και είναι δύσκολο λόγω της ελάχιστης επαφής που έχει με το αυτοκίνητο. Για αυτό ακριβώς, το βαρύ πυροβολικό της βρετανικής ομάδας θα αποτελέσει ο Petter Solberg. Ο αναγεννημένος Νορβηγός, βρίσκεται πλέον δεύτερος στη βαθμολογία σε απόσταση βολής από τον Loeb και αν σημειώσει ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα στην Αργεντινή, είναι πολύ πιθανό να τον δούμε πλέον να αναλαμβάνει ρόλο πρώτου οδηγού στην ομάδα. Σίγουρα, η ταχύτητα δεν του λείπει και το αποδεικνύει με τους χρόνους του στις ειδικές διαδρομές, ενώ η εμπειρία του θα παίξει το ρόλο της στο δύσκολο αγώνα της Αργεντινής. 

 
Από εκεί και πέρα, μία σειρά από ισχυρούς ιδιώτες θα προσπαθήσουν για ότι καλύτερο, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Στην κορυφή αυτή της λίστας, βρίσκεται φυσικά ο νικητής του τελευταίου γύρου στην Πορτογαλία, Mads Ostberg. Ο Νορβηγός, έσπασε ένα ρεκόρ που κρατούσε από το 1987, όταν και ήταν η τελευταία φορά που ιδιώτης κέρδισε αγώνα του WRC. Τότε, το είχε πετύχει ο Franz Wietmann με την Lancia Delta HF 4WD, ενώ 25 χρόνια το επανέλαβε ο Ostberg οδηγώντας το Fiesta. Βέβαια, ο ίδιος θα προτιμούσε να το είχε πετύχει χωρίς να αποκλειστεί ο Hirvonen, αλλά έχει όλα τα χρόνια μπροστά του να το καταφέρει στη συνέχεια. Πάντως, ο Ostberg δείχνει και είναι στους περισσότερους αγώνες, ο ταχύτερος και πιο αποτελεσματικός οδηγός πέρα των καθαρά εργοστασιακών συμμετοχών. Ενδιαφέρον, βέβαια, συγκεντρώνει το δίδυμο των οδηγών της M-Sport, με τους Ot Tanak και Evgeny Novikov. Ο πρώτος, έχει αποδείξει ότι η ταχύτητα δεν είναι αυτό που του λείπει, αλλά σίγουρα η υπομονή και η εμπειρία. Στην Αργεντινή θα προσπαθήσει να διατηρήσει έναν καλό ρυθμό, ο οποίος θα του επιτρέψει να τερματίσει στους βαθμούς, κάτι που του έχει αναφέρει χαρακτηριστικά ο Malcolm Wilson. 

 
Ο Novikov από την πλευρά του, μετά την Πορτογαλία έγινε ο νεότερος οδηγός (21 ετών) που ανέβηκε στο βάθρο αγώνα του WRC, αλλά και ο πρώτος Ρώσος που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Είναι ακόμα μία περίπτωση ταχύτατου οδηγού, αν και στο συγκεκριμένο αγώνα των 500 αγωνιστικών χιλιομέτρων, η εμπειρία είναι το πρώτο στοιχείο που θα ξεχωρίσει όσους διακριθούν. Πάντως, προς τιμήν του, φέτος ο Novikov έχει δείξει τελείως διαφορετικό πρόσωπο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, διαθέτοντας αξιοπιστία και συνέχεια στις επιδόσεις του. Όλοι οι πραναφερθέντες (Ostberg, Tanak και Novikov) θα αγωνιστούν με Ford Fiesta WRC. Όμως, υπάρχουν και ισχυροί ιδιώτες που οδηγούν για λογαριασμό της Citroen, και αυτοί δεν είναι άλλοι από τους Nasser Al Attiyah και Thierry Neuville. Ο οδηγός από το Κατάρ, εμφανίζεται όλο και καλύτερος μετά από κάθε αγώνα με το DS3. Στον αγώνα της Αργεντινής, με τις ειδικές των 50+ χιλιομέτρων, ο Al Attiyah μπορεί να διακριθεί, αφού διαθέτει τεράστια εμπειρία από ειδικές του είδους, ελέω της παρουσίας τους στους αγώνες Dakar. Φυσικά, η ταχύτητα και ο ρυθμός είναι τελείως διαφορετικοί σε έναν αγώνα του WRC, αλλά ο οδηγός από το Κατάρ δεν παύει να έχει εμπειρία σε συνθήκες πίεσης. Ο Neuville μετά τους βαθμούς που συγκέντρωσε στην Πορτογαλία θέλει να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό, ολοκληρώνοντας τον αγώνα. Η συλλογή εμπειριών είναι ο πρώτος στόχος που του έχουν θέσει οι άνθρωποι της Citroen και αυτή είναι η τακτική που θα ακολουθήσει. Βέβαια, αν θέλει να δικαιολογήσει τον βαρύ τίτλο του διάδοχου του Loeb που του έχουν προσδώσει οι Γάλλοι στην αρχή της χρονιάς, κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσει να σημειώνει και καλές επιδόσεις. Κάτι που δύσκολα θα δούμε στην Αργεντινή. 

 
Τέλος, στον αγώνα της Αργεντινής θα δούμε το θεσμό του PWRC, με τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας να συμμετέχουν με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν. Το ενδιαφέρον, σίγουρα, δεν είναι αντίστοιχο με τα προηγούμενα χρόνια, αφού φέτος δεν ακολουθούν το Πρωτάθλημα ηχηρά ονόματα του χώρου. Παράλληλα, στον αγώνα θα δώσει κανονικά το παρών η VW Motorsport, και μάλιστα με δύο Skoda Fabia S2000, για τους Sebastien Ogier και Andreas Mikkelsen. Αναμφίβολα, η μεταξύ τους μάχη θα συγκεντρώσει και αυτή σημαντικό ενδιαφέρον._Π.Τ.
 
 
 
Ράλλυ Αργεντινής
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 26 – 29 Απριλίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1980
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 29
Συν. Μήκος: 1.770,92  χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 19
Συν. Χλμ. Ειδικών: 502,73  χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 14η Matadero (65,74 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 19η Amarok Power Stage (4,15 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 93,01 χλμ./ώρα (Λεμπ – Ελενά Citroen DS3 WRC))
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 1983 – 121,60 χλμ./ώρα (Μίκολα-Σέντερμπεργκ Audi Quattro A2)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 6, Μπιαζιόν 3, Σάινθ 3, Μάκινεν 3
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 7, Lancia 6, Mitsubishi 3, Toyota 3
Βάθρο 2011
1 Λεμπ – Ελενά (Citroen DS3)
2 Χίρβονεν – Λέχτινεν (Ford Fiesta)
3 Οζιέ – Ινγκρασία (Citroen DS3)
Συμμετοχές
Συνολικά: 62
Οδηγοί P1: 14
Οδηγοί P2: 3
PWRC: 11
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Ελεύθερες δοκιμές: 08:00 – 10:00 πμ
Qualifying Stage: 10:58 πμ
SSS Amarok: 20:08 (6,04 χλμ.)
Παρασκευή
Ωράριο: 06:00 – 19:03
Ε.Δ.+χλμ.: 5 + 197,96
Σάββατο                        
Ωράριο: 06:57 πμ – 20:13 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 7 + 166,54
Κυριακή
Ωράριο: 06:52 πμ – 16:44 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 132,19
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallyargentina.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ