Σε μια αλλαγή των κανονισμών προχώρησε η FIA κάνοντας τα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 πιο θορυβώδη στην ηλεκτρική τους λειτουργία για λόγους ασφαλείας.
Από το 2022 η κορυφαία κατηγορία του WRC, τα αυτοκίνητα Rally1, είναι υβριδικής τεχνολογίας, με την συνδυαστική ιπποδύναμη του κινητήρα εσωτερικής καύσης με την μπαταρία να ξεπερνά τους 500 ίππους.
Σε ορισμένα σημεία στις απλές διαδρομές όσο και στο service park τα Rally1 πρέπει να κινούνται μόνο με την μπαταρία, δηλαδή ηλεκτρικά, άρα και αθόρυβα.
Σκοπός της FIA είναι να κάνει τα αυτοκίνητα πιο θορυβώδη σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ/ώρα για να αυξηθεί η ασφάλεια, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν ήχους αρκετά χαμηλότερης έντασης σε σύγκριση με αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτή η αλλαγή θα ισχύει από την 1η Μαΐου και το Ράλλυ Πορτογαλίας που είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στις 11 με 14 Μαΐου.
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό τα αυτοκίνητα θα πρέπει να παράγουν 80db ήχου σε ανοιχτό χώρο σε απόσταση 2 μέτρων τόσο από το μπροστά όσο και από το πίσω μέρος, 1 μέτρο πάνω από το έδαφος.
Αυτή η αλλαγή συζητήθηκε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού την περασμένη Παρασκευή και δημοσιεύτηκε στους κανονισμούς την Τρίτη.
Επόμενος σταθμός στο καλεντάρι του WRC είναι το Ράλλυ Μεξικού, όπου ο Ott Tanak θα εκκινεί πρώτος στις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής μετά και την νίκη του στο Ράλλυ Σουηδίας που τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών. Επίσης για το Ράλλυ Μεξικού στο bucket του Toyota GR Yaris Rally1 επιστρέφει ο Sebastien Ogier, που στοχεύει για ακόμα μία νίκη.