Καθώς οι πρωταγωνιστές του WRC βρίσκονται στην Εσθονία, οι Tommi Makinen και Sebastien Ogier εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την αργοπορημένη επανέναρξη του θεσμού, τη στιγμή που ο Makinen άφησε αιχμές για εύνοια προς τη Hyundai.
Μετά από παύση διάρκειας περίπου 6 μηνών, αφού τελευταίος αγώνας του WRC ήταν το Ράλλυ Μεξικού που διακόπηκε πρόωρα, στα μέσα Μαρτίου, το πρωτάθλημα επανεκκινεί αυτές τις ημέρες με το Ράλλυ Εσθονίας , το οποίο υπόκειται σε αυστηρούς υγειονομικούς κανονισμούς και περιορισμούς. Στο περιθώριο του αγώνα, που ξεκίνησε με το πρωινό shakedown, οι Tommi Makinen και Sebastien Ogier μίλησαν στο DirtFish και εξέφρασαν την άποψη πως ο θεσμός, ξεκίνησε με χαρακτηριστική καθυστέρηση.
Μάλιστα, ο Φινλανδός επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT, δε δίστασε να υπονοήσει πως η καθυστέρηση ευνόησε τη Hyundai, τη στιγμή που ο Γάλλος 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έφερε ως θετικό παράδειγμα το ERC, που διοργάνωσε δύο αγώνες μέσα στο καλοκαίρι.
“Ήθελα να δω ορισμένους αγώνες νωρίτερα. Ειλικρινά, υπήρχε ένα αρκετά καλό διάστημα για αγώνες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, για παράδειγμα το Ράλλυ Φινλανδίας θα μπορούσε να είναι ένα ασφαλές μέρος για αγώνα, όμως δεν ήθελαν να κάνουν κανένα ράλλυ τότε. Βασικά, χάσαμε έναν μήνα και τώρα περιμένουμε το δεύτερο κύμα κορονοϊού”, δήλωσε ο Tommi Makinen. Παράλληλα, ο 56χρονος team manager πρόσθεσε πως “η απόφαση ήρθε επειδή άλλες ομάδες έλεγαν πως δεν ήταν έτοιμες για επανεκκίνηση του WRC, όμως ήταν έτοιμες να πάνε σε άλλους αγώνες”, φωτογραφίζοντας κυρίως την Hyundai, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες από το εξωτερικό, εναντιώθηκε στην είσοδο του Ράλλυ Λετονίας, που διεξήχθη στα μέσα Αυγούστου, στο WRC, ενώ τον Ιούλιο είχε επιστρατεύσει εργοστασιακούς οδηγούς στα ασφάλτινα ιταλικά Ράλλυ di Roma Capitale και Ράλλυ di Alba, καθώς και στο εσθονικό Ράλλυ Voru.
Από την πλευρά του, ο Sebastien Ogier, που είχε μιλήσει για το θέμα και στη συνέντευξη που μας παραχώρησε πρόσφατα, ερωτώμενος αν το πρωτάθλημα έπρεπε να επανεκκινήσει νωρίτερα, απάντησε: “Ναι, θα έπρεπε, αυτό είναι σίγουρο. Και έχω ήδη αναφέρει πως το γεγονός ότι ήμασταν χοντρικά οι τελευταίοι που επανεκκινήσαμε και δεν εκμεταλλευθήκαμε ότι η κατάσταση ήταν αρκετά καλή και ελεγχόμενη το καλοκαίρι, είναι για εμένα λυπηρό. Οπότε, αυτό είναι απογοητευτικό για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, ενώ είδαμε αγώνες του ERC ή τοπικές διοργανώσεις να διεξάγονται και τη δική μας, όχι. Όμως, έτσι έχουν τα πράγματα και δε μπορούμε να κάνουμε τίποτε για αυτό”.
Αν και οι πληροφορίες αναφέρουν πως το Ράλλυ Φινλανδίας, το οποίο έφερε ως παράδειγμα ο Makinen, ακυρώθηκε κυρίως για οικονομικούς λόγους, οι δηλώσεις των Tommi Makinen και Sebastien Ogier έχουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αν σκεφτούμε το πλαίσιο στο οποίο έγιναν. Δηλαδή, πως η επανέναρξη περιλαμβάνει την προσθήκη δύο νέων αγώνων (Ράλλυ Εσθονίας και Ypres Βελγίου), οι οποίοι διεξάγονται στην πατρίδα των Ott Tanak και Thierry Neuville, εργοστασιακών οδηγών της Hyundai. Αυτό, είχε εξαρχής βρει αντίθετο τον Makinen, ο οποίος είχε στο παρελθόν δηλώσει πως θα ήταν πιο δίκαιο, αντί για το Ypres στο θεσμό να ενταχθεί το Ράλλυ Κροατίας, τη στιγμή που ο Ogier απέφυγε… επιμελώς να σχολιάσει το συγκεκριμένο ζήτημα.
Όπως και να ‘χει αναμονή τέλος, αφού το Ράλλυ Εσθονίας ξεκινά στις 19:08, με τη διεξαγωγή της υπερειδικής στην πόλη του Tartu. Μείνετε συντονισμένοι…