top icon
Αγώνες

WRC: Κριτήριο τα ελαστικά!

Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο ξεκίνησε και με το “καλημέρα” μας θύμισε για ποιον ακριβώς λόγο είναι ο πιο δύσκολος και ιδιαίτερος αγώνας του θεσμού, με τον Bryan Bouffier να είναι επικεφαλής μετά τις τρεις πρώτες ε.δ.!

Το πράσινο φως για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2014 άναψε και οι πρωταγωνιστές του θεσμού ολοκλήρωσαν πριν από λίγο τις τρεις πρώτες ειδικές διαδρομές του αγώνα. Με το καλημέρα, ο αγώνας επαλήθευσε τη φήμη του που τον θέλει ως έναν από τους πλέον δύσκολους, απαιτητικούς και ιδιαίτερους του θεσμού. Με τις συνθήκες στις ειδικές να είναι μικτές, και την επιλογή των ελαστικών να αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντική, κύριο χαρακτηριστικό ήταν οι εκπλήξεις από την πρώτη ε.δ. Με τη σειρά εκκίνησης να παίζει το ρόλο της και τις καιρικές συνθήκες το ίδιο, ο Robert Kubica ήταν αυτός που κέρδισε αρχικά τις εντυπώσεις και μαζί τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές, δικαιώνοντας όσους πιστεύουν στην ταχύτητα του. Ο δρόμος είχε χιόνι, κάτι που δεν περίμεναν οι οδηγοί, με αποτέλεσμα όσοι εκκινούσαν πιο πίσω να έχουν πλεονέκτημα σε αντίθεση με τους προπορευόμενους συνδυασμούς. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Ogier με το Polo R WRC ταλαιπωρούταν όντας πρώτος στο δρόμο, χάνοντας έδαφος έναντι του Πολωνού.

Μάλιστα, στην πρώτη ειδική διαδρομή είχαμε και την πρώτη σημαντική εγκατάλειψη του αγώνα, με τον Thierry Neuville να τίθεται εκτός αγώνα με το Hyundai i20 WRC μετά από έξοδο. Απογοήτευση για το Βέλγο, ο οποίος δεν θα έχει τη δυνατότητα να επανεκκινήσει στον αγώνα, αφού στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν ισχύει το SuperRally2. Αν και δεν έχει σημασία, αξίζει να σημειώσουμε ότι στο πρώτο και μοναδικό split που χρονομετρήθηκε ο Neuville ήταν ταχύτερος από όλους κατά 4.5 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο. Επίσης εκτός αγώνα τέθηκε και ο Martin Prokop μετά από πρόβλημα στο δυναμό του Ford Fiesta WRC.

Όμως, η κατάταξη διαμορφώθηκε τελείως διαφορετικά μετά το πέρας της 3ης ε.δ., η οποία χαρακτηρίστηκε από τις μικτές συνθήκες. Συγκεκριμένα, τα πρώτα 11 χλμ. της ε.δ. ήταν στεγνά, ενώ τα τελευταία οκτώ με πολύ χιόνι. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όσοι είχαν διαθέσιμα χειμερινά ελαστικά να δημιουργήσουν σημαντικές διαφορές και να αλλάξουν την γενική κατάταξη. Έτσι, ο Bryan Bouffier με το Ford Fiesta WRC είχε μαζί του δύο χειμερινά ελαστικά, με αποτέλεσμα να κάνει τον ταχύτερο χρόνο και να βρεθεί επικεφαλής της γενικής κατάταξης, 13 δλ. μπροστά από τον Kris Meeke. Ο Βρετανός στην πρώτη του ως εργοστασιακός οδηγός της Citroen, έκανε σοφή επιλογή ελαστικών και πλασαρίστηκε ψηλά στην κατάταξη. Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Dani Sordo στην πρώτη του με το i20 WRC, ο οποίος μετά την 3η ε.δ. και κάνοντας χρήση αντίστοιχων ελαστικών σκαρφάλωσε τρίτος, περνώντας ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Robert Kubica. Ο Πολωνός έχασε τρεις θέσεις σε αυτή την ε.δ., αφού δεν είχε μαζί του χειμερινά ελαστικά. Μόλιςν 5 δευτερόλεπτα πίσω του κατάφερε να σκαρφαλώσει ο νεαρός David Evans με το Ford Fiesta WRC της Μ-Sport, ο οποίος επίσης είχε μαζί του χειμερινά ελαστικά. Αντίστοιχη επιλογή, έκανε όμως και ο νεαρός Stephane Chardonet με το DS3 R3T(!) με αποτέλεσμα να φιγουράρει έκτος γενικής μπροστά από τον Olivier Burri με το Peugeot 207 S2000, οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν τη σοφή επιλογή των ελαστικών τους.

Οι Mads Ostberg και Sebastien Ogier που είχαν μόνο σλικ ελαστικά, και συγκεκριμένα τη μαλακή και πολύ μαλακή γόμα, έχασαν πολύτιμο έδαφος, αν και δεν απογοητεύονται, αφού στο Μόντε Κάρλο όλα μπορούν να αλλάξουν σε μία ειδική διαδρομή, κάτι που είδαμε και σήμερα. Πάντως, είναι άξιο μνείας το γεγονός ότι η VW έκανε τελείως λάθος πρόβλεψη και για τους τρεις οδηγούς της ομάδας, με αποτέλεσμα να χάσουν πολύ χρόνο, τόσο ο Ogier όσο και οι Latvala, Mikkelsen. Αντίστοιχα προβλήματα, όμως, είχε και ο Mikko Hirvonen, ο οποίος μάλιστα είχε και μία έξοδο από το δρόμο, που τον έχει ρίξει στην 12η θέση της γενικής. Για την ολοκλήρωση του σκέλους οι οδηγοί θα πραγματοποιήσουν για ακόμα μία φορά το loop, με την 4η ε.δ. να ξεκινάει στις 14:32 ώρα Ελλάδος._Π.Τ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ