Οδηγός επιπέδου πρώτης γραμμής ο Αντρέα Mίκελσεν, είναι ο Πρωταθλητής WRC-2 και το 2023, αξιοποιώντας στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τους βαθμούς του καλύτερου χρόνου στην PS.
Ο 34χρονος Νορβηγός ήταν πρωταθλητής WRC-2 και το 2021, έπειτα από σκληρή αντιπαράθεση με τον Μαντς Όστμπεργκ, ενώ το 2023 έχασε τoν τίτλο ουσιαστικά στην Ελλάδα, όπου δεν απέφυγε το λάθος. Απώλεια τίτλου, σε συνδυασμό και με δύο εγκαταλείψεις από μηχανικά προβλήματα στο γενικώς εξαιρετικό Skoda Fabia.
O συνδυασμός, λοιπόν, επανήλθε στους τίτλους το 2023!
Οδοιπορικό υψηλού επιπέδου
Η χρονιά των Μίκελσεν-Έρικσεν ξεκίνησε με καθυστέρηση, μόλις από τον πέμπτο γύρο του θεσμού στην Πορτογαλία, αφού δεν προγραμματίστηκε ποτέ μια πλήρης σεζόν. Ο Νορβηγός πιστοποίησε την κλάση του σημειώνοντας αξιόπιστες επιδόσεις και κατάφερε να εξασφαλίσει για τη συνέχεια ένα πλήρες πρόγραμμα.
Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν για τέσσερις αγώνες, αλλά προχώρησαν στην κυριολεξία αγώνα με αγώνα, ώστε έναν αγώνα πριν από το τέλος να κερδίσουν τον τίτλο με την Toksport. Η «θυγατρική» του εργοστασίου που εξελίσσει και υποστηρίζει τη Skoda Fabia RS Rally2 του πρωταθλητή.
Ο δις πρωταθλητής χαρακτήρισε τη χρονιά υπέροχη, υπενθυμίζοντας την ειδική προσπάθεια και της ομάδας του ώστε να μείνουν μακριά από προβλήματα και ταυτόχρονα να είναι ταχείς σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Στο φετινό Πρωτάθλημα ξεχωρίζουμε την 3η θέση στην Πορτογαλία, ενώ σημαντική ήταν η νίκη του στη Σαρδηνία, αποτέλεσμα και της εγκατάλειψης του Αντριέν Φουρμό.
Νικητής και στην Εσθονία, μόλις 4ος στη Φινλανδία και φανερά απογοητευμένος, αφού προέκυψαν προβλήματα στο στήσιμο της Fabia-πρωταθλήτριας, ως μια ωραία συνήθεια.
Στο Ράλλυ Ακρόπολις
Απλώς, ο συνδυασμός Μίκελσεν-Έρικσεν-Skoda Fabia αποδείχθηκε εξαιρετικός, με εντυπωσιακό comeback στην κορυφή του αγώνα και του θεσμού. Πετούσαν για να καλύψουν τον χαμένο χρόνο στο Λουτράκι και στα Πίσια και, ακόμα περισσότερο, στην ύπουλη Λειβαδιά, καλύπτοντας στη συνέχεια διαφορές από σημαντικούς αντιπάλους. Γεγονός ότι στην Ελλάδα αποδείχθηκε ότι ο Ανδρέας, όπως του απευθύνονται οι Έλληνες φίλοι του, συνδυάζει την ποιότητα με την ταχύτητα, και πολλοί αναρωτιούνται γιατί δεν οδηγεί WRC-1 σε μία από τις κορυφαίες εργοστασιακές ομάδες.
Στο Rally Central Europe
Ξεκίνησαν δυναμικά, όπως τους ταιριάζει, και στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τέθηκαν από την αρχή επικεφαλής. Στις «λερωμένες», ύπουλες και γλιστερές ειδικές της δεύτερης ημέρας, την Παρασκευή στην Τσεχία, στην τέταρτη ε.δ. χάθηκε η πρόσφυση έπειτα από οριακό φρενάρισμα και βγήκαν εκτός δρόμου.
Η βοήθεια από τους θεατές τούς επέτρεψε να συνεχίσουν, αλλά με ένα κατεστραμμένο αυτοκίνητο και χωρίς σέρβις το μεσημέρι, δεν υπήρχε πιθανότητα επιστροφής στη μάχη, όπως έγινε στο ΡΑ.
Υπομονή, λοιπόν, για την PS (Powerstage), με τη Fabia ετοιμοπόλεμη και χρόνο που έβαλε ψηλά τον πήχη, όταν ο επίσης διεκδικητής του τίτλου, ο Gus Greensmith, έκανε τετ-α-κε και δε συγκέντρωσε βαθμούς από το σχετικό μπόνους.
Στην Ιαπωνία
Θα πάνε αφού, όπως συνηθίζεται, ο πρωταθλητής συμμετέχει μέχρι τέλους, και να η αφορμή για κορυφαίες επιδόσεις χωρίς βαθμολογικό άγχος. Ό,τι ίσως επαναφέρει για τα καλά το όνομά του στις συζητήσεις με τους ανθρώπους της Hyundai και της Μ-Sport για το 2024, που αναμένεται καυτό, τουλάχιστον σε επίπεδο μετακίνησης πληρωμάτων από τη μία ομάδα στην άλλη._ Σ. Χ.
WRC2 – Βαθμολογία οδηγών
1 Andreas Mikelsen 111
2 Gus Greensmith 111
3 Yohan Rossel 104
4 Oliver Solberg 91
5 Sami Pajari 86
6 Kejetan Kajetanowicz 78
7 Nikolay Gryazin 75
8 Adrien Fourmaux 67
9 Emil Lindholm 62
10 Miko Marczyk 41