top icon
Αγώνες

WRC: «Καθάρισε»…

…τους δρόμους, αλλά και τους αντιπάλους του. O Sebastien Loeb τέθηκε επικεφαλής στο πρώτο σκέλος του Ράλλυ Ισπανίας, δημιουργώντας παράλληλα και μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του.

Στις προηγούμενες χωμάτινες συναντήσεις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, η σειρά εκκίνησης και το ποιος θα έχει το σχετικό πλεονέκτημα ή μειονέκτημα, καθαρίζοντας το δρόμο. Όμως, στο πρώτο μικτό, αλλά περισσότερο χωμάτινο σκέλος του Ράλλυ Ισπανίας, ρόλο πρωταγωνιστή έμελλε να αποκτήσει η σκόνη. Στην πρώτη, αλλά και την τελευταία (νυκτερινή παρακαλώ!) ειδική της ημέρας, η σκόνη ήταν αυτή που προκάλεσε πρόβλημα στα πληρώματα, με αποτέλεσμα να κριθεί σε μεγάλο βαθμό και το σημερινό αποτέλεσμα. Έτσι, ο Sebastien Loeb είδε το μειονέκτημα του να εκκινεί πρώτος, να μετατρέπεται σε πλεονέκτημα. Η απουσία των ανέμων, σε συνδυασμό με την έντονη υγρασία, αλλά και τη διαδρομή, η οποία και ήταν μέσα σε ένα βουνό, χαμηλά, είχε σαν αποτέλεσμα η σκόνη να μένει στον αέρα, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα ορατότητας στα πληρώματα που ακολουθούσαν. Ο Γάλλος επτάκις Πρωταθλητής το εκμεταλλεύθηκε αυτό και δημιούργησε μία μικρή διαφορά από τους διώκτες του. Στη συνέχεια, με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει και τον αγώνα να παίρνει πιο φυσιολογική ροή, οι αντίπαλοι του άρχισαν να ροκανίζουν τη διαφορά, και λίγο πριν το τέλος ο Jari Matti Latvala κατάφερε να περάσει στην κορυφή. Όμως, στην τελευταία νυκτερινή ειδική, όπου και πάλι ο άνεμος είχε κοπάσει, ο Loeb απέκτησε και πάλι το πλεονέκτημα, την ώρα που ο Φινλανδός έκανε ένα τετ α κε προκαλώντας και κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό του. με αυτόν τον τρόπο, ο Loeb πέρασε και πάλι στην κορυφή, έχοντας πλέον 30 δευτερόλεπτα πίσω του τον Latvala, αλλά και αρκετά πιο πίσω τους δύο βασικούς αντιπάλους του στη διεκδίκηση του τίτλου, τον Mikko Hirvonen και τον Sebastien Ogier.
 
Ο Latvala, προσπάθησε από την αρχή της ημέρας να πιέσει, όντας και ο μοναδικός που έδειχνε να ακολουθεί το ρυθμό του ιπτάμενου Loeb. Κατάφερε να τον ξεπεράσει στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι είχε ένα κλαταρισμένο λίγο πριν το τέλος της δεύτερης ειδικής της ημέρας, αλλά στο τέλος ένα τετ α κε ήταν αρκετό για να καταστρέψει την προσπάθεια του. Αναμφίβολα, αυτό απογοήτευσε και τον ίδιο, αφού γνωρίζει ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσει να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά τις επόμενες δύο ασφάλτινες ημέρες του αγώνα. Σε επιφάνειες που ο Γάλλος αντίπαλος του έχει τον τρόπο του. Βέβαια, για ακόμα μία φορά είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Latvala θα παίξει το ρόλο του αναφορικά με την προσπάθεια του Mikko Hirvonen για κατάκτηση του τίτλου. Ο νεαρός Φινλανδός μοιάζει δεδομένο ότι αν ο αγώνας συνεχιστεί με αυτόν τον τρόπο θα παραχωρήσει λίγο πριν το τέλος τη θέση του στον συμπατριώτη του.
 
Ο Hirvonen από την πλευρά του, για ακόμα έναν αγώνα δεν έχει ενθουσιάσει. Ούτε σε αυτόν τον αγώνα, ο οποίος είναι ζωής και θανάτου για τον ίδιο, αν επιθυμεί να διεκδικήσει τον πρώτο του τίτλο στα δάση της Ουαλλίας. Ξεκίνησε αγχωμένος, προσπάθησε να πιέσει και μόλις στην πρώτη ειδική είχε μία έξοδο, η οποία τον έριξε πίσω στην κατάταξη. Στη συνέχεια, αντί να βελτιώσει τις επιδόσεις του έχασε κι άλλο χρόνο και μαζί θέσεις στη γενική. Όμως, η ατυχία του Ogier, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Petter Solberg μόλις στην πρώτη ειδική μετά από έξοδο, επέτρεψαν αυτή τη στιγμή στο Φινλανδό να είναθι τρίτος, 30 δευτερόλεπτα πίσω από τον Latvala. Βέβαια, το έργο του να παραμείνει εκεί δεν θα είναι εύκολο, αφού με τις επιδόσεις του σήμερα δεν είναι σίγουρο ότι θα διατηρήσει πίσω του τον Sebastien Ogier, που ακολουθεί 51 δευτερόλεπτα πίσω του. Και με δύο γεμάτες ημέρες αγώνα, μόνο απίθανο δεν είναι ο οδηγός της Citroen να τον ξεπεράσει. 

 
Ο Ogier ξεκίνησε και αυτός την ημέρα με προβλήματα, αφού η σκόνη του κόστισε αρκετά στην εναρκτήρια ειδική της ημέρας. Στη συνέχεια κατάφερε να κερδίσει ειδικές, να βελτιώσει τους χρόνους του και να επιστρέψει στη μάχη της κορυφής, όντας τρίτος, αλλά ένα κλατάρισμα στην 5η από τις συνολικά 6 ειδικές της ημέρας, ήταν αρκετό για να καταστρέψει την προσπάθεια του. Μάλιστα, το γεγονός ότι αναγκάστηκε να σταματήσει να το αλλάξει μέσα στην ειδική του κόστισε ακόμα περισσότερο χρόνο από όσο θα περίμενε. Πάντως, ο Γάλλος ήταν απογοητευμένος στο τέλος της ημέρας, όπως και ο Hirvonen, αφού αμφότεροι βλέπουν τον μεγάλο τους αντίπαλο να ξεφεύγει και πάλι. Σίγουρα, θα έχει ενδιαφέρον η μεταξύ τους μάχη τις επόμενες δύο ημέρες, αλλά στην Power Stage, όπου είναι δεδομένο ότι και οι τρεις διεκδικητές του τίτλου, θα προσπαθήσουν να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς.
 
Τα δύο Mini Countryman JCW WRC που ακολουθούν, συμπληρώνουν την πρώτη εξάδα. Ο Ισπανός Dani Sordo, ο οποίος και γνωρίζει την αποθέωση σε κάθε του πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές, έχασε και αυτός σημαντικό έδαφος λόγω της ορατότητας στην πρώτη και τελευταία ειδική διαδρομή. Μάλιστα, στο πρώτο loop ο νεαρός Ισπανός δεν ήταν ικανοποιημένος και από την ρύθμιση της ανάρτησης του Mini, αφού το αυτοκίνητο ήταν περισσότερο υπερστροφικό από όσο ήθελε. Σίγουρα, τις επόμενες δύο ημέρες, θα δούμε τον Sordo που απολαύσαμε στις ειδικές τόσο της Γερμανίας, όσο και της Γαλλίας. Πόσο μάλλον που τώρα αγωνίζεται στο σπίτι του. Ο Βρετανός KrisMeekeαπό την άλλη, δεν απέφυγε τα λάθη στην αρχή, αφού έκανε ένα τετ α κε στη 2η ειδική της ημέρας, ενώ στη συνέχεια ταλαιπωρήθηκε από την σκόνη που πέρναγε στο εσωτερικό του Mini. Παρόλα αυτά, και ειδικά στο δεύτερο loopειδικών, ο Βρετανός άλλαξε τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου και βελτίωσε τις επιδόσεις του, όντας και έκτος γενικής.
 
Πίσω του, ακολουθεί ο Νορβηγός MadsOstberg, ο οποίος τα βρήκε σκούρα με το στήσιμο του Fiesta. Ο νεαρός οδηγός, ξεκίνησε με ασφάλτινη ανάρτηση, σε χωμάτινα ελαστικά και φρένα, και φυσικά χωμάτινο setup, αλλά αυτό αντί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα, αποδείχθηκε καταστροφικό. Παράλληλα, ένα πρόβλημα στο πίσω διαφορικό ήταν αρκετό για να του κοστίσει ακόμα περισσότερο χρόνο. Παρόλα αυτά, βρίσκεται στην 7η θέση της γενικής, μπροστά από τον HenningSolberg, ο οποίος πέρα από ένα πρόβλημα με την ενδοσυννενόηση κινήθηκε με τον γνωστό του ρυθμό και τον EvgenyNovikov, στην επίσημξη πρώτη του με το CitroenDS3 WRC. Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας, πρέπει να συμπεριλάβουμε και αυτή του KimiRaikkonenστην 3η από σπασμένο κινητήρα.
 

Το αυριανό δεύτερο σκέλος του αγώνα, περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, αλλά αυτή τη φορά αποκλειστικά ασφάλτινες. Όπως όλα δείχνουν ο SebastienLoebέχει το πάνω χέρι, αλλά όπως μας έχει δείξει η φετινή χρονιά κανείς δεν μπορεί να κάνει την παραμικρή πρόβλεψη. Και μέχρι την Κυριακή το μεσημέρι καλό είναι να τις αποφεύγουμε…_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ