Όπως είχε προαναγγελθεί, το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελεί και επίσημα παρελθόν για τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 από την επόμενη κιόλας χρονιά.
Οι φήμες που ήθελαν το υβριδικό σύστημα κίνησης των WRCars στη μεγάλη κατηγορία (βλ. προδιαγραφές Rally1) να μπαίνει οριστικά στο ράφι από την επόμενη κιόλας αγωνιστική σεζόν επιβεβαιώθηκαν σήμερα με πάσα επισημότητα ύστερα από την σχετική απόφαση που πήρε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA.
Έτσι, από το 2025, όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 του WRC θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τον θερμικό κινητήρα, με το plug-in υβριδικό σύστημα των 130 kW να εγκαταλείπεται.
Προκειμένου να αντισταθμιστεί η απώλεια ισχύος του ηλεκτρικού σκέλους και να επιτευχθεί η ίδια αναλογία βάρους προς ισχύ, η FIA αποφάσισε το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των αυτοκινήτων Rally1 να μειωθεί από τα 1.260 κιλά που είναι σήμερα στα 1.180 κιλά. Ταυτόχρονα, o περιοριστής αέρα θα διαμορφωθεί στα 35 χλστ. – από 36 χλστ. που είναι τώρα.
Ο επικεφαλής τεχνικός και υπεύθυνος ασφαλείας της FIA Xavier Mestelan-Pinon δήλωσε για την απόφαση:
«Μετά από εκτεταμένο διάλογο με τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη, κατέστη σαφές ότι η συνέχιση της χρήσης των plug-in υβριδικών μονάδων που παρέχονται βάσει της υπάρχουσας συμφωνίας δεν ήταν πλέον προς το συμφέρον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.
«Μπορούμε τώρα να προχωρήσουμε με πλήρη εμπιστοσύνη ότι το WRC γίνεται ακόμα καλύτερο και ισχυρότερο, με εξελίξεις που συνάδουν με την προοπτική των τεχνικών κανονισμών του 2027.
«Για άλλη μια φορά, έχουμε επισημάνει την ικανότητα του πρωταθλήματος να προσαρμόζεται χωρίς το θέαμα να μειώνεται, ενώ ενστερνιζόμαστε υπεύθυνα τις προκλήσεις της εποχής μας.
«Είμαστε επίσης ικανοποιημένοι που η χρήση των 100% βιώσιμων καυσίμων παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της δέσμευσης του πρωταθλήματος για τη μείωση των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων».