Mε θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 30 βαθμών και ηλιοφάνεια, οι πρωταγωνιστές του WRC ξεκίνησαν την πρώτη ημέρα, με τη σειρά εκκίνησης να παίζει ουσιαστικό ρόλο στην κατάταξη του Ράλλυ Ιορδανίας.
Τελικά, η σειρά εκκίνησης έμελλε να παίξει και σε αυτόν τον αγώνα καθοριστικό ρόλο, παρά τα όσα υποστήριζαν οι περισσότεροι από τους οδηγούς κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων, κάνοντας λόγο για ιδιαίτερα σκληρό οδόστρωμα. Έτσι, κάτω από καιρικές συνθήκες καύσωνα, με θερμοκρασίες μεγαλύτερες των 30 βαθμών και ηλιοφάνεια, οι πρωταγωνιστές του WRC ξεκίνησαν την πρώτη ημέρα του αγώνα, με τη σειρά εκκίνησης να παίζει ουσιαστικό ρόλο στην κατάταξη του Ράλλυ Ιορδανίας. Τουλάχιστον, μέχρι την 7η και τελευταία ειδική της ημέρας, εκεί που οι περισσότεροι προτίμησαν να κόψουν, με αποτέλεσμα η τελικά κατάταξη του σκέλους να διαμορφωθεί τελείως διαφορετικά σε σχέση με ότι είδαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Συγκεκριμένα, οι Jari Matti Latvala, Petter Solberg και Dani Sordo, είχαν καταφέρει εκμεταλλευόμενοι την καλή σειρά εκκίνησης να ξεφύγουν από τους υπόλοιπους, έχοντας τη δική τους μάχη. Στο τέλος της ημέρας, όμως, οι δύο οδηγοί των Citroen προτίμησαν να κόψουν ρυθμό, αφήνοντας τον Latvala μόνο πρώτο, και ουσιαστικά χαρίζοντας του τον άχαρο ρόλο του πρώτου αυτοκινήτου στις αυριανές ειδικές.
Ο νεαρός Φιλανδός, ήταν εντυπωσιακός σήμερα, και κατάφερε από το πρωί να κινηθεί ταχύτερα από όλους, ακολουθούμενος μόνο από τους δύο προαναφερθέντες. Μάλιστα, αν αναλογιστούμε ότι ο Latvala ήταν τρίτο αυτοκίνητο στο δρόμο, οι επιδόσεις του αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία και σπουδαιότητα. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι και ο Sebastien Loeb παραδέχθηκε στο τέλος της ημέρας ότι ο Φιλανδός κινήθηκε πολύ γρήγορα σήμερα. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι τόσο ο ίδιος, όσο και ο Petter Solberg, δεν δέχθηκαν τελικά ποινή δέκα δευτερολέπτων, όταν και έφτασαν σε ΣΕΧ ε.δ. καθυστερημένοι, λόγω κίνησης και λάθους του ωραρίου του αγώνα, το οποίο και είχε πολύ σφικτή απλή διαδρομή. Έτσι, απαλλαγμένος από το άγχος της ποινής, ο Latvala έφτασε στην τελευταία ειδική και ακολούθησε την ίδια τακτική με το πρωί. Τέρμα γκάζι, την ώρα που οι αντίπαλοι του μείωναν πολύ περισσότερο ταχύτητα από όσο θα περίμενε κανείς, με αποτέλεσμα ο Φιλανδός να φιγουράρει στο τέλος της πρώτης ημέρας 30 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο! Μία σεβαστή διαφορά, την οποία και ίσως να μπορεί να διατηρήσει στη συνέχεια του αγώνα.
Έτσι, με τους Petter Solberg και Dani Sordo να κόβουν στην τελευταία ε.δ., οι Sebastien Ogier, Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen, προτίμησαν να οδηγήσουν στο όριο, σκαρφαλώνοντας έτσι στη γενική κατάταξη. Ο νεαρός Γάλλος πρώην Πρωταθλητής του JWRC, με τη Citroen C4 της Junior Team, έμεινε μακριά από τα προβλήματα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τους Loeb και Hirvonen σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Βέβαια, όντας δεύτερος αύριο στις ειδικές, η λογική λέει ότι ο Ogier θα χάσει σημαντικό χρόνο, αλλά με τον νεαρό Γάλλο κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος! Ο συμπατριώτης του, και μεγάλο φαβορί πριν από τον αγώνα, Sebastien Loeb, δυσκολεύτηκε πολύ σήμερα ανοίγοντας το δρόμο στους υπολοίπους, με αποτέλεσμα να βελτιώσει τις επιδόσεις του μόλις στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, όταν και πλέον ο δρόμος είχε καθαρίσει εν μέρει. Παρόλα αυτά, με το χαμένο χρόνο των Solberg και Sordo, αναρριχήθηκε στην 3η θέση της γενικής και τώρα περιμένει με αγωνία την αυριανή ημέρα, όπου και θα δοκιμάσει να καλύψει το χαμένο έδαφος. Αυτό, μπορεί να είναι αρκετό, αλλά ο Γάλλος απέδειξε και στο Μεξικό ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά, αν και στην Ιορδανία όπως όλα δείχνουν, η «ψαλίδα» ανάμεσα σε Ford και Citroen επανήλθε στα φυσιολογικά της επίπεδα, με τη λεπτομέρεια να κάνει τη διαφορά.
Μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Sebastien Loeb, ακολουθεί ο Petter Solberg. Ο Νορβηγός, μπορεί να έχασε περισσότερο χρόνο από όσο υπολόγιζε σε σχέση με τον Latvala, με αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος και 30 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή, αλλά δεν χάνει την αισιοδοξία του. Ο Πρωταθλητής του 2003, απέδειξε για ακόμα μία φορά ότι με ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, όπως είναι η C4 WRC προδιαγραφών 2009, που έχει στην κατοχή του, είναι ικανός για το καλύτερο. Αυτή τη φορά, σε αντίθεση με το Ράλλυ Μεξικό που επέλεξε να μείνει στην πρώτη θέση της κατάταξης, προτίμησε να κόψει ρυθμό, ελπίζοντας ότι αυτή του επιλογή θα τον δικαιώσει. Στην 5η θέση της γενικής, ακολουθεί ο Mikko Hirvonen, που και αυτός ταλαιπωρήθηκε μαζί με τον Loeb από τη σειρά της εκκίνησης. Ο Φιλανδός δεν δείχνει να έχει βρει την αυτοπεποίθηση του μετά από το αποτέλεσμα του Μεξικό, κάνοντας μάλιστα και ένα τετ α κε, την ώρα που του έσβησε και ο κινητήρας δύο φορές, και αύριο όλοι ελπίζουν να επιστρέψει στη μάχη της κορυφής, αφού ο ίδιος θέλει να τερματίσει τουλάχιστον μπροστά από τον Loeb, έτσι ώστε να μην ξεφύγει κι άλλο ο Γάλλος στην βαθμολογία των Οδηγών.
Ο Sordo από την πλευρά του, δείχνει να μην έχει χάσει την ταχύτητα του, παρά την έξοδο στο Ράλλυ του Μεξικό. Από την αρχή του αγώνα τέθηκε στη μάχη της κορυφής, έκανε κορυφαίους χρόνους, έχοντας μάλιστα και πρόβλημα με το γκάζι της C4 αλλά και την χαρτογράφηση του κινητήρα. Στο τέλος, όμως, η οδηγία της Citroen ήταν να χάσει χρόνο όχι έτσι ώστε να μείνει εκτός πρώτης θέσης, αλλά για να βρεθεί και πίσω από τους δύο οδηγούς της Ford! Καινούργια έθιμα! Οι Henning Solberg και Matthew Wilson συμπληρώνουν την πρώτη οκτάδα, την ώρα που στο βαθμούς βρίσκονται και οι Federico Villagra και Kimi Raikkonen, με τον Φιλανδό πρώην πιλότο της Formula 1, να μην αντιμετωπίζει προβλήματα και ουσιαστικά να προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αγώνα και του αυτοκινήτου.
Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, έχει ο αγώνας τόσο στο SWRC, όσο και στο PWRC! Στην πρώτη περίπτωση, η Ιορδανία δεν αποδείχθηκε και τόσο φιλόξενη με τους συμμετέχοντες στην κατηγορία, αφού από τα εννέα αυτοκίνητα που εκκίνησαν το σκέλος, μόλις τα 2 κατάφεραν να τερματίσουν την πρώτη ημέρα! Έτσι, ο Bernando Sousa βρίσκεται για πρώτη φορά επικεφαλής στην καριέρα του στην κατηγορία, ακολουθούμενος από τον Xavi Pons με τη μεταξύ τους διαφορά να αγγίζει τα 12 δευτερόλεπτα. Την ίδια ώρα, σπουδαία μάχη γίνεται στο PWRC, με τους τρεις πρώτους να χωρίζονται μόλις από 12 δευτερόλεπτα διαφορά! Και αν το γεγονός ότι ο Patrick Flodin προηγείται στην κούρσα δεν αποτελεί έκπληξη, δεν ισχύει το ίδιο για τον περσινό Pirelli Star Driver, Martin Semerad, ο οποίος και ακολουθεί στη δεύτερη θέση, μόλις 9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Σουηδό! Την ίδια ώρα, ο περσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας, Armindo Araujo, παρακολουθεί όντας τρίτος, και με δεδομένη την εμπειρία του, αναμένει τη στιγμή που θα κάνει τη δική του επίθεση.
Η αυριανή, δεύτερη ημέρα του αγώνα, είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα, αφού περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους περίπου 130 χιλιομέτρων. Μάλιστα, η μία εκ αυτών, η ειδική δίπλα στον Ιορδάνη ποταμό, η οποία και έχει συνολικό μήκος 41 χιλιομέτρων και αναμένεται να κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη του αγώνα. Μείνετε συντονισμένοι!_Π.Τ.panost@4troxoi.gr
Ας δούμε, όμως, τι είπαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα, στο τέλος του πρώτου σκέλους:
Sebastien Loeb: «Στην τελευταία ε.δ. δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο, πέρα από το να οδηγήσω στο όριο. Αν έκοβα, θα έκοβαν και οι άλλοι. Δεν θα είχε νόημα. Ήταν μία πολύ δύσκολη μέρα σήμερα και θεωρώ ότι ο Latvala ήταν πολύ γρήγορος. Αν σκεφτούμε ότι ήταν διέλευση στο δρόμο, θα δούμε ότι στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο γρήγορος από όλους τους άλλους».
Mikko Hirvonen: «Ευτυχώς είμαστε πίσω από τον Sebastien και αυτό είναι που θέλαμε. Στην τελευταία ε.δ. δεν χρειάστηκε να κόψω. Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας προσπάθησα να διατηρήσω έναν σταθερό ρυθμό. Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις από πριν, αν αυτή είναι η σωστή απόφαση που πήρες. Όμως, ακόμα μένουν δύο μέρες και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε».
Petter Solberg: «Ήταν πολύ δύσκολο να πάμε ακόμα καλύτερα. Τώρα δοκίμασα να κόψω στην τελευταία ε.δ. Στο Μεξικό δοκιμάσαμε κάτι διαφορετικό. Το καλό είναι ότι μπορώ να δοκιμάσω ότι θέλω, απλά αυτή τη φορά ελπίζω να είναι καλύτερη η απόφαση μου. Τώρα θα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Θα είναι πολύ δύσκολος αγώνας».
Dani Sordo: «Το ότι κόψαμε στην τελευταία ειδική, είναι θέμα στρατηγικής, και μάλιστα συνηθισμένη στους χωμάτινους αγώνες. Απλά, είχα εντολή από την ομάδα μου να βρεθώ πίσω από τους οδηγούς της Ford».
Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.