top icon
Αγώνες

WRC: Η συνέχεια στη Σουηδία!

Μετά τις μικτές συνθήκες των ε.δ. στο Μόντε Κάρλο, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην παγωμένη Σουηδία για τον μοναδικό χειμερινό αγώνα στο καλαντάρι του θεσμού.

Μόλις δύο εβδομάδες έχουν περάσει από τη μέρα που ολοκληρώθηκε το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, εναρκτήριος αγώνας του WRC για το 2015, και ήδη ο θίασος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ έχει μεταφερθεί στην παγωμένη Σουηδία για το δεύτερο γύρο του θεσμού. Με έδρα την πόλη του Karlstadt, ο σουηδικός αγώνας είναι ο μοναδικός στο πρόγραμμα που διεξάγεται αποκλειστικά σε χειμερινές συνθήκες, δηλαδή σε πάγο και χιόνι. Οι κλιματολογικές συνθήκες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την διεξαγωγή του αγώνα. Για αυτόν τον λόγο και για να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν περισσότερο χιόνι στο δρόμο, οι ειδικές διαδρομές είναι περίπου 90 χιλιόμετρα βορειότερα από την πόλη του Karlstadt, με το σέρβις παρκ να τοποθετείται στο αεροδρόμιο του Hagfors. Μάλιστα, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, τα πληρώματα θα διανυκτερεύσουν μόνο την Πέμπτη στην πόλη του Karlstadt, αφού Παρασκευή και Σάββατο το παρκ φερμέ θα είναι στο Hagfors, αποφεύγοντας τη μεγάλη απλή διαδρομή της επιστροφής κάθε βράδυ στο Karlstadt.

Στην περιοχή του Karlstadt, αλλά και στο Torsby, βρίσκονται οι περισσότερες ειδικές διαδρομές, ενώ κάποιες από αυτές περνούν τα σύνορα και διεξάγονται στην γειτονική Νορβηγία! Σε σχέση με το 2014 το ένα τρίτο της διαδρομής είναι διαφορετικό, και από τις συνολικά 11 ειδικές διαδρομές οι τέσσερις είναι τελείως καινούργιες ή διαφοροποιημένες. Καμία δεν είναι μεγαλύτερη από 24 χλμ., ενώ το συνολικό μήκος του αγώνα αγγίζει σχεδόν τα 308 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι φέτος η μάχη των ελαστικών δεν συγκεντρώνει αντίστοιχο με το παρελθόν ενδιαφέρον, αφού τα πληρώματα θα έχουν έναν τύπο ελαστικών στη διάθεση τους. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που είναι σημαντικό για τα ελαστικά είναι η ύπαρξη χιονιού στις ειδικές διαδρομές. Σε αυτή την περίπτωση τα καρφιά μπορούν και λειτουργούν με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν προσφύση. Τα “δύσκολα” για τους οδηγούς, έρχονται στην περίπτωση που το χιόνι έχει αρχίσει να λιώνει. Σε αυτή την περίπτωση, στην επιφάνεια βγαίνει το χώμα που βρίσκεται από κάτω, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται τα καρφιά των ελαστικών και αυτομάτως τα αυτοκίνητα να μην έχουν πρόσφυση. Όπως όλα δείχνουν, φέτος ο καιρός θα είναι με το μέρος των οδηγών, αφού τις τελευταίες μέρες έχει χιονίσει αρκετά στην περιοχή του αγώνα.

Παραδοσιακά στο Ράλλυ Σουηδίας αυτοί που διακρίνονται και ξεχωρίζουν είναι οι Σκανδιναβοί οδηγοί, που αποτελούν μετρ του είδους. Νορβηγοί, Σουηδοί και φυσικά Φινλανδοί είναι αυτοί που επικρατούν συνήθως, αν και τα τελευταία χρόνια οι Γάλλοι κατάφεραν να ρίξουν το απόρθητο κάστρο που οι πρώτοι είχαν δημιουργήσει, αφού από μία μετρούν οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier. Τις περισσότερες από κάθε άλλον, έχουν οι Stig Blomqvuist και Marcuas Gronholm, οι οποίοι και μετρούν από πέντε. Βέβαια, οι παραδόσεις είναι για να σπάνε, και αυτό είναι κάτι που δεν είναι απίθανο να συμβεί και φέτος, με την παρουσία του Ogier στον αγώνα. Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα ξεχωριστά στον αγώνα._Π.Τ.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Τρία αυτοκίνητα έχει προετοιμάσει η γερμανική ομάδα για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen. Οι δύο πρώτοι θα έχουν στη διάθεση τους το νέο Polo προδιαγραφών 2015, σε αντίθεση με τον νεαρό Νορβηγό που θα οδηγήσει αυτοκίνητο περσινών προδιαγραφών, και συγκεκριμένα αυτό με το οποίο συμμετείχε σε Γερμανία και Ισπανία ο Latvala. Και οι τρεις οδηγοί της ομάδας έχουν τη δυνατότητα όχι απλά να διακριθούν, αλλά να κερδίσουν στον αγώνα! Ο Latvala μετράει τρεις νίκες στο σουηδικό αγώνα, ενώ η πρώτη του στο WRC ήταν το 2008 σε αυτές τις ειδικές διαδρομές. Ο Ogier έχει αποδείξει ότι μπορεί να κερδίσει παντού, όσο ιδιαίτερες και αν είναι οι καταστάσεις. Και τέλος, ο Mikkelsen πέρσι τερμάτισε δέυτερος στον αγώνα, ενώ μάλιστα διεκδίκησε τη νίκη χωρίς επιτυχία από τον Latvala, αλλά έκανε επίδειξη ισχύος στις χιονισμένες ε.δ. αποτελώντας φέτος έναν από τους υπολογίσιμους για τις πρώτες θέσεις συνδυασμό. Με λίγα λόγια, αν υπάρχει ένας αγώνας που μπορεί ο Mikkelsen να κάνει την έκπληξη, αυτός είναι ο σουηδικός!

 

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Μετά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο και την παρουσία του Sebastien Loeb στις τάξεις της ομάδας, ο Mads Ostberg επιστρέφει στην πρώτη ομάδα δίπλα στον Kris Meeke. Αμφότεροι θα έχουν στη διάθεση τους DS3 προδιαγραφών 2015, με τον Νορβηγό να χρησιμοποιεί την τελευταία εκδοχή για πρώτη φορά. Βέβαια, ο Ostberg είχε πραγματοποιήσει αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών με το αυτοκίνητο πέρσι, ενώ με το DS3 που θα αγωνιστεί στον αγώνα επικράτησε το Σαββατοκύριακο που πέρασε στο Ράλλυ Finnskog. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μία εβδομάδα νωρίτερα, ο Νορβηγός είχε λάβει μέρος και στο Ράλλυ Hadeland με DS3 R5, κερδίζοντας και σε αυτή την περίπτωση. Με αυτόν τον τρόπο, η Citroen ήθελε να δώσει στον Ostberg τη δυνατότητα να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για τον σουηδικό αγώνα. Βλέπετε, σε αυτόν έχει τις περισσότερες πιθανότητες να διεκδικήσει τη νίκη από κάθε άλλον. Αν θα το καταφέρει είναι μία άλλη ιστορία, πάντως σίγουρα θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Κάτι που μοιάζει δύσκολο για τον Kris Meeke. Ο Βρετανός έχει σχετική μικρή εμπειρία από αγώνες του είδους, αφού μόλις πέρσι αγωνίστηκε για πρώτη φορά σε χιονισμένες επιφάνειες! Τέλος, σημειώστε ότι στον αγώνα δεν θα λάβει μέρος ο Juho Hanninen, ο οποίος και είχε προγραμματίσει να αγωνιστεί με DS3 WRC, αλλά δεν κατάφερε εν τέλει να συλλέξει το απαιτούμενο budget για να τα καταφέρει.

 

M-SPORT WRT

Δύο αυτοκίνητα για την επίσημη ομάδα της έχει προετοιμάσει η M-Sport για τον σουηδικό αγώνα, για τους Ott Tanak και Elfyn Evans. Τα αυτοκίνητα και των δύο είναι τα Fiesta με τα οποία αγωνίστηκαν στο Μόντε Κάρλο και δεν διαθέτουν την εξέλιξη του 2015, με εξαίρεση τον νέο επιλογέα ταχυτήτων στην κολωνα του τιμονιού. Και οι δύο πραγματοποίησαν μία σειρά δοκιμών διάρκειας δύο ημερών πριν την έναρξη του αγώνα, με το βάρος να έχει πέσει φυσιολογικά επάνω στον Ott Tanak. Ο Εσθονός οδηγός, εκτός από τα εξαιρετικά δείγματα γραφής που έδειξε στο Μόντε Κάρλο, είναι δεδομένο ότι διαθέτει την απαραίτητη ταχύτητα να διακριθεί στον σουηδικό αγώνα. Το έχει αποδείξει στο παρελθόν, και αν έχει σταθερή απόδοση στον αγώνα, συνδυάζοντας ταχύτητα και αξιοπιστία, είναι πολύ πιθανό να είναι ένας από τους διεκδικητές μίας θέσης στο βάθρο. Ο Evans από την πλευρά του, όπως και ο Meeke δεν έχει εμπειρία από αγώνα του είδους, και αναμφίβολα αυτό που θα προσπαθήσει είναι να αποκομίσει εμπειρίες αλλά και βαθμούς για τη συνέχεια. Παράλληλα, η M-Sport θα προετοιμάσει δύο ακόμα Fiesta για τους Lorenzo Bertelli και Henning Solberg, με τον τελευταίο να έχει πολύ καλή παράδοση στον αγώνα, όντας και ένας από τους μετρ του είδους. Με Fiesta θα αγωνιστεί επίσης και ο Yurii Protasov, αντί για το DS3 με το οποίο τον είδαμε στο Μόντε Κάρλο, αλλά και ο Robert Kubica. Το αυτοκίνητο του Πολωνού θα προετοιμάσει η ιταλική A-Style, με τον πρώην πιλότο της F1 να έχει στόχο αυτή τη φορά να μείνει στο δρόμο παρά τις ιδιαιτερότητες του αγώνα.

 

HYUNDAI SHELL WRT

Η πτώση του Dani Sordo με ποδήλατο μερικές ημέρες πριν τον αγώνα, είχε σαν αποτέλεσμα να αλλάξει η σύνθεση της Hyundai για το σουηδικό Ράλλυ. Ο Thierry Neuville θα οδηγήσει φυσικά το πρώτο i20 WRC, αλλά στην πρώτη ομάδα ανέβηκε ο Hayden Paddon, ο οποίος και θα αντικαταστήσει τον Ισπανό οδηγό. Ακόμα πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι το γεγονός ότι στην Hyundai αποφάσισαν να δώσουν την ευκαιρία στον Kevin Abbring να οδηγήσει το αυτοκίνητο του Νεοζηλανδού για λογαριασμό της δεύτερης ομάδας της κορεάτικης εταιρίας, της N Motorsport! Με αυτόν τον τρόπο, ο νεαρός Ολλανδός θα κάνει το ντεμπούτο του στο θεσμό πολύ νωρίτερα από ότι αναμενόταν. Οι Neuville και Paddon θα οδηγήσουν τα i20 που χρησιμοποίησε η πρώτη ομάδα στο Μόντε Κάρλο, ενώ ο Abbring θα έχει στη διάθεση του ένα i20 προδιαγραφών 2014. Βέβαια, όσο ταλέντο διαθέτουν όλοι οι οδηγοί της ομάδας, άλλο τόσο μικρή είναι η εμπειρία τους, και ειδικά από τον συγκεκριμένο αγώνα. Οι προσδοκίες δεν είναι μεγάλες και αυτό που αναζητούν στην κορεάτικη ομάδα είναι ο τερματισμός όσο πιο ψηλά είναι εφικτό.

 

Ράλλυ Σουηδίας

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 12 – 15 Φεβρουαρίου

Επιφάνεια: Χιόνι, πάγος

Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 38

Συν. Μήκος: 1.441,57 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 21

Συν. Χλμ. Ειδικών: 308,00 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 14η – 18η Vargasen 1&2 (24,63 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 13η – 17η Hagfors Sprint (1,87 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 103,77 χλμ./ώρα Λάτβαλα-Αντίλα (VW Polo WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2003 – 116,18 χλμ./ώρα Γκρένχολμ-Ραουτιάνινεν (Peugeot 206 WRC)

Νίκες Οδηγών: Μπλομκβιστ 5, Γκρένχολμ 5, Έρικσον 3, Μάκινεν 3, Λάτβαλα 3

Νίκες Κατασκευαστών: Ford 7, Peugeot 6, Mitsubishi 5, Audi 4, Saab 4

Βάθρο 2014

1 Λάτβαλα-Αντίλα (VW Polo R WRC)

2 Μίκελσεν-Μάρκουλα (VW Polo R WRC)

3 Όστμπεργκ-Άντερσον (Citroen DS3 WRC)

Συμμετοχές
Συνολικά: 50
Εργοστασιακές: 12
WRC 2: 16
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:00 πμ – 11:30 μμ

Πανηγυρική εκκίνηση: 19:00

SSS Karlastadt: 1,9 χλμ. – 20:08 μμ

Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 07:05 πμ – 20:31 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 9 + 124,54

Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 06:05 πμ – 16:51 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 134,82

Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 07:40 πμ – 15:00 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 46,74

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.rallysweden.com

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ