top icon
Αγώνες

WRC: Η μητέρα των μαχών!

Μετά από δώδεκα αγώνες, φτάσαμε αισίως στον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, όπου σε επανάληψη του 2009 οι Sebastien Loeb και Mikko Hirvonen διεκδικούν το στέμμα του Πρωταθλητή.

Πλέον μπήκαμε στην τελική ευθεία. Μετά από δώδεκα αγώνες και συναρπαστική εξέλιξη στο μεγαλύτερος μέρος του φετινού Πρωταθλήματος, όλα θα κριθούν στον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, στα δάση της Ουαλίας. Μπορεί πριν από μερικές εβδομάδες στην Ισπανία η Citroen να εξασφάλισε το 7ο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών τα τελευταία εννιά χρόνια, αλλά ακόμα εκκρεμεί ένας τίτλος (για κάποιους ο σημαντικότερος του θεσμού), αυτός των Οδηγών. Σε επανάληψη του 2009, δύο οδηγοί θα στηθούν στην αφετηρία των ειδικών διαδρομών του Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας, με στόχο και ελπίδες να κατακτήσουν τον τίτλο. Ο Sebastien Loeb βρίσκεται στη μία γωνία, θέλοντας να κατακτήσει τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο του(!), ενώ στην απέναντι έχουμε και πάλι τον Mikko Hirvonen, που θα προσπαθήσει να κάνει αυτό που δεν κατάφερε το 2009. Να κερδίσει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
 
Όπως είναι λογικό, η μάχη των δύο επισκιάζει όλο τον υπόλοιπο αγώνα και τους πρωταγωνιστές του. Όμως, οι συνδυασμοί τόσο των εργοστασιακών ομάδων, όσο και οι υπόλοιποι ιδιώτες, μπορούν να παίξουν το ρόλο τους στην έκβαση της μάχης. Το ίδιο ισχύει και για την εμπειρία, αλλά και την ταχύτητα σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, με τους μετρ του είδους να αποκτούν ελαφρύ προβάδισμα. Στη λίστα συμμετοχών, υπάρχουν αρκετοί από αυτούς, που όπως όλα δείχνουν θα μπορέσουν να πρωταγωνιστήσουν. Βέβαια, όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στους δύο μεγάλους διεκδικητές του τίτλου. Ο Sebastien Loeb εκτός από το προβάδισμα στην βαθμολογία του Πρωταθλήματος, με τη μεταξύ τους διαφορά να αγγίζει τους οκτώ βαθμούς, έχει μαζί του και την παράδοση. Ο Γάλλος επτάκις Πρωταθλητής μετράει τρεις νίκες τα τρία τελευταία χρόνια στον βρετανικό αγώνα, ενώ σε εννέα συμμετοχές έχει καταφέρει να ανέβει επτά φορές στο πόντιουμ. Αντίθετα, ο Hirvonen διαθέτει μετάλη εμπειρία από αγώνες στη Μ. Βρετανία, αφού εκτός από τις οκτώ συμμετοχές στο RAC (όπως το γνωρίζουμε) έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του εθνικού Πρωταθλήματος της Μ. Βρετανίας. Βέβαια, μετράει μόλις μία νίκη, ενώ δύο φορές έχει ανέβει συνολικά στο πόντιουμ. Όμως, το στοιχείο που έχει ο Φινλανδός με το μέρος του είναι η παντελής απουσία του άγχους.
 
Ο Loeb αν χάσει, θα βρεθούμε όλοι προ εκπλήξεως, αφού από τα μέσα της χρονιάς και έπειτα, όλα έδειχναν ότι ο Γάλλος εύκολα ή δύσκολα θα έκανε το οκτώ στα οκτώ. Και όλα αυτά, την ώρα που η ομάδα του έκανε σαφή στροφή και τάχθηκε υπέρ του, και όχι στον «μελλοντικό» Πρωταθλητή Sebastien Ogier. Αντίθετα, ο Hirvonen δεν έχει να χάσει τίποτα. Αν κερδίσει θα στεφθεί για πρώτη φορά Πρωταθλητής, ενώ σε περίπτωση που χάσει τον τίτλο κανείς δεν πρόκειται να τον κρίνει, αφού και που κατάφερε να διεκδικεί το Πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, αποτελεί επιτυχία σύμφωνα με την εξέλιξη του θεσμού φέτος. Ο Φινλανδός θέλει νίκη σε κάθε περίπτωση, ενώ ο Γάλλος να ακολουθήσει πίσω του. Ακόμα και σε αυτή την πιθανότητα, μόνο απίθανο δεν είναι η Power Stage να είναι αυτή που θα κρίνει τον Πρωταθλητή, με τους βαθμούς που απονέμει. Και σημειώστε, όμως, ότι δεν θα είναι μόνοι τους οι δύο διεκδικητές του τίτλου. Jari Matti Latvala, Sebastien Ogier και Petter Solberg θα παίξουν το ρόλο τους, και από την πλευρά μας θεωρούν ότι θα είναι σημαντικός._Π.Τ.
 

CITROEN TOTAL WRT
Ο Sebastien Loeb έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τους αντιπάλους του. Ο Γάλλος αυτό που θέλει είναι να βρεθεί μπροστά από τον Hirvonen, και δεν είναι αναγκασμένος να κυνηγήσει την νίκη. Ειδικά την πρώτη ημέρα, όπου και ανοίγει το δρόμο για τους υπολοίπους, ο πολυπρωταθλητής θα προσπαθήσει να μείνει σε απόσταση βολής από τους υπόλοιπους διεκδικητές της νίκης. Βέβαια, οι καιρικές συνθήκες είναι πάντα η ρουλέτα του βρετανικού αγώνα, με αποτέλεσμα να υπάρχει η πιθανότητα η σειρά εκκίνησης από μειονέκτημα να μετατραπεί σε πλεονέκτημα. Αυτό πάντως που πρέπει να αποκλείσουμε, είναι να «πιάσει» ο Hirvonen τον αντίπαλο του στον ύπνο. Ο Loeb έχει σε μεγάλη εκτίμηση τον Hirvonen, και δεν πρόκειται να ξεκινήσει τον αγώνα χωρίς να υπολογίζει τον αντίπαλο του. Ο Sebastien Ogier από την πλευρά του, θα προσπαθήσει να βοηθήσει τον ομόσταυλο του, μένοντας μπροστά από τον Hirvonen ή ακόμα και πιέζοντας τον Latvala, o οποίος μοιάζει δεδομένο ότι θα κινηθεί στο όριο. Βέβαια, μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι ο Γάλλος θα παίξει το ρόλο του ομόσταυλου. Ειδικά αν οι φήμες ότι έχει ήδη συμφωνήσει με τη Ford έχουν υπόσταση.
 
FORD ABU DHABI WORLD RALLY TEAM
Τα πράγματα για τον Hirvonen είναι ξεκάθαρα. Αν θέλει να κατακτήσει τον τίτλο πρέπει να κερδίσει. Βέβαια, αν ο Loeb βρεθεί εκτός αγώνα για κάποιο λόγο, τότε η κατάσταση αλλάζει, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν γνωρίζει κανείς, την ώρα που το ίδιο ισχύει και για τον εαυτό του. Ο Φινλανδός έχει την ταχύτητα να κερδίσει στη Μ. Βρετανία, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι και φέτος δεν δείχνει να διακρίνεται για τις επιδόσεις που τον έκαναν να ξεχωρίσει το 2009. Ακόμα και φέτος, αν δεν ήταν οι ατυχίες του Loeb, και φυσικά ο Latvala που στους τρεις τελευταίους αγώνες του έχει προσφέρει νίκη και πολύτιμους βαθμούς, η κατάσταση θα ήταν πολύ διαφορετική τώρα. Πάντως, επειδή είναι μία και μόνο ευκαιρία, σε επιφάνειες που γνωρίζει πολύ καλά, κανείς δεν μπορεί να πει ότι ξαφνικά δεν θα βρει τον παλιό καλό του εαυτό. Ο Latvala από την πλευρά του, αυτό που θα προσπαθήσει είναι να κόψει βαθμούς από τον Loeb. Ο Φινλανδός είναι με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός με Ford και μόνο απίθανο δεν είναι να το καταφέρει σε συνθήκες που γνωρίζει πολύ καλά. Ο Latvala είναι ικανός μέχρι και για τη νίκη, ενώ από τη νέα χρονιά μοιάζει δεδομένο ότι θα διεκδικήσει στα ίσια τον τίτλο.
 
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 κυνηγάει μέχρι και τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, την πρώτη του νίκη από το 2005! Ο Νορβηγός στους δύο τελευταίος αγώνες έχασε έναν από τους βασικούς χορηγούς του, με αποτέλεσμα να χάσει σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού του. Παρόλα αυτά, αντί να απογοητευθεί και να τα παρατήσει αποφάσισε να βάλει τα χρήματα που λείπουν από τον προσωπικό του λογαριασμό, κάνοντας και την εξής χαρακτηριστική δήλωση, που περισσότερο θυμίζει Έλληνα, παρά Νορβηγό. «Από το να πάρω τα χρήματα μαζί μου στον τάφο μου, προτιμώ να κάνω πραγματικότητα το πάθος μου. Θέλω ακόμα να κερδίσω, πιστεύω ότι μπορώ να τα καταφέρω και θα το προσπαθήσω». Μακάρι να το καταφέρει ο Solberg κάποια στιγμή, αφού από το 2009 συμμετέχει ως ιδιώτης προσπαθώντας να το καταφέρει. Και αν υπάρχει ένας αγώνας που έχει τη δυνατότητα να το κάνει, αυτός είναι ο βρετανικός, όπου και είναι πολυνίκης μετρώντας τέσσερις. Μήπως έχει φτάσει η στιγμή που θα τα καταφέρει; Άγνωστο. Πάντως, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τον ίδιο, είναι ότι το όνομα του εξακολουθεί να ακούγεται για την ομάδα της VW. Κάτι που θα ήταν ευεργετικό για τον ίδιο.
 
ΜΙΝΙ WORLD RALLY TEAM
Την έκτη και τελευταία της εμφάνιση για φέτος, πριν την πλήρη εμπλοκή της το 2012 ετοιμάζεται να κάνει η ομάδα της Mini. Μετά από την κατάκτηση δύο βάθρων σε Γερμανία και Γαλλία, η γερμανο-βρετανική ομάδα βρίσκεται στο Cardiff με στόχο την αποκόμιση πληροφοριών και δεδομένων. Βλέπετε, η ομάδα του David Richards έριξε μεγαλύτερο βάρος στην εξέλιξη του αυτοκινήτου στην άσφαλτο το διάστημα που μεσολάβησε από το Ράλλυ Φινλανδίας μέχρι και σήμερα, με αποτέλεσμα οι προσδοκίες στον βρετανικό αγώνα να είναι χαμηλότερες σε σχέση με τους ασφάλτινους γύρους του θεσμού. Ο Sordo διαθέτει σημαντική εμπειρία από τον βρετανικό αγώνα, αν και σε καμία από τις προηγούμενες εμφανίσεις του στο παρελθόν δεν ξεχώρισε. Βέβαια, ο Ισπανός με το «εργοστασιακό» παρελθόν παραμένει πάντα μία υπολογίσιμη δύναμη. Κάτι που όμως ισχύει και για τον Kris Meeke που για πρώτη φορά θα αγωνιστεί στον βρετανικό αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Ο Ιρλανδός οδηγός είναι ταχύς σε αυτού του είδους τις επιφάνειες και λογικά θα προσπαθήσει να είναι ταχύτερος από τον ομόσταυλο του.
 
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
Βέβαια, με 20 συνολικά αυτοκίνητα προδοαγραφών WRC το θέαμα, αλλά και το ενδιαφέρον μοιάζει εγγυημένο. Βλέπετε, εκτός από τους συνήθεις ύποπτους, όπως τους Henning Solberg, Mads Ostberg, Mathew Wilson, Dennis Kuipers, Ken Block και άλλους, υπάρχουν κάποιοι συνδυασμοί που αναμένουμε με αγωνία να δούμε τις επιδόσεις τους. Πρώτος και καλύτερος, αυτός του Ott Tanak στην πρώτη του εμφάνιση με το Ford Fiesta WRC. Ο Εσθονός, που σύμφωνα με τις δηλώσεις του Malcolm Wilson αλλά και όλες τις πληροφορίες θα οδηγεί στην κορυφαία κατηγορία τη νέα χρονιά, θα αγωνιστεί με το Fiesta, αλλά κάνοντας χρήση ελαστικών της Dmack. Οι επιδόσεις του σύμφωνα με όσα έχουμε δει στους αγώνες του SWRC θα είναι ανταγωνιστικές, αν και τα ελαστικά του αποτελούν ερωτηματικό, αναφορικά με το κατά πόσο θα του επιτρέψουν να το καταφέρει. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει και η πρώτη και πιθανότατα μοναδική εμφάνιση του Evgeny Novikov με ένα εργοστασιακό Ford Fiesta WRC! Ο νεαρός Ρώσος, θα αντικαταστήσει τον Khalid Al Qassimi, ο οποίος και δεν μπορεί να λάβει μέρος στον αγώνα, αφού έχει υποχρεώσεις με το Grand Prix του Abu Dhabi, στο οποίο και είναι μέλος της οργανωτικής επιτροπής. Ακόμα ένας οδηγός που θα κάνει ντεμπούτο με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC είναι ο Martin Prokop, ο οποίος θα βρεθεί στο τιμόνι ενός Ford Fiesta, με το οποίο και θα λάβει μέρος στο Πρωτάθλημα της νέας χρονιάς και μάλιστα στην κορυφαία κατηγορία.
 
Ράλλυ Μ. Βρετανίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 10 – 13 Νοεμβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 37
Συν. Μήκος: 358,59 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 23
Συν. Χλμ. Ειδικών: 1.883,73 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 12η – 15η Hafren 1-2 (32,14 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 13η – 16η Sweet Lamp 1-2 (4,26 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2010: 106,10 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2003 – 108,19 χλμ./ώρα Σόλμπεργκ-Μιλς (Subaru Impreza WRC)
Νίκες Οδηγών: Μίκολα 4, Σόλμπεργκ 4, Μπερνς 3, Κάνκουνεν 3, Λεμπ 3, Μάκινεν 3, ΜακΡέι 3
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 9, Subaru 9, Lancia 4,, Audi 3, Citroen 3, Peugeot 3, Toyota 3
Βάθρο 2010
1 Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
2 Π. Σόλμπεργκ-Πάτερσον (Citroen C4 WRC)
3 Λάτβαλα – Αντίλα (Ford Focus WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 79
1ης Προτεραιότητας: 17
FIA 2: 3
PWRC: 16
Ωράριο Αγώνα
Τετάρτη
Σέικνταουν: 12:00 μμ – 14:00 πμ
Πέμπτη
Εκκίνηση: 14:30 μμ (Λάντουντο)
Ωράριο σκέλους: 14:30 μμ –18:40 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 26,13
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 05:40 πμ –18:57 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 143,56
Σάββατο                        
Ωράριο σκέλους: 06:00 πμ –17:18 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 128,56
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 04:50 πμ – 15:03 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 86,48
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.walesrallygb.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ