top icon
Αγώνες

WRC: Η μεγάλη ώρα έφτασε!

Η προσμονή των φίλων του WRC για τον πρώτο γύρο του θεσμού έφτασε στο τέλος της, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να βρίσκονται ήδη στην Gap λίγο πριν την έναρξη του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Αγωνία τέλος! Η πρώτη αναμέτρηση του 2014 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ βρίσκεται προ των πυλών, με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να ετοιμάζονται για την μεγάλη μάχη στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Μετά από αρκετές εβδομάδες προετοιμασίες στους δρόμους των γαλλικών Άλπεων, έχει φτάσει η ώρα του πραγματικού αγώνα. Η φετινή χρονιά, έχει τεράστιο ενδιαφέρον για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος έγκειται στην παρουσία ενός ακόμα Κατασκευαστή στο θεσμό, ο οποίος μάλιστα έχει μεγάλες προσδοκίες και επενδύει τεράστια ποσά στο WRC. Ο λόγος για τη Hyundai, που με όπλο της το i20 WRC και μία σειρά από κορυφαίους οδηγούς, όπως ο Thierry Neuville, φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, ο λόγος που η φετινή χρονιά έχει σημαντικό ενδιαφέρον, έγκειται στο γεγονός ότι με εξαίρεση την VW όλες οι ομάδες θα έχουν νέους οδηγούς στα αυτοκίνητα τους, ενώ υπάρχουν και νέα πρόσωπα που αγωνιούν να δείξουν τις δυνατότητες τους και να πιστοποιήσουν ότι αξίσουν μία θέση στο θεσμό.

Η πρώτη συνάντηση της χρονιάς θα πραγματοποιηθεί παραδοσιακά στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο φημισμένος αγώνας θα έχει φέτος διαφορετική μορφή και σχεδίαση σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Καταρχήν, μετακόμισε από την πόλη της Valence και το επίκεντρο του βρίσκεται πλέον βορειότερα στην Gap. Παρόλα αυτά, οι ειδικές στην γύρω περιοχή δεν έχουν ιδιαίτερο χιόνι αυτή την περίοδο, κάτι που σημαίνει ότι ίσως να δούμε ένα στεγνό Μόντε. Το πρόγραμμα του αγώνα, επίσης έχει διαφοροποιηθεί, με την πανηγυρική εκκίνηση να πραγματοποιείται αύριο (Τρίτη 14 Ιανουαρίου) μπροστά από το Καζίνο του Μονακό. Αμέσως μετά τα αυτοκίνητα θα μεταφερθούν στην Gap, αφού την επόμενη ημέρα το πρωί θα πραγματοποιηθεί το shakedown του αγώνα. Η δράση στις ειδικές διαδρομές θα ξεκινήσει την Πέμπτη και θα συνεχιστεί την Παρασκευή με επίκεντρο την Gap, για να μεταφερθεί την τελευταία ημέρα στο Μονακό, όπου και θα ολοκληρωθεί με την τέλεση νυκτερινών ειδικών, σε διαδρομές όπως η Turini και η Sospel.

Τέλος, να συμπληρώσουμε ότι φέτος υπάρχουν συγκεκριμένες αλλαγές στους κανονισμούς, με τη σημαντικότερη εκ αυτών να είναι η κατάργηση της Qualifying Stage (η οποία δεν ίσχυε ούτως ή αλλιώς στους ασφάλτινους αγώνες) και το γεγονός ότι η σειρά εκκίνησης θα καθορίζεται πλέον την πρώτη ημέρα από τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, ενώ τις επόμενες δύο τα πληρώματα θα εκκινούν με αντίστροφη σειρά ανάλογα με την κατάταξη του αγώνα. Επίσης, για όσους παρακολουθήσουν τους αγώνες, πρέπει να γνωρίζουν ότι οι κλάσεις μετονομάζονται από το 2014 και η κορυφαία (τα WRCars) θα ανήκουν στην RC1. Από εκεί και πέρα, τα S2000, RRC, R5, R4 και N4 θα μετονομαστούν σε RC2, τα τούρμπο των 1.600 κ.εκ., όπως και τα ατμοσφαιρικά 2.000 κ.εκ., S1600 θα λέγονται RC3. Τέλος στην RC4 θα ανήκουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R2, A6, N3 και kit car με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. 

Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε και ποιοι είναι οι στόχοι των ομάδων και των οδηγών που θα δούμε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

VW MOTORSPORT

Η Πρωταθλήτρια του 2013 ξεκινάει τη χρονιά με έναν ξεκάθαρο στόχο. Τη διατήρηση των σκήπτρων τόσο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όσο και σε αυτό των Οδηγών. Ακολουθώντας τη λογική: “πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει”, η γερμανική ομάδα διατήρησε στις τάξεις της και τους τρεις οδηγούς που την οδήγησαν στις επιτυχίες το 2013. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενοι όσες ελάχιστες αλλαγές επιτρέπουν οι κανονισμοί και ομολογκάροντας συγκεκριμένα μηχανικά μέρη, βελτίωσε το Polo R WRC στο σύστημα μετάδοσης με στόχο τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, αλλά και τη δυνατότητα περισσοτέρων επιλογών στο set up του αυτοκινήτου. Επίσης, νέα είναι και η μονάδα διαχείρισης των ηλεκτρονικών, με στόχο τη μεγαλύτερη αξιοπιστία. Σε κάποιους όλα αυτά μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, αλλά αποδεικνύουν τη φιλοδοξία των Γερμανών να επαναλάβουν και φέτος το νταμπλ. Και όπως είναι λογικό, αποτελούν το ακλόνητο φαβορί. Έχοντας κορυφαίο αυτοκίνητο στη διάθεση τους, αλλά και αντίστοιχο δίδυμο οδηγών, σύμφωνα με τις προβλέψεις εύκολα ή δύσκολα θα κατακτήσουν τον τίτλο των Κατασκευαστών. Από την άλλη, ο Sebastien Ogier θα είναι σύμφωνα με όσα είδαμε πέρσι ο άνθρωπος που θα θέλουν όλοι να κερδίσουν. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δείχνει αυτή τη στιγμή τουλάχιστον ένα κλικ ταχύτερος από τους αντιπάλους του, έχοντας πάντα στο μυαλό μας την περσινή χρονιά φυσικά. Η ταχύτητα του σε κάθε είδους επιφάνεια (χώμα, άσφαλτος, χιόνι), αλλά και η ικανότητα του να αποφεύγει τα λάθη, τον καθιστούν και φέτος το φαβορί για τον τίτλο και ουσιαστικά απομένει να δούμε αν υπάρχει συνδυασμός ικανός να τον απειλήσει. Αυτός, θα μπορούσε να είναι ο ομόσταυλος του, Jari Matti Latvala, ο οποίος διαθέτει ταχύτητα, και φυσικά ίδιο με τον Ogier αυτοκίνητο. Σίγουρα, αυτό δεν πρόκειται να το κάνει ο Φινλανδός στο Μόντε Κάρλο, αφού είναι ένας αγώνας που παραδοσιακά… βγαίνει από το δρόμο! Αυτό είναι κάτι που ο ίδιος γνωρίζει και για αυτόν ακριβώς το λόγο ο στόχος του φέτος είναι να τερματίσει στην πεντάδα και να ξεκινήσει την επίθεση του από το Ράλλυ Σουηδίας και έπειτα, οπότε και οι αγώνες του ταιριάζουν σαφώς καλύτερα. Στο τρίτο Polo R WRC της VW, θα βρεθεί ο Νορβηγός Andreas Mikkelsen. Ο ταλαντούχος οδηγός, μετά τους τίτλους στο IRC και την περσινή χρονιά πλήρους εμπλοκής στην VW είναι η ώρα να αποδείξει αν έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει σε κορυφαίο επίπεδο στο WRC. Σίγουρα, αυτό αποκλείεται να κάνει στο Μόντε, αφού συμμετέχει μόλις για δεύτερη φορά στην καριέρα του, όταν το 2011 στην μοναδική του παρουσία μέχρι σήμερα, είχε εγκαταλείψει μετά από έξοδο στην 1η ειδική διαδρομή.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Για πρώτη φορά από την πρώτη χρονιά πλήρους εμπλοκής της στο WRC από το 2003, η Citroen θα ξεκινήσει το Πρωτάθλημα με τελείως καινούργιο δίδυμο οδηγών. Η γαλλική ομάδα, θα πρέπει από φέτος να μάθει να ζει χωρίς την παρουσία του εννιά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Loeb. Ο Γάλλος μεταπήδησε στο WTCC, όπου και θα συμμετάσχει με τη Citroen Racing. Αυτό το γεγονός έχει σαν αποτέλεσμα το αγωνιστικό τμήμα των Γάλλων να έχει χωριστεί σε δύο κομμάτια, προσπαθώντας να αντεπεξέλθει και στους δύο θεσμούς. Όμως, από ότι έχει φανεί έως τώρα η γαλλική εταιρία ρίχνει περισσότερο βάρος στους αγώνες πίστας, παρά στα Ράλλυ. Κακά τα ψέματα, αν το Abu Dhabi δεν πρόσφερε απλόχερα τα πετροδόλαρα του στη Citroen, ίσως οι Γάλλοι να μην βρίσκονταν σήμερα στο Πριγκιπάτο. Έτσι, το DS3 του 2014 δεν θα έχει κάποιες αλλαγές σε σχέση με πέρσι. Στις δοκιμές πριν την έναρξη της χρονιάς, η Citroen έδωσε έμφαση στο να εξικοιωθούν οι δύο νέοι οδηγοί με το αυτοκίνητο, αλλά και σε αλλαγές στις ρυθμίσεις ανάρτησης και διαφορικών. Το δίδυμο των οδηγών της ομάδας με τους Kris Meeke και Mads Ostberg να αναλαμβάνουν να φέρουν τη Citroen και πάλι στο δρόμο των επιτυχιών, αποτελεί… “δίκοπο μαχαίρι”. Ο Βρετανός οδηγός θα έχει για πρώτη φορά στην καριέρα του την ευκαιρία να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα πλήρους εμπλοκής στο WRC, και μάλιστα με κορυφαία ομάδα. Σε δύο εμφανίσεις με την Citroen πέρσι, έδειξε να διαθέτει την ταχύτητα που απαιτείται, αλλά όχι και την αξιοπιστία. Οι Βρετανοί και τα μέσα ενημέρωσης της πατρίδας του, έχουν δώσει τεράστια ώθηση στον ίδιο, θεωρώντας τον διάδοχο των McRae και Burns, αλλά απομένει να δούμε αν θα καταφέρει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Στο Μόντε Κάρλο θα συμμετάσχει για 7η φορά στην καριέρα του, αλλά θα είναι μόλις η πρώτη με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Δύσκολα θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, και στόχος του ξεκάθαρα θα είναι ο τερματισμός. Κάτι αντίστοιχο, όμως, θα έχει και ο Mads Ostberg στο μυαλό του. Ο Νορβηγός το 2012 είχε αφήσει πολλές υποσχέσεις κάνοντας μία εντυπωσιακή χρονιά με την ιδιωτική του ομάδα. Το 2013 μεταπήδησε στην Ford, χωρίς όμως να διακριθεί και δείχνοντας να μην μπορεί να αντέξει το ειδικό βάρος του πρώτου οδηγού μίας εργοστασιακής ομάδας. Τώρα στην Citroen έχει την ευκαιρία που ζητούσε τόσο καιρό. Ακόμα είναι νωπές οι μνήμες όταν ο ίδιος δήλωνε στα σέρβις παρκ ότι θέλει να αντιμετωπίζεται σαν επαγγελματίας οδηγός, έχοντας σημαντικό αριθμό δοκιμών αλλά και αντίστοιχο ποσό στον τραπεζικό του λογαριασμό. Όλα αυτά έγιναν, και μένει να δούμε αν ο Νορβηγός θα καταφέρει να επιστρέψει στις επιδόσεις που τον έκαναν να διακριθεί πριν από δύο χρόνια. Σίγουρα, στο Μόντε Κάρλο αυτό θα είναι δύσκολο, αφού αυτή θα είναι μόλις η δεύτερη του παρουσία στον αγώνα, αλλά στη Σουηδία θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει τι πραγματικά μπορεί να καταφέρει, αλλά και αν εν τέλει έχει αυτό που απαιτείται για να χαρακτηριστεί οδηγός πρώτης γραμμής.

Μ-SPORT WRT

Μετά την αποχώρηση της χορηγίας του Qatar από την ομάδα της M-Sport, όλα έδειχναν ότι δύσκολα θα έβρισκε τρόπο ο Malcolm Wilson να διατηρήσει την ομάδα του στην κορυφαία κατηγορία. Παρόλα αυτά, ο δαιμόνιος Βρετανός μάνατζερ, με τη βοήθεια της Castrol και της Michelin, θα κατεβάσει την ομάδα του σε όλους τους αγώνες, με δύο Fiesta WRC. Η Ford που έχει αποχωρήσει από το WRC στα τέλη του 2012, παρείχε πέρσι και θα συνεχίσει και φέτος, να παρέχει τεχνική υποστήριξη στην M-Sport, αλλά χωρίς να συνεισφέρει στον προϋπολογισμό της ομάδας. Βέβαια, από τη μεριά της Ford Europe, o Qerrard Quinn άφησε με δηλώσεις του στην έκθεση του Autosport International, ανοικτό το ενδεχόμενο η εταιρία να επιστρέψει στο WRC, χωρίς κάτι τέτοιο όμως να είναι δεδομένο. Παρόλα αυτά, ο Wilson βρήκε τον τρόπο και η M-Sport θα ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα με τους Mikko Hirvonen και Elfyn Evans. Με ποιο τρόπο; Αρκεί να σκεφτείτε ότι στον αγώνα εκτός των δύο “εργοστασιακών” Fiesta, θα εκκινήσουν ακόμα 12(!), προδιαγραφών WRC, RRC ή R5. Ο Βρετανός μάνατζερ έχει δημιουργήσει μία προσοδοφόρα επιχείρηση στο WRC, και φυσικά με την παρουσία της ομάδας του στην κορυφαία κατηγορία υποστηρίζει την επένδυση του. Η επιλογή των οδηγών ήταν αναμενόμενη ως προς τον Mikko Hirvonen, ενώ έκπληξη προκάλεσε η παρουσία του Elfyn Evans στο δεύτερο Fiesta. Μετά τη φυγή του Thierry Neuville, o Wilson είχε δείξει ξεκάθαρα ότι θέλει την επιστροφή του Hirvonen στην ομάδα. Όπως δηλώνει ο ίδιος, γνωρίζει τον τρόπο που ο Φινλανδός θα επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις και θα βρει τον παλιό καλό του εαυτό. Ο Mikko μετά από δύο χρόνια στη Citroen, αλλά ένα πολύ κακό 2013, θέλει να αποδείξει ότι παραμένει ανταγωνιστικός. Και σίγουρα, αν έχει μία ελπίδα να το κάνει αυτό, μόνο στην M-Sport μπορεί να το καταφέρει, όπου και αισθάνεται σαν το σπίτι του. Βέβαια, αν δούμε τις περσινές του επιδόσεις, δύσκολα ο Mikko θα πρωταγωνιστήσει και σίγουρα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της φετινής χρονιάς. Αν δούμε τον Mikko του ’09 ή έστω του ’10 στο Μόντε, τότε μόνο απίθανο δεν είναι να βρεθεί στο βάθρο. Κάτι που μοιάζει αδύνατο για τον Evans. Ο νεαρός Βρετανός, θα είναι ο δεύτερος οδηγός από την Αγγλία που θα ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα του WRC το 2014. Ο ίδιος, αλλά και ο Malcolm Wilson, έχουν βάλει χαμηλά τον πήχη, θεωρώντας ότι στόχος πρέπει να είναι ο τερματισμός στους αγώνες. Το δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος και αφού θα έχει πολύτιμα αγωνιστικά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο, θα είναι σαφώς πιο ενδεικτικό για τις ικανότητες του. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Wilson και η ομάδα του (βλ. Christian Loriaux) δεν επαναπαύονται στο γεγονός ότι το Fiesta είναι ανταγωνιστικό, και το εξελίσσουν, ενώ η νεότερη εκδοχή με το εμπρός μέρος της νεότερης εκδοχής του Fiesta παραγωγής, αναμένεται να παρουσιαστεί στο Ράλλυ της Πορτογαλίας.

HYUNDAI SHELL WRT

Αναμφίβολα θα αποτελέσουν κεντρικά πρόσωπα στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς. Η Hyundai επιστρέφει στο WRC, μόνο που η εμπλοκή της σήμερα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την αντίστοιχη στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Οι Κορεάτες ήρθαν για να επενδύσουν στο θεσμό και το αποδεικνύουν με κάθε ευκαιρία. Αρκεί μία ματιά στις πρώτες εικόνες από το Μόντε Κάρλο με το τεράστιο motorhome επιπέδου F1, για να πιστοποιήσει του λόγου το αληθές. Βέβαια, οι εγκαταστάσεις και το PR δεν κερδίσουν αγώνες, και για αυτό έχουν φροντίσει να πάρουν στην ομάδα ότι καλύτερο υπήρχε στην αγορά, τόσο σε επίπεδο τεχνικών, όσο και οδηγών. Μετά την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων στη Γερμανία, τη στελέχωση του και τη σχεδίαση του i20 WRC, προχώρησαν στη σημαντικότερη μεταγραφική κίνηση του χειμώνα. Χωρίς να υπολογίσουν τα χρήματα, πήραν στην ομάδα το πιο “hot” όνομα της αγοράς, τον Thierry Neuville, ενώ έχοντας σαν στόχο θα τον πλαισιώσουν με τον ταχύτερο οδηγό ανάλογα τον αγώνα. Κάτι που σημαίνει ότι στο μπάκετ του δεύτερου i20 WRC θα δούμε στους ασφάλτινους αγώνες τον μετρ του είδους Dani Sordo, και στους χωμάτινους τον Πρωταθλητή Ευρώπης Juho Hanninen και τον πρώην εργοστασιακό οδηγό της Subaru, Chris Atkinson. Στο Μονακό, φυσικά, θα δούμε τους Neuville και Sordo, με τα όποια ερωτηματικά να μην περιστρέφονται γύρω από τις επιδόσεις των οδηγών, αλλά του αυτοκινήτου. Σίγουρα, οι κανονισμοί δεν επιτρέπουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αλλά το χρονόμετρο στις ειδικές διαδρομές είναι ο απόλυτος κριτής των επιδόσεων. Η Hyundai έχει πραγματοποιήσει πολλά χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών με το i20 WRC, αλλά πρέπει να αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό στις ε.δ., αλλά και ότι διαθέτει την απαραίτητη αξιοπιστία να φτάσει στον τερματισμό. Στην περίπτωση, λοιπόν, που το i20 WRC είναι ανταγωνιστικό, και οι δύο οδηγοί της ομάδας θα διεκδικήσουν μία θέση στο βάθρο. Ειδικά αν ο αγώνας πραγματοποιηθεί σε στεγνές ως επί το πλείστον ειδικές, αμφότεροι είναι ικανοί για το καλύτερο. Θα μπορούμε να πούμε περισσότερα και με μεγαλύτερη σιγουριά μετά το πέρας της πρώτης ε.δ.

RK M-SPORT WRT

Μετά από μία χρονιά στο WRC2 και την κατάκτηση του ομώνυμου τίτλου, ο Robert Kubica αποφάσισε να εμπλακεί στους αγώνες Ράλλυ, γυρνώντας την πλάτη σε προτάσεις που είχε για αγώνες πίστας, και θα ακολουθήσει πλήρες πρόγραμμα στο WRC. Με χορηγό του την εταιρία πετρελαιοειδών Lotos από την πατρίδα του, την Πολωνία, θα οδηγήσει ένα ειδικά διαμορφωμένο Ford Fiesta RS WRC. Ελέω του τραυματισμού του στο δεξί του χέρι, η M-Sport πήρε ειδική άδεια από τη FIA και ο Πολωνός θα χρησιμοποιήσει ένα ειδικό κιβώτιο (πεταλούδα στα πρότυπα των WRCars του ’10 τοποθετημένη πίσω από την αριστερή πλευρά του τιμονιού) και κάθετο χειρόφρενο το οποίο λειτουργεί όταν το πιέζεις και όχι όταν το τραβάς. Αναφορικά με τις επιδόσεις του, σίγουρα δεν ξέρουμε τι μπορούμε να περιμένουμε. Αναμφίβολα, πέρσι σε κάποιους αγώνες με το DS3 RRC κατάφερε να κάνει ταχύτερους χρόνους από οδηγούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Στην άσφαλτο που είναι το στοιχείο του, σίγουρα θα είναι πιο ανταγωνιστικός και αν οι ειδικές στο Μόντε είναι στεγνές, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις του. Πάντως, αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι η προσέγγιση που έχει ο Κούμπιτσα στο σπορ, η οποία είναι άκρως επαγγελματική και αποδεικνύει ότι ο Πολωνός έχει πάρει πολύ σοβαρά την εμπλοκή του. Οποιαδήποτε σύγκριση με τον Κίμι Ραϊκόνεν που από την αρχή έδειχνε ότι περίμενε τη στιγμή που θα επιστρέψει στην F1, δεν μπορεί να γίνει, και λογικά αυτό θα αποδειχθεί στις ειδικές διαδρομές.

The best of the rest

Εκτός από τις εργοστασιακές συμμετοχές και τις ομάδες που προαναφέραμε, στο Μόντε Κάρλο θα δούμε και μία σειρά από συμμετοχές με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, και μάλιστα όλοι τους με Ford Fiesta. Δύο από αυτά θα έχουν ο Τσέχος Martin Prokop και ο Σλοβάκος Jaroslav Melicharek, με τον πρώτο να διαθέτει πλέον σημαντική εμπειρία από το θεσμό. Αυτό σημαίνει ότι πλέον έχει έρθει ο καιρός να συνδυάσει την παρουσία του με αποτελέσματα, δικαιολογώντας την εμπειρία που έχει αποκτήσει πλέον. Ο Melicharek από την πλευρά του, στα 37 του χρόνια θα κάνει ντεμπούτο στο WRC, έχοντας όμως σημαντική εμπειρία από κατασκευές του είδους, έχοντας οδηγήσει Citroen C4 WRC, Mitsubishi Lancer WRC, αλλά και Skoda Fabia S2000 σε αγώνες της πατρίδας του. Παράλληλα, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα δούμε και τον μέχρι πρότινος επίσημο δοκιμαστή της Hyundai Bryan Bouffier, ο οποίος θα οδηγήσει ένα Fiesta WRC. Ο Γάλλος οδηγός, που έχει κερδίσει τον αγώνα το 2011 στο πλαίσιο του IRC, ενώ πέρσι είχε τερματίσει 5ος οδηγώντας ένα DS3 WRC, αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν και ο ίδιος προσαρμοστεί άμεσα στο Fiesta, είναι ικανός για το καλύτερο λόγω της ταχύτητας του στην άσφαλτο, αλλά και της γνώσης των ειδικών. Βέβαια, ο οδηγός που έχει τη μεγαλύτερη εμπειρία από όσους συμμετέχουν στον αγώνα, έχοντας κερδίσει μία το 1994, θα γιορτάσει φέτος την 98η του συμμετοχή σε αγώνα του WRC, οδηγώντας ακόμα ένα Fiesta WRC. Ο εκκεντρικός Γάλλος οδηγός, μπορεί να αγγίζει τα 52 του χρόνια αλλά παραμένει στην πρώτη γραμμή οδηγώντας στο Πρωτάθλημα Ρουμανίας, αλλά και σε επιλεκτικούς αγώνες του ERC. Αν τερματίσει στην δεκάδα στο Μόντε, σίγουρα θα πρόκειται για επιτυχία, αν και έχει όλα τα φόντα να τα πετύχει εκμεταλλευόμενος τη συνεχή εμπλοκή του, και φυσικά την τεράστια εμπειρία του. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε και την παρουσία του 49χρονου Έλληνα, μόνιμο κάτοικο Βελγίου και επιχειρηματία, Jourdain Σεδερίδη, ο οποίος και θα ακολουθήσει 11 αγώνες του WRC, και συγκεκριμένα το πρόγραμμα του WRC2. Ο Έλληνας με καταγωγή από την Θεσσαλονίκη, είναι ένας λάτρης των αγώνων και θα ακολουθήσει το θεσμό οδηγώντας ένα Ford Fiesta R5 με στόχο την προσωπική οδηγική βελτίωση και φυσικά ευχαρίστηση.

Με μια ματιά

Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 14 – 19 Ιανουαρίου

Επιφάνεια: Άσφαλτος-πάγος-χιόνι

Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 36

Συν. Μήκος: 1.396,76 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 15

Συν. Χλμ. Ειδικών: 383,88 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 7η – 9η Vitrolles-Faye 1-2 (49,03 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 13η – 15η Sospel 1-2 (16,55 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2013: 80.12 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen DS3WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2007 – 103,5 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)

Νίκες Οδηγών: Λεμπ 7, Μάκινεν 4, Ρερλ 4, Οριόλ 3, Σάινθ 3, Μουνάρι 3

Νίκες Κατασκευαστών: Lancia 11, Citroen 7, Mitsubishi 3, Subaru 3, Toyota 3

Βάθρο 2013

1 Λεμπ – Ελενά (Citroen DS3 WRC)

2 Οζιέ – Ινγκρασία (VW Polo R WRC)

3 Σόρντο – Ντελ Μπάριο (Citroen DS3 WRC)

Συμμετοχές
Συνολικά: 72
Εργοστασιακές: 11
FIA 2: 3
WRC 2: 7
WRC 3: 1
Ωράριο Αγώνα
Τετάρτη

Shakedown: 08:00 – 10:00 πμ

Πέμπτη

Ωράριο σκέλους: 06:20 πμ – 17:53 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 125,62
Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 07:52 πμ – 20:45 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 5 + 178,36

Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 12:27 πμ – 12:28 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 79,90

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.acm.mc

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ