X
WRC

WRC: Η Citroen προσπάθησε να δημιουργήσει δίδυμο Loeb-Solberg το 2005

Το 2005 η Citroen προσπάθησε να δημιουργήσει “Dream Team” με τους Sebastien Loeb και Petter Solberg, όμως ο Νορβηγός προτίμησε την παραμονή στη Subaru – Διαβάστε γιατί.

Η ιστοσελίδα του WRC πραγματοποίησε αφιέρωμα στον πολυνίκη του θεσμού Sebastien Loeb (διαβάστε εδώ το δικό μας αφιέρωμα στον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλλυ). Στο πλαίσιο αυτού, εκτός από αναφορά στα κατορθώματα του 48χρονου σήμερα, Γάλλου, υπάρχουν και ενδιαφέρουσες δηλώσεις. Μεταξύ άλλων, για τον Loeb μιλούν οι Petter Solberg, Marcus Gronholm, Sebastien Ogier, Guy Frequelin και Xavier Mestelan-Pinon.

Πιο “πικάντικη” από τις ιστορίες που αναφέρονται είναι πως το 2005, με τον Loeb να έχει ήδη κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο, η Citroen επιχείρησε να δημιουργήσει μια “Dream Team”. Έτσι προσέγγισε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή 2003 και μοναδικό οδηγό που ξεπέρασε τον Loeb σε μια πλήρη χρονιά, Petter Solberg. Ο Νορβηγός αρνήθηκε, παραμένοντας πιστός στη Subaru. Η ιστορία από εκεί και έπειτα είναι γνωστή, ωστόσο κανείς δε μπορεί να ξέρει κατά πόσο θα είχε αλλάξει, αν ο Solberg είχε γίνει teammate με τον Loeb.

Γιατί όμως δεν αποδέχθηκε αυτή την πρόσκληση-πρόκληση ο Solberg;Ήθελα να τον κερδίσω”, δήλωσε ο 47χρονος Νορβηγός. “Και, μην ξεχνάτε, είχαμε ένα φανταστικό αυτοκίνητο με τη Subaru το 2004. Δεν ήθελα να πάω στη Citroen τότε, να ελέγχομαι και να είμαι μέρος της ομάδας με τον Loeb. Ήθελα να τον κερδίσω απ’ έξω. Όμως ήταν τόσο σταθερός. Σταθερός και γρήγορος – αυτό είχε”.

Εκτός από τον Solberg, για τον Sebastien Loeb μίλησαν ακόμη δύο μεγάλοι του αντίπαλοι, οι Marcus Gronholm και Sebastien Ogier. Επιπλέον, τη δική τους οπτική έδωσαν ο μηχανικός Xavier Mestelan Pinon και ο τότε επικεφαλής της Citroen Racing -και μέντορας του Loeb,Guy Frequelin.

Ο 2 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marcus Gronholm, στάθηκε όπως και ο Solberg, στη σταθερότητα του Loeb.

Ήταν πάντοτε εκεί”, σχολίασε ο Gronholm. Πάντα, παίρνοντας βαθμούς ή τη νίκη. Δεν έκανε λάθη. Ήταν τόσο απογοητευτικό. Πηγαίναμε καλά, ίσως προηγούμασταν λίγο και μετά, μπαμ, κάτι πήγαινε άσχημα ή έκανα ένα μικρό λάθος και… να τος. Ο Loeb κερδίζει ξανά! Όμως κέρδιζε και από δική του ικανότητα. Ήταν απίστευτος οδηγός. Βασικά, παραμένει απίστευτος οδηγός”.

Ο επικεφαλής της Citroen Racing κατά την περίοδο που ο Loeb ξεκινούσε και μέντοράς του, Guy Frequelin, ανέφερε: “Τον ήξερα από τότε που συμμετείχε στο Saxo Trophy. Βλέπαμε τους νεαρούς οδηγούς να περνούν και μπορούσαμε να καταλάβουμε ότι αυτός ήταν κάτι ιδιαίτερο. Αρχίσαμε να τον βοηθάμε λίγο, όχι ιδιαίτερα. Μετά θέλαμε να οδηγήσει στο WRC οπότε συμμετείχε με Super 1600. Κέρδιζε συνέχεια. Ταυτόχρονα του δώσαμε να οδηγήσει την Xsara Kit Car στο Γαλλικό Πρωτάθλημα. Τα αποτελέσματα ήταν ίδια, κέρδιζε. Ήταν καλή ιδέα να του δώσουμε την Xsara WRC για το Sanremo.

Είναι ιδιαίτερος ως οδηγός. Ο τρόπος που οδηγεί είναι τέλειος, δεν το πιέζει, το διατηρεί σε ευθεία όλη την ώρα – έχει πραγματική ισορροπία στο αυτοκίνητο”.

Για την ικανότητα του Loeb να προστατεύει το αυτοκίνητο, μίλησε και ο τέως τεχνικός διευθυντής στη Citroen, Xavier Mestelan Pinon: Στο τέλος των αγώνων, τα κοιτούσαμε ώστε να κάνουμε rebuild. Ποτέ δεν υπήρχε ζημιά στο αυτοκίνητο του Sebastien. Οδηγεί με το αυτοκίνητο πάνω στο δρόμο, δεν πατάει σε χαντάκια, ώστε να μη ρισκάρει ένα κλατάρισμα”.

Για τον Loeb, μίλησε και ο Sebastien Ogier, οδηγός που έδωσε μεγάλη μάχη εντός ειδικών διαδρομών ως teammate του το 2011, με την ένταση να μεταφέρεται και εκτός ειδικών. Αυτό έφερε την αποπομπή του Ogier, ο οποίος βρέθηκε στη Volkswagen, όμως από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν κρύβει το σεβασμό για τον συμπατριώτη του.

Ήταν πάντοτε τόσο γρήγορος σε κάθε επιφάνεια”, είπε ο Ogier. “Νομίζω ότι κατά κάποιον τρόπο, ορισμένοι οδηγοί φοβούνταν λίγο τη μάχη μαζί του. Πάντα έπρεπε αν δίνεις το 100% για να τον κερδίσεις”.

Photos: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ, CITROEN RACING, RED BULL CONTENT POOL

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!