X
Αγώνες

WRC: Ευτυχώς γλιτώσαμε!

Τουλάχιστον προς το παρόν, αφού η FIA δεν έκανε δεκτή την πρόταση της επιτροπής Ράλλυ για την παρουσίαση του shootout, ανακοινώνοντας παράλληλα και το νέο πρόγραμμα του 2015, το οποίο παραμένει ίδιο με το φετινό.

Ενάντια στα προγνωστικά και τις πιθανότητες που ήθελαν το shootout να παρουσιάζεται από τη νέα χρονιά στο WRC, η FIA απέρριψε το πλάνο της επιτροπής Ράλλυ και του Promoter του θεσμού, με αποτέλεσμα το ριζοσπαστικό format να μην πάρει το πράσινο φως. Για όσους δεν θυμούνται, να σας πούμε ότι το shootout ήταν η διαδικασία που ήθελε τον νικητή ενός αγώνα να κρίνεται μόλις στην τελευταία ε.δ. του αγώνα. Κάτι που όπως υποστήριζαν οι περισσότεροι, θα άλλαζε ουσιαστικά τη φιλοσοφία και το χαρακτήρα του WRC. Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η πρόταση της επιτροπής ράλλυ, επιστράφηκε στην Επιτροπή για επανεξέταση.

Όπως ήταν λογικό, τα συναισθήματα μετά από αυτά τα νέα ήταν ανάμικτη. Φίλοι των αγώνων, θεατές και φυσικά οι οδηγοί, εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από αυτή την εξέλιξη. Από την άλλη, οι άνθρωποι των ομάδων ήταν εμφανώς απογοητευμένοι από την απόρριψη του εγχειρήματος. Ο Mikko Hirvonen δήλωσε ότι είναι χαρούμενος που δεν πέρασε η ιδέα που θα άλλαζε το DNA των Ράλλυ, ενώ ο Jari Matti Latvala υποστήριξε ότι αναγνωρίζει ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή, αλλά αυτή δεν ήταν η καλύτερη λύση.

Μεγαλύτερη απογοήτευση, όμως, ήταν για τον άνθρωπο που είχε την ιδέα, τον επικεφαλής της VW Motorsport, Jost Capito: «Δεν μου προκαλεί εντύπωση το γεγονός», είπε ο Capito και συνέχισε: «Η ιδέα από την αρχή δεν άρεσε στον Jean Todt. Εμένα μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι μία ιδέα της επιτροπής Ράλλυ, των ανθρώπων που έχουν την ευθύνη για το σπορ, απορρίφθηκε από ένα συμβούλιο που δεν εμπλέκεται. Θεωρώ ότι ήταν ένα ηχηρό χαστούκι για την υπάρχουσα επιτροπή.»

Βέβαια, εμείς μπορούμε να θεωρούμε ότι γλυτώσαμε, αλλά ο Jost Capito επιμένει πως τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα. Ο Capito θεωρεί ότι από τη στιγμή που δεν το έχει απορρίψει η επιτροπή Ράλλυ, τίποτα δεν είναι απίθανο να συμβεί. «Μπορεί ακόμα να μην τους έχουμε πείσει 100% και πρέπει να τους εξηγήσουμε και να αναλύσουμε περισσότερο την άποψη μας. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο αρνητικό, και θα μπορούσαμε να κάνουμε την αλλαγή από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Δεν είναι κάτι δύσκολο. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι θα δούμε το νέο format και πιστεύω ότι όλοι θα καταλάβουν ότι αυτός είναι ο τρόπος που προτείνουν και οι ειδικοί, έτσι ώστε να αυξηθεί το ενδιαφέρον και η αξία του WRC

Με την επόμενη συνεδρίαση του συμβουλίου της FIA να είναι προγραμματισμένη για τον Δεκέμβριο, αλλά και με δεδομένο το γεγονός ότι ο Todt δεν πρόκειται να παραστεί στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής Ράλλυ, όλα δείχνουν ότι δύσκολα θα περάσει το «δημιούργημα» του Capito, προς τέρψη όλων μας! Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση σχετικά με τη σειρά εκκίνησης και το νέο προτεινόμενο σύστημα (πρώτο και δεύτερο σκέλος θα εκκινούν σύμφωνα με τη βαθμολογία και την τελευταία με αντίστροφη σειρά σύμφωνα με την κατάταξη του δεύτερου σκέλους), κάτι που σημαίνει ότι και αυτή η πρόταση της επιτροπής Ράλλυ δεν πέρασε. Κάτι που ισχύει και για την ιδέα της κατάργησης της πληροφόρησης των πληρωμάτων των ενδιάμεσων χρόνων κατά τη διάρκεια της ειδικής.

Αυτό που ανακοινώθηκε και επίσημα, είναι το πρόγραμμα του 2015, το οποίο και παραμένει απαράλλαχτο σε σχέση με τους αγώνες που το απαρτίζουν. Μοναδική διαφορά, είναι η αλλαγή θέσης ανάμεσα σε Αργεντινή και Πορτογαλία, κάτι που βοηθάει στα logistics της μεταφοράς ανθρώπων και μηχανών από το Μεξικό που προηγείται του αγώνα της Αργεντινής. Φυσικά, Ακρόπολις δεν υπάρχει στο καλεντάρι, αλλά αυτό είναι κάτι που γνωρίζαμε εδώ και αρκετούς μήνες πριν και φυσικά δεν προκαλεί εντύπωση._Π.Τ.

Το πρόγραμμα του 2015
Ράλλυ Μόντε Κάρλο      22-25 Ιανουαρίου
Ράλλυ Σουηδίας               12-15 Φεβρουαρίου
Ράλλυ Μεξικό   5-8 Μαρτίου
Ράλλυ Αργεντινής           16-19 Απριλίου
Ράλλυ Πορτογαλίας       21-24 Μαίου
Ράλλυ Ιταλίας   11-15 Ιουνίου
Ράλλυ Πολωνίας              2-5 Ιουλίου
Ράλλυ Φινλανδίας          30 Ιουλίου-2 Αυγούστου
Ράλλυ Γερμανίας             20-23 Αυγούστου
Ράλλυ Αυστραλίας         10-13 Σεπτεμβρίου
Ράλλυ Γαλλίας  1-4 Οκτωβρίου
Ράλλυ Ισπανίας                22-25 Οκτωβρίου
Ράλλυ Μ. Βρετανίας      12-15 Νοεμβρίου

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!