X
Αγώνες

WRC: Έως τα τέλη Μαρτίου οι πρώτες δοκιμές των υβριδικών αυτοκινήτων

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ξεκινά σε λίγες ώρες με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όμως οι ομάδες προετοιμάζονται ήδη και για το 2022, όταν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα αποκτήσουν υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Μπορεί η προσοχή όλων να είναι στραμμένη στη Gap της Γαλλίας, όπου στις 21-24 Ιανουαρίου διεξάγεται η πρεμιέρα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ 2021 με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όμως οι ομάδες προχωρούν ήδη την εξέλιξη των αυτοκινήτων, με βάση τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν για την κορυφαία κατηγορία του θεσμού, από το 2022.

Σαφής ημερομηνία για τις πρώτες δοκιμές των υβριδικών αυτοκινήτων δεν υπάρχει, καθώς το σκέλος του ηλεκτροκινητήρα που αναπτύσσει για όλες τις ομάδες η Compact Dynamics, αναμένεται θα δοθεί σε αυτές στις 8 Φεβρουαρίου. Όπως αποκάλυψε στο DirtFish ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Tom Fowler, οι πρώτες δοκιμές αναμένεται να έχουν ξεκινήσει, στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε.

Σύμφωνα και με δικές μας πληροφορίες, οι εργασίες προσομοίωσης του υβριδικού συστήματος έχουν ήδη ξεκινήσει, ώστε οι ομάδες να είναι έτοιμες όταν έρθει η στιγμή συλλογής δεδομένων στην πράξη, μέσω δοκιμών.

“Στοχεύουμε στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς”, δήλωσε ο Fowler στο DirtFish. “Είναι ένας αγώνας του ποιος θα βρεθεί πρώτος σε δοκιμές. Δεν είμαι βέβαιος ποιος “κερδίζει” αυτή τη στιγμή, νομίζω ότι είναι ο Chris Williams (αρχιμηχανικός της M-Sport), αλλά ελπίζω πως όχι”.

Καθώς τα νέα αυτοκίνητα δε θα περιλαμβάνουν μόνο την εγκατάσταση του υβριδικού συστήματος, αλλά και την δημιουργία ενός νέου σωληνωτού πλαισίου με σημαντικά διαφοροποιημένα αεροδυναμικά ενόψει 2022, θεωρείται πολύ πιθανό οι δοκιμές να συνεχίζονται και κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς.

“Η χρονική στιγμή που ο κινητήρας θα λάβει αναγνώριση, σε σύγκριση με την λήψη των απαιτούμενων πληροφοριών σημαίνει, πως θα έχουμε περισσότερη δουλειά ενόσω το πρωτάθλημα του 2022 θα βρίσκεται σε εξέλιξη”, πρόσθεσε ο Fowler. “Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε αρκετές πληροφορίες, δεν έχουμε εμπειρικά δεδομένα, αλλά μόνο δεδομένα προσομοίωσης ως προς το τι θα κάνει το υβριδικό σύστημα και αυτά, βασίζονται σε ιδανικές συνθήκες”.

Τέλος, ο Fowler τόνισε τη σημασία των πραγματικών δοκιμών, καθώς και τη δυσκολία του συνδυασμού των δεδομένων προσομοίωσης, με εκείνα που θα προκύψουν σε ειδικές διαδρομές: “Όταν ξεκινήσουμε τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες, σε μεγαλύτερο υψόμετρο και ειδικές διαδρομές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, θα κατανοήσουμε περισσότερα για τη συνεισφορά που θα μπορεί να έχει το υβριδικό σύστημα στην ισχύ, με πραγματικούς αριθμούς. Αυτός είναι ο τρόπος να συμπληρωθεί μέρος της ροπής, οπότε τα χαρακτηριστικά του κινητήρα πρέπει να έχουν βελτιστοποιηθεί σε συγκεκριμένες περιοχές, όπου το υβριδικό σύστημα θα μπορεί να “εισέλθει”, οπότε η διαδικασία να ταιριάξει με τις παρούσες πληροφορίες που προέρχονται από διαδικασία προσομοίωσης, είναι πραγματικά δύσκολη”.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, πιστοποιείται πως το 2021 θα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό για τις ομάδες, αφού θα πρέπει να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους για την τρέχουσα σεζόν, εξελίσσοντας ταυτόχρονα τα υβριδικά αυτοκίνητα που θα βρεθούν στις ειδικές διαδρομές το 2022.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!