top icon
Αγώνες

WRC: Εντός έδρας!

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ετοιμάζεται για την πρώτη ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς, σε έναν αγώνα όπου ο Sebastien Loeb αισθάνεται σαν το σπίτι του. Το Ράλλυ Γερμανίας.

Μετά από περίπου τρεις εβδομάδες, ο θίασος του WRC επιστρέφει στις επάλξεις με την τέλεση του ένατου και πρώτου ασφάλτινου γύρου της χρονιάς, ο οποίος και θα διεξαχθεί στις ειδικές διαδρομές της Γερμανίας. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν αγώνα με σύντομη ιστορία στο WRC, αφού μετράει μόλις οκτώ παρουσίες από το 2002 έως και σήμερα, από όταν και συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του θεσμού. Αναμφίβολα, πρόκειται για έναν ιδιαίτερο ασφάλτινο αγώνα, με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, λόγω της εναλλαγής του συντελεστή πρόσφυσης. Το οδόστρωμα αλλάζει ανάλογα με την περιοχή, ενώ ένα από τα στοιχεία που προκαλεί πονοκέφαλο στους οδηγούς είναι και ο άστατος καιρός. Βλέπετε, αποτελεί σύνηθες φαινόμενο η βροχόπτωση και σχεδόν άμεσα η εμφάνιση του ήλιου.
 
Βέβαια, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι στις ειδικές διαδρομές της Γερμανίας θα δούμε για πρώτη φορά τη νέα γενιά τω αυτοκινήτων WRC στην άσφαλτο. Παρόλα αυτά, το συγκεκριμένο γεγονός δεν αλλάζει τις ισορροπίες αναφορικά με τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Όπως και να το κάνουμε, ο γερμανικός αγώνας, αλλά και οι ασφάλτινοι αγώνες, έχουν τα τελευταία χρόνια έναν και μοναδικό κυρίαρχο. Αυτός δεν είναι άλλος από τον Sebastien Loeb, ο οποίος έχει να χάσει σε αυτού του είδους τις επιφάνειες από το Μόντε Κάρλο του 2006! Από τότε μέχρι και σήμερα μετράει μόνο νίκες, την ώρα που στο Ράλλυ της Γερμανίας είναι αήττητος έχοντας κάνει από το 2002 το οκτώ στα οκτώ! Όπως είναι λογικό λοιπόν, και φέτος ξεκινάει με τον τίτλο του ακλόνητου φαβορί. Ο Γάλλος επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, προέρχεται από την σπουδαία και πειστική νίκη στην Φινλανδία, την ώρα που γύρω του δημιουργείται τεράστιος ντόρος αναφορικά με το μέλλον του. Βλέπετε, μέχρι το τέλος του αγώνα, ο Γάλλος αναμένεται να ανακοινώσει την οριστική του απόφαση σχετικά με το μέλλον του, και ήδη έχει αρχίσει ένα όριο φημών.
 
Στο αγωνιστικό μέρος, ο Loeb γνωρίζει ότι μετά την Φινλανδία, οι τρεις ασφάλτινοι αγώνες που ακολουθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς του δίνουν την δυνατότητα –εάν ο ίδιος δεν «αυτοκτονήσει»- να εξασφαλίσει τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο του. Η ταχύτητα και ανωτερότητα του είναι αποδεδειγμένη, την ώρα που δεν υφίσταται κάποιος μετρ της ασφάλτου ικανός να τον απειλήσει. Ο μοναδικός που το κατάφερνε μέχρι πέρσι είναι ο Dani Sordo, αλλά ο Ισπανός βρίσκεται στη Mini και στο γερμανικό αγώνα οδηγεί το υπό εξέλιξη Countryman JCW WRC, γεγονός που λογικά δεν του επιτρέπει να διεκδικήσει τη νίκη. Ο ομόσταυλος του στην Citroen,. Sebastien Ogier, μετά από την αδυναμία του να κερδίσει στην Φινλανδία στοχεύει να το κάνει στη Γερμανία! Ο νεαρός ιδιαίτερα φιλόδοξος Γάλλος έχει πραγματοποιήσει μαζί με τον Loeb πέντε ημέρες δοκιμών στους γερμανικούς δρόμους με το DS3 WRC, ενώ παράλληλα έχει εξασκηθεί στην οδήγηση στην άσφαλτο! Συγκεκριμένα, οδήγησε μονοθέσιο σε πίστα, αλλά και καρτ με επιλογέα ταχυτήτων, έτσι ώστε να βελτιώσει την τεχνική του. Από την πλευρά μας δεν ξέρουμε κατά πόσο θα ον βοηθήσουν όλα τα παραπάνω στην προσπάθεια του να ξεπεράσει το εμπόδιο του Loeb…
 
Στο στρατόπεδο της Ford επικρατεί αισιοδοξία για την πρώτη ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς. Η ομάδα του Malcolm Wilson πραγματοποίησε στα μέσα Ιουλίου μία σημαντική περίοδο δοκιμών εξέλιξης στην άσφαλτο, καταφέρνοντας να αποκομίσει πολύτιμα, αλλά και άκρως ενθαρρυντικά στοιχεία αναφορικά με τις επιδόσεις του Fiesta WRC στην άσφαλτο. Μάλιστα, ο Βρετανός μάνατζερ δεν έκρυψε την αισιοδοξία του ότι η ομάδα του μπορεί ακόμα και να κερδίσει στην Γερμανία! Οι δύο οδηγοί της ομάδας, αποφεύγουν τα μεγάλα λόγια, αναφέροντας ότι μπορούν να σημειώσουν καλά αποτελέσματα. Από την πλευρά τους αυτό που έκαναν ήταν να εξασκηθούν στην οδήγηση στην άσφαλτο σε πίστα στη Φινλανδία, έτσι ώστε με αυτόν τον τρόπο να προετοιμαστούν για τις απαιτήσεις αυτού του είδους τις επιφάνειες. Πάντως, αυτός που έχει καλύτερη παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα είναι ο Mikko Hirvonen, αν και κανείς από τους δύο δεν μοιάζει ικανός να διεκδικήσει τη νίκη από τους Γάλλους.
 
Στη μάχη του βάθρου, βέβαια, αναμένεται να βρεθεί και ο Petter Solberg. Ο Νορβηγός, που ίσως να έχει αρχίσει να σκέφτεται περισσότερο το μέλλον του παρά τη φετινή χρονιά, βρέθηκε μακριά από τον ανταγωνισμό στη Φινλανδία και σίγουρα θέλει να επιστρέψει στα καλά αποτελέσματα. Μπορεί ο Νορβηγός να έχει γενικότερα καλές επιδόσεις στην άσφαλτο, αλλά ο συγκεκριμένος αγώνας δεν είναι ανάμεσα στους αγαπημένους του και αυτούς που έχει ιδιαίτερα καλή παράδοση. Η Stobart Ford θα έχει τρία αυτοκίνητα για τους Mads Ostberg, Matthew Wilson και Henning Solberg, με τους δύο πρώτους να έχουν δικαίωμα συγκομιδής βαθμών για την ομάδα στο πλαίσιο του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Κανείς από τους τρεις δεν μπορεί να θεωρηθεί μετρ της ασφάλτου, αλλά τουλάχιστον ο Ostberg έχει την ικανότητα να κινηθεί γρήγορα, αλλά όχι την εμπειρία σε αυτές τις επιφάνειες.
 
Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει η παρουσία του Kimi Raikkonen με το Citroen DS3 WRC. Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, ο οποίος ίσως και να διανύει την τελευταία του χρονιά στο θεσμό, θα προσπαθήσει να κυνηγήσει ένα καλό αποτέλεσμα στον γερμανικό αγώνα, αφού είναι δεδομένο ότι οι επιδόσεις του στην άσφαλτο είναι σαφώς καλύτερες σε σχέση με το χώμα. Μάλιστα, στην Γερμανία πέρσι είχε τερματίσει στην 7η θέση της γενικής, καταφέρνοντας να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε μία ειδική διαδρομή!
 
Παράλληλα, στις ειδικές της Γερμανίας θα κάνει την 3η της εμφάνιση η εργοστασιακή ομάδα της Mini με τους Dani Sordo και Kris Meeke. Η βρετανική-γερμανική ομάδα αντιμετώπισε στη Φινλανδία πρόβλημα και με τους δύο κινητήρες των Countryman WRC, τα οποία ευελπιστεί να ξεπεράσει στον αγώνα το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί. Μάλιστα, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Prodrive David Richards, η ομάδα και το τεχνικό επιτελείο του, θα αναλάβουν πολύ σύντομα την εξέλιξη και των κινητήρων. Από εκεί και πέρα, η Mini πραγματοποίησε αρκετές δοκιμές στην άσφαλτο, τόσο σε Ιταλία, όσο και σε Γερμανία και οι δύο οδηγοί της ομάδας εμφανίζονται ενθουσιασμένοι από τις επιδόσεις του. Αμφότεροι διακρίνονται για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, με τον Sordo να είναι ίσως ο μοναδικός μαζί με τον Loeb μετρ του είδους, την ώρα που ο Kris Meeke έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία σε αυτές τις επιφάνειες από την συμμετοχή του στο IRC, έχοντας σημειώσει και αρκετές νίκες. Αν το αυτοκίνητο σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ίσως να δούμε τα Mini να προκαλούν εκπλήξεις!
 
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και μία σειρά από ιδιωτικές συμμετοχές, οι οποίες αναμένεται να συγκεντρώσουν τα βλέμματα επάνω τους. Ένας από αυτούς είναι ο Γάλλος και μετρ της ασφάλτου, Pierre Campana. Ο 26χρονος Γάλλος θα οδηγήσει με την υποστήριξη της Γαλλικής Ομοσπονδίας ένα Mini WRC, ενώ αναμένεται να κάνει ακόμα μία εμφάνιση στο Ράλλυ της Γαλλίας. Αυτή θα είναι και η πρώτη του συμμετοχή με αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι στο παρελθόν έχει οδηγήσει και 207 S2000. Κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει ποια θα είναι η ταχύτητα, αν και για να τον υποστηρίζει η FFSA αυτό σημαίνει ότι διαθέτει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να διακριθεί. Δύο ακόμα Mini θα εκκινήσουν στον αγώνα, με τους Patrick Flodin και Armindo Araujo. Ειδικότερα ο πρώτος είναι ένα από τα ταλέντα του χώρου και πολλοί αναμένουν με αγωνία τις επιδόσεις του, αν και είναι γνωστό ότι διακρίνεται περισσότερο για αυτές στο χώμα. Τέλος, ενδιαφέρον έχει και η παρουσία των Ken Block και Aaron Burkart, οι οποίοι θα συμμετάσχουν με δύο Ford Fiesta WRC. Ο πρώτος θα προσπαθήσει να πετύχει κάτι καλύτερο από την περσινή του εγκατάλειψη, την ώρα που ο δεύτερος που θέλει να κυνηγήσει τη διάκριση στον αγώνα της πατρίδας του. Ο νεαρός Burkart είχε διακριθεί για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο όταν και συμμετείχε στο JWRC και στοχεύει να εκμεταλλευθεί αυτή του την εμπειρία για να συγκεντρώσει τα βλέμματα επάνω του.
 
Παράλληλα, στον αγώνα θα δούμε και τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας του SWRC και του WRC Academy, με την πρώτη κατηγορία να έχει ενδιαφέρον, αφού από τη μία πλευρά έχει φουντώσει η μάχη του τίτλου, ενώ την δεύτερη εμφάνιση της θα κάνει και η VW Motorsport με δύο Skoda Fabia S2000, δοκιμάζοντας αυτή τη φορά τον Jans Weijs Jr. και τον νεαρό Christian Riedemman._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ