top icon
Αγώνες

WRC – ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις – Οι Ελληνικές μάχες

Μπήκαμε στην εβδομάδα του Ράλλυ Ακρόπολις και το service park στη Λαμία άρχισε να παίρνει την τελική του μορφή. Το Ελληνικό στοιχείο είναι και φέτος έντονο με 19 αγωνιστικά αυτοκίνητα να φέρουν τη σημαία μας σε πόρτες και ουρανό και αντίστοιχα 3 πληρώματα να εκπροσωπούν την Κύπρο μας.

Ελληνική εκπροσώπηση υπάρχει σε όλες τις κατηγορίες του αγώνα και μιας και ο φετινός σχεδιασμός δεν επιτρέπει μετακινήσεις από ειδική σε ειδική, αξίζει να μείνετε μέχρι τέλους για να τους χειροκροτήσετε, δίνοντας τους ώθηση για να φτάσουν στον τερματισμό. Ο άτυπος τίτλος του “Πρώτου Έλληνα” είναι ο στόχος πολλών πληρωμάτων μας, γνωρίζοντας εξαρχής ότι η απευθείας αντιπαράθεση με τους επαγγελματίες, ακόμα κι αν αυτοί καλύπτονται με τον μανδύα του ιδιώτη, στην κατηγορία WRC2 είναι αδύνατη.

wrc

Επτά φορές πρώτος στην ελληνική κατάταξη ο “Σιρόκο”, άλλες τόσες ο Άρης Βωβός που είναι ο μόνος σύγχρονος που έχει καταφέρει να κερδίσει και τον αγώνα (εντάξει, όταν αυτός προσμετρούσε μόνο στο κύπελλο της F2), πέντε φορές ο “Jigger” και πέντε ο Λάμπρος Αθανασούλας που θα προσπαθήσει και φέτος να διακριθεί. Στους συνοδηγούς; “Άπειρες” ο Κώστας Στεφανής που συμμετέχει και φέτος όντας ο πλέον επιτυχημένος Έλληνας συνοδηγός του Ακρόπολις.

WRC

wrc_safari_serderidis

Δεύτερη χρονιά του αγώνα στο WRC μετά από πολύχρονη απουσία, δεύτερη χρονιά που ο Ιορδάνης Σερδερίδης εκπροσωπεί την Ελλάδα στη μεγάλη κατηγορία. Αυτή τη φορά με το υβριδικό Ford Fiesta Rally1 της M-Sport και συνοδηγό τον Fred Miclotte. O Σερδερίδης γνωρίζει πως δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να τα βάλει με τους επαγγελματίες της κατηγορίας, αλλά ούτε και με τα πρώτα βιολιά του WRC2, οπότε στοχεύει στην πρώτη ελληνική θέση, που του ξέφυγε πέρυσι για λίγα δευτερόλεπτα. Με αρκετή τύχη αυτή μπορεί να σημαίνει και είσοδο στην πρώτη 10αδα που θα την ήθελε πολύ εντός έδρας. Το έχει ξανακάνει φέτος στο Ράλλυ Σαφάρι, αν και στα ελληνικά χώματα ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ πιο έντονος.

WRC2 Open

Στην κατηγορία του αγώνα με τον πιο έντονο ανταγωνισμό, αφού 34 αγωνιστικά της κατηγορίας RC2 αναμένεται να διεκδικήσουν τους βαθμούς, ρίχνονται στη μάχη και 10 ελληνικά πληρώματα. Με τη λογική “Ακρόπολις είναι, όλα γίνονται” οι δικοί μας θα προσπαθήσουν να διακριθούν απέναντι σε 24 ξένα πληρώματα από όλο τον κόσμο κυριολεκτικά, αρκετοί εκ των οποίων ακολουθούν το πρωτάθλημα και το διεκδικούν με αξιώσεις.

Μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας δεν είναι ρεαλιστικός στόχος για κανένα από τα πληρώματα μας, αν και θα το θέλαμε πολύ, και θα αποτελούσε επιτυχία πρώτου μεγέθους! Να μιλήσουμε για εξάδα; Και πάλι δύσκολα, αφού γνωρίζουμε πως για να το επιτύχουν οι δικοί μας θα πρέπει να κάνουν τον τέλειο αγώνα και πολλοί από τους πολυδιαφημισμένους αντιπάλους να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Ποτέ βέβαια μη λές ποτέ και με ατού την καλύτερη γνώση του δρόμου και των συνθηκών του αγώνα, τη στήριξη του κόσμου αλλά και τη φλόγα που βλέπεις να βγαίνει από τα μάτια των Ελλήνων όταν μιλούν για Ακρόπολις αισθανόμαστε ότι θα το παλέψουν.

wrc_acropolis_stefanis

Τροχοπέδη για την πλειοψηφία των ελληνικών συμμετοχών η έλλειψη προπόνησης και αγώνων, λόγω την ματαίωσης του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ευθύνης των ΟΜΑΕ/ΕΠΑ, αλλά και η πολύ άσχημη σειρά τους στον πίνακα συμμετεχόντων. Η σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα κάθε αγώνα στη συγκεκριμένη κατηγορία βγαίνει φέτος βάσει απόδοσης, και θεωρούμε αδιανόητο οι καλύτεροι Έλληνες οδηγοί να αξιολογήθηκαν για να εκκινήσουν πίσω από αμφιβόλου ποιότητας ηλικιωμένους Masters. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί βέβαια μέχρι την εκκίνηση και ελπίζουμε να γίνει.

“Σημαιοφόροι” μαςοι Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος που το έχουν ξανακάνει στο παρελθόν και θα το ξανακάνουν δοθείσης της ευκαιρίας. Εμπόδια, το μικρό πρόβλημα υγείας του οδηγού που ελπίζουμε να έχει πλήρως ξεπεραστεί, αλλά και η αξιοπιστία της “μηχανής” στα σκληρά ελληνικά χώματα. Δουλεύουν πολύ στη red-grey για να “δουλέψει” το i20 όμως ακόμα δεν έχει φτάσει στα επίπεδα του Skoda και δεν φτάνει μόνο το ταλέντο του Suninen για να έρθει το αποτέλεσμα.

Καρέλλης - Karellis Group

“Παραστάτες” στην γαλανόλευκη προσπάθεια στο WRC2 ο περσινός πρώτος Έλληνας του Ακρόπολις Γιώργος Κεχαγιάς με τον Δημήτρη Σαΐνη παραπλέυρως στο Skoda Fabia Rally2 Evo, ο τοπικός Χρυσόστομος Καρέλλης με τον πολύπειρο Λεωνίδα Μαχαίρα δίπλα του στα bucket της Citroen C3 Rally2 και οι ενθουσιώδεις Παναγιώτης Ρουστέμης- Χρήστος Μπακλώρης με “όπλο” ένα Skoda Fabia Rally2 Evo. Μακάρι όλοι τους να στοχεύσουν ψηλά και να μην περιοριστούν στην ελληνική κόντρα, ώστε να τους δούμε στην πρώτη 10αδα της κατηγορίας.

Ειδικά ο Junior Ρουστέμης θα βρεθεί απέναντι στους υπόλοιπους 7 αξιόλογους Juniors της κατηγορίας για να αποδείξει πως αυτό που μας λείπει τελικά δεν είναι “τα χέρια” αλλά η οικονομική υποστήριξη και η πλήρης εμπλοκή.

“Δικός μας” και ο Πρωταθλητής Ελλάδος, Κύπριος Αλέξανδρος Τσουλόφτας, που με όπλο του τον ενθουσιασμό και την “Ούλλα Ένα” προσέγγιση του μπορεί να καταφέρει το κάτι παραπάνω. Συνοδηγός του ο Ross Whittock και εργαλείο του ένα Volkswagen Polo R5.

wrc_acropolis_velanis2

“Οπισθοφυλακή” των Ελληνικών δυνάμεων οι έμπειροι Βασίλειος και Ιωάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo), Θέμης Χαλκιάς- Ανδρέας Βίγκος (Skoda Fabia Rally2 Evo), Μάνος και Κώστας Στεφανής (Hyundai i20 Rally2) μπορούν με την κατάλληλη στρατηγική και την ώριμη προσέγγιση του αγώνα να μας εκπλήξουν με την παρουσία τους.

WRC2 Masters

Σε ιδιαίτερη κατηγορία συμμετέχουν οι “άνω των 50” του WRC2 κι εκεί έχουμε δύο Ελληνικά πληρώματα που θα ανταγωνιστούν τους ξένους. Οι Διονύσης Σπανός- Σπύρος Γκότοβος (Skoda Fabia Rally2 Evo) και οι Γιώργος Βασιλάκης- Κώστας Σούκουλης (Ford Fiesta R5) θα επιδιώξουν τον τερματισμό όσο το δυνατόν ψηλότερα σε μια κατηγορία η οποία συγκέντρωσε 9 συμμετέχοντες.

WRC3 Open

wrc_acropolis_ismailos

Δεν είναι πολλές οι συμμετοχές στην κατηγορία αφού τα περισσότερα πληρώματα με αγωνιστικά Ford Fiesta Rally3 διαγωνίζονται μόνο στην κατηγορία Juniors. Από τα 4 πληρώματα που θα διεκδικήσουν τους βαθμούς, τα δύο είναι ελληνικά και είναι ο πρωταθλητής Ελλάδος F2 Νώντας Καρανικόλας με συνοδηγό τον Γιώργο Κακαβά και οι Πάνος Ισμαήλος- Allan Harryman. Εδώ ναι, ρεαλιστικός στόχος είναι η νίκη, χωρίς να υποτιμάμε τους σβέλτους William Creighton και Diego Dominguez από Ιρλανδία και Παραγουάη, αντίστοιχα. Κανένας βέβαια από τους συμμετέχοντες του “Open” δεν μπορεί να σταθεί σε ταχύτητα απέναντι στους 4 “Juniors” που θα διεκδικήσουν τον τίτλο, με μειονέκτημα των ελληνικών πληρωμάτων το ότι οδηγούν για πρώτη φορά αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Οι δικίνητοι

wrc

Ελληνική νίκη “βλέπουμε” και στη δικίνητη κατηγορία με μόλις μία συμμετοχή μή Ελληνόφωνου πληρώματος. Ο πιτσιρικάς Μεξικάνος είναι γρήγορος, μπορεί να μας “κλέψει” κάποιες ειδικές, αλλά δεν τον θεωρούμε ικανό να “βγάλει” Ακρόπολις. Μένουν οι δικοί μας, με τους πιο έμπειρους σε συνθήκες Ακρόπολις Σάββα Λευκαδίτη- Βαγγέλη Ακράτο να έχουν το ψυχολογικό πλεονέκτημα έναντι του “νέου” Πασχάλη Χατζημάρκου που θα έχει δίπλα του τον Μάριο Τσαούσογλου να του δίνει το ρυθμό και να τον μυήσει στα μυστικά το Ράλλυ των Θεών. Και τα δύο πληρώματα θα οδηγήσουν “ελληνικά” Peugeot 208 Rally4 και θα ρίχνουν μια ματιά και στους χρόνους των Στέφανου Θεοχαρόπουλου- Γιώργου Κότσαλη (Ford Fiesta Rally4) και του μικτού Κυπροελληνικού διδύμου των Λούη Παπαγεωργίου- Βασίλη Κούγια (Citroen DS3 R3) που θα είναι εκεί να εκμεταλλευτούν κάθε στραβοπάτημα των πρώτων. Πρώτο Ακρόπολις για τον Θόδωρο Καλαμάρα με συνοδηγό τη Βασιλική Ψαράκη (Peugeot 208 Rally4) και για τους Αναστάσιο Κανελλόπουλο- Κωνσταντίνο Κοφινά (Peugeot 208 Rally4) με στόχο, τι άλλο, τον τερματισμό.

Με σκοπό να σπάσει όλα τα ρεκόρ στην 40+ συμμετοχή του στον αγώνα συμμετέχει και φέτος ο Χάρης Καλτσούνης με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη στο δεξί μπάκετ του Opel Corsa Rally4.

Συμμετέχοντας μόνο για τη γενική κατάταξη θα βρεθούν στη ράμπα της εκκίνησης στο ΟΑΚΑ οι Γιώργος Αθανασόπουλος- Σπύρος Μπαρδάκης (Skoda Fabia R5) και οι Κύπριοι Πέτρος Παντελή- Πάμπος Λαός (Citroen DS3 R5). Για τον Αθανασόπουλο θα είναι το πρώτο του Ακρόπολις, ενώ για τον Κύπριο οδηγό αυτή θα είναι η έκτη συμμετοχή του στον αγώνα.

Ευχόμαστε σε όλα τα Ελληνικά πληρώματα καλή επιτυχία και ελπίζουμε να μας κάνουν υπερήφανους στον τερματισμό.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ