Η FIA ανακοίνωσε πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του υβριδικού συστήματος που θα χρησιμοποιείται από το 2022 δεν αλλάζει, καθώς και το όνομα του προμηθευτή του ηλεκτρικού συστήματος στο κινητήριο σύνολο.
Όλα δείχνουν πως οι τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων, που θα ισχύσουν στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ από το 2022, οριστικοποιούνται. Ήταν ήδη γνωστό, πως οι νέοι κανονισμοί θα προβλέπουν τη χρήση υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία του WRC, που θα μετονομαστεί σε Rally1, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε σημαντικές λεπτομέρειες.
Με σημερινή της ανακοίνωση, η FIA επιφύλαξε δύο σημαντικά για το μέλλον του WRC, νέα. Αφενός οριστικοποίησε ποιος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί ως βάση του συστήματος εσωτερικής καύσης και αφετέρου, ανακοίνωσε την εταιρεία που θα προμηθεύσει τις ομάδες με το ενιαίων προδιαγραφών, ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Άλλωστε, τα προαναφερθέντα σημεία αποτελούσαν τους σημαντικότερους αγνώστους, οι οποίοι θα μας οδηγούσαν στη λύση της εξίσωσης των νέων κανονισμών, καθώς τα πρώτα επίσημα δεδομένα, αναφορικά με τομείς όπως κιβώτιο, αναρτήσεις, φρένα κλπ. είχαν ήδη δοθεί στη δημοσιότητα.
Διαβάστε επίσης: WRC: H νέα ονομασία των κατηγοριών
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, θα παραμείνει ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιείται σήμερα και δε θα αντικατασταθεί, όπως υπήρχαν σκέψεις, από κινητήρα που θα είχε ως βάση την κατηγορία R5. Παρόλο που βασική σκέψη ήταν η μείωση του κόστους, εντέλει η πλάστιγγα έγειρε υπέρ της Global Rally Engine (GRE), που φορούν σήμερα τα Toyota Yaris WRC, Hyundai i20 Coupe WRC και Ford Fiesta WRC. Στο πλαίσιο μείωσης του κόστους, η GRE θα έχει διαφοροποιήσεις όπως απλοποιημένο τούρμπο, καθώς και λειτουργία ALS που δε θα χρησιμοποιεί φρέσκο αέρα στην εξαγωγή.
Οι κινητήρες προδιαγραφών R5 είναι σαφώς πιο φτηνοί, καθώς υπολογίζεται ότι το κόστος τους είναι περί τα 30.000 ευρώ, ενώ αυτό της GRE είναι 5πλάσιο. Ωστόσο, σημαντικό θέμα υπήρχε σε επίπεδο αξιοπιστίας, απόδοσης και διάρκειας, αφού οι πρώτοι έχουν ως βάση τους κινητήρες παραγωγής. Από την άλλη, οι κινητήρες GRE είναι φτιαγμένοι ειδικά για τις ανάγκες του WRC, οπότε υπερίσχυσε η άποψη πως η διαφορά κόστους θα καλυφθεί σε ορισμένο βαθμό, από τη χρήση λιγότερων κινητήρων σε μια σεζόν. Παράλληλα, αυτή η εξέλιξη αφήνει ικανοποιημένη την Toyota, η οποία θα έπρεπε να ξοδέψει πολλά χρήματα στην εξέλιξη νέου κινητήρα, καθώς σε αντίθεση με τις Hyundai και M-Sport Ford, δε διαθέτει αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, ή Rally2 όπως πλέον ονομάζονται.
Το έτερο σημαντικό νέο, αφορά στον προμηθευτή του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας για τα υβριδικά, νέας γενιάς, αγωνιστικά αυτοκίνητα. Όπως ήταν γνωστό, η FIA είχε ζητήσει προσφορές από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα. Οι πρώτες πληροφορίες έδιναν προβάδισμα στη συνεργασία της Williams Advanced Engineering με την Bosch, οι οποίες συνεργάζονται και στην Formula E. Εντέλει, υπήρξε μια σημαντική ανατροπή, με την εταιρεία που πήρε το χρίσμα, να είναι η Compact Dynamics, που έχει ως βάση τη Γερμανία. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η επιλογή αυτή έγινε κυρίως με βάση οικονομικά κριτήρια, αφού εικάζεται πως η προσφορά της γερμανικής εταιρείας, ήταν μακράν η πιο συμφέρουσα σε αυτό το επίπεδο.
Η οριστικοποίηση των νέων κανονισμών αναμένεται στις αρχές Ιουνίου, μετά το επόμενο Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA. Το οποίο πάντως, δύσκολα θα γίνει στην Ταϊλάνδη, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.