Τελείως διαφορετική σειρά εκκίνησης επέλεξαν οι οδηγοί των Ford και Citroen, δίνοντας χαρακτήρα ρουλέτας στην πρώτη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας!
Μετά την Qualifying Stage, οι οδηγοί του WRC επέλεξαν σύμφωνα με τον χρόνο τους, τη σειρά εκκίνησης που επιθυμούν να εκκινήσουν την πρώτη ημέρα. Για όσους δεν γνωρίζουν, το Ράλλυ Πορτογαλίας ξεκινάει αύριο το πρωί με μία σούπερ ειδική στη Λισαβόνα, ενώ αμέσως μετά τα πληρώματα θα διαγωνιστούν σε τρεις νυκτερινές ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 30 χιλιομέτρων. Εκεί, για κάποιους το σημαντικότερο πρόβλημα δεν είναι το «καθάρισμα» των δρόμων, αλλά η σκόνη που θα υπάρχει στον αέρα και στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν καθαρίζει, λόγω των χαμηλών ανέμων που πνέουν το βράδυ. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η οργανωτική επιτροπή του αγώνα υποστήριξε ότι πριν από τα αγωνιστικά θα περάσουν ειδικά διαμορφωμένα φορτηγά και θα βρέξουν τη διαδρομή για να μην υπάρχει πρόβλημα σκόνης.
Με τα δεδομένα να είναι αυτά που σας αναφέρουμε πιο πάνω, οι δύο εργοστασιακές ομάδες και οι οδηγοί τους, έκαναν τελείως διαφορετική επιλογή. Ο Jari Matti Latvala, επέλεξε σύμφωνα με τη στρατηγική της Ford, να εκκινήσει τελευταίος ανάμεσα στους οδηγούς πρώτης προτεραιότητας, με αποτέλεσμα να είναι η 17η διέλευση του πρώτου σκέλους. Ο ίδιος, είπε χαρακτηριστικά: «Οι οργανωτές μας είπαν ότι αύριο δεν θα υπάρχει σκόνη στις ειδικές. Για αυτό και πήραμε αυτή την απόφαση». Παράλληλα, δεν έκρυψε την εντύπωση που του προκάλεσε η επιλογή της Citroen! «Σίγουρα, μου κάνει εντύπωση η επιλογή της Citroen. Σκεφτόμουν ότι ίσως να στείλουν τον έναν από τους δύο οδηγούς μπροστά, αλλά όχι και τους δύο! Αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον αγώνα. Και εμείς σκεφτήκαμε κάποια στιγμή μήπως χωρίζαμε τα αυτοκίνητα, αλλά όχι και τα δύο όπως έκανε η Citroen». Την ίδια ώρα, ο ομόσταυλος του Petter Solberg, θα ξεκινήσει ακριβώς μπροστά του. Ο Νορβηγός, πριν την τελική του απόφαση, δεν ήταν σίγουρος για ποια είναι η καλύτερη επιλογή, και όπως παραδέχθηκε και ο Latvala, η επιλογή της Ford είναι αυτή που εμπεριέχει το μεγαλύτερο ρίσκο. «Η δική μας απόφαση έχει περισσότερο ρίσκο. Όμως, αν επιλέγαμε τον ασφαλή τρόπο, μπορεί να είχαμε αξιοπιστία και τις λιγότερες δυσκολίες, αλλά κάποιες φορές πρέπει να ρισκάρεις. Αν συνέχεια επιλέγουμε τον ασφαλή τρόπο, θα είναι δύσκολο να πιάσουμε τη Citroen».
Η επιλογή της Citroen, λοιπόν, προκάλεσε εντύπωση στους οδηγούς της Ford, αλλά ο Mikko Hirvonen Που θα ξεκινάει πρώτος στις ειδικές αύριο, με τον Sebastien Loeb ακριβώς από πίσω του, μας έδωσε μία ιδέα για τον τρόπο σκέψης της γαλλικής ομάδας: «Πήραμε την πιο ασφαλή απόφαση. Αν είμαστε άτυχοι και ο δρόμςο χρειάζεται πολύ καθάρισμα, τότε θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και να δυσκολευτούμε μόλις σε τριάντα χιλιόμετρα ειδικών, συνολικά. Θα είναι δύσκολα σε αυτές τις ε.δ., αλλά όχι για ολόκληρο τον αγώνα. Αν όμως υπάρχει σκόνη στον αέρα, ή έστω βροχή και νερό, τότε θα είναι σίγουρα καλύτερα να είμαστε πρώτοι στο δρόμο».
Σε κάθε περίπτωση, η διαφορά στις επιλογές των δύο εργοστασιακών ομάδων, δίνει άλλο ενδιαφέρον στο πρώτο σκέλος του αγώνα._Π.Τ.
Η σειρά εκκίνησης της 1ης ημέρας:
1 Hirvonen-Lehtinen Citroen DS3 WRC
2 Loeb-Elena Citroen DS3 WRC
3 Tanak-Sikk Ford Fiesta WRC
4 Sordo-Del Barrio Mini JCW WRC 01B
5 Ketomaa-Bergsten Ford Fiesta WRC
6 Neuville-Gilsoul Citroen DS3 WRC
7 Araujo-Rmalho Mini JCW WRC
8 Prokop-Hurza Ford Fiesta WRC
9 Al Attiyah-Bernachini Citroen DS3 WRC
10 Oliveira-Maghalaes Ford Fiesta WRC
11 Van Merksteijn-Chevaillier Citroen DS3 WRC
12 Kuipers-Mombaerts Ford Fiesta WRC
13 Sandell-Andersson Mini JCW WRC
14 Ostberg-Andersson Ford Fiesta WRC
15 Novikov-Giraudet Ford Fiesta WRC
16 Solberg-Patterson Ford Fiesta WRC
17 Latvala-Antilla Ford Fiesta WRC