Όλα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 στο WRC θα… ξεφορτωθούν το υβριδικό σύστημα εν όψει της νέας αγωνιστικής σεζόν. H αιτία; Το αυξημένο κόστος επισκευής του.
Σε μια ακόμα αλλαγή φαίνεται ότι θα προχωρήσει το WRC εν όψει της αγωνιστικής σεζόν του 2025, καθώς, όπως όλα πλέον μαρτυρούν, πρόκειται να στείλει στο πυρ το εξώτερον την υβριδική μονάδα από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1.
Το σχέδιο «απόρριψης» του ηλεκτρικού σκέλους από το σύστημα κίνησης των αυτοκινήτων της μεγάλης κατηγορίας του WRC άρχισαν να έρχονται εκ νέου στο φως μετά από μια σημαντική αλλαγή που παρουσιάστυηκε στα μέσα της τρέχουσας αγωνιστικής σεζόν -και συγκεκριμένα στο δικό μας EKO Ράλλυ Ακρόπολις- από την προμηθεύτρια εταιρεία Compact Dynamica στον οδηγό χρήσης της υβριδικής μονάδας.
Οι νέες προδιαγραφές που ανακοινώθηκαν τότε ορίζουν ότι στην περίπτωση που η υβριδική μονάδα των 130 kW υποστεί τρία «shock errors» άνω των 15G, ή ακόμα και ένα άνω των 25G, πρέπει να αφαιρεθεί από το αγωνιστικό αυτοκίνητο και να σταλεί πίσω στον προμηθευτή για πλήρη επισκευή – η οποία μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες προκειμένου να ολοκληρωθεί. Στο παρελθόν, αυτές οι μονάδες μπορούσαν να επαναρυθμιστούν επί τόπου κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Οι ομάδες πιστεύουν ότι η παραπάνω αλλαγή στον οδηγό χρήσης της υβριδικής μονάδας θα αυξήσει σημαντικά το κόστος, με την M-Sport Ford ειδικότερα να υποστηρίζει ότι για την ίδια δεν θα ήταν πλέον οικονομικά βιώσιμο να συνεχίσει στο θεσμό.
«Δεν είναι αίτημά μας να την αφαιρέσουμε για αυτό που είναι, αλλά γιατί δεν μπορούμε να την επισκευάσουμε και να την χρησιμοποιήσουμε σε μια οικονομική τιμή για την M-Sport. Μιλάμε για μερικά επιπλέον εκατομμύρια ευρώ και αυτό δεν είναι κάτι που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε ο επικεφαλής της M-Sport, Richard Millener, στο motorsport.com στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τον περασμένο μήνα.
Οι επικεφαλής των Toyota και Hyundai παραδέχθηκαν και οι δύο ότι θα υποστήριζαν την κατάργηση του υβριδικού σκέλους στα συστήματα κίνησης των αυτοκινήτων Rally1 εάν αυτό θα εξασφάλιζε την παραμονή των σημερινών κατασκευαστών στο θεσμό.
«Δεν θα ζητήσουμε ποτέ την αφαίρεση του υβριδικού συστήματος από το WRC. Τούτου λεχθέντος, πρέπει επίσης να είμαστε ρεαλιστές και να αναγνωρίσουμε το γεγονός ότι η κοινότητα του WRC είναι μια μικρή κοινότητα, και όπως κάθε μικρή κοινότητα, πρέπει να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον. Επομένως, εάν υπάρχουν κάποια βήματα που πρέπει να γίνουν, θα τα δεχθούμε», δήλωσε ο επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Cyril Abiteboul.
Ο Jari-Matti Latvala, επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT, είπε με τη σειρά του: «Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα αυτοκίνητα είναι πολύ καλά ακόμα και χωρίς το υβριδικό σύστημα. Αλλά δεν πρέπει να είναι πολύ δύσκολο για τις ομάδες, και αν υπάρχει κίνδυνος οι ομάδες να μην μπορούν να είναι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επειδή τους τελειώνουν οι μονάδες, τότε δεν πρέπει να είναι έτσι».
Πριν από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης του περασμένου μήνα, το μέλλον της υβριδικής μονάδας στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 τέθηκε από την FIA σε ηλεκτρονική ψηφοφορία. Πριν λίγες ώρες, το εν λόγω θέμα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής του WRC, με έγκυρες πηγές να κάνουν λόγο ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη κατέληξαν σε συμφωνία για την «απομάκρυνση» της υβριδικής μονάδας ήδη από το 2025.
Ωστόσο, αυτή η απόφαση δεν έχει ακόμη επικυρωθεί επίσημα από τη FIA. Κάτι που είναι πιθανό να συμβεί στην επόμενη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.