top icon
Αγώνες

WRC: Αυτό που όλοι περιμένουν

Το φετινό Ράλλυ Γαλλίας είναι αναμφίβολα ο πλέον αναμενόμενος αγώνας της χρονιάς, αφού για τέταρτη και πιθανότατα τελευταία φορά, οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους σε ε.δ. του WRC.

Από την αρχή της χρονιάς, το Ράλλυ Γαλλίας αναμενόταν να είναι ένας από τους πλέον ενδιαφέροντες αγώνες της χρονιάς. Ο βασικός λόγος έγκειται στο γεγονός ότι πιθανότατα αυτή θα είναι η τελευταία εμφάνιση του εννιά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Loeb στο WRC μετά από μία δεκαετία παρουσίας και κυριαρχίας του στο θεσμό. Παράλληλα, ο συγκεκριμένος αγώνας θα αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία των φίλων του σπορ να δουν τον Γάλλο οδηγό αντιμέτωπο με τον μοναδικό οδηγό που τον απείλησε τα τελευταία χρόνια και όπως όλα δείχνουν διάδοχο του στο θεσμό Sebastien Ogier. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο οδηγός της VW αναμένεται στη Γαλλία να πανηγυρίσει και τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο, αφού το μόνο που χρειάζεται για να τον κατακτήσει και μαθηματικά είναι μόλις ένας βαθμός. Όλα αυτά, είναι αρκετά για να δώσουν στον ασφάλτινο γύρο της Γαλλίας τεράστιο ενδιαφέρον!

Μέχρι το 2008, ο γαλλικός γύρος του WRC διεξαγόταν στο νησί της Κορσικής, και όχι στην Αλσατία όπως σήμερα. Ένας από τους πλέον κλασσικούς αγώνες του θεσμού, όπως ήταν ο Γύρος της Κορσικής, βρέθηκε εκτός προγράμματος και το 2010 οι Γάλλοι επέστρεψαν με έναν τελείως καινούργιο αγώνα στην Αλσατία, στα ανατολικά της χώρας. Η περιοχή αποτελεί την ιδιαίτερη πατρίδα του Loeb, γεγονός που προσέλκυσε τεράστιο αριθμό θεατών από τότε μέχρι και σήμερα στις ειδικές διαδρομές. Ο αγώνας έχει επίκεντρο την πόλη του Στρασβούργο, ενώ μόνο την πρώτη ημέρα υφίσταται ένα remote service στην πόλη του Mulhouse. Και στις δύο περιπτώσεις, είναι εντυπωσιακός ο αριθμός των θεατών που προσελκύει ο αγώνας και τις τρεις ημέρες του αγώνα. Μάλιστα, το γεγονός ότι αυτός θα είναι ο τελευταίος αγώνας του εννιά φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο θεσμό, έχει οδηγήσει τους οργανωτές στο συμπέρασμα ότι φέτος ο κόσμος που θα βρεθεί στην περιοχή θα είναι περισσότερος από κάθε άλλη φορά.

Από εκεί και πέρα, ο αγώνας έχει αρκετά κοινά στοιχεία με τον αντίστοιχο της Γερμανίας, με τον οποίο μάλιστα συνορεύει. Οι ασφάλτινες ειδικές διαδρομές είναι μία μίξη κλειστών και πατημένων κομματιών, τυπικών της γαλλικής υπαίθρου, αλλά με γερμανικά στοιχεία, αφού δεν λείπουν και οι ειδικές σε αμπέλια στα βουνά της Vosges. Η δράση ξεκινάει την Πέμπτη, αφού το shakedown θα ακολουθήσει το απόγευμα μία σούπερ ειδική στην πόλη του Στρασβούργου, η οποία θα τερματίζει κοντά στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο! Μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τους υπόλοιπους αγώνες είναι ότι η συγκεκριμένη SSS θα αποτελέσει και την Power Stage, με τους τρεις πρώτες να κερδίζουν βαθμούς ανάλογα με τη θέση τους. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο Sebastien Ogier αν κάνει έστω τον τρίτο χρόνο θα κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο του Πρωταθλητή, πριν ουσιαστικά ακόμα αρχίσει ο αγώνας! Και αν γίνει αυτό, θα μπορούμε να βολευτούμε και να απολαύσουμε την μητέρα των μαχών…_Π.Τ.

VW MOTORSPORT

Όπως έχουμε συνηθίσει το τελευταίο διάστημα, η VW θα βρεθεί στη Γαλλία με τρία Polo R WRC. Ο Sebastien Ogier θα αποτελέσει ως είθισται την αιχμή του δόρατος της γερμανικής ομάδας, με στόχο αρχικά την εξασφάλιση του τίτλου και εν συνεχεία της νίκης. Η τέλεση της Power Stage την Πέμπτη, επιτρέπει στον Γάλλο να διεκδικήσει τον πολυπόθητο ένα βαθμό νωρίς και εν συνεχεία να συγκεντρωθεί στη διεκδίκηση της νίκης. Μπορεί στον αγώνα, ο Loeb να θεωρείται ότι “παίζει” εντός έδρας, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Ogier εκτός από ταχύτητα στην άσφαλτο, έχει εμπειρία από τον αγώνα, έχοντας καταφέρει να τον κερδίσει στο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2011. Ο Latvala από την πλευρά του, άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις με τις επιδόσεις του στην άσφαλτο στη Γερμανία, όταν και βρέθηκε για ένα διάστημα επικεφαλής του αγώνα. Βέβαια, δεν απέφυγε το λάθος τότε, και ίσως να μην το κάνει ούτε στη Γαλλία. Αλλά ο Jari Matti είναι τόσο απρόβλεπτος, που κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλή προγνωστικά μαζί του. Σίγουρα, μετά από τα συνεχόμενα λάθη και εξόδους των τελευταίων μηνών, ο Φινλανδός έχει πρώτο του στόχο να τερματίσει τον αγώνα χωρίς χρήση superally, προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Το τρίτο Polo R WCR στα χέρια του Andreas Mikkelsen θα έχει τελείως διαφορετικό ρόλο. Ο νεαρός Νορβηγός αναμφίβολα είναι σπουδαίο ταλέντο, και τη νέα χρονιά θα συνεχίσει με τα χρώματα της γερμανικής ομάδας, αλλά η άσφαλτος δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια. Σίγουρα, η παρουσία του στο IRC τα προηγούμενα χρόνια τον βοήθησε να βελτιώσει τις επιδόσεις του, αλλά η ταχύτητα του στην άσφαλτο δεν είναι αντίστοιχη με αυτή που τον διακρίνει στο χώμα.

CITROEN TOTAL ABU DHABI

Η μεγάλη επιστροφή, και το αντίο. Στη Citroen τα πάντα κινούνται και πάλι γύρω από τον Sebastien Loeb. Ο Γάλλος πέρσι τέτοιο καιρό ανακοίνωνε την εμπλοκή του στο WTCC και τη συμμετοχή του μόλις σε τέσσερις αγώνες του WRC το 2013. Η στιγμή της τελευταίας εμφάνισης του έφτασε, και μετά από τις νίκες σε Μόντε Κάρλο, Αργεντινή και τη δεύτερη θέση στη Σουηδιά, ο Γάλλος εννιά φορές Πρωταθλητής θέλει να κλείσει την καριέρα του στο θεσμό στο ίδιο σημείο που τον συνηθίσαμε την τελευταία δεκαετία. Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αν μπορεί να τα καταφέρει; Ο Loeb στις αρχές της χρονιάς, σίγουρα ναι. Σήμερα, μετά από αποχή σχεδόν έξι μηνών, είναι άγνωστο. Η ταχύτητα σίγουρα δεν του λείπει, όπως και η εμπλοκή. Μη ξεχνάμε ότι από τη στιγμή που βγήκε από το μπάκετ του DS3 μετά το τέλος του Ράλλυ Αργεντινής, βρέθηκε σε αυτό της McLaren στο Πρωτάθλημα GT, του 208 T16 για το Pikes Peak, της Porsche για το ομώνυμο Cup, αλλά και της Elysse WTCC στις πρώτες της δοκιμές εξέλιξης. Σίγουρα, άπραγος δεν έμεινε, ενώ αν νομίζετε ότι δεν έχει πραγματοποιήσει σειρά δοκιμών με το DS3 πριν τον αγώνα, κάνετε λάθος. Το αντίπαλο δέος για τον Loeb, όμως, δεν θα είναι μόνο ο Ogier, αλλά και ο Dani Sordo! Ο Ισπανός, που έρχεται με την ψυχολογία στα ύψη μετά τη νίκη του στην Γερμανία, είναι ο μετρ της ασφάλτου και σίγουρα έχει πιθανότητες να μπει σφήνα ανάμεσα στους δύο σπουδαίους Γάλλους. Βέβαια, ο Sordo δεν θα οδηγήσει για λογαριασμό της εργοστασιακής Citroen, αφού ο δηλωμένος πρώτος οδηγός της ομάδας είναι ο Mikko Hirvonen, ο οποίος αναμφίβολα στη Γαλλία θα έχει το ρόλο του… τρίτου. Βέβαια, και ο Φινλανδός έχει σχετικά καλή ψυχολογία, αφού η εμφάνιση του στη Φινλανδία ανέβασε το ηθικό του, όμως οι επιδόσεις του στην άσφαλτο δεν του επιτρέπουν να έχει μεγάλες ελπίδες.

M-SROPT QATAR WRT

Και η ομάδα της M-Sport ετοιμάζεται για να παίξει το δικό της ρόλο στον γαλλικό αγώνα. Φυσικά, μπροστάρης στην προσπάθεια θα είναι ο Thierry Neuville, παρά το γεγονός ότι ο νεαρός οδηγός αγωνίζεται με τα χρώματα της ομάδας του Qatar, του Nasser Al Attiyah, και όχι με αυτά της M-Sport του Malcolm Wilson. Ο Βέλγος, έχει κλέψει τις εντυπώσεις στο φετινό Πρωτάθλημα, όντας και δεύτερος στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, δείχνοντας ότι μόλις αποκτήσει την εμπειρία που απαιτείται είναι ικανός για να διεκδικήσει τον τίτλο. Στη Γαλλία, θα αισθάνεται σαφώς πιο οικεία σε σχέση με την Αυστραλία, αφού η ταχύτητα του είναι αποδεδειγμένη στην άσφαλτο, ενώ οι ε.δ. μοιάζουν πολύ με αυτές της Γερμανίας και εν τέλει της πατρίδας του, γεγονός που τον βοηθάει ακόμα περισσότερο στην προσπάθεια του. Αν αναλογιστούμε ότι στη Γερμανία έφτασε στο σημείο να διεκδικήσει ακόμα και τη νίκη, τότε δεν μπορούμε παρά να τον συνυπολογίσουμε στους οδηγούς που θα παλέψουν για τη νίκη. Αντίθετα, οι Mads Ostberg και Evgeny Novikov δύσκολα θα ακολουθήσουν το ρυθμό των πρώτων. Ο Νορβηγός δείχνει να μην σηκώνει το βάρος του πρώτου οδηγού φέτος, έχοντας άγχος, αλλά και ατυχίες που δεν του επιτρέπουν να διακριθεί. Από την άλλη μεριά, ο Novikov έχει θυμηθεί τον παλιό… “κακό” του εαυτό, καταστρέφοντας το ένα Fiesta μετά το άλλο και προβληματίζοντας με τα λάθη του. Πάντως, κανείς από τους δύο δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο και σίγουρα ένα τερματισμός στους βαθμούς είναι ότι καλύτερο μπορεί να περιμένει ο Nasser Al Attiyah. Με αυτοκίνητο της M-Sport, όχι φυσικά στα εργοστασιακά χρώματα, θα δούμε και τον Γάλλο Romain Dumas, γνωστός μας από την παρουσία του σε αγώνες πίστας, και όχι μόνο, αφού τα τελευταία χρόνια είναι ένας από τους οδηγούς που συμμετέχουν με επιτυχία και στο Pikes Peak!

WRC2

Στη Γαλλία, παράλληλα θα δούμε και τις υποστηρικτικές κατηγορίες σε πλήρη σύνθεση! Έτσι, τόσο οι πρωταγωνιστές του WRC2 και WRC3 θα δώσουν τη μάχη τους στις ειδικές διαδρομές, όσο και οι “πιτσιρικάδες” του Junior WRC. Στην μεγαλύτερη κατηγορία, οι Robert Kubica και ο νεαρός Elfyn Evans είναι πιθανόν να δώσουν συνέχεια στη μεταξύ τους μονομαχία που ξεκίνησε στις ειδικές της Γερμανίας. Στο WRC3 οι δύο φέρελπις Γάλλοι, κατά πολλούς οι Loeb και Ogier του μέλλοντος, οι Stephane Consani και Sebastien Chardonett θα ξεσηκώσουν τους θεατές με τα περάσματα τους οδηγώντας αμφότεροι DS3 R3T, ενώ δεδομένο θεωρείται αυτό για τους ιπτάμενους νεαρούς της κατηγορίας του JWRC με τα Fiesta R2.





 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ