Μετά από 18 μήνες εξέλιξης, η M-Sport παρουσίασε το νέο Ford Fiesta προδιαγραφών R5, το οποίο αποτελεί κάτι παραπάνω από μία εξέλιξη του προγενέστερου μοντέλου.
Το Ford Fiesta προδιαγραφών R5 είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα των τελευταίων ετών. Όντας το πρώτο που είδαμε στις ειδικές διαδρομές σύμφωνα με τους συγκεκριμένους κανονισμούς, έδωσε τη δυνατότητα στην M-Sport να κατασκευάσει συνολικά περίπου 300 αυτοκίνητα! Όμως, η αγωνιστική εκδοχή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 και παρά τις εξελίξεις που υπήρχαν, έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για μία ριζική ανανέωση. Πλέον, το Fiesta R5 του 2019, βασίζεται στο νέο αμάξωμα, και συγκεκριμένα στην τελευταία γενιά του μοντέλου παραγωγής. Η διαφορά είναι εμφανής εκ πρώτης όψεως, αφού τελείως διαφορετικό και πιο “επιθετικό” είναι το αεροδυναμικό πακέτο. Μάλιστα, σε αρκετούς θυμίζει την τελευταία γενιά του Fiesta WRC, πριν περάσουμε στους κανονισμούς που ισχύουν σήμερα για την κορυφαία κατηγορία.
Ο κινητήρας, παραμένει ο υπερτροφοδοτούμενος 1.600άρης Ecoboost, αλλά με αυξημένες τιμές ισχύος. Συγκρεκριμένα, η ιπποδύναμη αγγίζει τους 290 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή έχει σκαρφαλώσει στα 475 Nm, επίσης στις 4.000 σ.α.λ. Όμως, σύμφωνα με τους τεχνικούς της M-Sport, έχει βελτιωμένη λειτουργία, καλύτερη απόκριση στο γκάζι, αλλά και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Παράλληλα, τελείως καινούργιο είναι και το σειριακό κιβώτιο πέντε σχέσεων της Sadev, όπως και το σύστημα διεύθυνσης. Τα φρένα της Brembo είναι καινούργια, όπως η ανάρτηση της Reiger, αλλά και η γεωμετρία του Fiesta.
Ο επικεφαλής της M-Sport, δοκίμασε το νέο Fiesta R5, και εμφανίστηκε ενθουσιασμένος: “Δεν μπορούσα να σταματήσω να χαμογελάω! Είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο, και δεν ήταν εύκολο να αντικαθιστάς ένα τόσο επιτυχημένο μοντέλο. Είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο για την M-Sport, και παρόλο που το υπάρχουν μοντέλο εξακολουθεί να κερδίζει αγώνες, θέλαμε να παρουσιάσουμε κάτι ακόμα καλύτερο. Μπορεί να καθυστερήσαμε, αλλά είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα.”
Οκτώ συνολικά οδηγοί συνέβαλαν στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, με τις δοκιμές στο δρόμο να έχουν ξεκινήσει από τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Ανάμεσα σε αυτούς, ήταν και ο Gus Greensmith, στου οποίου τα χέρια θα το δούμε για πρώτη φορά τον Αύγουστο στο Ράλλυ Φινλανδίας._Π.Τ.