X
Αγώνες

WRC: Αποχαιρετισμός στα όπλα!

Η Ford αποχαιρέτησε το Focus WRC, το πιο επιτυχημένο όπως χαρακτηρίστηκε από τους ανθρώπους της ομάδας αγωνιστικό μοντέλο στην ιστορία, ξεπερνώντας ακόμα και το θρυλικό Escort.

Η Ford αποχαιρέτησε το Focus WRC, το πιο επιτυχημένο όπως χαρακτηρίστηκε από τους ανθρώπους της ομάδας αγωνιστικό μοντέλο στην ιστορία, ξεπερνώντας ακόμα και το θρυλικό Escort.
Πλέον, απομένουν ελάχιστες ώρες πριν την τελευταία παράσταση μίας εκ των σημαντικότερων κατηγοριών που γνώρισε ποτέ το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Συγκεκριμένα, το Ράλλυ Μ. Βρετανίας σηματοδοτεί το τέλος μίας ολόκληρης εποχής και την αυγή μίας καινούργιας που θα ξημερώσει σε μερικούς μήνες σήμερα. Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC μετά από 13 χρόνια ιστορίας θα περάσουν στην ιστορία και τη θέση τους θα πάρουν τα υπερτροφοδοτούμενα 1.600 αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000. Βέβαια, το μέλλον δεν θα μας αφορά τόσο πολύ αυτή τη στιγμή, αφού στο Κάρντιφ σήμερα μεγαλύτερη σημασία έχει ο αποχαιρετισμός στα «όπλα». Και λέμε όπλα, αφού πρόκειται για την ταχύτερη κατηγορία που γνώρισε ποτέ ο θεσμός.
Στη σεμνή τελετή, παρόντες ήταν όλοι όσοι εργάστηκαν και κόπιασαν για λογαριασμό του Malcolm Wilson και της Ford. Μάνατζερ, οδηγοί, τεχνικοί και άνθρωποι που έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για τη διάκριση στο Π.Π.Ρ. Ο επικεφαλής της ομάδας, και ουσιαστικά ο άνθρωπος που έδωσε το έναυσμα για την αντεπίθεση της Ford στο WRC, o Malcolm Wilson, δεν μπορούσε να κρύωει τη συγκίνηση του. Ειδικά από τη στιγμή που δίπλα του είχε τους περισσότερους από όσους οδήγησαν για λογαριασμό της ομάδας του, χαρίζοντας στο Focus 44 νίκες, 43 δεύτερες θέσεις και 55 τρίτες, σε συνολικά 173 αγώνες, χωρίς να περιλαμβάνεται το κύκνειο άσμα στη Βρετανία. Ο ίδιος, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Για εμάς και προσωπικά εμένα, είναι μία πολυ φορτισμένη συναισθηματικά ημέρα και αγώνας, γενικότερα. Το Focus εδώ και δεκατρία ολόκληρα χρόνια αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου. Δεν μπορώ να θυμηθώ μία μέρα που δεν αναφέρθηκε το όνομα του. Ακόμα και στο σπίτι ή στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Το Focus μας χάρισε σπουδαίες στιγμές χαράς και αντίστοιχες αναμνήσεις. Ποιες να θυμηθώ και να ξεχωρίσω; Είναι πολλές, όπως η πρώτη μας νίκη στο Σαφάρι το 1999. Τότε που ο Carlos Sainz έλεγε στον Ove Andersson ότι δεν είναι δυνατόν να μην έχει σπάσει ακόμα το αυτοκίνητο, στην 3η του μόλις εμφάνιση. Ή το 2000 όταν τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που είχαμε κατασκευάσει στις νέες μας εγκαταστάσεις ταξίδεψαν στην Ελλάδα και έκαναν το 1-2».

Ο Βρετανός, όμως, αρκετά συγκινημένος δεν σταμάτησε εκεί, και μέσα από τα λόγια του μας ταξίδεψε λίγο ακόμα στις καλύτερες για τον ίδιο στιγμές που του χάρισε το Focus: «Σίγουρα σημαντική στιγμή για όλους μας ήταν το 2003 όταν και παρουσιάσαμε με τον Christian Loriaux το Focus προδιαγραφών 2003, το οποίο έμελλε να θέσει τα στάνταρ για τα αυτοκίνητα WRC που βλέπουμε στις ειδικές μέχρι και σήμερα. Μάλιστα, η νίκη στη Φινλανδία το 2003 με το Markko Martin στα πηδάλια ήταν σπουδαία, αφού καταφέραμε να κερδίσουμε τους Φινλανδούς μέσα στην πατρίδα τους! Με τον Markko και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο καταφέραμε να γράψουμε ιστορία και το 2004, όταν επικρατήσαμε για δύο ασφάλτινους αγώνες επί του Sebastien Loeb, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί από τότε. Σίγουρα, η στιγμή που ο Marcus Gronholm υπέγραψε το 2006 μαζί μας ήταν ακόμα μία σημαντική μέρα. Πόσο μάλλον, όταν στην πρώτη μας κοινή εμφάνιση κερδίσαμε στο Μόντε Κάρλο και αμέσως μετά στη Σουηδία! Ήταν απίστευτη περίοδος. Φυσικά, η εξασφάλιση του τίτλου στο τέλος της ίδιας χρονιάς ήταν κάτι μοναδικό, το οποίο αποτέλεσε την επιβράβευση για τους κόπους μας τόσα χρόνια. Βέβαια, αυτό επαναλήφθηκε και την επόμενη χρονιά στην Ιρλανδία, όταν και κατακτήσαμε τον τίτλο, αν και σε όλους μας υπήρχε η πικρία από την εγκατάλειψη του Marcus. Από τότε, έχουν ακολουθήσει κι άλλες έντονες στιγμές, όπως η διεκδίκηση του τίτλου με τον Mikko, αλλά και η νίκη του Jari Matti στην Σουηδία, που τον έχρισε ως το νεότερο νικητή σε αγώνα του WRC. Σε κάθε περίπτωση, το Focus χάρισε μοναδικές στιγμές, τις οποίες και θέλουμε να θυμόμαστε για πάντα. Αλλά δεν σταματάμε εδώ. Το νέο Fiesta εξελίσσεται, είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι και έτοιμοι για την πρόκληση του 2011», είπε ο Βρετανός ολοκληρώνοντας.

Δεκατρία ολόκληρα χρόνια επιτυχίας για το Focus, με καλές και άσχημες στιγμές, αλλά όλοι ήταν εκεί για να γιορτάσουν την αποχώρηση του πιο επιτυχημένου Ford στην αγωνιστική ιστορία της βρετανικής εταιρίας. Οι Simon Jean Joseph και Thomas Radstrom που μαζί με τον αδικοχαμένο Colin McRae ήταν οι πρώτοι οδηγοί της ομάδας το 1999, με τον πατέρα του Πρωταθλητή του 1995 Jimmy δίνει το παρών, μαζί με τον συνοδηγό του γιού του, Nicky Grist. Αλλά και ο Luis Moya που μαζί με τον Carlos Sainz σημείωσαν δύο νίκες με το Focus. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτοί. Εκεί ήταν και οι Markko Martin, Francois Duval, Toni Gardemeister, Dani Sola, Henning Solberg, ενώ φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει ο Marcus Gronholm που προσέφερε τα μέγιστα στην κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών και τις δύο φορές. Βέβαια, οι Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala δεν θα μπορούσαν να λείψουν, ενώ έκπληξη αποτέλεσε η παρουσία του Petter Solberg! Ο Νορβηγός έδωσε το παρών στην εκδήλωση και μάλιστα δεν δίστασε να αναφέρει συγκινημένος, πόσο πολύ τον βοήθησε ο Malcolm Wilson όταν και τους πρόσφερε τη δυνατότητα να οδηγήσει για πρώτη φορά στο WRC, και συγκεκριμένα στο Ράλλυ Σαφάρι. Μάλιστα, δεν δίστασε να δηλώσει ότι έμαθε πολλά από την Ford, αλλά και τον Malcolm, και πως ίσως το πάθος που τον διακρίνει μέχρι και σήμερα, να είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας τους.

Πάντως, με ένα στόμα και μία φωνή, όλοι συμφώνησαν ότι στην τελευταία εμφάνιση του αυτοκινήτου στο WRC αυτό που θέλουν είναι η νίκη. Για να ολοκληρώσει την επιτυχημένη σταδιοδρομία του, όπως την ξεκίνησε. Με επιτυχίες. _Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!