Οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες στο Algarve είχαν σαν αποτέλεσμα να ακυρωθεί ολόκληρο το δεύτερο loop του δεύτερου σκέλους του Ράλλυ Πορτογαλίας, με τον Mikko Hirvonen να είναι επικεφαλής μετά από μία χαοτική ημέρα!
Οι έντονες βροχοπτώσεις, ή καλύτερα καταιγίδες, που πλήττουν από εχθές το βράδυ μέχρι και σήμερα την περιοχή που διεξάγεται ο τέταρτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, είχαν σαν αποτέλεσμα η οργανωτική επιτροπή να αποφασίσει την ακύρωση του δεύτερου loop ειδικών, και συγκεκριμένα τρεις τον αριθμό, για λόγους ασφαλείας. Από το πρωί, οι έντονες βροχοπτώσεις όλο το βράδυ, αλλά και κατά τη διάρκεια της ημέρας, είχαν σαν αποτέλεσμα τις πολλές, αλλά και σημαντικές εγκαταλείψεις, την ώρα που όσο πέρναγε η ώρα πολλά πληρώματα «παγιδεύονταν» στις ειδικές διαδρομές. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πολλά αυτοκίνητα κόλλησαν στη λάσπη, αλλά και στα περάσματα από νερό, γεγονός που αρχικά προκάλεσε την καθυστέρηση του αγώνα και κάποιες αλλαγές στο ωράριο. Όμως, από την στιγμή που κάποια αυτοκίνητα έμοιαζε αδύνατο έστω να επιστρέψουν στο σέρβις παρκ, η οργανωτική επιτροπή του αγώνα πήρε τη θαρραλέα απόφαση να ακυρώσει τις τρεις εναπομείναντες ειδικές που θα σηματοδοτούσαν την ολοκλήρωση του σκέλους. Βλέπετε, εκτός από τη βροχή και τη λάσπη που είχε μαζευτεί στις ειδικές, τα πληρώματα είχαν να αντιμετωπίσουν και την πυκνή ομίχλη. Με λίγα λόγια, η ιστορία επαναλαμβάνεται, αφού το 2001 ο πορτογαλικός αγώνας είχε αντιμετωπίσει το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
Πίσω στο 2012, από το πρωί η βροχή έμελλε να αλλάξει τις ισορροπίες αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης, αφού όσοι εκκινούσαν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης, είχαν τις πλέον ιδανικές συνθήκες μπροστά τους. Έτσι, ο Dani Sordo ρίσκαρε και χρησιμοποίησε τον μεγαλύτερο αριθμό ελαστικών του, εκκινώντας παράλληλα πρώτος στις ειδικές διαδρομές, και σημείωσε τον απόλυτο χρόνο και στις τρεις ειδικές που πραγματοποιήθηκαν σήμερα, σκαρφαλώνοντας από την 43η θέση της γενικής στην 13η! Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Ισπανός είχε διαφορά σχεδόν ένα λεπτό από τους αντιπάλους του στις ειδικές διαδρομές. Αν δεν είχε εγκαταλείψει χθες και δεν επέστρεψε σήμερα με δεκαπέντε λεπτά συνολικά ποινή ελέω superally, ίσως η κατάσταση να ήταν διαφορετική. Βέβαια, δεν θα είχε αυτή τη σειρά εκκίνησης. Σε κάθε περίπτωση ο Ισπανός άρπαξε σήμερα την ευκαιρία από τα μαλλιά και σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις.
Αυτοί που εντυπωσίασαν αρνητικά, όμως, ήταν οι Jari Matti Latvala και Petter Solberg, οι οποίοι και εγκατέλειψαν αμφότεροι μετά από έξοδο στην 5η και 6η ειδική, αντίστοιχα. Γεγονός που έβγαλε από τα ρούχα τους, τους ανθρώπους της Ford, με τον τεχνικό διευθυντή της Ford να δηλώνει ότι αμφότεροι είναι απαράδεκτοι και ότι έχασαν μία σπουδαία ευκαιρία μέσα από τα χέρια τους για να επιστρέψουν στη μάχη και των δύο τίτλων. Η αλήθεια είναι ότι ο Βέλγος δεν έχει άδικο, αφού αυτή είναι πλέον η 3η εγκατάλειψη του Latvala σε τέσσερις αγώνες, γεγονός. Ο Φινλανδός πλέον περισσότερο προβληματίζει, ενώ παραμένει άγνωστο κατά πόσο ο ίδιος θα μπορέσει να ξεπεράσει αυτό το σοκ, αφού είναι ευρέως γνωστό ότι είναι άνθρωπος-ψυχολογίας. Πάντως, και οι δύο δεν έχουν δικαιολογίες, αφού όντως ήταν μία τεράστια ευκαιρία για την Ford, αφού ο Loeb ήταν εκτός μάχης, ενώ είναι δεδομένο ότι τον Hirvonen μπορούσαν να τον ελέγξουν.
Ο Φινλανδός οδηγός της Citroen, με τον Loeb εκτός μάχης και τις καιρικές συνθήκες να καραδοκούν να καταστρέψουν την προσπάθεια του, ακολούθησε τελείως διαφορετική στρατηγική προσπαθώντας απλά να μείνει στο δρόμο. Αυτό έκανε, απέφυγε τα ρίσκα και στο τέλος της ημέρας βρίσκεται να προηγείται στην κατάταξη με σημαντική διαφορά από τον δεύτερo Evgeny Novikov, η οποία και αγγίζει τα 37 δευτερόλεπτα! Με λίγα λόγια, αν ο Mikko δεν αυτοκτονήσει δεν βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να χάσει την πρώτη του φετινή, αλλά και την πρώτη του με τα χρώματα της Citroen, νίκη. Ο Ρώσος απέφυγε τα λάθη, ξεπέρασε κάποια προβλήματα με την ενδοσυνεννόηση στο Fiesta και κατάφερε ολοκληρώσει δεύτερος το σκέλος μπροστά από τον Mads Ostberg. Ο Νορβηγός που ακολουθεί τρίτος, παρά ένα κλαταρισμένο ελασατικό στην 7η ειδική, έδειξε να μην πιστεύει ότι ο Novikov τον ξεπέρασε. Πάντως, θα έχουν την ευκαιρία τους να λύσουν τις διαφορές τους αύριο, αφού η μεταξύ τους διαφορά αγγίζει τα 5 δευτερόλεπτα.
Όλο το χάος που δημιουργήθηκε σήμερα, είχε σαν αποτέλεσμα να σκαρφαλώσουν οδηγοί-έκπληξη στην κατάταξη, εκμετελλευόμενοι τα προβλήματα των αντιπάλων τους. Έτσι, ο Patrick Sandell ανέβηκε από την 11η στην 4η θέση της γενικής, μπροστά από τους Martin Prokop και Nasser Al Attiyah, με τον τελευταίο να αισθάνεται στο στοιχείο του, ελέω και της συμμετοχής του σε αγώνες αντοχής. Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι στην 5η θέση βρισκόταν ο Jari Ketomaa με το Ford Fiesta, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του και έπεσε στη δέκατη θέση της γενικής. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλά αυτοκίνητα εγκατέλειψαν από προβλήματα στα ηλεκτρικά ελέω του νερού και της βροχής, ενώ από τους κορυφαίους συνδυασμούς, εκτός βρέθηκαν και οι Ot Tanak, Thierry Neuville, οι οποίοι και εχθές ήταν στην 4η και 5η θέση της γενικής, αντίστοιχα._Π.Τ.