Η πίεση των κατασκευαστών για αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς, συμπεριλαμβάνοντας υβριδική τεχνολογία, αυξάνονται, με τη CEO της Citroen να δηλώνει ότι αν κάτι τέτοιο δε συμβεί η γαλλική εταιρεία θα αποχωρήσει από το θεσμό!
Δεν είναι μυστικό ότι οι εμπλεκόμενοι κατασκευαστές στo WRC έχουν αρχίσει και πιέζουν σε μεγάλο βαθμό για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας ή κάποιας υβριδικής τεχνολογίας στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού. Πριν από ενάμιση μήνα, όταν και είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε στο περιθώριο του Ράλλυ Μόντε Κάρλο με τον Andrea Adamo, ο Ιταλός μάνατζερ της Hyundai δεν είχε αφήσει πολλά περιθώρια συζήτησης: «Είτε αλλάζουν οι κανονισμοί, είτε θα βρούμε κάποια μορφή αγώνων που μας εκφράζει αναφορικά με τις τεχνολογίες που θέλουμε να προωθήσουμε». Αυτήν τη φορά, ήταν η σειρά της CEO της Citroen, Linda Jackson, να πραγματοποιήσει αντίστοιχες δηλώσεις. Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης της Γενεύης, μίλησε στο βρετανικό Auto Express, και δεν έκρυψε τον προβληματισμό της για το μέλλον του θεσμού, αναφέροντας παράλληλα ότι αν δεν αλλάξει κάτι, τότε δεν έχει νόημα η γαλλική εταιρεία να συνεχίσει μετά το πέρας του 2020.
«Όλα γύρω από την αυτοκίνηση αλλάζουν», είπε η Jackson, και συνέχισε: «Και δεν μπορώ να βρω το λόγο να υποστηρίζουμε κάτι το οποίο δεν ακολουθεί τις τάσεις της κοινωνίας. Όσο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ απομακρύνεται από τις τεχνολογίες που εμείς θέλουμε να προωθήσουμε, τόσο λιγότερο μπορούμε να το εκμεταλλευθούμε. Αυτό σημαίνει ότι πλέον δε θα ταιριάζει στη φιλοσοφία της μάρκας μας. Και αν δεν αλλάξει αυτό, δε θα έχουμε λόγο να συνεχίσουμε να αποτελούμε μέρος του θεσμού». Οι Γάλλοι πλέον πιέζουν και δεν το κρύβουν.
Citroen και Hyundai είναι οι δύο εταιρείες που έχουν εκφράσει ανοιχτά και κάπως «επιθετικά» την επιθυμία τους για άμεση αλλαγή, έχοντας παράλληλα τη θερμή υποστήριξη του προέδρου της FIA, Jean Todt. Η Toyota, η οποία συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας, κρατά πιο ουδέτερη στάση, αν και θεωρητικά δε θα έχει πρόβλημα σε μια τέτοιου είδους αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς. Αντίθετα, ερωτηματικό αποτελεί η M-Sport, η οποία συμφωνεί με τη χρήση υβριδικής τεχνολογίας, αλλά θέλει συγκεκριμένους περιορισμούς στο κόστος.
Ήδη αυτήν τη στιγμή οι ομάδες και η Ομοσπονδία συνεργάζονται για τη σχεδίαση του πλάνου για την αλλαγή στους κανονισμούς. Το πλάνο είναι να παρουσιαστούν και να συμφωνηθούν από φέτος, έτσι ώστε το Πρωτάθλημα του 2022 να πραγματοποιηθεί με τη νεότερη γενιά. Κανείς δε γνωρίζει αν θα είναι ηλεκτρικά, αν θα κάνουν χρήση υβριδικής τεχνολογίας, ή ακόμα και αν θα έχουν ηλεκτροκινητήρα για τις απλές διαδρομές, όπως είχε ακουστεί. Το σίγουρο είναι ότι, όσο πιέζουν οι κατασκευαστές, τόσο πιο επιτακτική γίνεται η ανάγκη για κοσμογονικές αλλαγές. Οι οποίες, όσο και αν δεν αρέσουν σε κάποιους πιο παραδοσιακούς, πλέον είναι πιο κοντά από ποτέ στο να εφαρμοστούν και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ._ Π. Τ.