top icon
Αγώνες

WRC: Analyze Germany

Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για το συνδυασμό Tanak-Toyota, την ώρα που οι Thierry Neuville και Sebastien Ogier μόνο ικανοποιημένοι μπορούν να είναι από όσα αποκόμισαν από το γερμανικό αγώνα.

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να δει κανείς το αποτέλεσμα του Ράλλυ Γερμανίας. Ο ένας είναι αυτός που έχει περάσει από όλους τις τελευταίες δύο μέρες, με τον Ott Tanak να εμφανίζεται ευτυχής, έχοντας επιστρέψει στη μάχη του τίτλου. Όμως, έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας, στη ράμπα του τερματισμού ο Εσθονός δεν είναι και τόσο ικανοποιημένος όσο θα ήθελε! Αναλογιστείτε το εξής: τη στιγμή που ο Ogier είχε το κλαταρισμένο ελαστικό, ο Εσθονός ήταν πρώτος, και στο κινητό του έβλεπε τον Neuville 4o και τον Γάλλο αντίπαλό του μόλις 9ο! Αν εκείνη τη στιγμή τελείωνε ο αγώνας, τότε ναι, ο Εσθονός θα είχε επιστρέψει για τα καλά στη μάχη του τίτλου. Βλέπετε, η τύχη αυτήν τη φορά ήταν με το μέρος των ισχυρών. Ο Neuville είδε τους Sordo και Latvala να του… αδειάζουν τη γωνιά και ουσιαστικά να του χαρίζουν μια 2η θέση που σύμφωνα με τις επιδόσεις του πολύ δύσκολα θα κατακτούσε.

Την ίδια ώρα, ο Ogier, που ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak, «πλήρωσε» ακριβά την απειροελάχιστη επαφή του ελαστικού του με ένα βράχο στην Panzerplatte. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι ο Γάλλος δε θα τερμάτιζε 9ος. Τον Suninen τον «καθάρισε» με συνοπτικές διαδικασίες στην αμέσως επόμενη ε.δ., ενώ εύκολα προσπέρασε και τον Andreas Mikkelsen. Ταβάνι έμοιαζε η 7η θέση σύμφωνα με τις διαφορές που είχαν δημιουργηθεί, αλλά, εκτός από τους Sordo και Latvala, ο Ogier πρέπει να ευχαριστεί και τον Craig Breen, που φρόντισε να διαλύσει τον πίσω αριστερό τροχό του C3, χαρίζοντας ακόμα μία θέση στον Γάλλο. Κάπως έτσι, λοιπόν, ο Tanak είδε την τύχη να χαμογελά στο τέλος στους δύο αντιπάλους του, κάτι που δεν του επέτρεψε να μειώσει όσο θα ήθελε τη διαφορά.

Εντέλει, όμως, ήταν τόσο καλός ο Εσθονός στη Γερμανία; Ή μήπως στην ομάδα του Tommi Makinen έχουν δημιουργήσει έναν πανίσχυρο κινητήρα που επέτρεψε στον Tanak να διαλύσει τον ανταγωνισμό; Κατ’ αρχάς, ο Tanak δε διέλυσε τον ανταγωνισμό. Ο Ogier βρισκόταν στο κατόπι του και μπορεί να μην ήταν ταχύτερος, και με εξαίρεση το πρώτο πέρασμα από την Mittelmosel, έχανε από 1 έως 3 δευτερόλεπτα. Αριθμοί που αντιστοιχούν στο χρόνο που χρειάζεται για να πιάσεις έναν αναπτήρα και να ανάψεις ένα τσιγάρο… Αυτές οι διαφορές, λοιπόν, δεν κρίνονται από έναν κινητήρα. Στη Γερμανία μπορεί τα Yaris να σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στις 9 από τις 18 ε.δ., αλλά τους έξι σημείωσε ο Tanak, ενώ τρεις οι Latvala και Lappi. Γεγονός που μας δείχνει ότι ο Εσθονός ήταν αυτός που σε μεγάλο βαθμό έκανε τη διαφορά. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε δύο πράγματα. Πρώτον, ότι το Yaris είχε αποδείξει και πέρσι στη Γερμανία πόσο ανταγωνιστικό είναι, αφού μέχρι και ο Juho Hanninen είχε καταφέρει να κερδίσει ε.δ. και, δεύτερον, ότι ο Εσθονός είχε κερδίσει τον ίδιο αγώνα και με το Fiesta.

Στην Toyota έχουν δουλέψει σκληρά, και τα αποτελέσματα φαίνονται. Ας μην κρυβόμαστε, ο κινητήρας -και όχι μόνο- του Yaris είναι βελτιωμένος, αλλά όχι σε σχέση με τις τιμές ισχύος και ροπής. Η διαφορά είναι ότι αμφότερες είναι διαθέσιμες σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, κάνοντας το Yaris περισσότερο ευκολοδήγητο. Μάλιστα, ο ίδιος ο Makinen δήλωσε ότι οι αρετές του αναβαθμισμένου κινητήρα δεν κάνουν διαφορά στη Φινλανδία και τη Γερμανία, αλλά περισσότερο σε έναν αγώνα όπως την Ισπανία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο Φινλανδός τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπορεί εύκολα σήμερα να γελάει με τους επικριτές του. Πόσοι δεν εκφράζαμε προβληματισμούς για τη σύσταση της ομάδας και τις επιλογές του; Σήμερα ο Makinen μπορεί να νιώθει απόλυτα δικαιωμένος, αφού, έτσι όπως διαμορφώνεται η βαθμολογία των Κατασκευαστών, η κατάκτηση του τίτλου είναι ένας απόλυτα ρεαλιστικός στόχος! Ειδικά από τη στιγμή που έχει συνθέσει μία εξαιρετικά ανταγωνιστική τριάδα οδηγών, με τον καθένα να είναι ικανός για βάθρο σε κάθε αγώνα του θεσμού.

Από την άλλη, δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι ο Tanak είναι σε δαιμονιώδη φόρμα. Αφήνουμε στην άκρη το γεγονός ότι έχει κερδίσει τις περισσότερες ε.δ. από κάθε άλλον οδηγό (49), με τον Neuville να ακολουθεί με τριάντα. Ο Εσθονός από την αρχή της χρονιάς είναι ανταγωνιστικός σε όλους τους αγώνες, και όπου δεν αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας διεκδικούσε τη νίκη. Έχει «βρει» από την αρχή το Yaris, το έχει φέρει στα μέτρα του και αισθάνεται ένα με το αυτοκίνητο. Οι 36 βαθμοί που τον χωρίζουν από τον Neuville μοιάζουν πλέον… λόφος, και όχι βουνό, αλλά, με τέσσερις αγώνες να απομένουν και 120 βαθμούς διαθέσιμους, ο Εσθονός θα το παλέψει μέχρι το τέλος. Βραχυπρόθεσμος στόχος σήμερα είναι μετά την Τουρκία να βρίσκεται μπροστά από τον Ogier.

Βέβαια, στη γειτονική χώρα όλοι θα ταξιδέψουν στο άγνωστο με… βάρκα την ελπίδα, με δεδομένο όμως αυτήν τη φορά το μειονέκτημα των τριών διεκδικητών του τίτλου έναντι των υπολοίπων. Η σειρά εκκίνησης «ξαναμπαίνει» για τα καλά στη ζωή μας, κάτι που ο Ogier έχει βιώσει περισσότερο από κάθε άλλον οδηγό και γνωρίζει τον τρόπο να αντιδράσει. Ο Γάλλος έστω για λίγο στη Γερμανία βρήκε το χαμόγελό του και πάλι, μετά τη Φινλανδία, αν και σε κάποιο σημείο ήταν υπερβολικές οι δηλώσεις του περί του κινητήρα του Yaris, και μάλιστα σε ειδική που ήταν πίσω και από τα δύο C3! Ο πεντάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήθελε τη νίκη, πίεσε και, αν δεν είχε το κλατάρισμα, δε θα σήκωνε το πόδι από το γκάζι μέχρι το τέλος. Αυτό αποδεικνύεται από τον εξαιρετικό χρόνο του στην Power Stage, όπου και κατάφερε να κερδίσει 5 επιπλέον -σωτήριους- βαθμούς. Ο Ogier βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο, και πλέον δεν έχει μόνο το άγχος να πλησιάσει τον Neuville, αλλά και την πίεση του Tanak, που έχει πλησιάσει επικίνδυνα. Σίγουρα, μπορεί σε απόλυτη ταχύτητα ο συνδυασμός να υπολείπεται έναντι του Εσθονού και του Yaris WRC, αλλά σίγουρα υπερτερεί σε εμπειρία.

Ο Thierry Neuville, από την πλευρά του, «έπεσε από την Ακρόπολη και βρήκε πορτοφόλι»! Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στη Hyundai δεν εμφανίστηκαν ανταγωνιστικοί, με τον Dani Sordo να σώζει την παρτίδα με τους χρόνους του στην Panzerplatte και τις ε.δ. με παρόμοιο δείκτη πρόσφυσης. Κρίμα για τον Ισπανό, που εγκατέλειψε ενώ ήταν στη μάχη για τη 2η θέση, αν και έμοιαζε δεδομένο πως, αν στο τέλος ήταν μπροστά από τον Neuville, ο Michel Nandan θα του ζητούσε να αφήσει τον Βέλγο να τερματίσει μπροστά του. Ο Neuville μπερδεύτηκε με τα διαφορικά, τα άλλαζε σχεδόν σε κάθε σέρβις μαζί με το κιβώτιο, την ώρα που οι χρόνοι στις ε.δ. ήταν απογοητευτικοί. Η 2η θέση σίγουρα χρυσώνει το χάπι για τον Βέλγο, που είδε τη διαφορά του από τον Ogier να αυξάνεται έστω και λίγο, παρά την πολύ μέτρια εμφάνισή του. Βέβαια, δεν ξέρουμε κατά πόσο ικανοποιημένος είναι ο Neuville αυτήν τη στιγμή με την ομάδα του! Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα το i20 δεν ήταν όσο ανταγωνιστικό ήθελε, και μάλιστα όταν μερικές μέρες πριν από την έναρξη του Γερμανικού Ράλλυ στη Hyundai άφηναν να εννοηθεί ότι οι δύο πλευρές είναι πολύ κοντά σε συμφωνία. Θα το δούμε αυτό… Στην κορεατική ομάδα κάνουν σκέψεις πλέον για τον Andreas Mikkelsen, αφού μπορεί ο Νορβηγός να έχει συμβόλαιο και τη νέα χρονιά, αλλά αυτό δεν αναφέρει πουθενά ότι θα λάβει μέρος σε όλους τους αγώνες της χρονιάς. Δεν είναι μυστικό ότι ο Mikkelsen είναι απογοητευτικός. Σε έναν αγώνα που πέρσι τερμάτισε 2ος με το Citroen C3, φέτος δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον «πιτσιρικά» Teemu Suninen στην πρώτη του με το WRCar στην άσφαλτο. Στους τελευταίους τέσσερις αγώνες πρέπει να αλλάξει το αρνητικό κλίμα, αλλιώς κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον του.

Σε αντίστοιχο κλίμα ζουν και οι οδηγοί της Citroen, με τη γαλλική ομάδα, μετά την ευχάριστη παρένθεση της Φινλανδίας, να βρίσκεται και πάλι εκτός μάχης. Και αν αυτό για τον Mads Ostberg ήταν αναμενόμενο, δεν ισχύει το ίδιο για τον Craig Breen. Ο Ιρλανδός περίμενε να είναι ανταγωνιστικός σε αυτόν τον αγώνα, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δε δικαιώνει τις προσδοκίες του. Η αλήθεια είναι ότι το Σάββατο βελτίωσε κατά πολύ τους χρόνους του, κέρδισε και μία ε.δ., αλλά η έξοδός του στην τελευταία ειδική του Σαββάτου κατέστρεψε ό,τι είχε δημιουργήσει μέχρι και εκείνη τη στιγμή. Ο Breen δεν μπορεί να αισθάνεται σίγουρος για την παραμονή του στην ομάδα για τη νέα χρονιά, όπως φυσικά και ο Ostberg, και πρέπει να αποδείξει ότι δικαιούται ακόμα μία χρονιά στο τιμόνι του C3. Η αλήθεια είναι ότι το ποτήρι αρχίζει και ξεχειλίζει για τον Craig.

Πάντως, αυτό που δήλωσαν οι περισσότεροι από τους οδηγούς για τη νέα χρονιά είναι πως και οι ίδιοι περιμένουν αρκετές αλλαγές στις ομάδες. Στην πιο δύσκολη θέση βρίσκεται η Citroen, η οποία αναζητά διακαώς έναν κορυφαίο οδηγό και, όσο o Ogier δεν μπορεί να βρει απαντήσεις στις επιδόσεις της Toyota, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι ελπίδες της. Σε κάθε περίπτωση, ο Γάλλος αποτελεί το «κλειδί» στη silly season, και από την απόφασή του θα εξαρτηθούν πολλά. Σχετικά όμως θα αναφερθούμε στο άμεσο μέλλον… Τώρα εστιάζουμε στις μάχες των τίτλων, που και στις δύο περιπτώσεις όλα ανοικτά και μάλιστα με ανατροπές να προβλέπονται πολύ σύντομα._ Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ