Η καταληκτική ημέρα είχε την υπογραφή των Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul, οι οποίοι χάρισαν στη Hyundai την πρώτη νίκη της χρονιάς, αφήνοντας τα δύο πληρώματα της Toyota στις επόμενες θέσεις του βάθρου.
Με τη διαφορά των τριών πρωτοπόρων στην αρχή της ημέρας να είναι ελάχιστη, όλοι οι φίλοι του WRC περίμεναν με αγωνία τις 4 σημερινές ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Οι Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ξεκινούσαν από τη τρίτη θέση, με διαφορά 6,4 δευτερολέπτων από τους πρωτοπόρους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris WRC), ενώ απείχαν και 1,5 δευτερόλεπτο από τους Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC).
Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, που περιλάμβανε και το διάσημο Col de Turini, οι Βέλγοι έκαναν ένα “state of intention”, σημειώνοντας πειστικά τον ταχύτερο χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο ξεπέρασαν τους Γάλλους 6 φορές παγκόσμιους πρωταθλητές, φτάνοντας μόλις 1,4 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Η συνέχεια ήταν ανάλογη, με τους Neuville-Gilsoul να είναι ξανά ταχύτεροι, ξεπερνώντας τους Evans-Martin κατά 4 δευτερόλεπτα και διευρύνοντας τη διαφορά από τους Ogier-Ingrassia.
Έπειτα και καθώς απέμενε η επανάληψη των δύο ειδικών διαδρομών, άπαντες περίμεναν την απάντηση των πληρωμάτων της Toyota. Όπως αποδείχθηκε όμως, οι Βέλγοι της Hyundai είχαν βρει τη χρυσή τομή σήμερα, ισορροπώντας ιδανικά μεταξύ μαύρου πάγου και πιο στεγνής ασφάλτου. Έτσι, έφτασαν στην πρώτη τους νίκη στο Μόντε Κάρλο, επίδοση που είχαν πλησιάσει πολύ στο παρελθόν, αλλά δεν είχαν καταφέρει να πετύχουν. Μάλιστα, κατέκτησαν και τους 5 βαθμούς της Power Stage, όπου ήταν για 16 χιλιοστά του δευτερόλεπτου (!) ταχύτεροι των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia.
Οι Γάλλοι δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το ρυθμό των αντιπάλων τους σήμερα, καθώς ήταν ανταγωνιστικοί απέναντί τους μόνο στην Power Stage. Εντέλει, με την επίδοσή τους στην Power Stage κατέκτησαν τη δεύτερη θέση, ξεπερνώντας για 1,7” τους teammates τους, Elfyn Evans-Scott Martin. Η τρίτη θέση, που είναι το καλύτερό τους αποτέλεσμα στο Μόντε, αλλά και το γεγονός ότι διεκδίκησαν τη νίκη σχεδόν ως το τέλος, πιστοποιεί πως οι Βρετανοί δίκαια συγκαταλέγονται στα κορυφαία πληρώματα του θεσμού. Και έπεται συνέχεια, αφού τόσο αυτοί όσο και οι Ogier-Ingrassia, πραγματοποίησαν μόλις τον πρώτο τους αγώνα με το Toyota Yaris WRC.
Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκε τελικά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο για τους Esapekka Lappi-Janne Ferm (Ford Fiesta WRC). Ο 28χρονος Φινλανδός συνέχισε να βελτιώνει τους χρόνους του και εντέλει ολοκλήρωσε στην 4η θέση, που επίσης αποτελεί το καλύτερό του αποτέλεσμα στο Μόντε Κάρλο. Μια θέση πιο πίσω, τερμάτισαν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), στο ντεμπούτο τους με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. O 19χρονος Φινλανδός απέφυγε λάθη και προβλήματα και αύξησε τις εμπειρίες του, προσθέτοντας και αυτός ένα “Personal Best” στο μέχρι στιγμής αγωνιστικό του βιογραφικό.
Οι Sebastien Loeb-Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC), περιορίστηκαν τελικά στην 6η θέση, μετά από μια καταστροφική ημέρα. Η αρχή του “κακού” έγινε το πρωί, όταν ξεκίνησαν με μία ρεζέρβα από το σέρβις, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους που επέλεξαν δύο. Ήδη, στη δεύτερη ειδική τα ελαστικά είχαν φθαρεί, με αποτέλεσμα μια έξοδο που θα μπορούσε να κοστίσει την εγκατάλειψη. Ωστόσο, οι Loeb-Elena στάθηκαν τυχεροί καθώς στο σημείο υπήρχαν αρκετοί θεατές, που έσπρωξαν το i20 στο δρόμο για τον τερματισμό. Μετά από αυτό, οι 9 φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές δε μπορούσαν να πιέσουν καθώς τα ελαστικά τους είχαν φθαρεί, χάνοντας τελικά δύο θέσεις στη γενική κατάταξη.
Στην 7η θέση τερμάτισαν οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt (Toyota Yaris WRC), με τον νεαρό Ιάπωνα να βρίσκεται σε στάδιο εκμάθησης. Τα μικρά λάθη δεν έλειψαν κατά τη διάρκεια του αγώνα, ωστόσο σήμερα ο Katsuta δεν αντιμετώπισε προβλήματα, πετυχαίνοντας και αυτός το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC. Μια θέση πιο πίσω, βρέθηκαν οι Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC), που σημείωσαν αρκετά καλούς χρόνους μετά την επιστροφή από την πρόωρη εγκατάλειψή τους το βράδυ της Πέμπτης. Εντέλει, η 8η θέση είναι ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, αν σκεφτούμε πως το πρωί της Παρασκευής, βρίσκονταν 55οι.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα, συμπληρώθηκε από τους νικητές των κατηγοριών WRC3 και WRC2 αντίστοιχα, όπου κυριάρχησαν πληρώματα με Citroen C3 R5. Οι Eric Camilli-FX Buresi κατέκτησαν τη νίκη στο WRC3, τερματίζοντας στην 9η θέση γενικής, ενώ οι Mads Ostberg-Torstein Eriksen επικράτησαν στο WRC2, συμπληρώνοντας τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Στο βάθρο του WRC2, ανέβηκαν ακόμη οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul (Ford Fiesta R5 MKII) και Nikolay Gryazin-Yaroslav Fedorov (Hyundai i20 NG R5). Την κατάταξη της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Rhys Yates-James Morgan (Ford Fiesta R5 MKII), ενώ οι Ole Christian Veiby-Jonas Andersson (Hyundai i20 NG R5) εγκατέλειψαν από έξοδο, που προκάλεσε την ακύρωση της δεύτερης σημερινής ειδικής διαδρομής, καθώς το αυτοκίνητό τους εμπόδιζε τη διέλευση των επόμενων αγωνιστικών. Από την άλλη, το βάθρο του WRC3 ήταν αμιγώς γαλλικό, καθώς τους Camilli-Buresi ακολούθησαν οι Nicolas Ciamin-Yannick Roche και Yoann Bonato-Benjamin Boulloud, όλοι τους με Citroen C3 R5.
Από ελληνικής πλευράς, οι Νίκος Παυλίδης-Allan Harryman πρόσθεσαν ακόμη μια τιμητική διάκριση στο βιογραφικό τους, τερματίζοντας τον αγώνα, μετά από πολύ καλή εμφάνιση. Συγκεκριμένα, το πλήρωμα του Peugeot 208 R2 επέστρεψε στο Πριγκιπάτο στην 40ή θέση της γενικής κατάταξης και την 5η, στην πολυπληθή κατηγορία RC4. Και του χρόνου!
Επόμενος αγώνας για το WRC, θα είναι το χιονισμένο Ράλλυ Σουηδίας στις 13-16 Φεβρουαρίου.
Αναλυτικά αποτελέσματα από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.