X
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Με μια ματιά

Επιστροφή στη δράση για το WRC, αφού μετά το Ράλλυ Φινλανδίας οι πρωταγωνιστές του θεσμού μεταφέρονται στη Γερμανία, για τον ένατο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, σηματοδοτώντας παράλληλα και την επιστροφή στις ασφάλτινες επιφάνειες.

Επιστροφή στη δράση για το WRC, αφού μετά το Ράλλυ Φινλανδίας οι πρωταγωνιστές του θεσμού μεταφέρονται στη Γερμανία, για τον ένατο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, σηματοδοτώντας παράλληλα και την επιστροφή στις ασφάλτινες επιφάνειες.
Αυτή είναι η δεύτερη φετινή ασφάλτινη συνάντηση της χρονιάς (από τις τέσσερις συνολικά) και το ενδιαφέρον φυσικά επικεντρώνεται στο κατά πόσο θα μπορέσουν οι οδηγοί της Ford να ακολουθήσουν το δαιμονιώδη ρυθμό των Γάλλων στην άσφαλτο. Οι μνήμες από τον αγώνα της Βουλγαρίας είναι ακόμα νωπές και οι περισσότεροι θυμόμαστε πόσο μεγάλη ήταν η ψαλίδα ανάμεσα στους δύο μεγάλους Κατασκευαστές.

Βέβαια, ο αγώνας της Γερμανίας έχει το δικό του «βασιλιά». Ο Sebastien Loeb είναι ο απόλυτος άρχοντας, αφού μετράει επτά νίκες τα τελευταία επτά χρόνια και αν καταφέρει να σημειώσει ακόμα μία θα έχει σπάσει ακόμα ένα ρεκόρ. Αυτό των περισσοτέρων νικών σε έναν αγώνα. Βλέπετε, μέχρι τώρα ισοβαθμεί σε αυτόν τον άτυπο διαγωνισμό με τους Marcus Gronholm και Stig Blomqvuist οι οποίοι έχουν επικρατήσει επτά φορές σε Φινλανδία και Σουηδία, αντίστοιχα. Έτσι, μόνο δύσκολο δεν είναι να καταλάβει κανείς ότι ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι το ακλόνητο φαβορί για τη νίκη.

Ο αγώνας της Γερμανίας, τώρα, επιστρέφει στο καλεντάρι του θεσμού μετά από ένα χρόνο απουσίας, ελέω φυσικά του rotation. Οι συμμετοχές αγγίζουν τις 80, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι στη λίστα περιλαμβάνονται όλοι οι υποστηρικτικοί αγώνες του θεσμού, όπως το SWRC, το PWRC, αλλά και το JWRC. Παράλληλα, η οργανωτική επιτροπή έχει προσπαθήσει να παρουσιάσει έναν ιδιαίτερα ελκυστικό αγώνα, τόσο για τους αγωνιζόμενους, όσο και για τους θεατές. Καταρχήν, το συνολικό μήκος των ειδικών διαδρομών αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα, περιλαμβάνοντας μάλιστα και την ε.δ. Baumholder σε στρατιωτική περιοχή, η οποία και έχει συνολικό μήκος 48 χιλιομέτρων! Μάλιστα, ένα αξιοσημείωτο γεγονός, είναι η παρουσία μία μικτής ειδικής, της Hermeskeil, η οποία είναι κατά 20% χωμάτινη! Από εκεί και πέρα, το κύριο χαρακτηριστικό και το στοιχείο που διαφοροποιεί το γερμανικό αγώνα από οποιοδήποτε άλλο άσφαλτινο, είναι οι εναλλαγές των επιφανειών. Συγκεκριμένα, υπάρχουν κομμάτια με υψηλό δείκτη πρόσφυσης, και άλλα με σαφώς μειωμένο, με αποτέλεσμα να απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς. Βέβαια, το ίδιο ισχύει και για τον καιρό, αφού παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού είναι σύνηθες φαινόμενο οι βροχοπτώσεις, κάτι που αυξάνει σαφώς το βαθμό δυσκολίας. Τα υπόλοιπα, θα τα διαπιστώσουμε στις γερμανικές ειδικές διαδρομές._Π.Τ.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 80
Εργοστασιακές: 8
FIA 2: 5
SWRC: 12
PWRC: 15
JWRC: 10

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 20-22 Αυγούστου
Επιφάνεια: Άσφαλτος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2002
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 7
Συν. Μήκος: 1.194,63 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 19
Συν. Χλμ. Ειδικών: 407,31 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 10η – 14η Arena Panzerplate (48,00 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 19η – SSS Circus Maximus Trier (4,37 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 102,62 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen C4 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2002 – 103,82 χλμ./ώρα Λεμπ-Ελενά (Citroen Xsara WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 7
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 7

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2002 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 103.82 χλμ./ώρα)
2003 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 102.69 χλμ./ώρα)
2004 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 101.93 χλμ./ώρα)
2005 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 102.91 χλμ./ώρα)
2006 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 101.13 χλμ./ώρα)
2007 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 103.04 χλμ./ώρα)
2008 Loeb – Elena (Citroen C4 WRC – 102.62 χλμ./ώρα)
[[PAGEBREAK]]

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM

Επιστροφή στην άσφαλτο και μαζί επιστρέφει στην πρώτη ομάδα της Citroen και ο Dani Sordo. Πρώτος οδηγός, βέβαια, θα είναι ο Sebastien Loeb, ο οποίος είναι και το ακλόνητο φαβορί για τη νίκη. Οι λόγοι; Πολλοί. Καταρχήν, η προϊστορία. Ο Loeb μετράει επτά συνεχόμενες νίκες στη Γερμανία, δείχνοντας να γνωρίζει πολύ καλά το δρόμο για την επιτυχία στις απαιτητικές ε.δ. του αγώνα. Παράλληλα, η ταχύτητα του στην άσφαλτο, η οποία είναι αδιαμφισβήτητη. Κάτι που ο Γάλλος απέδειξε πρόσφατα και στις ειδικές της Βουλγαρίας, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι έχει να χάσει στην άσφαλτο από τον Ιανουάριο του 2006! Ο Dani Sordo από την πλευρά του, προσπαθεί να βρει τον εαυτό του, και τον τρόπο για να επιστρέψει στις επιτυχημένες εμφανίσεις. Ένας από αυτούς είναι και η αλλαγή του συνοδηγού. Μετά από τέσσερα χρόνια, οι δρόμοι του νεαρού Ισπανού με τον συμπατριώτη του, Marc Marti, χώρισαν και τη θέση του πήρε ο επίσης Ισπανός Diego Vallejo. Ο Sordo, λοιπόν, θα προσπαθήσει να διεκδικήσει μέχρι και τη νίκη, αν και αυτό γνωρίζει πολύ καλά ότι δύσκολα θα το καταφέρει στη Γερμανία, με τις ελπίδες του να είναι σαφώς μεγαλύτερες στον αγώνα της πατρίδας του, μερικούς μήνες αργότερα.
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLΥ ΤΕΑΜ
Με το ηθικό ανεβασμένο μετά από τη νίκη στη Φινλανδία, ταξιδεύει η ομάδα της Ford στη Γερμανία. Οι Mikko Hirvonen και Jari Matti Latvala, έχουν πραγματοποιήσει μία σειρά σημαντικών δοκιμών με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, και πλέον στην ομάδα των μπλε, θεωρούν ότι οι επιδόσεις του αγώνα της Βουλγαρίας δεν πρόκειται να επαναληφθούν. Τα Focus, αντιμετώπισαν σημαντικό πρόβλημα στον γειτονικό αγώνα, ελέω και του μεγάλου υψομέτρου, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα την μειωμένη απόδοση του κινητήρα του Focus. Στη Γερμανία, αυτό το πρόβλημα δεν θα υφίσταται, αν και οι δύο οδηγοί της Ford θα έχουν να αντιμετωπίσουν έναν μεγαλύτερο πονοκέφαλο. Την ταχύτητα των οδηγών της Citroen στην άσφαλτο. Κακά τα ψέματα. Οι Hirvonen και Latvala δύσκολα μπορούν να ξεπεράσουν τους κ.κ. Loeb, Sordo, αλλά και Ogier, με αποτέλεσμα ένας τερματισμός στο βάθρο να αποτελεί τον πλέον εφικτό στόχο. Πάντως, ο Hirvonen χρειάζεται οπωσδήποτε ένα θετικό αποτέλεσμα, μετά από τον καταστροφικό αγώνα στην πατρίδα του, και αν το καταφέρει στη Γερμανία θα ταξιδέψει στη συνέχεια για την Ιαπωνία με σδαφώς καλύτερη ψυχολογία. Το τελευταίο στοιχείο, όμως, είναι με το μέρος του ομόσταυλου του, Jari Matti Latvala, ο οποίος έχει σημειώσει δύο νίκες φέτος, ενώ προέρχεται από αυτή στον αγώνα της πατρίδας του. Βέβαια, γνωρίζει ότι δύσκολα μπορεί να συναγωνιστεί τους κορυφαίους συνδυασμούς στην άσφαλτο, αλλά μην σας προκαλέσει έκπληξη αν ξεπεράσει και σε αυτή την περίπτωση τον Hirvonen.
STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Αναμφίβολα, για ακόμα μία φορά η Stobart θα συγκεντρώσει τα βλέμματα επάνω της. Μετά τη Σουηδία, όπου φιλοξένησε τον Marcus Gronholm στο τιμόνι του Focus, αλλά και τους αγώνες σε Βουλγαρία και Φινλανδία, όπου θέση είχαν οι P-G Andersson και Juha Kankkunen, ακόμα ένας σπουδαίος οδηγός θα βρεθεί στις τάξεις της ομάδας. φυσικά, ο λόγος γίνεται για τον Βέλγο μετρ της ασφάλτου, Francois Duval, ο οποίος επιστρέφει στο τιμόνι του Focus και στις τάξεις της Stobart μετά από δύο χρόνια. Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen, κάνει την επιστροφή του για μία και μοναδική εμφάνιση στο θεσμό, σε έναν από τους αγαπημένους του αγώνες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 2007 με την ιδιωτική Xsara είχε διεκδικήσει τη νίκη από τον Loeb, τερματίζοντας εν τέλει δεύτερος. Πάντως, μόνο έκπληξη δεν θα μας προκαλέσει αν είναι ταχύτερους από τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς της Ford. Βέβαια, στο πρώτο Focus της ομάδας, θα βρεθεί και πάλι ο Matthew Wilson, ο οποίος γνωρίζοντας ότι η άσφαλτος δεν είναι το δυνατό του χαρτί, θα προσπαθήσει να τερματίσει για ακόμα μία φορά στους βαθμούς.
CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Μετά από διάλειμμα ενός αγώνα, ο Sebastien Ogier επιστρέφει στην δεύτερη ομάδα της Citroen, όπου και θα πλαισιώσει τον Kimi Raikkonen στην Junior Team. Ο Γάλλος, μετά από την εξαιρετική του εμφάνιση στη Φινλανδία, η οποία και συνδυάστηκε με την κατάκτηση της δεύτερης θέσης και ένα ονειρικό ντεμπούτο στην πρώτη ομάδα της Citroen, θα προσπαθήσει και πάλι να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Ο Ogier, ανακουφισμένος και σαφώς πιο χαλαρός μετά από την οριστικοποίηση της συμφωνίας του με τη Citroen για τα επόμενα τρία χρόνια, θέλει να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων, γνωρίζοντας ότι η άσφαλτος δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια. Παρόλα αυτά, στη Βουλγαρία απέδειξε ότι μπορεί να ακολουθήσει τους πρώτους και τώρα απομένει να δούμε αν μπορεί να τους ξεπεράσει κιόλας. Ο Kimi Raikkonen από την πλευρά του, ετοιμάζεται για την δεύτερη του εμφάνιση στην άσφαλτο. Ο πρώην Πρωταθλητής της Formula 1, είχε εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του στη Βουλγαρία, αποδεικνύοντας ότι διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα για να είναι ανταγωνιστικός. Βέβαια, η ανάγκη του για έναν τερματισμό, αλλά και ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του γερμανικού αγώνα, δύσκολα θα του επιτρέψουν να διακριθεί, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις κριτήριο είναι η εμπειρία. Θεωρούμε ότι για να δούμε τον Kimi να κλέβει τις εντυπώσεις, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την Καταλονία.
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Ο Petter Solberg και η ομάδα του, ήταν από τους πρώτους που βρέθηκαν στη Γερμανίας. Ο Νορβηγός, μετά από την καλή εμφάνιση της Βουλγαρίας θα προσπαθήσει να συνεχίσει και αυτός με τη σειρά του το σερί των επιτυχημένων εμφανίσεων. Μάλιστα, είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει μία μεγάλη σειρά δοκιμών, δοκιμάζοντας το στήσιμο της C4 τόσο σε στεγνές, όσο και βρεγμένες επιφάνειες. Με το ηθικό στα ύψη, ιδιαίτερα μετά από την εμφάνιση στη Βουλγαρία, ο Solberg θα προσπαθήσει να διεκδικήσει και πάλι μία θέση στο βάθρο. Η C4 του επιτρέπει να έχει υψηλές βλέψεις, την ώρα που και ο ίδιος έχει δείξει ότι έχει επιτρέψει στις επιτυχίες, έχοντας βρει και τον παλιό καλό του εαυτό. Ο Πρωταθλητής του 2003, μπορεί να μην έχει τη δυναμική να διεκδικήσει τη νίκη στη Γερμανία, αλλά ετοιμαστείτε για εκπλήξεις σε Ιαπωνία και Μ. Βρετανία. Ειδικά στην τελευταία περίπτωση, είναι δεδομένο ότι ο Νορβηγός θα κάνει τα πάντα για να επιστρέψει μετά από καιρό στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!