Η επανεκκίνηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με το Ράλλυ Εσθονίας, στις 4-6 Σεπτεμβρίου, περιλαμβάνει αλλαγή στους κανονισμούς της σειράς εκκίνησης, ειδικά για τον συγκεκριμένο αγώνα.
Αυτή τη στιγμή, οι κανονισμοί ορίζουν πως η σειρά εκκίνησης της πρώτης αγωνιστικής ημέρας, γίνεται με βάση τη βαθμολογία Οδηγών πριν τον εκάστοτε αγώνα. Για τις δύο επόμενες ημέρες, αυτό αλλάζει, οπότε η σειρά εκκίνησης γίνεται με αντίστροφη σειρά της γενικής κατάταξης του αγώνα στο τέλος της προηγούμενης ημέρας, όσον αφορά στα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.
Η επανεκκίνηση του WRC, που θα γίνει με το χωμάτινο Ράλλυ Εσθονίας στις 4-6 Σεπτεμβρίου, θα έχει μια μικρή, αλλά σημαντική αλλαγή. Ο αγώνας αναμένεται να έχει ουσιαστικά διήμερη διάρκεια, με το 70% των ειδικών διαδρομών να διεξάγεται το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου, που θα είναι η πρώτη ημέρα του αγώνα. Αυτό, θα είχε ως αποτέλεσμα οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, που προηγούνται στη βαθμολογία Οδηγών, να είναι πρώτοι στο δρόμο, “καθαρίζοντας” την αγωνιστική γραμμή, για το μεγαλύτερο μέρος του ράλλυ, γεγονός που θα δυσχέραινε ιδιαιτέρως την προσπάθειά τους. Ο λόγος είναι πως η σειρά εκκίνησης παίζει, ειδικά στους χωμάτινους αγώνες, σημαίνοντα ρόλο για την έκβαση του αποτελέσματος, οπότε κάτι τέτοιο θα μπορούσε να διαμορφώσει, σε μεγάλη βαθμό, την εξέλιξη του ράλλυ για τους πρωταγωνιστές.
Σε αυτό το πλαίσιο, αποφασίστηκε η αλλαγή στη σειρά εκκίνησης με βάση την κατάταξη, να μη γίνει στο τέλος της πρώτης ημέρας, αλλά μετά την ολοκλήρωση του πρώτου loop ειδικών διαδρομών. Έτσι, το δεύτερο πέρασμα από τις διαδρομές του Σαββάτου, θα γίνει με αντεστραμμένη τη σειρά κατάταξης, όπως εκείνη θα έχει διαμορφωθεί μετά το πρώτο loop. Όπως έγινε γνωστό, εφόσον αυτή η λύση κριθεί ως ενδεδειγμένη, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους αγώνες με μειωμένα χιλιόμετρα -το Ράλλυ Εσθονίας θα έχει μήκος περίπου 230 αγωνιστικών χιλιομέτρων,- κάτι που λόγω των νέων δεδομένων που δημιούργησε η πανδημία του COVID, δεν πρέπει να αποκλειστεί για το μέλλον.
Υπενθυμίζουμε πως η σειρά εκκίνησης, ειδικά για τους χωμάτινους αγώνες, είχε αποτελέσει σημείο τριβής και κατά τα προηγούμενα χρόνια, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα των ετών 2015-2016, όταν για να υπάρξει συναγωνισμός, ο πρωτοπόρος και κυρίαρχος τότε Sebastien Ogier είχε αναγκαστεί, όπως παλαιότερα και ο Sebastien Loeb, να ανοίγει το δρόμο για τις δύο πρώτες ημέρες, ανεξάρτητα από την κατάταξη του αγώνα μετά την πρώτη ημέρα. Αυτό, είχε προκαλέσει τον εκνευρισμό του Ogier, που τότε οδηγούσε για λογαριασμό της Volkswagen, ο οποίος είχε απειλήσει έως και με αποχώρηση από το WRC, αν ο κανονισμός δεν άλλαζε, κάτι που τελικά έγινε ενόψει του 2017.