Οι νέοι κανονισμοί που θα προβλέπουν τη χρήση υβριδικής τεχνολογίας στο WRC είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν και στη χρήση αμαξωμάτων μεγαλύτερης κατηγορίας!
Μέχρι το 2011, όταν τα δίλιτρα WRCars πέρασαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, η κορυφαία κατηγορία του θεσμού απαρτιζόταν από μοντέλα του C-Segment. Η αλλαγή που ήρθε, με τη χρήση υπερτροδοφοτούμενων συνόλων 1.600 κ.εκ., οδήγησε και στην χρήση αυτοκινήτων του B-Segment, όπως τα Ford Fiesta και Citroen DS3 εκείνη την εποχή, και τα C3, i20, Yaris και Fiesta σήμερα. Οι βασικοί λόγοι που είχαν οδηγήσει σε αυτή την απόφαση, ήταν καταρχήν το μάρκετινγκ, αφού αυτά τα μοντέλα ήθελαν να προωθήσουν οι Κατασκευαστές, αλλά και η μείωση του κόστους. Βλέπετε, εκείνη η κατηγορία βασίστηκε στους κανονισμούς της κατηγορίας S2000, με το γνωστό τότε variant kit.
Σήμερα, ένα νέο… “τσουνάμι” αλλαγών είναι φανερό στον ορίζοντα, με τη δεδομένη όπως όλα δείχνουν ένταξη υβριδικής τεχνολογίας στα WRCars. Στο B-Segment, με εξαίρεση την Toyota, οι εταιρίες δεν προωθούν σε μεγάλο βαθμό αυτού του είδους την τεχνολογία, λόγω βάρους αλλά και κόστους, προτιμώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στα σημερινά αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του WRC, η τοποθέτηση ενός υβριδικού συστήματος δεν θα ήταν πρόβλημα. Όμως, με δεδομένο ότι οι Κατασκευαστές παραδοσιακά επιθυμούν τη σύνδεση της εκάστοτε τεχνολογίας με αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής, έχουν αρχίσει να εκφράζουν την επιθυμία τους τη χρήση αυτοκινήτων του C-Segment.
Ο επικεφαλής της Hyundai Motorsport, είναι ο πρώτος που εξέφρασε αυτή την άποψη λέγοντας: “Ο καθένας πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο που θέλει”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ ολοκλήρωσε με την γνωστή του πλέον ατάκα περί της αλλαγής: “Όπως και να έχει, αν δεν έχουμε υβριδική τεχνολογία, για εμάς δεν θα έχει νόημα να συνεχίσουμε στο WRC.”
Όπως όλα δείχνουν, η πλέον επιτυχημένη μορφή των WRCars από την εποχή του Group B έχει ημερομηνία λήξης και οδεύουμε στη μεγαλύτερη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών από το 2011. Το χρονοδιάγραμμα για την Ομοσπονδία είναι μικρό, αφού θεωρητικά μέχρι το τέλος του χρόνου πρέπει να έχουν παρουσιαστεί οι νέοι κανονισμοί, έτσι ώστε οι ομάδες και οι ενδιαφερόμενοι να τους εξετάσουν και να εξελίξουν τα νέα αυτοκίνητα που ιδανικά θα δούμε στην αυλαία του θεσμού το 2022._Π.Τ.