Στην τελική ευθεία έχει μπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με τους 9 από τους 13 αγώνες να έχουν ολοκληρωθεί. Το δικό μας ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις που ακολουθεί θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τους τίτλους στις περισσότερες κατηγορίες.
Αν η σεζόν του WRC τελείωνε σήμερα θα μιλούσαμε για έναν απόλυτο πρωταγωνιστή. Ο Kalle Rovanpera με συνοδηγό τον Jonne Halttunen έχουν επισκιάσει τον ανταγωνισμό στα περισσότερα ράλλυ, με τους Ott Tanak- Martin Jarveoja, Elfyn Evans- Scott Martin και Thierry Neuville- Martijn Wydhaeghe να εγκαταλείπουν ουσιαστικά τις ελπίδες τους για πρωτάθλημα από τα μέσα σχεδόν της σεζόν.
Οι νεαροί Φινλανδοί κέρδισαν 5 από τους 9 αγώνες και ηγούνται της βαθμολογίας με διαφορά 72 βαθμών! Η διαφορά αυτή θα ήταν μεγαλύτερη αν δεν εγκατέλειπαν στο Ράλλυ Υπρ του Βελγίου μετά από έξοδο. Μπορούν να κατακτήσουν μαθηματικά τον τίτλο στο Ακρόπολις, αν και πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί να περιμένουν μερικές εβδομάδες ακόμα. Κέρδισαν φέτος σε κάθε επιφάνεια, ξεκινώντας από τα χιόνια της Σουηδίας, συνεχίζοντας στην άσφαλτο της Κροατίας, ενώ επικράτησαν και στα διαφορετικής φύσης χώματα της Πορτογαλίας, της Κένυας και της Εσθονίας. Έχασαν στα ίσα από τους Tanak- Jarveoja στη Φινλανδία, ενώ έπαιξαν και άμυνα όπου οι συνθήκες δεν τους ευνοούσαν όπως στη Σαρδηνία και στο Μόντε Κάρλο.
Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen (Toyota Yaris Rally1): 203 βαθμοί
Αντίπαλος για τους Φινλανδούς βρέθηκε μετά τα μισά του πρωταθλήματος και ακούει στο όνομα Ott Tanak. Ο Εσθονός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2019 με τον Martin Jarveoja μόνιμα στο πλευρό του “ξύπνησε αργά” και οι ελπίδες του φέτος να προλάβει το τρένο του πρωταθλήματος είναι ελάχιστες. Η μεταμόρφωση του Tanak έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τον παράγοντα ψυχολογία, παρά με ουσιαστική μείωση της ψαλίδας απόδοσης μεταξύ Hyundai και Toyota. Το εσθονικό δίδυμο κέρδισε στην Σαρδηνία, στη Φινλανδία και στο Βέλγιο, έχασε “στα σημεία” στην Κροατία και ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου στον αγώνα της πατρίδας του. Τερμάτισαν στην έκτη θέση στην Πορτογαλία, ελέω κλαταρισμένων ελαστικών, ενώ δεν κατάφεραν να πάρουν βαθμούς στο Σαφάρι από μηχανικά προβλήματα και στο Μόντε Κάρλο από έξοδο. Στη Σουηδία πήραν μόνο τους βαθμούς της power stage έχοντας εγκαταλείψει στο πρώτο σκέλος από πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα.
Ott Tanak- Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1): 131 βαθμοί
Δεν είναι η χρονιά των Elfyn Evans- Scott Martin φέτος, αφού μετράνε τρεις εγκαταλείψεις και τέσσερις “παρολίγον” νίκες. Σε μια σεζόν μάλιστα που οι Βρετανοί πίστεψαν πως οι πιθανότητες για τον παγκόσμιο τίτλο είναι πολλές, διεκδικώντας τον μέχρι τέλους στα δύο προηγούμενα έτη.
Το ξεκίνημα της χρονιάς ήταν άσχημο για αυτούς με εξόδους από το δρόμο στα χειμωνιάτικα ράλλυ Μόντε Κάρλο και Σουηδίας. Επανήλθαν στα καλά αποτελέσματα στη συνέχεια διεκδικώντας νίκες, χάνοντας όμως πάντα στις λεπτομέρειες από τους Rovanpera- Halttunen σε Πορτογαλία, Κένυα και Εσθονία και από τους Tanak-Jarveoja στο Βέλγιο. Ένα κλατάρισμα νωρίς τους περιόρισε στην πέμπτη θέση στην Κροατία, ενώ μηχανικά προβλήματα τους στέρησαν τους βαθμούς και στη Σαρδηνία. Oι μαχητές Βρετανοί, θα συνεχίσει να τα δίνει όλα και δεν θα αργήσει η ώρα που θα ξανακερδίσουν αγώνα.
Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota Yaris Rally1): 116 βαθμοί
Η απογοήτευση της χρονιάς ακούει στο δίδυμο Thierry Neuville- Martijn Wydhaeghe. Το πλήρωμα της Hyundai δεν κέρδισε μέχρι στιγμής αγώνα, αποτυγχάνοντας να τερματίσει στο ράλλυ της πατρίδας του στο οποίο θεωρούνταν το φαβορί, λόγω εξόδου από το δρόμο. Οι Βέλγοι μπορεί να μάζεψαν βαθμούς από όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος, δεν είναι όμως όσο ανταγωνιστικοί θα περιμέναμε. Ανέβηκαν μόνο δύο φορές στο βάθρο, τερματίζοντας δεύτεροι στη Σουηδία και τρίτοι στην Κροατία. Εγκατέλειψαν από μηχανικά προβλήματα στη Σαρδηνία, ενώ μέτρια ήταν τα αποτελέσματα τους σε Εσθονία (τέταρτοι), σε Πορτογαλία, Φινλανδία, Κένυα (πέμπτοι) και σε Μόντε Κάρλο (έκτοι).
Thierry Neuville- Martijn Wydhaeghe (Hyundai i20 Rally1): 106 βαθμοί
Τεράστια πρόοδο στις επιδόσεις τους παρουσιάζουν οι Takamoto Katsuta- Aaron Johnston με την βαθμολογία να την αποτυπώνει. Πέμπτη θέση μέχρι στιγμής στον πίνακα με τερματισμούς σε όλους τους αγώνες, πλην ενός, στην πρώτη εξάδα. Μοναδικό τους σοβαρό λάθος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο στο οποίο βγήκαν από το δρόμο, τερματίζοντας τελικά όγδοοι με superrally. Βάθρο στο Σαφάρι, τέταρτοι σε Σουηδία και Πορτογαλία, πέμπτοι σε Εσθονία και Βέλγιο και έκτοι σε Κροατία, Σαρδηνία και Φινλανδία με τον Ιάπωνα να θέτει υποψηφιότητα για την πρώτη ομάδα της Toyota για το 2023 με τις ευλογίες της “μαμάς” εταιρείας.
Takamoto Katsuta- Aaron Johnston (Toyota Yaris Rally1): 92 βαθμοί
Δεν μπόρεσε να σηκώσει το βάρος του πρώτου οδηγού της M-Sport στο φετινό πρωτάθλημα ο Craig Breen. H δικαιολογία της απειρίας του σε συγκεκριμένους αγώνες, αφού φέτος διανύει το πρώτο του ολοκληρωμένο πρωτάθλημα στο WRC, κατέπεσε αφού δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί σε αγώνες που γνωρίζει καλά. O Ιρλανδός, με τον συμπατριώτη του Paul Nagle δίπλα του, γνωρίζει πως η ομάδα περιμένει το κάτι παραπάνω μόνο από αυτόν. Απέτυχαν να φέρουν αποτέλεσμα σε Σουηδία, Εσθονία, Βέλγιο και Φινλανδία, αγώνες που στο παρελθόν έχουν εντυπωσιάσει, βγαίνοντας ισάριθμες φορές από το δρόμο. Η δεύτερη θέση που κατέλαβαν στη Σαρδηνία και η τρίτη στο Μόντε Κάρλο είναι τα καλύτερα τους αποτελέσματα, ενώ έχουν και μια τέταρτη θέση στην Κροατία. Τερμάτισαν έκτοι στην Κένυα, επιστρέφοντας με superrally αφού είχαν βγει εκτός δρόμου την πρώτη ημέρα, ενώ η όγδοη τους θέση στην Πορτογαλία προήλθε μετά από κλατάρισμα, μικροέξοδο και προβλήματα με τα φρένα.
Craig Breen- Paul Nagle (Ford Puma Rally1): 64 βαθμοί
Ικανοποιητική μπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία των Esapekka Lappi- Janne Ferm στο πρωτάθλημα του 2022. Από τους έξι αγώνες που συμμετείχαν, στους τρεις κατάφεραν να ανεβούν στο βάθρο. Βρήκαν ρυθμό τον τελευταίο μήνα συμμετέχοντας σε 3 σερί αγώνες, ενώ ο Lappi αποκτά σιγά σιγά αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του Yaris. Ολοκλήρωσαν τρίτοι σε Σουηδία, Φινλανδία και Βέλγιο, ενώ ένα κλατάρισμα τους περιόρισε στην έκτη θέση στην Εσθονία. Έκαναν το λάθος νωρίς στην Κροατία που τους έστειλε πρόωρα στο σέρβις παρκ, ενώ στη Σαρδηνία βγήκαν από το δρόμο στην προσπάθεια τους να υπερασπιστούν την πρώτη θέση από τους Tanak- Jarveoja.
Esapekka Lappi- Janne Ferm (Toyota Yaris Rally1): 57 βαθμοί
Το Ford Puma είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό rally1 και το απέδειξαν με την νίκη τους στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο οι Sebastien Loeb- Isabelle Galmiche. O Loeb στα 48 του χρόνια μπορεί να είναι ανταγωνιστικός στους αγώνες που του αρέσουν, μεταξύ των οποίων και στο Ακρόπολις. Απόδειξη οι χρόνοι του στην Πορτογαλία, όπου όμως έκανε το λάθος και εγκατέλειψε. Στο Ράλλυ Σαφάρι το γαλλικό δίδυμο τερμάτισε στην όγδοη θέση, αντιμετωπίζοντας μηχανικά προβλήματα στο Puma του.
Sebastien Loeb- Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1): 35 βαθμοί
Όπου τους χρειάστηκε η Hyundai δήλωσαν “παρών” οι Dani Sordo- Candido Carrera. Μόλις σε δύο αγώνες συμμετείχαν μέχρι στιγμής οι Ισπανοί και θα επιστρέψουν στο Ακρόπολις. Η συγκομιδή τους εντυπωσιακή με δύο βάθρα σε Πορτογαλία και Σαρδηνία. Μετά την Ελλάδα θα συμμετέχουν σίγουρα στην πατρίδα τους.
Dani Sordo- Candido Carrera (Hyundai i20 Rally1): 34 βαθμοί
Μετά από ένα ενθαρρυντικό ξεκίνημα, δεν εξελίσσεται καλά η χρονιά για τους Gus Greensmith- Jonas Andersson. Οι δύο πέμπτες θέσεις σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία δεν είχαν ανάλογη συνέχεια με το πλήρωμα της M-Sport να έχει πολλές εγκαταλείψεις. Έμειναν εκτός δεκάδας στην Κροατία λόγω κλαταρισμένων ελαστικών και στην Πορτογαλία από σπασμένη ανάρτηση. Τερμάτισαν έβδομοι σε Ιταλία και Φινλανδία χωρίς να εντυπωσιάσουν, ενώ στην Κένυα τούμπαραν, στην Εσθονία εγκατέλειψαν από μετάδοση και στο Υπρ βγήκαν από το δρόμο.
Gus Greensmith- Jonas Andersson (Ford Puma Rally1): 34 βαθμοί
Πολύ σκληρή αποδεικνύεται η χρονιά στη μεγάλη κατηγορία για τους Oliver Solberg- Elliott Edmondson. Εκτός από την τέταρτη θέση στο Ράλλυ Υπρ, τον τελευταίο έως τώρα αγώνα του πληρώματος, και μια έκτη θέση στο Ράλλυ Σουηδίας, το δίδυμο της Hyundai δεν έχει κάτι άλλο να επιδείξει. Βγήκαν από το δρόμο σε Μόντε Κάρλο, Κροατία και Φινλανδία, είχαν μηχανικά προβλήματα σε Κένυα και Εσθονία, επισπράττοντας πολλά μηδενικά. Ο νεαρός οδηγός έχει τεράστια υποστήριξη και από την οικογένεια του αλλά και χορηγούς και μένει να δούμε αν θα καταφέρει να ανατρέψει το εις βάρος του κλίμα.
Oliver Solberg- Elliott Edmondson (Hyundai i20 Rally1): 21 βαθμοί
Ανάμικτα είναι τα συναισθήματα που άφησαν με τις μέχρι τώρα εμφανίσεις του στους ανθρώπους της M-Sport οι Pierre- Louis Loubet- Vincent Landais. Σε μια χρονιά με τα πάνω της και τα κάτω της, οι Γάλλοι τερμάτισαν τέταρτοι στη Σαρδηνία εντυπωσιάζοντας, ενώ ολοκλήρωσαν στην έβδομη θέση στην Πορτογαλία κάνοντας αρκετά λαθάκια. Στην Κροατία εγκατέλειψαν από κλαταρίσματα, στην Εσθονία βγήκαν από το δρόμο δύο φορές, ενώ στη Φινλανδία ήταν άτυχοι στερούμενοι τη χαρά του τερματισμού από μηχανικό πρόβλημα. Ο Loubet θεωρεί πως βρήκε τον εαυτό του πίσω από το τιμόνι του Ford Puma Rally1 και ελπίζει σε κορυφαίο αποτέλεσμα στο Ράλλυ Ακρόπολις.
Pierre- Louis Loubet- Vincent Landais (Ford Puma Rally1): 18 βαθμοί
Τα έξι μηδενικά στους πρώτους 9 αγώνες του πρωταθλήματος περιγράφουν πλήρως την απογοητευτική χρονιά που έχουν οι Adrien Fourmaux- Alexandre Coria. Εκτός δρόμου σε όλους τους ασφάλτινους αγώνες (Μόντε Κάρλο, Κροατία, Βέλγιο), εκτός δρόμου επίσης σε Σαρδηνία και Φινλανδία με τους μηχανικούς της M-Sport να προσπαθούν να επισκευάσουν αρκετά κατεστραμμένα Puma. Βαθμούς πήραν μετά από μέτριες εμφάνισεις σε Εσθονία (έβδομοι) και Πορτογαλία (ένατοι), ενώ ήταν και άτυχοι εγκαταλείποντας από μηχανικά προβλήματα σε Σουηδία και Κένυα. Μετά από όλα αυτά δεν θεωρούμε απίθανο να απομακρυνθούν από την πρώτη κατηγορία πριν την ολοκλήρωση της χρονιάς, με την ομάδα να αποσύρει τη συμμετοχή τους από το Ράλλυ Ακρόπολις.
Adrien Fourmaux- Alexandre Coria (Ford Puma Rally1): 9 βαθμοί
WRC2 Open
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το 2002 στην κατηγορία WRC2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Τέσσερα πληρώματα διατηρούν ζωντανές τις ελπίδες τους για τον τίτλο, με μόλις 4 αγώνες να απομένουν για το πέσιμο της καρώ σημαίας του πρωταθλήματος. Σημείο αναφοράς ο περσινός πρωταθλητής Andreas Mikkelsen, με αρκετά χρόνια θητεία στην μεγάλη κατηγορία και τεράστια εμπειρία. Απέναντι του ο περσινός πρωταθλητής της κατηγορίας WRC3 Yohan Rossel αλλά και ο 3 φορές πρωταθλητής Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz. Αουτσάιντερ ο Junior Emil Lindholm που έκανε δυνατό ντεμαράζ στους τελευταίους αγώνες. Αρνητικό του πρωταθλήματος το γεγονός πως οι κύριοι διεκδικητές δεν συναγωνίστηκαν απευθείας στους ίδιους αγώνες, με τον πιο “πλούσιο” τελικά να έχει και τις περισσότερες ελπίδες για πρωτάθλημα.
Πρωτοπόροι της βαθμολογίας οι Andreas Mikkelsen- Torstein Eriksen κέρδισαν την κατηγορία στα Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Σουηδίας και Εσθονίας. Ήταν δεύτεροι στο ασφάλτινο Ράλλυ Υπρ, ενώ τους πρόδωσε δις ο κινητήρας του Toksport- Fabia σε Πορτογαλία και Σαρδηνία, γεγονός που πιθανώς θα τους στοιχίσει τον τίτλο. Τελευταίος αγώνας στον οποίο θα βαθμολογηθεί το πλήρωμα από τη Νορβηγία είναι το Ράλλυ Ακρόπολις με τους περσινούς πρωταθλητές να επιθυμούν διακαώς τη νίκη για να αυξήσουν τις ελπίδες τους να κάνουν το back to back στο πρωτάθλημα της κατηγορίας.
Andreas Mikkelsen- Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 Evo): 100 βαθμοί
Οι δύο νίκες των Yohan Rossel- Valentin Sarreaud σε Κροατία και Πορτογαλία τους έβαλε για τα καλά στο παιχνίδι του τίτλου. Τερμάτισαν τρίτοι στο Ράλλυ Υπρ, ενώ κλαταρίσματα και μια μικροέξοδος περιόρισαν τον Γάλλο οδηγό στην έκτη θέση στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Στη Σαρδηνία βγήκαν από το δρόμο και δεν κατάφεραν να μαζέψουν βαθμούς, πλην αυτών της power stage. Επόμενοι αγώνες τους στο Ακρόπολις και στην Καταλωνία και στόχος μόνο η νίκη.
Yohan Rossel- Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2): 80 βαθμοί
Τρίτοι στη βαθμολογία αλλά φαβορί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος της κατηγορίας WRC2 είναι οι Kajetan Kajetanowicz- Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2 Evo). Οι Πολωνοί Πρωταθλητές Ευρώπης δυστυχώς δεν θα συμμετάσχουν στο Ακρόπολις στο οποίο έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από όλους τους αντιπάλους τους. Ακούγεται παράξενο αυτό αλλά υπάρχει εξήγηση. Το πλήρωμα έχει αποφασίσει να διεκδικήσει τον τίτλο μέσω αγώνων μικρότερου ανταγωνισμού όπως είναι τα Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας και Ιαπωνίας, αγώνες πανάκριβοι για τις περισσότερες ευρωπαϊκές ομάδες και με ελάχιστες συμμετοχές στην κατηγορία. Οι Kajetanowicz- Szczepaniak κέρδισαν φέτος το Ράλλυ Σαφάρι, τερμάτισαν δεύτεροι σε Κροατία και Πορτογαλία και πήραν τους βαθμούς της πέμπτης θέσης στο Ράλλυ Εσθονίας.
Kajetan Kajetanowicz- Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2 Evo): 76 βαθμοί
Στο παιχνίδι της κατάκτησης του τίτλου μπήκαν μετά τη νίκη τους στη Φινλανδία και οι Emil Lindholm- Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 Evo). Το νεαρό πλήρωμα που έχει σαν κύριο στόχο την επικράτηση στο πρωτάθλημα WRC2 Juniors ανέβηκε δύο φορές στο τρίτο σκαλί του βάθρου σε Κροατία και Εσθονία, ενώ εγκατέλειψε από έξοδο στη Σουηδία. Θα τρέξουν στο Ακρόπολις και στην Καταλωνία, ενώ έχουν το δικαίωμα να βαθμολογηθούν σε ακόμα έναν αγώνα, αν το μπάτζετ τους το επιτρέπει.
Emil Lindholm- Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 Evo): 64 βαθμοί
Μόνο μαθηματικές ελπίδες για τον τίτλο της κατηγορίας WRC2 διατηρούν οι Chris Ingram- Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 Evo) με καλά πλασαρίσματα σε όλους τους αγώνες που συμμετείχαν αλλά και οι νικητές της Σαρδηνίας Nikolay Gryazin- Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo). Τα δύο πληρώματα έχουν το Ράλλυ Ακρόπολις ως επόμενο αγώνα στο πρόγραμμα τους και διεκδικούν παράλληλα και τον τίτλο των Juniors.
Στο Ράλλυ Υπρ του Βελγίου επικράτησαν οι Stephane Lefebvre- Andy Malfoy (Citroen C3 Rally2) οι οποίοι δεν έχουν πλήρες πρόγραμμα στο θεσμό. Χωρίς ελπίδες για τίτλο, λόγω των ατυχιών τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά με ικανότητες για νίκες στους εναπομείναντες αγώνες είναι οι Teemu Suninen- Mikko Markkula (Hyundai i20 Rally2), Marco Bulacia- Diego Vallejo (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Jari Huttunen- Mikko Lukka (Ford Fiesta Rally2). Το πλήρωμα της Hyundai θα τo θαυμάσουμε και στο Ράλλυ Ακρόπολις, με τους Φινλανδούς να έχουν εντυπωσιάσει με την ταχύτητα τους. Τερμάτισαν δεύτεροι στην Εσθονία, τους αφαιρέθηκε η νίκη στη Φινλανδία λόγω τεχνικής παρατυπίας, ενώ εγκατέλειψαν μόλις στην τελευταία ειδική του Ράλλυ Πορτογαλίας από έξοδο, όντας μέχρι εκείνο το σημείο πρωτοπόροι. Ο νεαρός Βολιβιανός Bulacia ήταν η αποκάλυψη της κατηγορίας πέρυσι, όμως λάθη και τεχνικά προβλήματα τον κρατάνε φέτος “χαμηλά”, με ένα πρόβλημα τραυματισμού να τον κρατάει εκτός δράσης στα ελληνικά χώματα.
WRC2 Juniors
Τρεις είναι οι συνδυασμοί που διεκδικούν το πρωτάθλημα στην κατηγορία WRC2 Juniors και θα συμμετέχουν όλοι στο Ράλλυ Ακρόπολις. Οι Chris Ingram- Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 Evo) προηγούνται στη βαθμολογία, όμως οι Emil Lindholm- Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 Evo) είναι αυτοί που φαντάζουν ως φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Οι τρίτοι Nikolay Gryazin- Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo) θέλουν και την τύχη στο πλευρό τους, αφού η μοίρα τους δεν εξαρτάται μόνο από τα δικά τους αποτελέσματα αλλά και από αυτά των αντιπάλων τους.
Οι Ingram- Drew έχουν κατακτήσει τη νίκη στην κατηγορία σε Πορτογαλία και Βέλγιο, ενώ τερμάτισαν τρίτοι σε Κροατία και Σαρδηνία. Σε Ακρόπολις και Καταλωνία θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν το προβάδισμα τους.
Chris Ingram- Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 Evo): 92 βαθμοί
Τρεις φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου έχουν ανεβεί οι Lindholm- Hamalainen στην πατρίδα τους, στην Εσθονία και στη Φινλανδία. Έχουν το δικαίωμα βαθμολόγησης σε τρεις αγώνες ακόμα, οπότε αν χρειαστεί και αν βρεθεί ο απαραίτητος προϋπολογισμός, μπορούν να προσθέσουν το Ράλλυ Ιαπωνίας στο πρόγραμμα τους, εκτός από τα Ακρόπολις και Καταλωνίας.
Emil Lindholm- Reeta Hamalainen (Skoda Fabia Rally2 Evo): 83 βαθμοί
Νικητές του Ράλλυ Σαρδηνίας οι Gryazin- Aleksandrov, έχουν τερματίσει στη δεύτερη θέση στα Ράλλυ Μόντε Κάρλο και Κροατίας. Ζητούμενο για τους Ρώσους δεν είναι η ταχύτητα, την οποία διαθέτουν και με το παραπάνω, αλλά η αξιοπιστία, αφού συχνά πυκνά βγαίνουν από το δρόμο. Σε Σουηδία και Φινλανδία είχαν αυτή την κατάληξη που τους ψαλίδισε τις ελπίδες για πρωτάθλημα.
Nikolay Gryazin- Konstantin Aleksandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo): 61 βαθμοί
Τους υπόλοιπους αγώνες του θεσμού κέρδισαν οι Eric Cais- Petr Tesinsky (Ford Fiesta Rally2) στο Μόντε Κάρλο, που δεν ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα τους μετά τις εγκαταλείψεις σε Πορτογαλία και Σαρδηνία, οι Georg Linnamae- James Morgan (VW Polo R5) στη Σουηδία, που θα τους δούμε και στο Ακρόπολις, και οι τοπικοί Amanraaj Rai Singh- Gurdeep Panesar (Skoda Fabia Rally2 Evo) στην Κένυα.
WRC2 Masters
Μια νέα κατηγορία θέσπισε φέτος η FIA για να δώσει ενδιαφέρον στους gentlemen drivers άνω των 50 ετών να συμμετέχουν στο WRC. To WRC2 Masters προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών οδηγών, μερικοί εκ των οποίων μεγάλα ονόματα του παρελθόντος. Τέσσερα πληρώματα διατηρούν βάσιμες ελπίδες για τον τίτλο. Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Mauro Miele- Luca Beltrame έχουν σαφές πλεονέκτημα, έναντι των σαφώς πιο γρήγορων Freddy Loix- Pieter Tsjoen και Armin Kremer- Timo Gottschalk, με αουτσάιντερ τους Jean- Michel Raoux- Laurent Magat.
66 ετών ο Mauro Miele ξανανιώνει στο τιμόνι του Skoda Fabia Rally2 Evo. Κέρδισε μετά από έντονο συναγωνισμό το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ έτρεξε μόνος του στην Εσθονία και φυσιολογικά ήταν ο νικητής. Σε συνδυασμό με τις δύο δεύτερες θέσεις σε Σουηδία και Κροατία, ο Ιταλός βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας. Απέσυρε τη συμμετοχή του από το Ακρόπολις με σκοπό να διεκδικήσει τον τίτλο στην Καταλωνία.
Mauro Miele- Luca Beltrame (Skoda Fabia Rally2 Evo): 86 βαθμοί
Πολλά χρόνια εργοστασιακός οδηγός ο Freddy Loix αποφάσισε με τη στήριξη του συνοδηγού του Pieter Tsjoen να διεκδικήσει τον τίτλο. Κέρδισαν τα Ράλλυ Σαρδηνίας και Φινλανδίας, τερμάτισαν δεύτεροι στο δικό τους Ράλλυ Υπρ και τρίτοι στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Δυστυχώς δεν έχουν το Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα τους.
Freddy Loix- Pieter Tsjoen (Skoda Fabia Rally2 Evo): 83 βαθμοί
Σε τρεις αγώνες συμμετείχαν έως το Ράλλυ Ακρόπολις οι Jean- Michel Raoux- Laurent Magat μαζεύοντας βαθμούς από όλους. Ήταν νικητές στην Πορτογαλία, τρίτοι στην Ιταλία και τέταρτοι στο Μόντε Κάρλο. Με αρκετή τύχη σε Ελλάδα και Καταλωνία μπορούν να διεκδικήσουν μια από τις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος.
Jean- Michel Raoux- Laurent Magat (VW Polo R5): 52 βαθμοί
Πρωταθλητής Ευρώπης πριν 20 χρόνια ο Armin Kremer διεκδικεί φέτος τον τίτλο στο WRC2 Masters. Ή όλα ή τίποτα για τον Γερμανό Πρωταθλητή που σημείωσε μέχρι στιγμής δύο νίκες στους ασφάλτινους αγώνες της Κροατίας και του Βελγίου, ενώ είχε και δύο εγκαταλείψεις σε Πορτογαλία και Σαρδηνία λόγω του γνωστού προβλήματος που ταλαιπώρησε τους κινητήρες του Skoda Fabia Rally2 Evo στις αρχές του καλοκαιριού. Ο Kremer είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο γρήγορους οδηγούς της κατηγορίας και θέλει να το αποδείξει και στο Ράλλυ Ακρόπολις.
Armin Kremer- Timo Gottschalk (Skoda Fabia Rally2 Evo): 50 βαθμοί
Στην κατηγορία προσμετρούν τα πέντε από τα έξι καλύτερα αποτελέσματα σε αγώνες εντός Ευρώπης και επιπρόσθετα ένα αποτέλεσμα εκτός Ευρώπης αν κάποιος από τους οδηγούς έχει τον προϋπολογισμό για να συμμετάσχει.
WRC3 Open
Τρεις οδηγοί παραμένουν στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος της κατηγορίας, με το Ράλλυ Καταλωνίας να αναμένεται να είναι ο αγώνας που θα κρίνει τον πρωταθλητή. Ο Sami Pajari προηγείται στη βαθμολογία, με τους Lauri Joona και Jan Cerny να βρίσκονται μόλις έναν βαθμό πίσω του. Ο Pajari έχει ολοκληρώσει τους αγώνες στους οποίους μπορεί να συλλέξει βαθμούς, ενώ οι αντίπαλοι του έχουν ακόμα μια ευκαιρία που πιθανότατα θα την εξαντλήσουν στην Καταλωνία. Παρά το γεγονός ότι η διαφορά του περσινού πρωταθλητή Juniors από τους αντιπάλους του είναι μόλις ένας βαθμός, το βαθμολογικό σύστημα που επιτρέπει τη συλλογή βαθμών από 4 μόνο αγώνες αναγκάζει τους Joona και Cerny να θέλουν μόνο τους 25 βαθμούς της νίκης στον τελευταίο τους αγώνα για να κατακτήσουν τον τίτλο.
Οι Sami Pajari- Enni Malkonen που αγωνίζονται σε διπλό ταμπλό διεκδικώντας τον τίτλο στο JWRC και στο WRC3 κέρδισαν σε Μόντε Κάρλο, Πορτογαλία και Εσθονία, ενώ τερμάτισαν τέταρτοι στη Σουηδία και βγήκαν από τον δρόμο στην Κροατία. Η κατάκτηση του τίτλου της κατηγορίας δεν είναι πια στο χέρι τους και ελπίζουν να βρεθεί κάποιος στην Καταλωνία ταχύτερος από τους δύο αντιπάλους τους.
Sami Pajari- Enni Malkonen (Ford Fiesta Rally3): 87 βαθμοί
Ο Jan Cerny που έτρεξε με τέσσερις διαφορετικούς συνοδηγούς (!) στους 4 αγώνες του πήρε τους 25 βαθμούς σε Σαρδηνία και Βέλγιο και ολοκλήρωσε δεύτερος σε Μόντε Κάρλο και Φινλανδία. Θα πρέπει να αποδείξει στην άσφαλτο της Καταλωνίας ότι είναι ο ταχύτερος, κερδίζοντας όλους τους αντιπάλους που θα βρεθούν στο δρόμο του.
Jan Cerny- Petr Cernohorsky/ Tomas Streska/ Jan Tomanek/ Tom Woodburn (Ford Fiesta Rally3): 86 βαθμοί
Δύο τίτλους διεκδικεί και ο Lauri Joona, το JWRC και το WRC3. Κέρδισε σε Σουηδία και Φινλανδία και τερμάτισε δεύτερος σε Πορτογαλία και Εσθονία πίσω από τον Pajari. Πρέπει να κερδίσει τον Cerny και όποιον άλλο βρει απέναντι του στην άσφαλτο της Καταλωνίας για να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής WRC3.
Lauri Joona- Mikael Korhonen/ Tuukka Shemeikka (Ford Fiesta Rally3): 86 βαθμοί
Έναν αγώνα στο πρωτάθλημα του WRC3 κέρδισαν και οι Ούγγροι Zoltan Laszlo- Tamas Kurti που διεκδικούν πλέον την τέταρτη θέση της βαθμολογίας, ενώ στο Ράλλυ Σαφάρι επικράτησε η Κενυάτισσα Maxine Wahome με συνοδηγό τον Murage Waigwa.
WRC3 Juniors
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα κριθεί ο τίτλος των Juniors. O εθνικός μας αγώνας είναι ο τελευταίος του θεσμού και μάλιστα προσμετρά με διπλή βαθμολογία. Μαθηματικές ελπίδες για το πρωτάθλημα έχουν και οι έξι οδηγοί που συμμετέχουν, αφού το Ακρόπολις μπορεί να δώσει έως και 66 πόντους στον νικητή, ουσιαστικές όμως μόνο οι τέσσερις από αυτούς. Το πλεονέκτημα έχει ο περσινός πρωταθλητής Sami Pajari, με τους Jon Armstrong, Lauri Joona και Robert Virves να κατακτούν κατά πάσα πιθανότητα τον τίτλο αν κερδίσουν!
Οι Sami Pajari- Enni Malkonen κέρδισαν σε Εσθονία και Πορτογαλία, εγκατέλειψαν στην Κροατία από έξοδο και τερμάτισαν αρκετά πίσω στη Σουηδία λόγω μηχανικού προβλήματος. Έχουν το πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους ότι δεν είναι αναγκασμένοι να “πετάξουν” κανέναν από τους μέχρι τώρα βαθμούς τους στη μάχη του τίτλου.
Sami Pajari- Enni Malkonen (Ford Fiesta Rally3): 85 βαθμοί
Μαζεύοντας αγώνα με αγώνα τον απαραίτητο προϋπολογισμό για να συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, οι Jon Armstrong- Brian Hoy έφτασαν στο σημείο με τη νίκη τους στη Σουηδία, την τρίτη τους θέση σε Εσθονία και δύο τέταρτες σε Κροατία και Πορτογαλία να διεκδικούν τον τίτλο. Στο Ακρόπολις πρέπει να αποδείξουν ότι τον αξίζουν.
Jon Armstrong- Brian Hoy (Ford Fiesta Rally3): 85 βαθμοί (-12 βαθμοί)
Έναν βαθμό πίσω από την κορυφή της κατάταξης ο Εσθονός Robert Virves πρέπει να σημειώσει στο Ράλλυ Ακρόπολις την πρώτη του νίκη στο θεσμό για να πάρει και το πρωτάθλημα. Ήταν δεύτερος στην πατρίδα του και στην Κροατία, τρίτος στην Πορτογαλία και έκτος στη Σουηδία.
Robert Virves- Aleks Lesk/ Julia Thulin (Ford Fiesta Rally3): 84 βαθμοί (-8 βαθμοί)
Με μια νίκη στην Κροατία, δύο δεύτερες θέσεις σε Σουηδία και Πορτογαλία και την τέταρτη θέση στην Εσθονία, οι Lauri Joona- Mikael Korhonen διατηρούν ζωντανές τις ελπίδες τους για το πρωτάθλημα της κατηγορίας. Αυτούς δεν τους αρκεί μόνο να κερδίσουν στην Ελλάδα, αλλά και οι Pajari Malkkonen να μην τερματίσουν δεύτεροι και να μην κερδίσουν περισσότερες ειδικές από αυτούς!
Lauri Joona- Mikael Korhonen (Ford Fiesta Rally3): 79 βαθμοί (-12 βαθμοί)
Ετοιμαστείτε για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σε όλες τις κατηγορίες Ράλλυ Ακρόπολις, με Έλληνες αγωνιζόμενους παντού.
Φωτογραφίες: Νίκος Κατίκης, Χάρης Κλαμούρης| Rallypixels