Μετά από τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, η Toyota διατηρεί το 1-2-3 με τους Kalle Rovanpera και Elfyn Evans να μάχονται για τη νίκη, ενώ ο Takamoto Katsuta βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Η δεύτερη και μεγαλύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, 4ου γύρου της σεζόν και πρώτου χωμάτινου στην υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, είχε ιδανική εξέλιξη για την Toyota.
Μετά από 7 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 164, 98 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ο Jari-Matti Latvala είδε τα πληρώματά της ομάδας του να βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις.
Η υπόθεση-νίκη παραμένει ανοιχτή, καθώς οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen έχουν διαφορά 5,7” από τους Elfyn Evans-Scott Martin, αμφότεροι με Toyota GR Yaris Rally1.
Παράλληλα, οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) ήταν ξεκάθαρα ταχύτεροι των Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), φτάνοντας στην ανασυγκρότηση επίσης με διαφορά 5,7” από τους Ισπανούς.
Ράλλυ Πορτογαλίας: Η Toyota και… οι άλλοι
Το πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας περιλάμβανε 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Vieira do Minho – 21,57 χλμ., Cabeceiras de Basto – 22,03 χλμ. και Amarante 1 – 37,24 χλμ.) και ο επίλογος γράφτηκε στους δρόμους του Πόρτο, με μια γλιστερή, ασφάλτινη υπερειδική μήκους 3,3 χλμ.
Το οδόστρωμα αυτής, που ήταν και αρκετά στενή οπότε τα κορυφαία αυτοκίνητα δεν ανέπτυσσαν όλες τις δυνατότητές τους, στέγνωνε μετά από κάθε πέρασμα, σε βαθμό που τα αυτοκίνητα Rally2 ήταν ταχύτερα των Rally1, με τους Josh McErlean-James Fulton (Hyundai i20 N Rally2) να πετυχαίνουν τον καλύτερο χρόνο.
Οι καιρικές συνθήκες βοήθησαν ώστε να μην έχουμε επανάληψη της χθεσινής κατάστασης, αφού η θερμοκρασία έπεσε και υπήρξε βροχή,
Σε αυτό το πλαίσιο, η μαλακή γόμα αποτέλεσε την ιδανική επιλογή ελαστικών το πρωί, ενώ το απόγευμα προτιμήθηκαν τα σκληρά ελαστικά, ωστόσο σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν και ανάμιξη των ελαστικών (σκληρά και μαλακά) σε ορισμένες ειδικές διαδρομές.
Παράλληλα, άπαντες προτίμησαν να κινηθούν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας με δύο ρεζέρβες, για να μην υπάρξει επανάληψη των χθεσινών ατυχιών.
Η βροχή ήταν πιο δυνατή στο δεύτερο πέρασμα από την μεγαλύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα (Amarante), παίζοντας κατά κάποιον τρόπο το δικό της ρόλο στη διαμόρφωση της κατάταξης.
Σε αυτή τη διαδρομή και ενώ απέμενε μόνο η υπερειδική στο Πόρτο, οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) τέθηκαν για πρώτη φορά επικεφαλής, γεγονός που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα αν σκεφτούμε πως χθες, “άνοιγαν” το δρόμο.
Έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη ημέρα στη δεύτερη θέση, με διαφορά 13,6” από τους πρωτοπόρους Elfyn Evans Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), οι Φινλανδοί γνώριζαν πως είχαν μια ευκαιρία να διεκδικήσουν τη νίκη σήμερα.
Πράγματι, από το πρωινό loop έδειξαν τις προθέσεις τους, όμως η μη χρήση φρέσκων ελαστικών μαλακής γόμας, τα οποία είχαν χρησιμοποιήσει χθες, έφερε σε θέση ισχύος τους teammates τους, οι οποίοι στα μισά της ημέρας, προηγούνταν κατά 18,4”.
Με τη διαφορά από τους υπόλοιπους να ξεπερνά το λεπτό, τα δύο πληρώματα της Toyota βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, γεγονός που αποτυπωνόταν και στους χρόνους.
Στο απογευματινό loop, ο Rovanpera δεν άφησε περιθώρια και σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις δύο πρώτες διαδρομές, είχε μειώσει τη διαφορά στα 9,9”.
Στην Amarante, αν και αμφότεροι συνάντησαν βροχή οπότε δεν πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο, οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας ήταν σαφώς ταχύτεροι των teammates τους, παίρνοντας το προβάδισμα που μετά και από την υπερειδική, είναι 5,7”.
Από την πλευρά τους, οι Evans-Martin έχασαν την πρώτη θέση που κατείχαν σχεδόν ανελλιπώς από την αρχή του αγώνα, λίγο πριν από τέλος της ημέρας.
Στο πρωινό loop, ο Ουαλός έδειξε ότι μπορούσε να αντισταθεί στον “οδοστρωτήρα” Rovanpera, σημειώνοντας δύο ταχύτερους χρόνους, όμως το απόγευμα δεν τα κατάφερε και είδε τη διαφορά να ψαλιδίζεται.
Όπως ο ίδιος ανέφερε, η βροχή στην Amarante τον έπληξε περισσότερο από κάθε άλλον, με αποτέλεσμα να συναντήσει τις χειρότερες δυνατές συνθήκες και να χάσει 13,9” από τον teammate του, υποχωρώντας στη δεύτερη θέση ενόψει του αυριανού επιλόγου, χωρίς πάντως να παραλείψει την αναφορά στην εξαιρετική οδήγηση του Rovanpera.
Εκτός από τους Rovanpera και Evans, οι οποίοι ήταν ταχύτεροι σε 5 από τις 6 “κανονικές” ειδικές διαδρομές της ημέρας, “χάνοντας” μόνο όταν μειονεκτούσαν λόγω της βροχής, τη δυναμική των Toyota GR Yaris Rally1 στην Πορτογαλία επιβεβαίωσαν και οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston.
Το πλήρωμα της “δεύτερης ομάδας” Toyota Gazoo Racing Next Generation, που είχε πετύχει 4 χρόνους τριάδας χθες, συνέχισε με αντίστοιχο ρυθμό σήμερα, όντας τρίτο σε 4 ειδικές διαδρομές.
Με αυτόν τον τρόπο, ο Ιάπωνας αρχικά ξεπέρασε τον Dani Sordo που βρισκόταν στην τρίτη θέση χθες, και έπειτα αύξησε τη διαφορά από τον Ισπανό, η οποία στο τέλος της δεύτερης ημέρας φτάνει στα 5,7”.
Πέραν της ταχύτητας, η οδήγηση του Katsuta ήταν σταθερή, με την αυτοπεποίθηση του Ιάπωνα πίσω από το τιμόνι του χάτσμπακ της Toyota, να είναι φανερή, έστω και αν στην υπερειδική του Πόρτο έχασε 8,9” σε 3,3 χλμ. από τον αντίπαλό του.
Οι σφετεριστές της τρίτης θέσης του βάθρου, προέρχονται από την Hyundai. Οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) δεν είχαν το ρυθμό να κρατήσουν πίσω τους το πλήρωμα της Toyota.
Στην πρώτη του φετινή εμφάνιση με το υβριδικό αυτοκίνητο της κορεατικής ομάδας, ο Sordo δήλωσε πως αναζητά τον τρόπο για πιο αποτελεσματική οδήγηση του i20 N Rally1, ενώ απένειμε κατ’ επανάληψη τα εύσημα στον Katsuta.
Πάντως, στην υπερειδική έκανε έναν εξαιρετικό χρόνο, μειώνοντας τη διαφορά σε βαθμό, που η επιστροφή στην τρίτη θέση να είναι ένας εφικτός στόχος αύριο.
Το πλήρωμα που έχει σκαρφαλώσει στην 5η θέση, δείχνοντας δυναμική ακόμη και για τη διεκδίκηση της τρίτης θέσης του βάθρου, είναι οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).
Γνωστός για το μαχητικό του πνεύμα και τη θετική του ενέργεια παρά τις δυσκολίες, ο Neuville ξεκίνησε την ημέρα από την 7η θέση, μετά από το χθεσινό πρόβλημα με το σπασμένο ημιαξόνιο, ενώ βρισκόταν στη δεύτερη θέση με μικρή διαφορά από την κορυφή.
Μετά από το πρώτο loop, οι Βέλγοι ανέβηκαν στην 5η θέση, όπου παραμένουν μετά από την ολοκλήρωση της ημέρας, έχοντας όμως μειώσει τη διαφορά από τα προπορευόμενα πληρώματα.
Με έναν εξαιρετικό χρόνο στη δεύτερη Amarante, έστω και αν το πλήρωμα της Hyundai δε συνάντησε βροχή ίδιας έντασης με τους επόμενους συνδυασμούς, οι Neuville-Wydaeghe ήταν ταχύτεροι κατά 16,9” των δεύτερων εκεί, Rovanpera-Halttunen (διαφορά 0,45 δλ./χλμ.) και κατά περισσότερα των 30” από τους διεκδικητές της τρίτης θέσης.
Έτσι, ολοκλήρωσαν την ημέρα στην 5η θέση μεν, απέχοντας όμως 30,1” και 35,8” από τους τέταρτους Sordo-Carrera και τους τρίτους Katsuta-Johnston, αντίστοιχα.
Προφανώς, αυτές οι διαφορές δεν καλύπτονται εύκολα, όμως θεωρούμε βέβαιο πως το μαχητικό βελγικό πλήρωμα θα το προσπαθήσει αύριο, έστω και αν ο Neuville δήλωσε πως δεν τρέφει μεγάλες ελπίδες για κάτι τέτοιο.
Στην 6η θέση, αλλά με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού πίσω από τους πέμπτους, ανέβηκαν οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1), που είναι το καλύτερο πλήρωμα της M-Sport.
Οι Ιρλανδοί ξεκίνησαν την ημέρα από την 8η θέση, βελτίωσαν λίγο το ρυθμό τους το απόγευμα, όμως σε γενικές γραμμές δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τα προπορευόμενα πληρώματα.
Μια λανθασμένη επιλογή ελαστικών για όλα τα πληρώματα της ομάδας του Malcolm Wilson το πρωί, όταν προτιμήθηκε η σκληρή από τη μαλακή γόμα, δυσχέρανε την προσπάθεια των Breen-Nagle, με τον 31χρονο οδηγό να παρουσιάζεται προβληματισμένος ενόψει της συνέχειας.
Μια θέση πιο πίσω βρίσκονται οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1). Ο νεαρός Κορσικανός έχασε χρόνο το πρωί λόγω της λανθασμένης επιλογής ελαστικών, ενώ έκανε και δύο τετ-α-κε.
Το απόγευμα προσπάθησε να βελτιώσει τις επιδόσεις του και κινήθηκε αξιοπρεπώς, προτού ακολουθήσει πιο συντηρητικό ρυθμό στη βροχή της Amarante, όταν δε λειτουργούσαν καλά και οι υαλοκαθαριστήρες του.
Η διαφορά 14,3” από τους Breen-Nagle δεν είναι μεγάλη, όμως πολύ δύσκολα οι Γάλλοι θα διεκδικήσουν κάτι από τους Ιρλανδούς, οι οποίοι αποτελούν το πρώτο πλήρωμα της M-Sport.
Στην 8η θέση βρίσκονται οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1), οι οποίοι απέχουν 26,2” από το γαλλικό πλήρωμα της M-Sport Ford.
Μετά από τα δύο χθεσινά κλαταρίσματα και τα προβλήματα στη μετάδοση που τους έριξαν πίσω, οι Εσθονοί πρακτικά χρησιμοποίησαν την ημέρα ως επιπλέον δοκιμές εξέλιξης.
Καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας βρέθηκαν να ανοίγουν το δρόμο, δεν είχαν βλέψεις για κάτι εξαιρετικό σε επίπεδο χρόνων, ωστόσο κέρδισαν δύο θέσεις σε σύγκριση με χθες, επωφελούμενοι από ατυχίες άλλων πληρωμάτων και μπορούν να ελπίζουν για περαιτέρω βελτίωση.
Ένα από αυτά ήταν οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), που είχαν κλατάρισμα στο πρώτο πέρασμα από την Amarante, οπότε έχασαν περισσότερα από 2 λεπτά καθώς άλλαξαν το ελαστικό μέσα στη διαδρομή.
Μετά από τη δεύτερη ημέρα, οι Γάλλοι βρίσκονται στην 9η θέση της κατάταξης.
Ακόμη, εκτός αγώνα βρέθηκαν οι Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1), που χθες βρίσκονταν στην 5η θέση, λόγω προβλήματος στην ανάρτηση και ενώ νωρίτερα είχαν χάσει 3 θέσεις από κλατάρισμα.
Τι απέγιναν όμως οι Seb; Το Ράλλυ Πορτογαλίας αποδείχθηκε πως δεν ήταν ο αγώνας των δύο πολυπρωταθλητών, οι οποίοι επανήλθαν μετά από τις χθεσινές τους εγκαταλείψεις, αλλά τέθηκαν ξανά εκτός αγώνα.
Οι Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) που ξεκινούσαν πρώτοι μετά από τη χθεσινή εγκατάλειψη από σπασμένη ανάρτηση έπειτα από έξοδο σε τοιχάκι, τέθηκαν εκτός με πρόβλημα στον κινητήρα μετά από τη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας.
Μέσα σε αυτήν, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε σταματήσει για να κάνει reset, όταν έμεινε με ισχύ περίπου 100 ίππων, αλλά το πρόβλημα παρέμεινε.
Έτσι, η M-Sport αποφάσισε να αποσύρει το γαλλικό δίδυμο, ώστε να έχει δικαίωμα χρήσης νέου συνδέσμου στο σύστημα μετάδοσης ή κινητήρα στη Σαρδηνία, όπου το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθεί, πιθανότατα από τον Greensmith.
Από την άλλη, οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas (Toyota GR Yaris Rally1) είχαν έξοδο επίσης στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας (11η του αγώνα), όταν μια ένδειξη στον πίνακα οργάνων για πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα απέσπασε την προσοχή του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Όπως δήλωσε ο Ogier, δεν άκουσε την υπαγόρευση της επόμενης στροφής, οπότε είχε μικρή έξοδο σε σημείο που δεν υπήρχαν πολλοί θεατές.
Μετά από περίπου μισή ώρα, οι Γάλλοι της Toyota επέστρεψαν και συνέχισαν, όμως μια διαρροή προκάλεσε μικρή φωτιά στο χώρο της εξάτμισης και επιπλέον καθυστέρηση ενόψει της επόμενης ειδικής διαδρομής.
Τελικά, οι Ogier-Veillas επέστρεψαν στο σέρβις εγκαταλείποντας, αλλά σε αντίθεση με τους Loeb-Galmiche, αναμένεται να επανεκκινήσουν αύριο.
WRC 2 και Junior WRC στη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας
Μετά από τις 3 εγκαταλείψεις πληρωμάτων με αυτοκίνητα Rally1, την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι πρωτοπόροι μεταξύ των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally2.
Ο λόγος για τους Teemu Suninen-Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2), οι οποίοι επέδειξαν από χθες την ταχύτητά τους, στην πρώτη φετινή εμφάνιση με την Hyundai Motorsport N στο πλαίσιο του WRC 2.
Πίσω από τους Φινλανδούς στη γενική κατάταξη και στο WRC 2, βρίσκονται οι Γάλλοι Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2), ενώ την τριάδα συμπληρώνουν οι Πολωνοί Kajetan Kajetanowicz-Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally2 evo).
Οι χθεσινοί πρωτοπόροι Andreas Mikkelsen-Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rally2 evo) δεν κατάφεραν να εκκινήσουν σήμερα, αφού το πρόβλημα στον κινητήρα του αυτοκινήτου δεν ήταν επισκευάσιμο.
Εκτός αγώνα τέθηκαν και οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson, που εγκατέλειψαν από σπασμένο ακρόμπαρο στο Hyundai i20 N Rally2.
Στο Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας 30 ετών με πανομοιότυπα Ford Fiesta Rally3 της M-Sport Πολωνίας, προηγούνται οι Φινλανδοί Sami Pajari-Enni Malkonen, με διαφορά που ξεπερνά τα 4 λεπτά από τους συμπατριώτες τους Lauri Joona-Mikael Korhonen.
Την τριάδα του θεσμού συμπληρώνουν οι Εσθονοί Robert Virves-Aleks Lesk.
Το Ράλλυ Πορτογαλίας ολοκληρώνεται αύριο, Κυριακή 22 Μαΐου, με 5 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 48,87 αγωνιστικών χιλιομέτρων, στα οποία περιλαμβάνονται δύο περάσματα από την περίφημη Fafe, που θα αποτελέσει και την Power Stage στις 14:18.
Τα βασικά ερωτήματα για τον επίλογο, είναι αν ο Elfyn Evans έχει τη δυνατότητα να αντιδράσει ώστε να ανακτήσει το προβάδισμα από τον επελαύνοντα Kalle Rovanpera και αν ο Jari-Matti Latvala θα δώσει οδηγίες στους οδηγούς του, ώστε να διασφαλίσει το 1-2.
Σαφής και δεδομένη απάντηση δε μπορεί να υπάρξει, ωστόσο αυτό που γνωρίζουμε είναι πως ο Φινλανδός δεν αρέσκεται σε τέτοιες κινήσεις και προτιμά να επιτρέπει στα πληρώματά του να παλεύουν μέχρι τέλους…
Η πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Felgueiras 1 – 8,91 χλμ.) ξεκινά στις 09:08 ώρα Ελλάδος.
Ράλλυ Πορτογαλίας – Το πανόραμα της πρώτης ημέρας
Ε.Δ.: 7
Μήκος: 164,98 χλμ.
Κατάταξη Top10 (16/21 ειδικές διαδρομές)
Ταχύτεροι Ε.Δ.: Rovanpera 3, Evans 2, Neuville-Gryazin 1
Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 10-14 Evans, 15-16 Rovanpera
Επιμέρους ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας του Ράλλυ Πορτογαλίας θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD
Ωράριο μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος) – Κυριακή 22 Μαΐου
SS20 Felgueiras 2 (8,91 χλμ.), 12:05
SS21 Fafe 2 Power Stage (11,18 χλμ.), 14:00
Ωράριο, live αποτελέσματα και εξέλιξη του αγώνα, υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford
Δείτε πλάνα από τις πρωινές ειδικές διαδρομές